شنبه 16 اسفند 1393 - 0:51

خوش آمدگویی عجیب و غریب شهردار گچساران به معاون اجرایی دفتر ریاست جمهوری

اردلان زینل‌زاده امروز در گچساران با اشاره به جلسه بررسی پروژه‌ها و مشکلات شهرستان گچساران که با حضور عبدالمجید میرهاشمی معاون اجرایی دفتر ریاست جمهوری، مجتبی مهری مسئول کارشناسی استان کهگیلویه و بویراحمد از دفتر ریاست جمهوری، معاون استاندار کهگیلویه و بویراحمد، فرماندار گچساران و جمعی از مسئولان شهرستانی در سالن جلسات فرمانداری برگزار شده بود با اشاره به مشکلات مطرح شده، اظهار کرد: بهتر است به دلایل مختلف بگوییم ورود کارشناسان دفتر ریاست جمهوری به مجموعه روستایی گچساران را خیرمقدم می‌گویم.۱۱۱۱۱۱۱۴۰۰۲۰۱۰۱۰۶۴

وی با بیان اینکه گچساران تنها شهرستان استان کهگیلویه و بویراحمد است که دارای ۶۵ تا ۷۰ درصد جمعیت آن ساکن در شهر هستند، افزود: از دیر باز هم این نسبت وجود داشته و متاسفانه جمعیت روستایی ما رو به کاهش و در پی آن مشکلات و معضلات شهری نیز افزایش یافته است.

شهردار دوگنبدان تصریح کرد: از ۲ هزار و ۲۰۰ هکتار که از مجموع طرح‌های جامع و تفصیلی شهر بیش از ۱۹۳ هزار نفر سکونت دارند که چیزی حدود ۴۲ نفر بر هکتار می‌شود.

زینل‌زاده در ادامه با اشاره به ۲۳۶ متر سرانه ناخالص شهری دوگنبدان، بیان کرد: سرانه بالا به این معناست که شهرداری به ازای هر نفر ۲۳۶ متر هزینه عمران شهری پرداخت کند که در هیچ شهری این نسبت وجود نداشته و شهرداری دوگنبدان نیز در خدمات شهری نیز باید هزینه گزافی را بدهد.

این مسئول ادامه داد: سرانه‌ای که در این شهر باید لحاظ شود، علی‌القاعده باید بیشتر باشد که در این راستا نیازمند توجه بیشتر مسئولان است.

وی با بیان اینکه از لحاظ مسکونی رشد سرطانی دارد، عنوان کرد: با توجه به این رشد ناموزون در شهر نیز جاده‌ای احداث نشده و تنها یک بلوار ولی عصر بوده که در دو طرف آن شهر وسعت یافته و بافت مسکونی را تنها توسط جاده‌هایی مشتبه به جاده‌های روستایی به هم وصل کرده‌ایم.

شهردار دوگنبدان وجود بافت فرسوده را مهم‌ترین مشکل این استان به لحاظ بافت شهری دانست و گفت: بافت فرسوده گچساران علاوه‌بر فرسودگی، مشکلاتی دیگر از جمله واقع شدن در شیب‎های بالای ۷۰ درصد و شبیه ماسوله بوده که در صورت هرگونه زلزله، بارندگی‌های شدید و… این منازل تخریب و حتی ساختمان‌های پایین دست را به زیر آوار خواهد برد.

زینل‌زاده با بیان اینکه در صورت بازسازی ساختمان‌های این بافت شهر نیز امکان حمل مصالح وجود ندارد، تصریح کرد: با توجه به اعتبارات تصویب شده طی دوسال اخیر، تامین اعتبار و توجه ویژه به این بافت فرسوده شهری امری ضروری است.

وی با اشاره به بحث آسفالت، عنوان کرد: میزان فرسودگی و حجم کار در این خصوص بسیار و به شکلی بوده که نیازمند توجه بیشتر مسئولان است.

این مسئول با اشاره به دیگر مشکلات این شهر، نبود یک خانه سینما، مجتمع فرهنگی و هنری و… را از دیگر معضلات شهری خواند و یادآور شد: توجه به مسائل فرهنگی با توجه به اینکه گچساران معبر شهدا و یک شهر شهیدپرور و دارای نخبگان فرهنگی بسیاری است، نیازمند تخصیص اعتباراتی در این راستا است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=142069
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما