چهارشنبه 5 فروردین 1394 - 14:15

انتقاد شدید یک فعال سیاسی از نامزدهای انتخابات استان کهگیلویه و بویراحمد

چرا تشنگان خدمت استان ما( نه شیفتگان قدرت) بر این تشنگی لجام گسیخته خود مهاری نمیزنند و چنان در بادیه خدمت له له میزنند که گویی تنها محل خدمت مجلس شورای اسلامی است و بس؟

گروه سیاسی – مهندس عیسی شهامت فعال سیاسی و رئیس سابق سازمان نظام مهندسی کهگیلویه و بویراحمد طی یادداشتی به عملکرد برخی از نامزدهای انتخاباتی نگاهی انداخته است.

به گزارش بویرنیوز، متن یادداشت در ادامه می آید:

بسمه تعالی
سالهای سال است که هر چهار سال یکبار مردم دیار کهگیلویه و بویر احمد عزم تغییر در شرایط موجود را در خود احساس میکنند و به یکباره تصمیم میگیرند که ” فلک را سقف بشکافند و طرحی نو در اندازند” که هرچند عمر این حس تغییر تا روز بعد از انتخابات بیشتر نیست ولی بیانگر چند نکته تامل بر انگیز است :
1-    وضعیت اقتصادی و رفاهی موجود به سامان نیست به گونه ایست که نیاز به تغییر کاملا احساس میشود.
2-    علیرغم حضور حداکثری ( در برخی مناطق بیش از صد در صد Ị) در تمامی انتخاباتها تغییر مورد نظر مردم هنوز حاصل نشده است.

shahamat_2015011920463278
ایراد کار کجاست و چه باید کرد؟
آیا کماکان بایستی راه حل مشکل را در اشغال و صرفا اشغال یک کرسی از مجلس دانست و بس؟
آیا کماکان بایستی عمر روحیه تغییر طلبی خود را تا روز انتخابات تعریف کنیم و مابقی عمر را تا چهار سال آینده در انفعال منتظر شاهزاده ای سوار بر اسب سپید بگذرانیم؟
آیا کماکان بایستی به وعده های توخالی وقعی گذاشت؟
آیا کماکان بایستی با بازیچه شدن در جو سیاسی – یا به تعبیر مقام معظم رهبری سیاست زدگی – فرصت دیده شدن و عرضه اندام را به هرکسی بدهیم تا صرفا با اتکا به تمکن مالی و طایفه گسترده  خود  و بدون داشتن قابلیت درد شناسی و مسئولیت پذیری و داشتن راه حلهای لازم جهت توسعه منطقه و دیارمان بر موج احساسات پاک اما مدیریت نشده ما سوار شده و مرکب مراد خویش را براند و به جای پرداختن به حل مشکلات و معضلات جامعه تمامی وقت خود را به اجابت خواسته های شخصی،طایفه ای و حزبی و … اختصاص دهد؟
آیا دعواهای سیاسی،منطقه ای، حزبی و … به ما اجازه دادند تا پتانسیلهای گردشگری ، اقلیمی،منابع زیر زمینی و نفت و گاز،  و از همه مهمتر نیروی انسانی استانمان را ببینیم؟
آیا دعواهای بعضی خواص بی خاصیت به مردم گهگیلویه وبهمئی و گچساران این اجازه داد تا دریابند که یاسوج مرکز و نماد استان است با مردمی غیور و فهیم و بایستی جایگاهی در خور پایتخت طبیعت برای آن فراهم کرد و بپذیرند که یاسوج حق بزرگی از حیث جلوگیری از مهاجرت نخبگان بر ذمه تمامی استان دارد و روح بلند مردم سیسخت به استواری دناست؟
آیا دعواهای بعضی خواص بی خاصیت به مردم بویر احمد و کهگیلویه و بهمئی  این  اجازه را داد تا در یابند که نه تنها مردم این استان بلکه ایران مدیون چاههای نفت و گاز گچساران و باشت و  مردم مقاوم این خطه است؟
آیا دعواهای بعضی خواص بی خاصیت به مردم بویر احمد و گچساران این اجازه را داد تا سیل عظیم نیروی انسانی تحصیلکرده و استعدادهای طبیعی کهگیلویه و بهمئی ، چرام و لنده را بشناسند؟
حیف است به چه چیزهایی مشغول شدیم و با اینهمه اشتراکات فرهنگی،دینی ، اجتماعی و سیاسی صرفا به واسطه فاصله جغرافیایی چقدر از هم دور شدیم. ؟فاین تذهبون؟
چرا تشنگان خدمت استان ما( نه شیفتگان قدرت) بر این تشنگی لجام گسیخته خود مهاری نمیزنند و چنان در بادیه خدمت له له میزنند که گویی تنها محل خدمت مجلس شورای اسلامی است و بس؟
چرا بعضی از این عزیزان آنقدر آمدند و به کرات راهی مجلس شدند و برخی دیگر به کرات رای نیاورده پشت در وازه بهارستان ماندند  و امروزه از گوشه کنار صدای هل من مبارز آنان را میشنویم که قصد شرکت مجدد در انتخابات را دارند که گویی قحط الرجال است در این دیار مهر خدمت در بهارستان بر پیشانی آنان است و لا غیر؟
بزرگان قوم
ای آنانکه ردای وکیل ملت بودن را صرفا برازنده خود میدانید، ما از این تشنگی زاید الوصف شما در خدمت رسانی خیر چندانی ندیدیم، حال که شبها خواب بهارستان میبینید و جلسات متعدد هم حزبیهای اصولگرا و اصلاح طلبتان نتوانست شما را از این مسابقه مقدس خدمت رسانی منصرف کند من نیز امید ندارم این نوشته باعث شود ابتدا توانتان را در خدمت رسانی واقعی بسنجید بعد وارد کارزار رقابت شوید بلکه حداقل امیدوارم بازی اخلاق را نبازید.ابتدای سال 94 است و بیائیم تغییر را از درونمان آغاز کنیم و باور کنیم که ” الناس علی دین ملوکهم ” و در جامعه هستند کسانی که خدای ناکرده به غیبتها ، تهمتها، دروغها و رجز خوانیهای شما تاسی کرده و این گناهان کبیره را مرتکب میشوند.بدانید هستند کسانی که به وعده های شما دلخوش کرده و العیاذ بالله دچار شرک خفی شده و شما را نه به عنوان یک وسیله بلکه به عنوان مسبب روزی خود می بیند و از دایره اسلام خارج می شود.
بدون شک همگان بر این باوریم که نظام مقدس جمهوری  اسلامی از ابتدا تا کنون اعتباراتی را که به این استان اختصاص داده است اگر استان ما برهوتی لم یزرع نیز می بود ولی با برنامه هزینه میکردیم و افق دید خود را اندکی وسیعتر میکردیم وضعیتی بهتر از حال داشتیم(هر چند ایمان داریم که لیاقت ما در تخصیص اعتبارات بیش از آنی که هست باید باشد)
در خاتمه باید بیان کنم که مقصود از نگارش این سطور خدای ناکرده ناکارامد جلوه دادن تمامی عزیزانی که در عرصه انتخابات وارد شدند و یا خواهند شد چه آنانی که توانستند اعتماد مردم را جلب کنند و چه آنانی که نتوانستند نبود ومعترفم به اینکه بودند و هستند عزیزانی که هم برای خدمت آمدند و در حال خدمتند و هم خدمت کردند و شاید نتوانستیم از ظرفیت آنان استفاده بهینه کنیم و این غلط است که تمامی نواقصات و کاستیهای استان را به این عزیزان نسبت دهیم بلکه صرفا تذکر این مطلب بود که این باور در میان مردم وجود دارد که تمامی امورات منطقه و دیارشان در دست نماینده منتخب آنان در مجلس است ، هر چند که این باور با این شدت غلط و چه بسا یکی از عوامل توسعه نیافتگی است ولی جایگاه رفیع وکالت مردم در بهارستان و دخالتهای بجا و نابجای نمایندگان گذشته در اکثر مسائل این باور را بوجود آورده است و درد دلی بود از جانب یکی از فرزندان این استان که افتخار میکند به فرهنگ اصیل لری، غیرت و تعصب مثال زدنی عشایر و نیز به مردمان فهیم سخت کوش ، فهیم و با صداقت بویراحمد،کهگیلویه،گچساران،بهمئی،دنا،چرام،لنده،باشت و امیدوار است نمایندگان استان کهگیلویه و بویر احمد در مجلس آتی فارغ از تمامی حب و بغضها در جهت اعتلای استان بکوشند فلذا  از جانب خود و تمامی هم استانیهای درد آشنایم میگویم که  اگر توان  خدمت صادقانه را در خود احساس میکنید که فبها وگرنه
مرارها کن و بگذار در قفس بنشینم
که دلخوشم به همین آب و دانه ای که ندارم.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=144533
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. سجاد گفت:

    سراغ ندارم کسی در انتخاباتی شکست خورده باشه و دوباره شرکت کرده باشه دوباره قبول شده باشه اگه سراغ دارید بگید

  2. ناشناس گفت:

    واقعا قبول دارم که بالاخص در کهگیلویه شکست خوردگان نه تنها عبرت نگرفته اند بلکه خشمگینانه تر سعی دارند که تا آخرین لحظه که یا رد صلاحیت شوند و یا رای نیاورند همینجوری می تازند. خدا بخ خیر کنه 

  3. تنگ سپو گفت:

    احسنت بر بویرنیوز و درود بر نویسنده مطلب در مورد خیلی از کاندیداها مصداق داره که اولا فکر می کنن فقط خودشون باید باشن و ثانیا همه چیز را مجلس میدونن و به هر قیمتی می خوان بیان و باشن حتی اگر بارها شکست خورده باشن حتی اگر سواد و تخصص بالایی نداشته باشن و حتی اگر عموم ازشون روگردان باشن باز هم چند نفر بعنوان جناح دور و ورشون جمع می شن و اونها فکر می کنن که همه هیبتشون به همین اعلام کاندیداتوریه خوب برخی از این بیچاره ها حق دارن چون کار تخصصی خاصی در جامعه ازشون ساخته نیست برای نشون دادن خودشون راهی بهتر از این ندارند و از این نظر باید بهشون حق داد. 

    • جبار گفت:

      درسته دوست عزیز آخه آقایون معلم بازنشسته که خونه شون شده پاتوق خط بازای بیکار اگر کاندید نشن چکار کنن؟ اینا عشقشون به همین کارا هست. لیسانس نداشتن بهشون می گفتن استاد دومن استاد بالا و این قصه ادامه داره امان از بادمجون دور قابلمه چینا. سابقه یه ساعت تدریس در دانشگاه نداشته باشی بگن استاد- دو کلمه سیاست نخونده باشی بگن لیدر سیاسی- خارج از شهرستان هیچ کسی نشناستت بگن چهره ملی…..  خوب اینا هم باورشون شده که وزنه ای هستند دیگه. 

  4. 13 گفت:

    واقیعت تلخ انتخابات استان از زبان مهندس شهامت کاملا بجا و منطقی میباشد

  5. نا شناس گفت:

    نیرو های تاج گردون نظیر اموزش وپرورش. جهاد داد همه را در اوردند. سرد .بی روح.فرصت طلب

  6. تقویان اتاق بازرگانی گفت:

    باسلام وعرض تبریک سال نو. بی شک وتردیدمطالب بسیار ارزشمندودرد دلهای همه هم اساتنیهای عزیز همین است،ای کاش نمایندگان منتخب اول به فکر شهر ومشکلات شهری وروستائی باشن بعد دنبال پیمانهای میلیاردی برای فامیلهای محترمشان باشن،

دیدگاه شما