دوشنبه 3 فروردین 1394 - 8:18

شناگری که از آب می‌ترسید!

مایکل فلپس برترین شناگر جهان می‌گوید در هفت سالگی از آب می‌ترسیدم و فقط به پشت شنا می‌کردم که این مهارت من را در شنای کرال پشت افزایش داد.به گزارش بویرنیوز، مایکل فلپس برترین شناگر جهان، متولد 30 ژوئن 1985 در شهر بالتیمور از ایالت مریلند آمریکاست. فرد، پدر مایکل از سربازان دولت و یک پلیس و دبی، مادرش مدیر مدرسه راهنمایی بود.

484612_937مایکل دو خواهر بزرگ‌تر دارد که در رشته شنا فعالیت می‌کنند. در سال 1994، پدر و مادر مایکل از هم جدا شدند و سرپرستی او و دو خواهرش به مادرش سپرده شد.

فلپس شنا را از سن پنج سالگی آغاز کرد و در سن 7 سالگی از این که سرش را زیر آب ببرد می‌ترسید به همین دلیل مربیان به او اجازه دادند که به پشت شنا کند و این باعث شد در شنای کرال پشت مهارت زیادی داشته باشد.

فلپس از دید اطرافیان فردی مهربان است که اشتهای وحشتناکی دارد، او هر روز صبح سه عدد تخم مرغ نیمرو با پیاز سرخ شده، گوجه، کاهو، سس مایونز، یک عدد ساندویچ پنیر، یک کاسه گندم آسیاب شده،‌ املت پنج تخم‌مرغی، یک پنکیک بزرگ شکلاتی، دو فنجان قهوه و سه تکه نان تست فرانسوی می‌خورد. یک وعده صبحانه مایکل برابر با غذای دو روز یک فرد عادی است.

ناهار او را پاستا با سس قرمز، دو ساندویچ بزرگ همبرگر و چیزبرگر به همراه سس مایونز و یک نوشابه انرژی‌زا (1000 Ka) تشکیل می‌دهد. فلپس برای شام،‌ پاستا، یک پیتزای شش یا هشت تکه به همراه نوشابه انرژی‌زا می‌خورد.

متخصصین تغذیه، پزشکان و مربیان او بر این باورند مایکل هرچه را بخواهد می‌تواند بخورد،‌ چون متابولیسم بدن او سریع است و نسبت به مردان هم سن خودش، سریع‌تر کالری می‌سوزاند و تمرینات فشرده او از چاق شدنش جلوگیری می‌کند.

فلپس برای اولین بار در مسابقات جهانی فوکولا در سال 2001 توانست مدال طلای شنای 200 متر پروانه را به دست آورد و پس از آن توانست 33 مدال دیگر را در مسابقات جهانی به دست آورد که 27 تای آن طلا بود.

فلپس در بازی‌های المپیک تابستانی 2004 یونان در حالی که فقط 19 سال داشت توانست 8 مدال المپیک را به گردن بیاویزد که 6 تای آن طلا و 2 تا دیگر بزنز بود.

وی در المپیک 2008 پکن در 8 رشته شرکت کرد که 8 طلا به دست آورد و بزرگ‌ترین قهرمان تاریخ المپیک شد.

وی در المپیک 2008 از لباس‌های موسوم به Speedos LZR Racer استفاده کرد که از سوی ناسا طراحی شده بود، الیافی که در این لباس مورد استفاده قرار گرفته به شکل زیرلوله‌هایی هستند که در کنار یکدیگر چیده شده‌اند. در این لباس هیچ گونه زاویه با برآمدگی دیده نمی‌شود.

فلپس همچنین با حضور در المپیک لندن با کسب 6 مدال توانست رکورد بیشترین مدال المپیک را پس از 48 سال از آن خود کند و به رکورد 22 مدال المپیک دست یابد.

فلپس بعد از این بازی‌ها رسماً اعلام بازنشستگی کرد و در این باره گفت: نمی‌توانستم پایانی بهتر از این داشته باشم و به هر چیزی که خواستم در شنا رسیده‌ام و دیگر کاری در شنا برایم نمانده است.

او که فارغ‌التحصیل رشته بازاریابی ورزشی از دانشگاه میشیگان است، به ورزش گلف علاقه دارد و به عضویت باشگاه هانک هانی درآمد.

او در سال 2009 مؤسسه مایکل فلپس را بنا کرد که هدف این مؤسسه رشد ورزش شنا و ارتقای سبک زندگی بهتر است و مایکل هدف از ساخت این مؤسسه را ارتقای سلامت و بهبود تغذیه کودکان عنوان کرد./باشگاه

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=144244
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما