اولین یادوراه ملی شهید سید عبدالمحمد تقوی در روز ۲۱ اسفند ماه در شهر تهران با حضور شخصیت های مهم کشوری و لشکری برگزار می شود.

kongere

به گزارش ستاد مرکزی کنگره ملی شهید تقوی:، حجت الاسلام سید علی اصغر تقوی دبیر ستاد مرکزی این کنگره گفت: این ستاد از آبان ماه امسال در شهرهای تهران و قم آغاز بکار کرد که در مجموع با ساعت ها فعالیت اعضاء توانسته ایم تعدادی از اسناد و آثار مربوط به این شهید عزیز را احیاء نموده و به نشر برخی از این آثار بپردازیم.

حجت الاسلام تقوی با اشاره به ابعاد مختلف شخصیتی این روحانی و نویسنده شهید گفت: معتقدیم جامعه نتوانسته است دین خود را نسبت به این شهدای عزیز اداء کند و ما تلاش کرده ایم در این مسیر بتوانیم تا حد ممکن به این مهم بپردازیم.

تقوی افزود: تلاش کردیم از منویات مقام معظم رهبری در راستای تفحص معنوی شهداء و احیای فرهنگ شهید و شهادت استفاده نموده و از دغدغه های ایشان در این زمینه بکاهیم.

وی با تأکید بر اینکه برنامه این کنگره طولانی مدت بوده و در سال های آینده نیز بطور جدی دنبال می شود گفت: هم اکنون چندین نهاد و موسسه مهم در کشور از این کنگره اعلام حمایت کردند که ان شاء الله در اولین همایش از مشارکت آنان قدردانی می‌شود.

تقوی در ادامه تعداد بالای آثار این شهید عزیز را یادآور شد و قول داد تا پایان سال ۱۳۹۶ تمامی آثار این شهید را چاپ و منتشر نماید.

وی همچنین گفت: فیلم مستند ۲۶ قسمتی از این شهید در دستور کار کنگره قرار گرفته و کتاب خاطرات مادر شهید نیز در سال ۹۴ به اتمام می‌رسد.

حجت الاسلام تقوی از همراهی نهادهای مختلف فرهنگی از جمله بنیاد شهید انقلاب اسلامی کشور، کنگره شهدای روحانی کشور، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، بسیج و سایر نهادهای انقلابی که در این مسیر نهایت مساعدت و همکاری لازم را با ستاد کنگره داشتند تشکر کرده و از همه هموطنان و همشهریان علاقه مند به شهید تقوی دعوت کرد تا در این یادواره مشارکت نمایند.