چهارشنبه 5 فروردین 1394 - 0:57

هشدار درباره گردوخاک در شرق و جنوب ایران

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی گفت: از بعدازظهر پنج‌شنبه (6 فروردین ماه) و طی روزهای جمعه و شنبه (7 و 8 فروردین ماه) سرعت وزش باد در نیمه شرقی کشور افزایش می‌یابد و بنابراین پدیده گرد و خاک برای پاره‌ای مناطق شرق و جنوب کشور پیش‌بینی می‌شود.

احد وظیفه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا  افزود: از بعدازظهر روز چهارشنبه (5 فروردین ماه) به علت نزدیک شدن سامانه بارشی دیگری به کشور طی روزهای چهارشنبه و پنج شنبه (5 و 6 فروردین ماه) افزایش ابر، بارش باران گاهی همراه با رعد و برق در مناطق مستعد و بارش تگرگ و وزش باد در نیمه غربی کشور پیش‌بینی می‌شود که در مناطق کوهستانی رشته کوه البرز و شمال غرب کشور بار‌ش‌ها به صورت برف خواهد بود.

وی افزود: در روز پنج شنبه (6 فروردین ماه) بیشترین فعالیت بارشی به صورت برف و باران در ارتفاعات و دامنه‌های البرز، سواحل شمالی و غرب کشور است. از بعدازظهر همین روز به تدریج این سامانه به شمال شرق و شرق کشور گسترش می‌ِیابد. روز جمعه (7 فروردین ماه) عمده فعالیت این سامانه در سواحل شمالی، نواحی مرکزی دامنه و ارتفاعات البرز جنوب، شرق شمال شرق و جنوب شرق کشور خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه گفت: در روز شنبه (8 فروردین ماه) این سامانه در نواحی شرقی کشور فعالیت می‌کند و در پایان روز از کشور خارج می‌شود.

وظیفه در پایان درباره هوای استان تهران طی روزهای آینده گفت: هوای استان تهران در چهارشنبه (5 فروردین ماه) ابری در پاره‌ای از نقاط همراه با بارش پراکنده و در ارتفاعات بارش و برف و وزش باد پیش بینی می‌شود. بیشترین دمای این استان به 16 و کمترین آن به 8 درجه سانتیگراد می‌رسد. هوای استان تهران پنجشنبه (6 فروردین ماه) ابری در پاره‌ای نقاط همراه با بارش باران در ارتفاعات همراه با بارش برف و وزش برف پیش‌بینی می‌شود که بیشترین و کمترین دمای این روز 14 و 5 درجه سانتیگراد است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=144455
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما