سه شنبه 4 فروردین 1394 - 0:05

با هشت نقطه ضعفی که قدرتمندتان می کند آشنا شوید

قدس آنلاین: امروزه ما زمان زیادی را صرف رسیدن به کمال می کنیم. انسان ها موجوداتی هوشمند و فوق العاده باهوش هستند اما هنوز هم نمی توانند ماهیت اصلی احساساتشان را کشف کنند.

به گزارش گروه سلامت و بهداشت قدس آنلاین، هنگامی که ما سرشار از احساس گناه و نقص هستیم، سعی می کنیم برای فرار از این حس مخرب ذهن خود را منحرف کرده و افکار منفی را از خود دور کنیم. گاهی دوری از محرک آزاردهنده فاصله گرفتن از آن است. هنگامی که شما مشکلات را در درون خودتان می ریزید احساس بیچارگی و اضطراب می کنید. اینگونه انرژی خود را کاهش داده و به روی نواقص تمرکز می کنید. پدر بزرگ و مادر بزرگ های ما همیشه به روی صداقت، صمیمیت و مهربانی تاکید می کردند. اما همه ذهن ها از افکار و انرژی های خوب و بد تشکیل شده اند.

1. گستاخی

مهم نیست شما چگونه آن را ادا می کنید؛ اما این صفت می تواند برایتان موفقیت و شادی را به ارمغان بیاورد. قدرت و سحر و جادوی گستاخی می تواند مناظر جدیدی را به رویتان بگشاید. این بدان معنی نیست که رفتار جسورانه الویت اول زندگی شما شود؛ بلکه این صفت می تواند به شما کمک کند بر ترس هایتان غلبه کرده و پشت سر هم موانع را بگذرانید. به یاد داشته باشید برای گستاخی نیازی نیست بی نزاکت باشید.

2. دروغ

امروزه دروغ یکی از شایع ترین عادات مخرب انسان ها است. اما آیا می توانید تصور کنید چه اتفاقی خواهد افتاد اگر تمام مردم همه حقیقت را بگویند؟ من فکر می کنم گاهی گفتن حقیقت کاری سخت و خطرناکی است. در اغلب موارد گفتن حقیقت سخت، تلخ و خطرناک است و به ذهن و احساسات افراد صدمه میزند. مطمئنا دروغ هیچ مساله ای را رو به بهبودی نمی برد. نمی گویم دروغ بگویید، اما نیازی نیست که همه ی حقیقت را نیز بگویید

3. خودخواهی

خودخواهی و خودپسندی عادت بسیاری از افراد در سراسر جهان است. اینگونه شخصیت ها را دیگران دوست ندارند. مردم نمی دانند در برابر این شخصیت چگونه باید رفتار کنند اما به نظر من کیفیت زندگی افراد خودخواه خیلی بهتر است. اینگونه افراد بدون داشتن عذاب وجدان به دیگران “نه” می گویند و هیچ گونه احساس گناهی نیز ندارند. این افراد خودشان را دوست دارند و انتقاد دیگران برایشان اهمیتی ندارد. زندگی و ارزش های شخصیشان از الویت بالایی برخوردار است. خودپسندی در صورتی که عقلانی باشد انتخاب افراد موفق و خوشحال است. جنبه مثبت خودخواهی عزت نفس است که در این صورت برای خود و زندگیتان ارزش قائل خواهید بود

4. طمع

بسیاری از افراد دچار طمع پول هستند. طمع نیز می تواند زندگیتان را بهبود دهد و یا آن را از بین ببرد. امروزه بسیاری از افراد به کمک این صفت مخرب میلیونر شده اند. این افراد هرگز پولشان را مانند آب خوردن خرج نمی کنند زیرا که آنها عاقلانه فکر کرده و پولشان را ذخیره می کنند. آنها میل زودگذر و شادی خرید  لوازم غیر ضروری را در خود سرکوب می کنند. حرص و طمع اصلا صفت خوبی نیست اما گاهی می تواند مزایای خاصی داشته باشد.

5. حسادت

بدون شک هر زنی حداقل یک بار در زندگی این احساس را تجربه کرده است. زنان خرمند هرگز سعی نمی کنند از این حس و تمایل غریزی و طبیعی جلوگیری کنند. این مساله به اثبات رسیده است که حس حسادت محرکی برای خانم ها و آقایان است.

6. حسرت

حسرت احساس کمبودی است که همه افراد آن را تجربه کرده اند. معمولا تجزیه تحلیل شکست های گذشته کار انسان های بالغ و عاقل است. این مهم است که گاهی خودتان را بخشیده و از آنها درس بگیرید. من باور دارم اشتباهات، احساس حسرت و پشیمانی جزء بهترین معلم ها هستند.

7. بی تفاوتی

بی تفاوتی وجه مشترکی با خودخواهی دارد. در اطراف ما اتفاقات منفی بیش از حدی وجود دارد و غیر ممکن است که ما بخواهیم در مورد همه مسائل ابراز نگرانی کنیم. بهترین دارو در برابر استرس و منفی گرایی، بی تفاوتی است. افرادی که به موضوعات استرس زا بی تفاوت هستند، عمری طولانی، شاد و زندگی سالمی دارند. گویا بی تفاوتی به میزان قابل توجهی با رفاه جسمی و روانی همرا است.

8. غبطه

امروزه ما نمی توانیم از احساس غبطه اجتناب کنیم. چرا در این جهان پر وسوسه، لباس های زیبا و هر چیز ارزشمندی  متعلق به افراد دیگر است؟ غبطه یک منبع قدرتمند از انگیزه است که بسیار الهام بخش بوده و رویاهای افراد را خیلی زود به حقیقت می رساند. اما با تمام این تفاسیر اجازه ندهید حس مخرب حسادت روحتان را تسخیر کند.

قدس

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=144355
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما