یکشنبه 17 اسفند 1393 - 21:52

برای خرید كت و شلوار این نکات را بدانید

تعداد كت و شلوارهای كمد یك آقا هیچ وقت با تعداد لباس‌های رسمی كمد یك خانم قابل مقایسه نیست؛ زود قضاوت نكنید، این موضوع چندان ربطی به علاقه خانم‌ها به خرید و بیزاری آقایان از این اتفاق ندارد.

 

هر خانم یا آقایی حتی یك بار برای خرید كت و شلوار مردانه وقت گذاشته باشد، می‌داند یكی از سخت‌ترین خریدهای ممكن است، آن‌قدر كه حوصله خریدار سر می‌رود و كلافه به انتخابی نه‌چندان مناسب تن می‌دهد. خرید كت و شلوار مردانه اصولی دارد كه اگر بدانید قطعا خرید راحت‌تری خواهید داشت.

اصول خرید کت و شلوار,تکنیک های خرید کت و شلوار

قانون اول: شلوار را ول كن، كت را بچسب
هنگام خرید كت و شلوار هیچ‌وقت نباید شلوار را معیار قرار دهید. اگر شلوار به تن شما خوب و بی‌عیب باشد، دلیل خوش‌پوش بودن كت نیست؛ ازسوی دیگر امكان دخل و تصرف، تنگ یا گشاد كردن شلوار به‌مراتب راحت‌تر از كت است، به همین دلیل با انتخاب كت شروع كنید و در مرحله بعد سراغ شلوار بروید.

اصول خرید کت و شلوار,تکنیک های خرید کت و شلوار

قانون دوم: به شانه‌ها دقت كنید
بعد از پوشیدن كت، در نخستین قدم به شانه‌ها دقت كنید. مهم‌ترین قسمت در یك كت مردانه شانه و سرشانه است كه باید بی‌عیب باشد و بدون كشیدگی یا چین و چروك روی بدن قرار بگیرد. امكان تغییر در قسمت‌های دیگر مثل بلند یا كوتاه كردن آستین، كم یا زیاد كردن گودی كمر وجود دارد.

اصول خرید کت و شلوار,تکنیک های خرید کت و شلوار

قانون سوم: نظم ریز
تعیین قد آستین اصولی دارد؛ آستین كت جایی تمام می‌شود كه دست شروع می‌شود، پیراهن هم باید نیم سانت از آستین كت بیرون بیاید. میزان خروج آستین پیراهن از كت نباید از یك و نیم سانتی‌متر بیشتر شود. این نكته ظریف و ‌ریزی در پوشیدن كت و شلوار است كه اغلب آقایان نادیده می‌گیرند.

قانون چهارم: راز زیبایی در نگاه اول
برای اینكه از قد مناسب شلوار مردانه خود مطمئن شوید، این قانون كلی را به‌خاطر بسپارید: رابطه مستقیمی بین قد و پهنای شلوار وجود دارد یعنی هرچه شلوار تنگ‌تر باشد، قد شلوار كم می‌شود و هر چه شلوار گشادتر شود، قد هم افزایش پیدا می‌كند.

اصول خرید کت و شلوار,تکنیک های خرید کت و شلوار

اگر سراغ كتی با شلوار كلاسیك رفته‌اید، بهتر است از روش فروشندگان استفاده كنید، آنها قد شلوار را از پشت تا وسط پاشنه كفش می‌گیرند.  حواس‌تان باشد، اگر می‌خواهید قد شلوار تا قوزك پا بالا بیاید، مدل شلوار حتما باید تنگ باشد.

قانون پنجم: هماهنگی؛ كلید ماجرا
ما اغلب هنگام كنار هم چیدن، كت، شلوار و پیراهن به هماهنگی آنها از لحاظ رنگ و طرح دقت می‌كنیم اما یادتان باشد، تناسب آنها از نظر جنس هم ضروری و مهم است. كت و شلوار پشمی زمستانی را با پیراهن تمام نخ نپوشید؛ این تركیب نامتوازن، زیبایی ست شما را برهم می‌زند. انتخاب كلاسیك، كت و شلوار‌های پشم و نخ معمولی با پیراهن‌های مرسوم مردانه است كه در 4 فصل مصرف دارد. اگر سراغ كت و شلوارهای تابستانی یا زمستانی رفتید، حتما از پیراهن مناسب آنها استفاده كنید.

اصول خرید کت و شلوار,تکنیک های خرید کت و شلوار

قانون ششم:كفش و جوراب هم ست شود
كار همین جا تمام نمی‌شود، باید وسواس‌تان را تا انتخاب كفش و جوراب هم ادامه دهید تا ست شما كامل و بی‌نقص از آب دربیاید. برای كت و شلوارهای مشكی و رسمی بهترین انتخاب كفش مشكی رسمی است. در این شرایط حتما از جوراب مشكی استفاده كنید. در بقیه موارد و زمانی كه از كت، شلوار و كفش رنگی استفاده می‌كنید، مطمئن‌ترین روش هماهنگ كردن رنگ جوراب با شلوار است.

 

راهنمای خرید کت و شلوار
هر مرد می بایست حداقل یک دست کت شلوار شیک برای خود داشته باشد که البته داشتن یک کت شلوار زیبا می تواند هزینه زیادی را با خود به همراه داشته باشد.
هر مرد می بایست حداقل یک دست کت شلوار شیک برای خود داشته باشد که البته داشتن یک کت شلوار زیبا می تواند هزینه زیادی را با خود به همراه داشته باشد. مطالب این قسمت به شما کمک خواهد نمود تا شما بتوانید بهترین کت و شلوار را در هنگام خرید برای خود انتخاب نمایید. کلید بهترین انتخاب در گرو بررسی دقیق تمامی قسمت های تشکیل دهنده کت و شلوار است به این ترتیب که شما با یک بررسی حساب شده خواهید فهمید که کدام نوع از قسمت های مختلف کت و شلوار مناسب اندام شما، سن شما، سبک زندگی شما و شخصیت شما خواهد بود. اگر شما قادر باشید یک کت و شلوار شیک برای خود انتخاب کنید در خوش لباسی شما هیچ تردیدی نخواهد بود!

سبک های (استایل های) مختلف کت
1- دو طرف دکمه دار(Double-breasted): کت های دو طرف دکمه دار همواره شیک و به روز هستند و ظاهری متمایز دارند. انتخاب این مدل به مردان جوان تا حد امکان توصیه نمی شود همچنین به مردانی که چهارشانه هستند نیز توصیه نمی شود زیرا آن ها را عریض تر نشان می دهد. کت های دو طرف دکمه دار ۶ دکمه برای افراد به غیر از دو دسته ذکر شده بسیار شیک و مناسب است. بستن تمامی دکمه ها همواره جلوه بهتری در این نوع کت به همراه دارد.
2- یک طرف دکمه دار(Single-breasted): این مدل قابل استفاده تمامی مردان است. در حالتی که شما این مدل کت را انتخاب نمودید می بایست در مرحله بعد راجه به تعداد دکمه های آن تصمیم بگیرید.

 

اصول خرید کت و شلوار,تکنیک های خرید کت و شلوار

 

اصول خرید کت و شلوار,تکنیک های خرید کت و شلوار

دکمه های کت مردانه
1- تک دکمه: کت های تک دکمه خیلی متداول نیستند. اگر خواستید چهره ای متفاوت از خود به نمایش یگذارید این مدل کت تا حد زیادی برای این منظور کارآمد است. اگر قصد داشتن تنها یک دست کت و شلوار در کمد لباس هایتان را دارید به شما پیشنهاد این مدل داده نمی شود.
2- دو دکمه: مدل کت های دو دکمه ظا هری کلاسیک دارند و برای طیف وسیعی از مردان مناسب است. ذکر بستن تنها دکمه بالایی این مدل کت هنگام ایستاده صحیح است و بهتر است دو دکمه همزمان بسته نباشند.
3- سه دکمه: کت های سه دکمه از سال های نه چندان دور گذشته معروف و شناخته شدند و امروزه نیز بطور وسیعی مورد استفاده آقایان می باشند. هنگام پوشیدن این مدل کت تنها می بایست دو دکمه از سه دکمه آن در حالت ایستاده بسته باشند به این ترتیب که یا دو دکمه بالایی یا دو دکمه پایینی بسته شده باشند.
4- چهار دکمه و یا بیشتر: کت های یک طرف دکمه دار با چهار دکمه و یا بیشتر در حال حاضر مورد توجه برخی آقایان قرار دارند.

 

اصول خرید کت و شلوار,تکنیک های خرید کت و شلوار

جنس پارچه
پنبه ای: کت و شلوار های از جنس پنبه برای مردانی که در مناطق آب و هوایی گرم زندگی می کنند بسیار مناسب است.اگر به دنبال یک کت و شلوار رسمی برای فصل گرم سال می گردید این جنس در رنگ های تیره به شما پیشنهاد می شود. کت و شلوار های از جنس پنبه در رنگ های متنوع غیر رسمی می باشند.

پشمی: کت و شلوار های از جنس پشم زیبا و مقاوم هستند و به عنوان کت و شلوار های همه کاره به حساب می آیند. پارچه های پشمی به جهت تراکم بافت و کیفیت تنوع بالایی دارند. کت و شلوار های از جنس پشمی که از الیاف ظریف تهیه شده اند بر خلاف تصور بسیاری از مصرف کنندگان قابل استفاده در تمامی فصل های سال می باشد.

مخلوط : پارچه های از جنس پلی استر، ریون و یا ترکیب این دو با الیاف دیگر نیز برای تولید کت و شلوار استفاده می گردد. این دسته از کت و شلوار ها به واسطه نو جنسشان از نظر اقتصادی ارزان تر می باشند اما از جهت کیفیت و دوام نسبت به کت و شلوار های پشمی ضعیف تر خواهند بود. کت شلوار های از جنس ترکیب پلی استر- پشم و یا پلی استر – پنبه بیشترین فروش را در بین انواع دیگر دارا می باشند.

در برخی مواقع از پارچه های ترکیب پشم و ابریشم جهت تولید کت و شلوار استفاده می گردد که در عین زیبایی بسیار گران قیمت هستند.

آستری کت و شلوار معمولا از از پارچه های پلی استر، استات و الیاف بشر ساخته دیگر تولید می گردد.

 

اصول خرید کت و شلوار,تکنیک های خرید کت و شلوار

انواع مدل چاک در کت
دو چاک: کت های دو چاک در اصطلاح کت های چاک از بغل نیز گفته می شود. این مدل کت در کت و شلوار های مردانه هنگام نشست و برخاست کمترین محدودیت را برای فرد ایجاد می نماید لذا بیشترین فروش در میان انواع دیگر را دارا می باشد.

تک چاک: این مدل کت که چاک آن درست در قسمت میانی و در پشت کت قرار دارد به مدل امریکایی مشهور است و به جهت راحتی در هنگام استفاده یک حالت معمول را داراست.

بدون چاک: بازیگران هالیوودی عموما بیشترین طرفدار این مدل کت می باشند. این مدل کت محدودیت های زیادی را هنگام استفاده از آن مثلا هنگام نشستن در ماشین و یا پشت میز کار ایجاد می نماید.

 

اصول خرید کت و شلوار,تکنیک های خرید کت و شلوار

انواع کمر کت
مدل اروپایی (کمر تنگ): این مدل معروف به مدل برش اروپایی است و بطور کامل در قسمت کمر جذب می باشد (تصویر سمت راست).
مدل امریکایی: این مدل کت از زیر بغل تا نزدیک ران پا برشی راسته دارد لذا برای مردان با اندام و بالاتنه درشت تر مناسب تر است (تصویر سمت چپ)

 

اصول خرید کت و شلوار,تکنیک های خرید کت و شلوار

شلوار
کت و شلوار ها دارای واحدی به نام دراپ(drop) می باشند که اختلاف بین سایز کت و سایز شلوار می باشد.

برای کت و شلوار های مدل امریکایی که در ایران نیز بیشترین کاربرد را داراست کت و شلوار ها عموما دراپ ۶ دارند. برای مثال، کت و شلواری با سایز ۴۸ شلواری با سایز ۴۲ را دارا می باشد.

دراپ کت و شلوار های مدل اروپایی(مدل کمر تنگ و جذب) عموما ۷ می باشند. برای محاسبه سایز شلوار برای این مدل کت و شلوار کافیست عدد ۱۸ را از اندازه سرشانه خود کم کنید آنگاه سایز شلوار مشخص خواهد شد.

نکته قابل توجه در شلوار های کت و شلوار، امکان تنگ یا گشاد نمودن کمر آن ها به اندازه نیم تا یک سایز می باشد لذا برای آنکه شلوار مناسب اندامتان داشته باشید نگرانی زیادی نخواهید داشت.
مدل های دمپای شلوار
1- کامل چین خورده: دمپای شلوار در این حالت بلندی تا پاشنه کفش دارد و بطور کامل در قسمت جلویی کفش چین دار است. این مدل دمپای شلوار بسیار شیک است.
2- نیمه چین خورده: در این حالت قد شلوار تا نیمه های پشت کفش می باشد این مدل ظاهری معمولی دارد.
3- بدون چین: قد شلوار در این مدل کوتاه تر از مدل نیمه چین خورده است تا حدی که قسمتی از جوراب نیز مشخص می باشد. استفاده از این مدل شلوار ها تنها در محیط های غیر رسمی پیشنهاد می شود.

 

اصول خرید کت و شلوار,تکنیک های خرید کت و شلوار

 

گردآوری : بخش مد بیتوته
منابع : وب سایت تخصصی نساجی و پوشاک

مجله زندگی ایده آل

برترین ها

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=142277
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما