شنبه 8 فروردین 1394 - 2:17

این قسمت از مرغ و گوشت را حتما دور بندازید

 چربی گوشت و پوست مرغ را قبل از پخت به منظور کاهش وزن جدا کنید.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، زهرا عبدالهی، مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: چاقی یکی از عوامل تهدید کننده سلامتی فرد محسوب می‌شود و خطر بیماری‌های قلبی و عروقی، سکته مغزی، دیابت نوع ۲، برخی از سرطانها و مشکلات استخوانی و مفصلی را کاهش می‌هد.

وی افزود: مهمترین علت چاقی را می‌توان پرخوری و زیاده روی در مصرف غذا محسوب کرد البته عوامل دیگری چون کم تحرکی، عادت های غذایی نامناسب، زمینه‌های ارثی و اختلالات هورمونی در این مسئله تاثیر می‌گذارد علاوه بر آن عوامل عصبی و مصرف برخی داروها نیز چاقی را برای فرد به همراه دارد.

مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت ادامه داد: وجود چاقی در فرد به وسیله اندازه گیری وزن بدن و چربی آن تعیین می‌شود به دلیل آنکه برخی افراد مانند ورزشکاران ممکن است با وجود افزایش وزن، چربی کمی داشته باشند و اضافه وزن آنها عضلانی محسوب شود.

عبدالهی با اشاره به توصیه‌های کاربردی برای اصلاح اضافه وزن عنوان کرد: افراد به مقدار ۱ تا ۵ کیلوگرم در هفته به تدریج وزن خود را کاهش دهند همچنین به منظور کاهش وزن از یک رژیم غذایی متنوع و متعادل استفاده نمایند علاوه بر آن در یک بشقاب کوچک غذای خود را مصرف نمایند.

وی تصریح کرد: افراد به منظور کاهش وزن وعده‌های غذایی خود را به ۶ وعده غذایی تقسیم کنند همچنین کاهش مصرف غذاهای چرب و شیرین، پرکالری، پرنمک و فیبردار در این مسئله تاثیر می گذارد علاوه بر آن افراد به منظور کاهش وزن خود از چاشنی‌هایی مانند آبلیمو، آبغوره، سرکه و سبزیجات معطر به جای سس‌های پرچرب و نمک استفاده نمایند.

مدیر دفتر بهبود تغذیه وزارت بهداشت با اشاره به راه های دیگر کاهش وزن خاطر نشان کرد: جدا کردن چربی گوشت و پوست مرغ قبل از پخت می‌تواند به کاهش وزن کمک کند همچنین مصرف لبنیات کم چرب، دست کشیدن از غذا قبل از سیری کامل و ترک سفره بلافاصله بعد از آن، همچنین افزایش تحرک بدنی به ویژه پیاده روی روزانه آن هم به مدت نیم ساعت و پرهیز از گرفتن رژیم‌های خیلی سخت، کم کالری و خود سرانه در هنگام کاهش وزن توصیه می‌شود.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=144797
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما