چهارشنبه 5 فروردین 1394 - 0:34

خطر در کمین مردم و مسافران جاده یاسوج ـ بابامیدان+ تصاویر

جاده یاسوج ـ بابامیدان از محورهای پرترددی است که به دلیل وجود برخی نقاط حادثه‌خیز و غیر استاندارد خطرات احتمالی در این محور بسیار زیاد است.

به گزارش بویرنیوز، جاده یاسوج به بابامیدان یکی از پرترددترین محورهای استان کهگیلویه و بویراحمد در طول سال و البته در فصل بهار و تعطیلات نوروزی است.

این محور که تردد خودروهای عبوری از مسیر اصفهان را از یاسوج به سمت اهواز و بوشهر هموار می‌کند روزانه شاهد عبور و مرور تعداد بسیار زیادی خودرو و مسافر از اقصی نقاط کشور به جنوب ایران است.

هر چند که تا چند سال پیش با داشتن جاده‌ای غیر استاندارد این مسیر محل عبور این تعداد از خودرو و مسافر نبود اما در سال‌های گذشته با احداث جاده جدید مسیر مسافرت‌ها بر روی این جاده قرار گرفته است.

اما محور جدید نیز تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی دارد و باید برخی از نقاط حادثه‌خیز در آن ساماندهی شود.

برای مثال روز گذشته که به منظور تهیه گزارش به این محور عزیمت کرده بودیم مشکلاتی را در جاده مذکور دیدیم از جمله اینکه در بعضی از نقاط این جاده نیاز به نصب گاردریل و محافظ است.

برای مثال در این جاده پل‌هایی وجود دارد که ارتفاع آن‌ها گاه تا 10 متر می‌رسد اما هیچ‌گونه محافظی در کنار آن‌ها برای حفاظت از جان مسافران نصب نشده است.

هر چند پلیس‌راه کنترل کاملی بر این مسیر دارد اما به غیر این در برخی از نقاط از جمله در نقطه دهستان دشت‌روم هم به دلیل نبود هرگونه پل زیرگذر عبور و مرور برای مردم بسیار سخت شده و هر آن امکان برخورد خودروها با عابران پیاده از جمله کودکان وجود دارد.

در همین خصوص منوچهر سیاهپور رئیس پلیس راه استان در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه چنین نقاطی در محور یاد شده به وفور وجود دارد، اظهار کرد: مکاتبات زیادی با راه و شهرسازی انجام داده‌ایم و امیدوار بودیم که قبل از سفرهای نوروزی این اقدامات برای رفع مشکلات انجام شود.

این مسئول گفت: این پل‌ها خطرات زیادی دارند و اگر محافظی نداشته باشند خطرات احتمالی در کمین خودروها و سرنشینان آنان است.

وی از زیر بار ترافیک رفتن 7 کیلومتر از جاده یاسوج به بابامیدان حدفاصل دهستان دشت‌روم تا تنگاری خبر داد و گفت: سعی می‌کنیم که یک دور برگردان برای دسترسی به پمپ بنزین این مسیر به زودی احداث شود.

a b c

فارس

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=144439
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما