چهارشنبه 5 فروردین 1394 - 20:51

پلیس: 72 ساعت توقیف خودرو برای رانندگان خاطی

 رییس پلیس راه راهور ناجا ضمن هشدار به رانندگان متخلف گفت: خودرو رانندگانی که از سرعت مجاز تخطی کنند و با تخلفات خود جان دیگران را به خطر بیندازند 72 ساعت در پلیس راه ها توقیف می شود.
به گزارش ایرنا سرهنگ محمد حسین حمیدی عصر چهارشنبه در حاشیه بازدید از پایگاه های پلیس در سطح استان همدان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برخورد قاطع با متخلفان همواره در دستورکار پلیس راه کشور است و خودروی رانندگان متخلف علاوه بر توقیف 72 ساعته، با نصب پرده مبنی بر نمایش تخلف این خودرو در معرض دید سایر رانندگان قرار می گیرد.

وی اضافه کرد: در نوروز امسال لغزندگی جاده ها باعث شده تا رانندگانی که سرعت غیرمجاز دارند بیشترین سوانح رانندگی را از نوع واژگونی خودرو در سطح جاده ها ایجاد کنند.

سرهنگ حمیدی بیان داشت: در سال جاری راه های 22 استان کشور با تداوم بارش ها دچار لغزندگی شده و واژگونی خودروهایی که سرعت غیرمجاز داشته اند تا 51 درصد افزایش داشته است.

وی در ادامه با بیان اینکه هم اکنون تردد خودروها با ترافیک روان در جاده های کشور در جریان است یادآور شد: البته در مسیر استان های قم، خراسان رضوی، خوزستان، بوشهر، اصفهان، فارس، همدان و کرمانشاه ترافیک پرحجم و روان است.

رییس پلیس راه راهور ناجا خاطرنشان کرد: جاده های شمالی کشور به خصوص محور کرج -چالوس و تهران – هراز به دلیل عرض کم جاده همواره با ترافیک نیمه سنگین مواجه است و مسیر شمشک به دیزین نیز به دلیل عدم ایمنی و ریزش کوه همچنان مسدود است.

وی با اشاره به تداوم بارش ها در کشور به خصوص برف در ارتفاعات، از رانندگان خواست: ضمن همراه داشتن تجهیزات لازم، ایمنی در سرعت و دقت در رانندگی با رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی را سرلوحه سفرهای نوروزی خود قرار دهند.

رییس پلیس راه راهور ناجا رانندگان را بر رعایت سرعت مطمئنه و عدم سبقت غیرمجاز توصیه کرد و گفت: در زمان بارندگی به دلیل سر خوردگی خودرو، شتاب آن تغییر می کند و همین امر موجب می شود که راننده و سرنشینان در معرض خطر تصادف قرار گیرند همچنین رانندگان باید فاصله طولی را با خودروی جلو رعایت کنند.

سرهنگ حمیدی قرار است امروز در نشستی با حضور ناصر چرخساز سرپرست جمعیت هلال احمر کشور و مسوولان اجرایی استان همدان، دلایل تعدد واژگونی خودروها در جاده های استان همدان را بررسی کنند.

طرح نوروزی پلیس از 25 اسفند ماه سال گذشته آغاز شده و تا 15 فروردین امسال ادامه دارد.

استان همدان دارای بیش از پنج هزار کیلومتر انواع راه است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=144587
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما