جمعه 7 فروردین 1394 - 14:51

باند بزرگ قاچاق گیاهان کوهی بویراحمد تارومار شد + تصاویر

به همت اداره منابع طبیعی بویراحمد و یگان حفاظت استان کهگیلویه و بویراحمد، باند بزرگ قاچاق گیاهان کوهی شهرستان بویراحمد تارومار شد.

به گزارش بویرنیوز، پیش از ظهر امروز به همت اداره منابع طبیعی شهرستان بویراحمد و یگان حفاظت منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد باند بزرگ قاچاق گیاهان کوهی در این شهرستان کشف و تارومار شد.

در این عملیات که هفت دستگاه خودروی منابع طبیعی شهرستان بویراحمد و یگان حفاظت منابع طبیعی استان به همراه 20 نفر از پرسنل حضور داشتند سعید نظری رئیس منابع طبیعی شهرستان بویراحمد و سرهنگ محمدرحیم برزمند رئیس یگان حفاظت منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد بر این عملیات نظارت کردند.

در این عملیات ضربتی که در منطقه دره‌کوره دشت‌روم حدفاصل کارخانه سیمان در منطقه تنگاری اجرا شد ده‌ها کیلوگرم گیاهان کوهی کم‌یاب از این باند کشف و 13 دستگاه موتورسیکلت توقیف و به پارکینگ نیروی انتظامی انتقال یافت.

در ین عملیات که افراد باند با دیدن مأموران پا به فرار گذاشتند مقادیری آلات ریشه‌کنی طبیعیت نیز از خود بر جای گذاشته بودند که توسط مأموران منابع طبیعی شهرستان و یگان حفاظت کشف و ضبط شد.

در همین خصوص محمدرحیم برزمند فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج با بیان این که منابع طبیعی در این عملیات اقتدار خود را در مقابل سودجویان به نمایش گذاشت، اظهار کرد: به هیچ وجه بر سر میراث عرصه‌های طبیعی استان و جلوگیری از ریشه‌کنی آن توسط افراد سودجو کنار نمی‌آییم.

سعید نظری رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان بویراحمد با تقدیر از همکاران خود در این اداره و همچنین تلاش مأموران یگان حفاظت استان تصریح کرد: همکاران ما به صورت شبانه‌روزی در منطقه حضور دارند و تا آن‌جا که امکانات و تعداد نیرو اجازه دهد از عرصه‌های طبیعی حفاظت می‌کنند.

در پایان این عملیات تمامی گیاهان کوهی کشف شده توسط مأموران منابع طبیعی امحا شد.

13940107000199_PhotoL 13940107000200_PhotoL 13940107000201_PhotoL 13940107000202_PhotoL 13940107000204_PhotoL 13940107000206_PhotoL 13940107000207_PhotoL

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=144752
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. سجاد گفت:

    درود بر پرسنل زحمتکش منابع طبیعی

    • سید مهدی گفت:

      اقای نظری بسیار با پشتکار هستید از روابط عمومی به صدارت شهرستان و با یک دورخیز عالی به سمت مدیرکلی!!!!!شاید هم در اندیشه نمایندگی ؟؟؟؟؟

      • دشتروم گفت:

        بسیار کار زشتی کردی اول زمینه اشتغالشون را ایجاد کنید بخدا از طرف خود خدا ضربه خواهید خورد بشین ببین مردم فقیر و بیکارند

    • سجاد گفت:

      منابع طبیعی رو با سیاست اشتباه گرفتی سیدمهدی

  2. ناشناس گفت:

    اقای نطری به حق علی که سزای این ظلم در حق مردم محروم منطقه رو ببینید

    • اعتدال گفت:

      با سلام
      این ظلم نیست چرا که ما مردم از این کار منابع طبیعی راضی هستیم و این فقط از نظر شما ظلم به حساب می آید و خودتون هم میدونید ظلم است چرا که دارید به مردم و طبیعت ظلم میکنید و این کسانی که به سزای ظلمشون میرسند همان کسانی هستند که به مردم ظلم میکنند نه کسانی که به مردم خدمت میکنند.

  3. گردن باریک گفت:

    متاسفانه بنظر نمی رسد منابع طبیعی در برخورد با گردن کلفتها قاطعیت داشته باشه. و بیشتر با افراد ضعیف برخورد میکنه. رسانه ای کردن هم نمایشی بیش نیست.

  4. ناشناس گفت:

    قبل از اینکه برن این گیاه ها رو ریشه کن کنن جلوشونو بگیرین…..

    • ناشناس شناس گفت:

      چطوری؟10000 نیرو استخدام کنند وهرکدام یک خونه را تحت نظر بگیرند خوبه؟ مجبور نیستید نظر بدین.

  5. دهدشت گفت:

    شمانوشتیدتمام گیاهان کشف شده امحاشدولی گونی هاراکه داخل ماشین گذاشتندوبردندنکنه فردا به دست بعضیهادربازار باقیمت مضاعف به فروش برسند؟صاحبانشون جهت اطمینان به بازارسری بزنند حداقل گونیهاراکه میشناسند

  6. تخریب جنگلهای مسیر یاسوج اصفهان تا کی گفت:

    با سلام خدمت آقای نظری: ضمن تقدیر و تشکر از زحمات منابع طبیعی شهرستان از شما تقاضا داریم درخصوص تعطیلی سنگ شکنهای کوهی در جاده یاسوج اصفهان که جلوی انظار عمومی درختان و منابع طبیعی را نابود میکند تلاش کنید واقعاً جنگلها را نابود کردند

  7. طبیعت گفت:

    دست آقای نظری و همکاران پرتلاششون درد نکنه

  8. حسین 25 گفت:

    با سلام و تشکر از اقدام خوبشان .خوب بییاید ببینید چرا این کارو میکنن و چند شب چندشب داخل کوه دنباه گیاه هستند برای نهایتن 100هزار تومان  خوب اگر این افرادکار داشته باشن مطمعنن چین کار سخت و کم درامدی رو انجام نمی دن بعد حالا این گیاه های چیده شده تکلیفشان چیست ..ایا دوباره می شود بکاریشون یا نه  ؟صددرصد نمی شود پس چکارشون می کنند ؟   خوب اگه می خواهید مصرفشان کنیید اگه پولشو نمی دید به اون بدبختا لااقل جریمشون نکنید …..

  9. ا گفت:

    باند بزرگ قاچاق!!!!!!!!!!!!!خخخخخخخخخخخ

  10. ناشناس گفت:

    باند بزرگ قاچاق!!!!!! مواد سبزی کوهی!!!! اونم باکشف چهاریاسه تا کیسه تره و لیزک چه حضورپرقدرت ومقتدرانه ای!خخخخخخخخخخخخخخ

  11. ناشناس گفت:

    انگار با باند قاچاق شیشه برخورد کردنه … یه مشت مردم بدبخت که از سرمجبوری دارن لیزک ایفروشن .عوض ایکار برین اونگله بگریت که منابع طبیعی نه خراب ایکنن سرجاش ساختمون ایسازن

  12. مسعودی گفت:

    درود بر سعيد نظري علي آباد. خسته نباشيد. بالاخره چند پيگيري و تعقيب اينچنيني توسط جنابعالي ومجموعه تحت الامر باعث خواهد شد بخشي از چرخه زيست محيطي گياهي براي نسل هاي آينده محفوظ بماند. الحق كه خستگي را خسته كردي.درود درود درود

  13. بیرحل گفت:

    سردسته قاچاقچیان که سر سه راه میشینه و بن و سیسه و بیرحل میفروشه، همونو دنبال کنید میتوانید همه رو بگیرید

  14. علی گفت:

    فقط میتونم سرمو تکون بدم و لبخندی تلخ بزنم .

  15. s.s گفت:

    به نظر من منابع طبيعي بايد تعداد 30 تا 40 نفر نيروي پاره وقت براي مدت 2 ماه فروردين و ارديبهشت بگيره و بذاره تو اين مناطق مستعد گياه از جمله نرماب-دشت روم-تنگ سرخ-و جاهاي ديگه كه الان حضور ذهن ندارم تا از چيدن گونه هاي متنوع جلوگيري بشه كه هزينه اش هم به 100 ميليون نميرسه ولي هزينه نابودي طبيعت ناگفتنيه، خلاصه برنامه مفيديه و اميدوارم مسئولين منابع طبيعي بذارن تو برنامه سالهاي آينده و بودجه براش در نظر بگيرن، اين گياهان وقتي چيده شدن از اون تخريبگر هم گرفته بشن ديگه ارزشي نداره، تنها حرفي كه درمياد اينه كه خودشون ميبرن ميخورن.

  16. نیکنام گفت:

    اولا چنان با آب و تاب نوشتید تار و مار شد که آدم فکر میکنید سردسته باند که یک تاجر ثروتمند دبی نشینه رو دستگیر کردید. بعد تو متن خبر مینویسید چند موتور سوار فرار کردند. بعد هم اگه اون گیاهان ارزش دارند و نباید بی رویه برداشت بشن، چرا می سوزونیدشون. یعنی نمیشه به صنایع داروسازی فروخته بشن؟ 

  17. یاس صدای خاص گفت:

    به جای این همه پوز دادن چرا این همه زمین خواری میشه یکی صداش در نمیاد و این در حالی است که به خاطر چند تا گونی بیست تا پیکاب میفرستید.خدایا مه و خویی.خجالت بکشید.اول کار سی جونل پیدا کنید بعد بگید جرمه ای کار

  18. کالوس گفت:

    یه سری هم کالوس به.زمینای اطراف جاده بزن

  19. مهرزاد گفت:

    واقعا خسته نباشید خدا قوت . اینارو باید اعدام کنن تا عبرتی باشه برا تمام قاچاقچیا. گونیهاشونو هم باید به صورت عادلانه تقسیم کنن .  

دیدگاه شما