شنبه 23 اسفند 1393 - 13:30

نامه تند علی مطهری به امام جمعه شیراز

رهبر گرامی انقلاب همین چند ماه پیش در جمع دانشجویان فرمودند «برخی فکر کرده‌اند که باید حرفهای من را تکرار کنند، خیر هرکسی نظر خودش را بگوید».
نامه سرگشاده علی مطهری به امام جمعه شیراز: یک جلد کتاب در پی حمله به علی مطهری در شیراز و سخنان امام جمعه این شهر ، مطهری نامه سرگشاده ای به حجه الاسلام اسداله ایمانی، امام جمعه شیراز نوشت که عیناً می آید:نامه علی مطهری به امام جمعه شیراز
جناب آقای اسداله ایمانی
امام جمعه شیراز

با اهداء سلام، در خطبه نماز جمعه در ارتباط با حادثه تلخ سوء قصد به اینجانب در شیراز، گفته‌اید «اگر کسی حریم ولایت و خبرگان رهبری را شکست آیا باید انتظار داشته باشد که دیگران حریم او را نشکنند؟ اگر باد را کاشتید مگر نه این است که طوفان درو می‌کنید؟»

با این دو جمله از ضاربان اینجانب حمایت و کار آنها را تأیید کرده‌اید. خوشحالم که نقش خود در این حادثه را آشکار نمودید و طبعاً هیئت تحقیق وزارت کشور باید به شما به عنوان متهم بپردازد.

امیدوارم متهم دیگر نیز که موتورهای سنگین و گاز فلفل در اختیار آن فرومایگان قرار داده بود مانند شما اقرار و اعتراف کند گرچه برای همگان شناخته شده است.

ماجرای دوشنبه سیاه شیراز را یک «حادثه سیاسی» نامیده و از این که همه مضطرب شده‌اند اظهار تعجب کرده‌اید. ظاهرا از نظر شما این که عده‌ای مزدور – که بعدا معلوم شد برخی از آنها مسلح به سلاح گرم بودند – به سخنران مدعو دانشگاه شیراز که از قضا نماینده مجلس هم هست به قصد کشت حمله کنند، صرفا یک مسئله سیاسی و نه انسانی و اخلاقی و حقوقی است و قابل اعتنا نیست.
ای کاش آن روز در کنار من می‌بودید و یکی از آن آجرها به سر مبارک اصابت می‌کرد، آنگاه می‌دیدیم که آیا باز هم قضاوت شما همین است؟
این جمله در همه ادیان آمده است که آنچه برای خود می‌پسندی برای دیگران بپسند و آنچه برای خود نمی‌پسندی برای دیگران مپسند.

گفته‌اید «با وجود مشکلاتی چون بیکاری، تعطیلی کارخانه‌ها، خشکسالی، حاشیه‌نشینی و گسترش آن به مرکز شهر، آیا واقعا مشکل این است که هر روز سخنرانی دعوت شود؟» معلوم نیست چه ارتباطی بین مشکلات یک شهر و ضرورت لغو یک سخنرانی فکری و علمی وجود دارد، در حالی که ممکن است همین سخنرانی‌ها به حل آن مشکلات اجتماعی و اقتصادی کمک کند.

با این حساب، همه مجالس سخنرانی مذهبی و علمی و فکری در شیراز باید تا زمان حل مشکلات این شهر تعطیل شود!
علاوه بر این، برگزاری یک جلسه سخنرانی در دانشگاه یک شهر چه ربطی به امام جمعه آن شهر دارد. مگر امام جمعه باید در همه مسائل شهر خود دخالت کند؟ حتما به یاد دارید که در دهه شصت زمانی که برخی فرماندهان سپاه درباره وقایع اتفاقیه مجلس اظهارنظر کردند امام خمینی(ره) فرمودند «به سپاه چه مربوط که در مجلس چه می‌گذرد؟!» بنا براین هر شخص حقیقی و حقوقی باید به جای دخالت در کار دیگران کار خودش را درست انجام بدهد.

ضرب المثلی ذکر کرده‌اید که «اگر باد کاشتید طوفان درو می‌کنید». این ضرب‌المثل درباره شما صادق است که با حمایت و تحریک آن اراذل باد می‌کارید و در آینده طوفان درو خواهید کرد زیرا نوبت شما هم خواهد رسید. این چاقوی احساس و هیجان چند جوان جاهل را که تیز می‌کنید روزی دست خود شما را هم خواهد برید، همان طور که طالبان و القاعده روزی علیه آمریکا و اسرائیل فعال شدند.

گفته‌اید «اگر کسی حریم ولایت و خبرگان رهبری را شکست آیا باید انتظار داشته باشد که دیگران حریم او را نشکنند؟».

سؤال این است که اینجانب در کجا حریم ولایت و خبرگان رهبری را شکسته‌ام؟ تا آنجا که به خاطر دارم درباره خبرگان رهبری گفته‌ام که باید به وظیفه نظارت خود از جمله نظارت بر دستگاه‌های زیرمجموعه رهبری بپردازند، چیزی که خود مقام رهبری بر آن تأکید دارند و نص قانون اساسی است. مطابق نظر شما خود قانون اساسی حریم خبرگان رهبری را شکسته است!

اما درباره حریم ولایت، شما فکر کرده‌اید اگر کسی در موضوعی نظری مخالف نظر مقام رهبری داشته باشد حریم ولایت را شکسته است. این برخلاف نظر رهبر گرامی انقلاب است. ایشان همین چند ماه پیش در جمع دانشجویان فرمودند «برخی فکر کرده‌اند که باید حرفهای من را تکرار کنند، خیر هرکسی نظر خودش را بگوید». پس در واقع شما حریم ولایت را شکسته‌اید و برخلاف نظر ولی فقیه عمل می‌کنید و اصل مترقی ولایت فقیه را امری مخالف آزادی بیان و دموکراسی جلوه می‌دهید و ضرب و جرح افرادی را که نظر خود را بیان می‌کنند تجویز و بلکه ترغیب می‌کنید.

از نظر شما هرکس که بخواهد نظری مخالف نظر شما ابراز کند باید از ورود او به شهر شیراز جلوگیری کرد حتی به قیمت مضروب شدن و از دست رفتن جانش. واقعا همه باید اسلام را از جناب‌عالی بیاموزند! یک نسخه از کتاب آینده انقلاب اسلامی ایران از استاد شهید آیت‌الله مطهری را برای شما ارسال می‌کنم تا با ماهیت و آرمانهای انقلاب اسلامی آشنا شوید.

شما و دوستانتان در شیراز سنگ را بسته و سگ را رها کرده‌اید. اگر مایل به زورآزمایی اجتماعی هستید مخالفان این داعشی‌های وطنی را نیز آزاد بگذارید تا ببینید چه بر سر این اراذل می‌آورند.
اینجانب به عنوان نماینده ملت در مجلس شورای اسلامی و فرزند شهید آیت‌الله مطهری، حاصل عمر و پاره تن امام خمینی، به شما و دوستانتان اعلام می‌کنم که به نوبه خود اجازه نخواهم داد فضای خفقان بر کشور حاکم شود و در راه آرمان بزرگ انقلاب اسلامی یعنی آزادی تفکر و آزادی بیان تا پای جان ایستاده‌ام.

به شما نصیحت می‌کنم که تقوای الهی را رعایت کنید، ‌روش خود یعنی جمود و افراط را که دفع‌کننده دلهای پاک و آگاه است، به حکمت و موعظه حسنه و جدال به احسن تغییر دهید و با هیئت تحقیق وزارت کشور برای ریشه‌کن کردن غده سرطانی افراط و خوارج‌صفتی در شیراز همکاری نموده طرحی نو در آن سامان در اندازید.

            والسلام
علی مطهری
23/12/93
 منیع: عصرایران
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=143054
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. کا جونباز گفت:

    درود بر مطهری..مرگ بر افراط …مرگ بر داعش

  2. انسان گفت:

    درودخدابرهمه آزاداندیشان مطهری مدرس زمان ماست.متاسفیم که اززبان یک روحانی کارزشت برخوردفیزیکی با صاحبان اندیشه تایید وترویج میشود.ایارهبری راضی هستند که قانون شکنی شود؟مگر این کشور رهبر قوه قضاییه وقانون ندارد؟تفکرافراطی شبیه به داعش هست که بخود اجازه میدهد مخالفان راکافربنامد وجان انهارابگیرد

  3. مرتضی گفت:

    احسنت به تو مرد خدا . باز هم در دوره آینده انتخابات مجلس تنها رای ام رو تقدیم شما بزرگوار خواهم کرد.

  4. آزاده گفت:

    انسانهائی چون مطهری شیر پاک ونون حلال خورده اند

  5. خادم گفت:

    درود

  6. حسین گفت:

    انشاءالله روزی این دیوار بی ادبی بر سر مروجان و آمران خشونت فرو خواهد ریخت

  7. ناظر گفت:

    در جواب به کاخونباز . قیافه مطهری شبیه به داعش می باشد فقط جهت اطلاع .

  8. ناشناس گفت:

    درود خدا بر فرزند خلف شهید

  9. ناشناس گفت:

    فقط مي توانم بگم خداپدرت رابيامرزد كه فرزند اينچنيني وشجاع تحويل جامعه داده است ما به تو افتخارمي كنيم.

  10. امیری ع گفت:

    انصافا بیایید بین مطهری وایمانی رفراندوم برگزار کنید

  11. ناشناس گفت:

    درود بر مطهری عزیز……

  12. مهدی گفت:

    بسر مطهری پسر نوح است همیشه میخاد عکس جریان اب شنا کنه

  13. ناشناس گفت:

    بابا اصلاح طلبان هندوانه زیر بغلت گذاشتند تا به هدف برسند
    اراذل حمله کننده همان اصلاح طلبان فرصت طلب بودند

    • ناشناس گفت:

      البته اصلاح طلبان می خواستند با فرستادن نوچه های خود در ضربه زدن به مطهری شکست آیت الله رفسنجانی را از روی تیترهای خود پاک کنند موفق نشدند

  14. ناشناس گفت:

    اتفاقات در طول تاریخ زیاد افتاده است ولذا سعه صدر شهید مطهری کجا فقط با مهربانی می شود دلها را مسخر کرد وافراط در هر زمان واز هر گروه وهر شخص محکوم به شکست هست

  15. Tey work گفت:

    درود بر مطهری زمان 
    انصافا حرف دل ما را زدی 

  16. افشین گفت:

    اقای ناشناس مگه تو هم میتونی حرف بزنی  فقط اصلاح طلبان  نظر مردم را بیان میکند

  17. ناشناسی دیگر گفت:

    آقای مطهری شما با اقدامات خود در مجلس و … آبروی شهید بزرگوار مطهری را هم برده اید و اگر شهید مطهری زنده بود حتما نوع منش شما را تایید نمی کرد چرا که او آبروی خود را وقف اسلام کرده بود و شما می خواهید از کنار این اسلام برای خود آبروی دست و پا کنید هر چند این نوع کارها در شان نظام اسلامی نیست و رهبر معظم انقلاب هم قبلا تذکر داده اند اما باید ریشه این عکس العمل ها از کجاست قطعا اقدامات خود شماست . مغالطه شما در زمینه آزادی بیان جای تحسین دارد آزادی بیان به تعبیر شهید مطهری برای مثل شما که سنگ آن عزیز را به سینه میزنی یعنی حرکت در مسیر اسلام ناب است نه آب به آسیاب دشمن ریختن .

  18. دانیال علی مردانی گفت:

    اقای عزیز لطفا نظر بنده را منتشر کنید چرا حرف حق را منتشر نمی کنی نکنه شما هم با فتنه گرانی این مدل رفتارها مورد بررسی قرار میگیرد. سایت نباید جهت گیری سیاسی داشته باشد

  19. مهدي گفت:

    درود خداوند بر شهيد مطهري و فرزند خلف او

  20. مندس گفت:

    زنده باد مطهری و مرده باد داعش صفتان سرزمینم

  21. دوست گفت:

    درودخدابرمطهری

  22. سینا گفت:

    انسان آزاد منش همیشه حق را میگوید اگرچه به ضرر ش باشد

    مطهری پسر حلال خورده و حلال زاده پدری است که انقلاب اسلام و ایران را دوباره زنده کرد یادمان باشد اگر مطهری نبود معلوم نبود قیاممان ابومسلم گونه منحرف میشد

    درود بر مطهری بزرگ و فرزند دلیرش زنده باد شجاعت زنده باد دموکراسی اسلامی مرگ بر افراط گران داعش صفت

  23. ناشناس گفت:

    از ماست که بر ماست

  24. من گفت:

    در جواب ناشناس عزيز كه مي گويد ضاربان اصلاح طلبان هستند خوب چرا قوه قضائيه ونيروي انتظامي كه با اصلاح طلبان ميانه خوبي نداشتند آنها را دستگير وبا آنان برخورد نكردند.

  25. نادري گفت:

    شير مادر حلالت

  26. علی گفت:

    هر که اندر راه ما خاری فکند از دشمنی   
    هر گلی کز باغ وصلش بشکفد بی خار باد
     با نماینده یک ملت که اینطور بر خورد شود با مردم عادی چگونه برخورد شود خدا داند
     دکتر شریعتی از قول ابوذر یار پیامبر می گوید . تعجب می کنم از مردمی که نان در خانه ندارند و با شمشیر آخته 
    علیه مردم نمی شورند.

  27. محمد حسین گفت:

    سلام رفقا خواهشا ضد کسی تا مطمئن نشدید حرف نزنید حالا هر کی می خواد باشه مهم نیست.اما اگر الان حرفی رو که شنیدید ولی از صحتش مطئن نشدید بیان کنید و معلوم شود شایعه بوده اون دنیا یقه مونو می چسبند. فقط محض اطلاع قصد توهین به هیچ کس رو هم نداشتم.

  28. بنده خدا گفت:

    میگند اگه میخای یک نفر را بشناسی ببین کیا ازش حمایت میکنند …

  29. عاشق شهید مطهری گفت:

    انه لیس من اهلک
    شهید مطهری کجا و مطهری کجا نوح کجا و پسر نوح کجا انصافا حقش بود که این بلا سرش بیاد.

  30. کامبیز گفت:

    آقای مطهری با این کارها واظهاراتی که شما می کنید دشمنان قسم خورده ایران اسلامی خیلی خاطرتو می خوان.یه کم فکر کنید.
    البته از حق نگذریم اگه حرفایی که اون آقا زده همون طوریکه شما گفتین باشه بی انصافی کرده ولی…!

  31. ملت گفت:

    مطهری صدای ملت است.

  32. بیاد شهدا صلوات گفت:

    دوستان عزیز مطهری راه را گم کرده بهش بگید برو رو قبر شهدای گمنام راه را بهت نشون میدند اونا میدونند صراط مستقیم کدومه. راستی یه خواهش برید تحقیق کنید 4 ساله اول احمدی نژاد اقای مطهری نسبت به جریان اصلاحات چه موضع هایی داشت . والا من توش موندم که سیاست چیه/

  33. علی گفت:

    علی  مطهری بگو بدون نام شهید مطهری جی هستی عین حروف ابجد                                     پسر نوح با بدان ……….         

  34. د گفت:

    مرگ برداعشیان وطنی

  35. سلام و درود... گفت:

    نفرین و لعنت خداوند بر داعش صفتان و افراطیون و متهجرینی که مملکت را به این روز انداخته اند و درود خدا بر مردان بزرگی چون مطهری که بدنبال منفعت اندیشی خودش نیست و حقیقت را هرچه باشد بزبان می اورد… ایستاده اییم تا پای جان..

  36. فرهنگی گفت:

    شجاعان عوض کننده تاریخ هستند..معلوم که داعش در ایران شکل می گیرد..مطهری این جو خشونت وترور را با شجاعتش خفه خواهد کرد

  37. ناشناس گفت:

    مطهری وامثال اوبایدباآجرمتوجه خیانتشان شوند

  38. دانیال علی مردانی گفت:

    سال ۸۸ به سمتی رفت که نظام برانداز بشه ، حضرت ایت الله خامنه ای فرموده بوده اگر عاشورای حسینی نبود معلوم نبود نظام چه بر روزش می امد ، گناه سران فتنه را حضرت اقا بیش از ۳۰ مورد بیان کردند و گفته باید محاکمه شوند ، حال مانده ام چرا جریانات فکری شبیه به مطهری درست شده که بوی تعفن و ناپاک فتنه را می خواهند بشویند و پاک کنند ؟ مگر حادثه ۸۸ تلخ ترین حادثه نظام نبوده؟ حتما باید دوباره اتفاق بیوفتد و این بار نظام برانداز شود که جامعه اگاه شود؟ امثال میرحسین موسوی به این کشور خیانت کردند باید در زمان مناسب محاکمه شوند در زمان مناسب !!! اقای مطهری حرف از رفع حصر می زنند ایا منطق بر این است هر کسی به نظام و مردم صدمه وارد کرد باید براحتی ازانها گذشت؟ تا همه دلشان قرص شود و هر وقت خواستن به این نظام حجوم بیاورن! این تعابیر جدید که استفاده می کنی اقای مطهری و به اون ادمهای خود سر می گویی داعشی وطنی پس باید به خود شما هم گفت انگلیسی، انگلیسی های که خود داعشی ها را به وجود اوردند ! ایا کشور در این شرایط حساس باید وارد بازی سیاسی شما شود ؟ ایا این موضوع ربطی به پول های کثیف ندارد!! با تشکر از بویر نیوز از اطلاع رسانی های به موقعش.

  39. همشهری گفت:

    درود بر مطهری و همه انسان های آزاد اندیش

  40. درووووووووووووووود بر مطهری بزرگ گفت:

    بنازمت کر گرون.. الحق که کر بوتی

  41. ناشناس گفت:

    درود بر آزادی و آزادگی سلام بر مطهری

  42. ناشناسی دیگر گفت:

    خال مه رویان سیاه و دانه فلفل سیاه
    هردو جان سوزند اما این کجا آن کجا

    – واقعا به نظر شما علی مطهری = شهید مطهری است ؟!!!!!!!!
    قضاوت با یک وجدان بیدار

  43. لیکک.بهمئی گفت:

    درودبرمطهری وفرزند خلف آن بزرگوار…..

  44. جوانان گفت:

    سلام و درود به شجاعت و جسارت این مرد بزرگ.مطمانا نام نیکت در تاریخ جاودانه خواهد بود.

  45. سلام گفت:

    جناب مطهری تنها نکته مثبت شما همان فرزند شهید مطهری بودن شماست و لطف کن همان کتابی را که برای امام جمعه شیراز میخوای بفرستی قبلش خودتون هم مطالعه بفرمایید و اینقد سر و صدا راه نندازید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!

دیدگاه شما