چهارشنبه 5 فروردین 1394 - 11:18

خاطره البرادعی از ناراحتی احمدی نژاد از اوباما/ تعبیر عجیب علم‌الهدی در باره حادثه شیراز/ عسگراولادی:پول ندارم ماشین نو بخرم/ بدبخت ترین کشور جهان کجاست؟/ پیش‌بینی تورم سال94 / از نگاه روزنامه عربی داماد اوباما هم ایرانی است!

رفتار متفاوت سعودی‌ها باهمسرانشان در دبی !

یاداداشت جدید “عادل کلبانی” مبلغ وهابی سعودی در شبکه اجتماعی توییتر درباره رفتار متفاوت مردان عربستانی با زنانشان در ریاض و دبی جنجال به پا کرد. کلبانی در یادداشتی در تویتر خاطرنشان کرده است که در ریاض زن با فاصله 6 متری پشت سر همسرش راه می رود، در حالی که در دبی دست همدیگر را می گیرند.

درز کردن «عصبانی نیستم» در شبکه قاچاق

در روزهای گذشته اخباری منتشر شده مبنی بر اینکه نسخه‌ای از فیلم “عصبانی نیستم!” در شبکه قاچاق منتشر شده است و در بازار زیرزمینی تهران به فروش می‌رسد. به نوشته «هفت راه»، منتشر کنندگان این نسخه از فیلم در ابتدای نسخه منتشر شده، در متنی توضیح داده اند که برای مبارزه با سانسور دست به این کار زده‌اند و از مردم می‌خواهند در صورت اکران فیلم، برای تماشای آن به سالن‌های سینما بروند!

نکته مهم و قابل تامل در این میان اما این است که نسخه مذکور، دارای زیرنویس انگلیسی است و صحنه‌های حذف شده در نسخه نمایش جشنواره فیلم فجر نیز در آن وجود دارد، بنابراین اینطور به نظر می رسد که عواملی دست به انتشار این فیلم زده اند که نسخه اصلی نمایش داده شده در جشنواره های جهانی را در اختیار داشته اند.

پیش‌بینی تورم سال 94

پژوهشکده پولی و بانکی بانک مرکزی برای پیش‌بینی تورم چهار سناریو درنظر گرفته که نخستین سناریو «تداوم پارادایم سیاستی دولت یازدهم» است که براساس این سناریو نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه در زمستان سال‌93 به 15.8درصد می‌رسد و در زمستان سال جدید به 14.9درصد کاهش خواهد یافت. همچنین برمبنای این سناریو نرخ تورم سالانه منتهی به زمستان 93 به 15.3درصد و در زمستان سال 94 به 15.2درصد خواهد رسید. براساس گزارش پژوهشکده پولی و بانکی در سناریوی «شکست مذاکرات» نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه در زمستان سال‌93 به 24.3درصد و در زمستان سال 94 به 36درصد بالغ می‌شود. در این سناریو نرخ تورم سالانه منتهی به فصل زمستان 93 به 18.4درصد و در زمستان 94 به 34.4درصد خواهد رسید. طبق این سناریو درصورت شکست مذاکرات اقتصاد کشور شاهد جهش نرخ ارز خواهد بود.

در گزارش پژوهشکده پولی و بانکی سناریوی دیگری تحت‌عنوان «میانگین 22 سال گذشته» درنظر گرفته شده که برحسب این سناریو، نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه که در زمستان سال 93 به 17.9درصد می‌رسد در زمستان سال94 به 20درصد افزایش خواهد یافت. همچنین براساس این سناریو، نرخ تورم سالانه منتهی به فصل زمستان93 به 16درصد و در زمستان94 به 16درصد خواهد رسید. براساس گزارش پژوهشکده پولی و بانکی طبق سناریویی تحت‌عنوان «پارادایم صحیح سیاست‌گذاری اقتصادی» نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه از 41.1 درصد در پاییز سال92 به 10.1درصد در زمستان سال‌93 کاهش یافته و از بهار سال 94 نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه یک رقمی را شاهد خواهیم بود. به‌طوری که نرخ تورم نقطه‌به‌نقطه از 8.4درصد در بهار94 به 7.4درصد در تابستان، 7.4درصد در پاییز و 4.4درصد در زمستان94 کاهش خواهد یافت.همچنین براساس این سناریو، نرخ تورم سالانه منتهی به پاییز93 با 15.6درصد، زمستان93 به 12.4درصد و در بهار94 نرخ 10.5درصد را شاهد خواهیم بود. اما از تابستان94 نرخ تورم سالانه نیز مانند تورم نقطه‌به‌نقطه برمبنای این سناریو تک‌رقمی خواهد شد. به‌طوری که در تابستان94 نرخ تورم سالانه این سناریو 9.2درصد، پاییز94 به 8.2درصد و در زمستان94 به 7.7درصد خواهد رسید.

رابطه خاندان روچیلد و مذاکرات هسته‌ای

عبدالله شهبازی بعد از روشن شدن جاسوسی اسرائیل از مذاکرات هسته‌ای و نیز سفر مقامات این رژیم به فرانسه به بررسی رفتار فرانسه پرداخته و نوشته: فرانسه، به دلیل تحولات ژرف ناشی از سیاست‌های نئولیبرالی خصوصی‌سازی، و «صدور فرهنگ بیزنس انگلوساکسونی» به این سرزمین در سه دهه اخیر (تعبیر اوان جونز، استاد اقتصاد سیاسی دانشگاه سیدنی)، اینک مهم‌ترین سنگر «فرمانروایان مالی»، بویژه نسل جدید خاندان روچیلد، بشمار می‌رود که، به سبک اسلاف خویش، با روش‌های ماجراجویانه نه چندان پنهان، اهداف سیاسی و منافع مالی عظیمی را در منطقه خاورمیانه پی می‌گیرند.

حکم هاشمی برای باقر لاریجانی

در آخرین روزهای کاری سال 93، طی حکمی از سوی سید حسن هاشمی وزیر بهداشت،درمان و آموزش پزشکی باقر لاریجانی به سمت معاون آموزشی و دبیر شورای آموزش پزشکی و تخصصی منصوب شده است.

باقر لاریجانی در دوره وزارت مرضیه وحید دستجردی قادم مقام وزارت بهداشت بود که اختلاف بر سر برکناری وی، باعث عزل اولین زن وزیر پس از انقلاب شد.

کی‌روش خودش با روابطش مشکل خروج از کشور را حل کرد

حواشی ممنوع‌الخروجی سرمربی تیم فوتبال همچنان ادامه دارد. بر اساس قراردادی که کروش با فدراسیون فوتبال امضا کرده بود، پرداخت مالیات جزو وظایف فدراسیون به حساب می آمد اما با این حال و با وجود اینکه علیرضا اسدی، دبیرکل جدید فدراسیون فوتبال در گفتگو با فارس اذعان کرده بود که از 10 روز قبل در جریان ممنوع الخروجی کروش قرار گرفته بود، سرمربی تیم ملی تنها چند ساعت مانده به پرواز تیم ملی متوجه موضوع شد و سرانجام نتوانست به همراه بازیکنانش به اتریش سفر کند. نکته اینجاست در تماسی که علی کفاشیان با مسئولان مالیاتی کشور داشت، آنها اعلام کردند نزدیک به یک ماه قبل مشکل مالیاتی کروش را به دبیر کل جدید اطلاع داده بودند اما کروش پای پرواز متوجه شد که نمی تواند از ایران خارج شود. این روزها در اردوی تیم ملی همه از تماس یک فرد با مسئولان فرودگاه خبر می دهند، اینکه در آن تماس تلفنی گفته شده بود حتی با وساطت مسئولان فدراسیون فوتبال، کروش نباید از کشور خارج شود.

خبر آنلاین در این باره نوشته: جالب اینجاست که بدانید سرمربی پرتغالی تیم ملی خودش با ارتباطهایی که در این چند ساله پیدا کرده مشکلش را حل کرد تا بتواند در دو بازی دوستانه برابر شیلی و سوئد تیم ملی را همراهی کند. البته کفاشیان هم در حل این مشکل تاثیرگذار بود. شاید اگر خود کروش به موضوع ورود نمی کرد، تیم ملی مجبور بود بدون سرمربی به مصاف ستارگان شیلی و سوئد برود و این موضوع تبعات گسترده ای برای فوتبال ایران به همراه می داشت. جالب اینجاست که یک روز پیش از سفر کروش به اتریش، یکی از مسئولان فدراسیون فوتبال گفته بود ساعت 7:30 دقیقه روز بعد به اداره مالیات نامه می زند تا مشکل خروجی مربی را حل کنند و او ساعت 10 صبح راهی این کشور شود. اما عجیب اینکه کروش ساعت 3:30 دقیقه بامداد همان روز و پیش از اقدام آن مقام مسئول، راهی اتریش شد!

هفت‌هزار تماشاگر افغانستانی در تهران، ده‌ها هزار ایرانی در سوئد!

محمد خاکپور در پایان دیدار با نپال درباره استقبال کم تماشاگران از بازی تیم امید، گفته: «افغانستان حدود 7 هزار تماشاگر داشت. از تمام هموطنان می‌خواهم اگر وقت دارند از تیم امید حمایت کنند تا ما در خانه خودمان غریب نباشیم.»

این در حالی است که پیش‌بینی شده بازی تیم‌های ملی ایران و سوئد در استکهلم شاهد میزبانی ده‌ها هزار ایرانی از تیم ملی باشد.

تلاش در سه دولت برای تئوریزه کردن سازش با آمریکا!

سهراب صلاحی رئیس سازمان بسیج دانشجویی با اشاره به تلاش برخی افراد در دولت‌های جمهوری اسلامی از دولت هاشمی تا روحانی برای تئوریزه کردن سازش با استکبار گفته: ما شاهدیم در دولت سازندگی برخی افراد در بدنه دولت کنار آمدن با نظام بین‌الملل را مطرح می کردند. در دولت اصلاحات نیز فتنه 78 و نامه جام زهر به رهبری در همین راستا قرار داشت. برخی افراد در دولت کنونی نیز تلاش می‌کنند چهره خشن و زشت آمریکا را پنهان کنند و اینگونه وانمود کنند که آمریکا دشمن ما نیست. حتی عده‌ای در همین راستا مطالبی را به امام نسبت دادند از اینکه امام هم مخالف مرگ بر آمریکا بود.

ریشه نام‌گذاری سال در دو سال آخر احمدی‌نژاد تاکنون است

اسماعیل کوثری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به دلیل دیگر نامگذاری امسال بعنوان «دولت و ملّت، همدلی و همزبانی» و با بیان اینکه در سالهای اخیر احساس می شد که بین مردم و دولت یک شکاف پنهان ایجاد شده، گفته: مقام معظم رهبری با درایت و تیزبینی این موضوع را حس و با صراحت تمام توصیه های لازم را بیان کردند.

وی با اشاره به نقش و اهمیت مردم در نظام اسلامی و با بیان اینکه دولت باید خود را وقف مردم کند، گفته: در 2 سال آخر دولت دهم و همچنین در دولت یازدهم احساس می شود که وقتی کاری برای مردم انجام می گیرد حالت طلبکارانه نسبت به مردم دارند در حالی که مردم بعنوان کارفرما هستند و انجام خدمت وظیفه است.

تعبیر عجیب امام جمعه مشهد در باره حادثه شیراز

آیت الله سید احمد علم الهدی در گفت و گو با خبرنگاران گفته: افرادی که با مطهری نماینده مجلس برخورد کردند اراذل و اوباش نبودند بلکه همین مردم ارزشمدار بودند که وظیفه خود دیدند با یک عنصر غیرارزشی و منحرف برخورد کنند و نیروهای متدین پای آرمانهای خود ایستاده اند.

وی با اشاره به اینکه نوع برخورد با مطهری صحیح نبوده در عین حال گفته: نباید مسوولان اعم از رییس جمهور و غیره علیه این افراد اینچنین واکنش نشان دهند بلکه انتقاد خود را به صورت مطلوب بیان کنند.

تمسخر «فاجعه» رشیدپور

واکنش رضا رشیدپور به انتشار عکسی از آزاده نامداری که ظاهرا نشان‌دهنده کتک خوردن وی از شوهر سابق است با عباراتی مانند «قرار بود عکس را منتشر نکند، ماجرا خیلی پیچیده است!/ فاجعه ای در راه خواهد بود!!» باعث واکنش جالب برخی رسانه‌ها شده است.

انتخاب با این مقدمه که «ازدواج ساده ی دو چهره ی درجه چندم ، به دلیل زیاده روی توهم آمیز طرفین آن، اینک توسط دوستان آنان، به یک «فاجعه ملی» تبدیل شده است!» نوشته: پدیده مذموم «مجریان پرمدعای تلویزیون» طی سالهای اخیر، اتفاقات عجیب و غیرمتعارفی را موجب شده است، چهره هایی که تنها به دلیل ظاهری ویژه و صدایی نسبتاً مناسب، آنتن میلیونی تلویزیون را در اختیار گرفتند و عمدتاً با جوگیری های عجیب و غریب و رفتارهای گاهاً موهن ، توهم آمیز ، با موضعی بالا در برابر میهمان و مخاطبان، و متاسفانه با حمایت های گاه و بیگاه مسئولان تلویزیون، آنقدر درجه توهم خود را تشدید کردند که برخی از آنان، یک شبه و با سواد اندک، خود را تئورسین های نوین جامعه تصور کردند!

خاطره البرادعی از ناراحتی احمدی نژاد از اوباما

مدیر کل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در کتاب خاطرات خود با اشاره یکی از دیدارهایش با رئیس جمهور سابق ایران در تهران نوشت که احمدی نژاد پاسخ ندادن اوباما به پیام تبریکش بعد از انتخابات آمریکا را مورد توهین قرار گرفتن خود می دانست.

وی در بخش دیگری از خاطراتش با اشاره به سخنان رئیس جمهور سابق ایران در مورد هولوکاست، نوشت:گفتم:« نباید به مخالفان خود اجازه دهید از بیانات شما سوء استفاده کنند.»وی فورا فهمید که به چه چیزی اشاره می کنم، گفت:هیچ کس در دنیای عرب و مسلمان حاضر نیست«رژیم صهیونیستی» را بپذیرد.

البرادعی می افزاید: بعد از جلسه، صالحی گفت احمدی نژاد از تلاش من برای کمک به رفع مساله ایران تقدیر کرده و به وی گفته است که در سفر بعدی اش به وین، هدیه زیبایی برای همسرم خواهد آورد. به این ترتیب، عایده یک گلدان سنتی ایرانی و یک آیه قاب شده زیبایی قرآنی دریافت کرد. هنگام ترک تهران، به من هم بسته های درجه یک هدیه دادند. چنین چیزهایی جلوه هایی از خدمات مدنی بین الملل محسوب می شدند.

سخنرانی عربی وزیر اطلاعات در جمع عشایر

وزیر اطلاعات گفت: امروز با وجود ناامنی‌های فراوان در کشورهای همسایه مانند عراق، سوریه و افغانستان به لطف پروردگار و حضور مردم و تلاش سربازان گمنام امام زمان(عج) امنیت پایدار در کشور ما وجود دارد. حجت الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات در سفر به شهرستان حمیدیه در جمع عشایر حمیدیه به زبان عربی به ایراد سخنرانی پرداخت و اظهار داشت: در هشت سال دفاع مقدس از نزدیک شاهد ایثار و شجاعت فرزندان عشایر در دفاع از خاک وطن در برابر متجاوزان بعثی بودم.

تعطیلی یک سایت اپوزیسون

سایت جرس ، ارگان اصلاح طلبان خارج از کشور با درج خبری از توقف داوطلبانه فعالیتهای خود خبر داد. عبدالعلی بازرگان ، عطاالله مهاجرانی و محسن کدیوراز مهمترین سیاستگذاران این سایت بودند.

آیت الله جزایری به صفوف نبرد با داعش پیوست

آیة الله موسوی جزایری امام جمعه اهواز از عراق پیام نوروزی صادر کردند.

در متن این پیام آمده:

بسم الله الرحمن الرحیم

اینجانب در مرقد مطهر سالار شهیدان حضرت امام حسین(علیه السلام) و علمدار رشید کربلا حضرت اباالفضل العباس دعاگوی هموطنان بودم. هم اکنون که در مسیر نجف اشرف و زیارت مولایم هستم سالی پر خیر و برکت برای شما و طول عمر برای رهبر بزرگوار در پرتو عنایات امام زمان (عج) را از خداوند منان مسألت دارم.

شاید بتوانم به مجاهدین اسلام در جبهات قتال ضد داعش خبیث سر بزنم و انجام وظیفه نمایم. خداوند شر عوامل استکبار را به خودشان برگرداند و پیروزی نهایی کرامت فرماید.

هاشمی رفسجانی در ایام عید کجاست؟

اکبر هاشمی رفسنجانی به جزیره کیش سفر کرد. او در این سفر با استاندار هرمزگان نیز دیدار کرد. به گزارش روابط عمومی استانداری هرمزگان، اکبر هاشمی رفسنجانی در دیدار با جاسم جادری استاندار هرمزگان در جزیره کیش، افزود: معتقدم در آینده ملت و دولت ایران ضمن حفظ حقوق هسته ای خود قدم های مثبت و بزرگی در این زمینه برخواهند داشت.

گرفتن سلفی در تیم ملی فوتبال، ممنوع؟

از زمان سفر تیم ملی به اتریش، بازیکنان هیچ عکسی از خود در فضای اجتماعی منتشر نکرده اند و ظاهرا این موضوع بی ربط به تذکر کمیته اخلاق نیست.در ایام برگزاری جام ملت های آسیا، تعدادی از هواداران ایرانی عکس هایی سلفی با بازیکنان گرفتند و این عکس ها را در فضای اجتماعی منتشر کردند که با واکنش کمیته اخلاق روبرو شد.محمدزاده رئیس این کمیته اعلام کرد بازیکنان دیگر نباید عکس سلفی بگیرند. همین اظهارات در سایت های معتبر دنیا بازخورد زیادی داشت و باعث شد حتی سایت های عربی ملی پوشان را به تمسخر بگیرند. حالا در اولین اردوی ایران پس از جام ملت ها، تا این لحظه بازیکنان تیم ملی یک عکس سلفی هم از خود منتشر نکرده اند و به نظر می رسد این موضوع بی ارتباط به هشدارهای کمیته اخلاق نیست.

پیشنهاد فقهی برای سود بانکی

سیدعباس موسویان رئیس شورای فقهی بانک مرکزی با انتقاد شدید از رقابت ناسالم نرخ سود در بازار پول درباره فرمول پیشنهادی تعیین نرخ‌ سود گفت: بنگاه‌های اقتصادی باید از نرخ تورم بعلاوه ۴ درصد برای نرخ سود سپرده و ۶ درصد برای تسهیلات استفاده کنند. وی گفت: اگر رویه فعلی بانک‌های کشورمان را با چنین فرمولی مقایسه کنیم شاهد شکاف زیادی هستیم بنابر این باید نرخ سود سپرده‌های بانکی در شرایط فعلی اقتصاد 19 تا 20 درصد و نرخ سود تسهیلات هم حداکثر 21 تا 22 درصد تعیین شود. عضو کارگروه بانکداری بدون ربا با انتقاد از رقابت ناسالم در تعیین نرخ سود سپرده‌های بانکی بین موسسات اعتباری و برخی بانک‌های خصوصی تاکید کرد: هم اکنون برخی بانک‌های خصوصی و مؤسسات برای پول‌های درشت نرخ‌های سود 25 درصد و حتی شنیده شده که تا 27 درصد یا بیشتر پرداخت می‌کنند که با هیچکدام از منطق اقتصادی همخوانی ندارد.

پیشنهاد نوروزی یک هنرپیشه

سید جوادهاشمی به مردم پیشنهاد داد تا در نوروز بدون مقدمه به خانه افرادی که با آنها قهر بودند، سر بزنند و با آنها آشتی کنند. این بازیگر سینما و تلویزیون توضیح داد: از همه می خواهم بدون مقدمه به خانه کسانی که با آنها طی سال های گذشته مشکل داشتند، سر بزنند. بهتر است بدون آنکه تماس تلفنی بگیرند و بگویند ما داریم می آییم، به خانه این افراد سر بزنند و اجازه دهند که این قهرها در سال جدید تبدیل به آشتی شود.

بدبخت ترین کشور جهان کجاست؟

همزمان با انتشار نتایج نظرسنجی مؤسسه گالوپ مبنی بر اینکه مصر بدبخت ترین کشور جهان است، روزنامه واشنگتن پست نیز در مقاله‌ای درباره فضای نامناسب سرمایه گذاری در مصر هشدار داده است.

تفاوت علی مطهری با شوهر خواهرش

علی مطهری در گفت وگو با ویژه نامه نوروزی مثلث گفت: آقای پزشکیان را خیلی اصولگرا‌تر از اکثر اصولگرا‌ها می‌دانم. خود من در بعضی زمینه‌ها شاید اصلاح طلب‌تر از بعضی از اصلاح طلبان باشم. یا آقایان کاتوزیان که نماینده مجلس هشتم بود خیلی جا‌ها تفکر و نظرات اصلاحی داشت. در دوره دولت آقای احمدی‌نژاد به نظر من تا سال ۸۸ وضعیت خوب بود، تحمل آقای احمدی‌نژاد نسبت به انتقاد خوب و قابل قبول بود. فضای آزادی بیان تا سال ۸۸ قابل قبول بود. الان خیلی فضا بسته شده است ولی از سال ۸۸ یک وضعیت خاصی در کشور پیدا شد و خیلی فضا بسته شد که تا امروز این شرایط ادامه دارد. در دولت فعلی هم فضا خوب نیست.

علی مطهری همچنین در این مصاحبه به سئوالاتی پیرامون تفاوت هایش با علی لاریجانی شوهر خواهرش پاسخ می دهد.

*در جمع‌های خانوادگی {با آقای لایجانی} بحث سیاسی می‌کنید؟

گاهی بحث سیاسی می‌کنیم ولی بیشتر در قالب مزاح و شوخی است.

الان به لحاظ سیاسی دیدگاه نزدیک به هم دارید؟

در خیلی از دیدگاه‌ها نزدیک به هم هستیم.

کجا‌ها مشخصاً از هم دورید؟

مثلآً آنجا که باید از حقوق مردم دفاع شود من وارد می‌شوم. ممکن است وقتی که روزنامه نگاری بازداشت می‌شود اعتراض کنم. ولی ایشان وارد چنین مواردی نمی‌شوند.

حالا شاید این فاصله شما و آقای لاریجانی در این مواضع به جهت مسئولیت آقای لاریجانی باشد؟

خب، بله این هم است. آقای لاریجانی یک محذوراتی دارد ولی در مجموع ایشان سیاسی‌تر از من است، یعنی نگاه سیاسی‌اش بر نگاه ایدئولوژیک‌اش می‌چربد. من بیشتر ایدئولوژیک نگاه می‌کنم.

وقتی ضرغامی مجتهد می شود!

هفته نام مثلث در ويژه نامه نوروزي خود با عزت الله ضرغامي، رئيس پيشين سازمان صدا و سيما گفت و گويي کرده است. وی در بخشی از این گفت و گو می گوید: من هميشه معتقد به اجتهاد رسانه‌اي بودم و معتقدم در رسانه ملي، مدير بايد چارچوب را بشناسد و اجتهاد کند. گاهي اوقات جز رئيس سازمان صدا و سيما هيچ کس شرعي بودن يا نبودن يک اقدام را نمي‌داند. وقتي در مسابقات واليبال جهاني بازي ايران با کشورهاي بزرگ پخش مي‌شد، تشخيص مي‌داديم برخي از نکات نظارتي را مورد اغماض قرار دهيم چون اصل بازي براي مردم خيلي مهم بود.

اما در مورد بازي آمريکا و آرژانتين که بازي خيلي مهمي بود و نتيجه آن تکليف صعود ما را مشخص مي‌کرد، چنين اغماضي را نمي‌توانستم انجام دهم و حجت شرعي براي پخش نامناسب تماشاگران نداشتم.

ما شبکه HD را راه اندازي کرديم که مسابقات ورزشي را با کيفيت بهتر ببينند. يک بار شبکه سه در حال پخش يکي از مسابقات ورزشي بود و من اين مسابقه را تماشا مي‌کردم. در ذهن خودم، اين مساله را تجزيه و تحليل کردم و وظيفه شرعي خودم را در نظر گرفتم. بدين ترتيب، اعلام کردم که شبکه سه آن مسابقه را پخش اما شبکه HD، پخش اين مسابقه را قطع کند. وقتي مردم مشاهده کردند که پخش اين مسابقه از شبکه HD قطع شد؛ شبکه سه را تماشا کردند. کسي نمي‌دانست که دقيقاً چه بود اما من ديدم که تصاوير در حال پخش، تصاوير نامانوسي در جمهوري اسلامي ايران است و براي پخش آن‌ها در شبکه HD با رزولوشن و کيفيت بالا مجوز ندارم؛ يعني بين خودم و خداي خودم، مجوزي نمي‌ديدم و به همين دليل، جلوي آن را گرفتم.

عسگراولادی:پول ندارم ماشین نو بخرم

عسگر اولادی در یک گفت و گو در پاسخ به سئوالی پیرامون این موضوع که خیلی ها می گویند شما پولدار هستید؛ گفت: دروغ می گویند. این سر و صدایی است که اسرائیلی ها برای تخریب برادر من ایجاد کردند. برادر من هیچی نداشت. من 60 سال پیش خانه ای با قیمت 5600 تومان خریداری کردم و آن خانه را نفروختم و هم اکنون بیش از یک میلیارد تومان می ارزد. اگر اینطوری حساب کنید پولدار هستم. وی در ادامه بیان داشت؛ بنز من مدل 2007 است و 90 میلیون تومان قیمت دارد. خیلی ها پورشه 2 میلیارد تومانی سوار می شوند. الان پراید 20 میلیون تومان قیمت دارد و من حق ندارم بنز 90 میلیون تومانی سوار شوم. اما پول ندارم ماشین نو خریداری کنم.

علت نام گذاری سال جدید به سال دولت و ملت، همزبانی و همدلی؟

عماد افروغ در گفتگویی با اشاره به نامگذاری سال جدید از سوی رهبر معظم انقلاب با عنوان «دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی» و با اشاره به زمینه‌های این نامگذاری، اظهار داشت: این نامگذاری، در وهله اول یک حمایت پررنگ از دولت صورت گرفته و دولت مرهون و مدیون این نامگذاری است؛ این را هم می‌توان از فهوای نامگذاری و هم از زمینه‌های موجود، برداشت کرد. درواقع این نامگذاری تداعی‌کننده یک نوع مسامحه و رابطه دوسویه همدلی بین دولت و ملت است.

افروغ تصریح کرد: این نامگذاری از یکسو دولت را فرا می‌خواند تا بستر همدلی را فراهم کند و از طرف دیگر اقشار مختلف جامعه را نیز دعوت می‌کند تا با حٌسن نیت و نقدهای مٌستدل، به مسائل دولت بپردازند. این استاد دانشگاه در ادامه با اشاره به شرایط منطقه، اظهار داشت: به نظر من یکی از شرایط موجود که منجر به نامگذاری سال جدید با این عنوان شده، شرایط منطقه‌ای است؛ امروز شرایط منطقه‌ای ما امن نیست و همه این را می‌دانیم و چرایی آن نیز بحث مفصلی بوده که قابل بررسی است.وی ادامه داد: نکته دیگری که منجر به این نامگذاری شده، مسائل فرا منطقه‌ای است که در دو بٌعد سخت‌افزاری و نرم‌افزاری (خاص و عام) قابل بررسی است. افروغ تصریح کرد: آنکه خاص است، مسائل مربوط به فناوری هسته‌ای و مذاکرات هسته‌ای است و همه می‌دانیم که هر چه تیم مذاکره‌کننده کشورمان از حمایت یکدست و یکپارچه‌ای برخوردار باشد، قدرت چانه‌زنی آنها بیشتر می‌شود و در طرف مقابل نیز قدرت مانور غیرگفتگویی آنها کمتر می‌شود و دیگر نمی‌توانند از چیزی به عنوان «شر سرکوب» یا «شر قطع مذاکره» استفاده کنند. عضو کمیسیون فرهنگی مجلس هفتم در ادامه با اشاره به جنبه عام شرایط جهان و ارتباط آن با نامگذاری امسال، گفت: شاید در ظاهر امر خیلی چیزها در جهان امروز به نفع انقلاب اسلامی نباشد، اما یک واقعیت دیالکتیک نیز وجود دارد؛ وقتی قرار است یک اتفاق بزرگ جهانی بیافتد، هر تحولی با یک نوع سختی همراه است، این همان چیزی است که در قرآن کریم با آیه «ان مع العسر یسری» تعریف شده است.

ارتباط داماد جان کری با واژه خلیج فارس!

القدس العربی نوشت اقدام جان کری وزیر خارجه آمریکا در به کار بردن عبارت خلیج فارس ممکن است به ایرانی بودن دامادش ربط داشته باشد. روزنامه القدس العربی چاپ لندن با اشاره به تبریک جان کری وزیر خارجه آمریکا به مناسبت عید نوروز در صفحه توئیتر خود و کاربرد خلیج فارس در آن نوشت روزنامه های عربی این موضوع را بسیار پوشش داده اند و درباره ارتباط آن با داماد ایرانی جان کری مطالب زیادی نوشته اند. جان کری در بخشی از تبریک نوروزی خود گفته است: واقعا برای من افتخار است که پس از رییس جمهور آمریکا، نوروزی پر از سلامت و شادی برای همه افرادی که این عید را در سراسر جهان، در آسیا و قفقاز، در منطقه خلیج فارس و افرادی که در آمریکا جشن می گیرند آرزو کنم . به نوشته القدس العربی کاربران پایگاههای اجتماعی این اظهارات را نشان تمایل و تعهد جان کری به ایران دانسته و آنرا به ایرانی بودن دامادش ربط داده اند. پایگاههای اجتماعی به همین علت تصاویر فراوانی از دختر جان کری و همسر ایرانی اش منتشر کرده و نوشته اند: آقایان! این دختر و داماد ایرانی جان کری است. آیا پیام را دریافت کرده اید؟ برخی نیز اقدام جان کری را در به کار بردن عبارت خلیج فارس تحریک آمیز دانسته اند.

ادعای روزنامه عربی در باره جان کری در شرایطی مطرح شده است که باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا نیز در پیام نوروزی خود از خلیج فارس نام برد.

درج دو قیمت متفاوت بر روی یک کالا

مردم همواره از کم فروشی، گران فروشی، تفاوت قیمت یک کالا در چند نقطه شهر و امثال آن شکایت دارند. برای انعکاس این مشکل هم نهادهای ناظر و بازرس وجود دارد. اما در یک مورد بدیع و نادر، این بار یک کالای واحد با دو قیمت متفاوت در روی جعبه آن عرضه شده‌است. قطره استامینوفن تولید شرکت داروسازی خوارزمی تهران، هم اکنون در بسته‌ای عرضه می‌شود که بر روی آن قیمت مصرف کننده 12500 ریال درج شده‌ است. این قیمت چاپی بر روی بسته است و به نظر می‌رسد قیمت اصلی داروست.

با این حال در زیر بسته دارو قیمت جدیدی پرفراژ شده که عدد 16000 ریال را نشان می‌دهد. در واقع این کالا هم اکنون با همین قیمت جدید به فروش می‌رسد و قیمت قبلی عملا کارایی ندارد. تفاوت 28 درصدی این دو قیمت گر چه در آشفته بازار قیمتی کشور عجیب نیست،‌ اما می‌تواند جای سوال باشد.

«خانه پدری» را با تمام قوا اکران خواهیم کرد
امیرحسین علم‌الهدی مدیر گروه هنر و تجربه در مورد احتمال اکران فیلم سینمایی «خانه پدری» در سالن‌های اختصاص یافته به گروه سینمایی هنر و تجربه گفت: «تایید اکران فیلم «خانه پدری» و فراهم شدن شرایط مطلوب برای این کار جزو ضوابط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، ولی هر زمانی که امکان لازم فراهم شود که ما فیلم «خانه پدری» را اکران کنیم، قطعا با تمام قوا این کار را انجام خواهیم داد.» اکران خانه پدری که به کوتاه ترین اکران تاریخ سینما شهرت یافت، در سال 93 با فشار برخی رسانه‌ها و برخی نمایندگان مجلس همراه شد.

جلوس اصلاح‌طلبان بر کرسی مجلس دهم منوط به عملکرد دولت یازدهم است
حسین‌علی شهریاری  رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: جلوس اصلاح طلبان بر کرسی مجلس دهم بستگی به عملکرد دولت یازدهم دارد متاسفانه  دولت در برخی حوزه ها  عملکرد مناسب نداشته است و ادامه این روند نارضایتی اقشار جامعه به ویژه محرومان را در پی خواهد داشت. البته در حال حاضر تنها نقطه قوت این دولت حوزه سلامت و طرح تحول نظام سلامت است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، درباره احتمال حضور احمدی نژاد در مجلس دهم، گفت: من اصلا به حضور ایشان عدد و نمره ای نمی دهم اگر هم بیاید با اقبال عمومی مواجه نمی شود؛ عملکرد نامناسب وی باعث شد تا جایگاهش را بین اصولگرایان از دست دهد.

شهریاری درباره اینکه آیا ممکن است از طرف احمدی نژاد افرادی به مجلس دهم معرفی شود، افزود: من فکر می کنم اگر افراد خوش نام عاقلی باشند با لیست احمدی نژاد نباید در انتخابات حضور داشته باشند.

index

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=144505
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما