جمعه 15 اسفند 1393 - 23:28

علت انتشار دروغ درباره سلامت رهبر انقلاب/ درخواست رئیس فیفا از رئیس جمهور ایران/ سوال و جواب جالب ظریف و نتانیاهو در شبکه آمریکایی/ دستور العمل علم الهدی برای جلب رضایت حضرت فاطمه (س)/ وقتی مهدی خزعلی جواز جهنم صادر می‌کند!

استقبال بیست و سی از تعطیل نشدن یک روزنامه

در حالی که طی روزهای اخیر و به دنبال انتشار مصاحبه ای از ابراهیم اصغرزاده در این روزنامه، یک جریان خاص بدنبال به تعطیلی کشاندن روزنامه اعتماد است، بخش خبری ۲۰:۳۰ شبکه دو سیما در یکی از آیتم های برنامه “صرفا جهت اطلاع” از اینکه هیات نظارت بر مطبوعات با ارفاق با این روزنامه برخورد کرده و صرفا به تذکر بسنده کرده تقدیر کرد.

گفتنی است روزنامه اعتماددر روزهای اخیر متهم به توهین به مقدسات شده،چندین بار از اتفاق پیش آمده که آن را سهوی و ناخواسته خوانده، عذرخواهی کرده است.

توطئه برای ارزان خریدن پرسپولیس

حسین کلانی از پیشکسوتان پرسپولیس گفته: متاسفانه دوستانی می‌خواهند پرسپولیس را تضعیف کنند. برای من سوال به وجود آمده که هدف آن‌ها از این کارها چیست. گاهی اوقات فکر می‌کنم که می‌خواهند پرسپولیس ضعیف شود تا سهام باشگاه را ارزان بخرند اما ما پیشکسوتان و هواداران باید تیم را حمایت کنیم تا نتیجه بگیرد.

علت انتشار دروغ درباره سلامت رهبر انقلاب

سید محمد صادق خرازی در پیامی اعلام کرد که ادعای نامساعد بودن حال رهبر انقلاب شانتاژ خبری و کذب محض است.

وی افزوده: اکنون که ایران در سراسر منطقه دست بالا را پیدا کرده است و از همه مهم‌تر کفتمان متعلق به اندیشه تنش زدایی و اعتماد سازی به نتیجه رسیده است و برادران گرانقدرمان در عرصه دیبلماسی از پدافند به موضع افندی رسیده‌اند شبکه‌های خبری – تحلیلی غرب به شانتاژ خبری و جنگ روانی مبادرت ورزیده‌اند. از جمله می‌خواهند تلقی کنند که حال رهبر معظم انقلاب مساعد نیست و دروغ‌های این چنینی آن هم با نیت خالی کردن دل مذاکره کنندگان و مردم و دولت و سپس با فرافکنی موفقیت‌های ایران را در عرصه منطقه در عراق در سوریة در لبنان أفغانستان در یمن و در ژنو را تحت الشعاع چنین شایعات آن هم با چنین نیت نا‌پاکی قرار دهند بیدارباشیم و هوشیار.

اعلام تعریف و جریمه زیرمیزی پزشکان

معاون نظارت و برنامه ريزي سازمان نظام پزشكي گفته: هدف ما این است که رابطه مستقیم بیمار و پزشک قطع شود. به همین خاطر هر پولی خارج از موسسه از بیمار گرفته شود، زیرمیزی است و خلاف به شمار می‌رود.

جهانگيري خاطرنشان کرده: هر پولی بعد یا قبل از عمل جراحی گرفته شود، هر پولی که در مطب از بیمار گرفته شود، زیرمیزی است. مردم تخلفات را به سامانه ١٦٩٠ گزارش کنند. براساس قانون سازمان تعزیرات، ٣ برابر پولی که از بیمار گرفته شده، باید به‌عنوان جریمه پرداخت شود، یعنی اگر ٥‌میلیون اضافه گرفته شده، ١٥‌میلیون پس داده می‌شود.

سوال و جواب جالب ظریف و نتانیاهو

بخش‌هایی از گفت و گوی وزیر خارجه کشورمان با شبکه آمریکایی NBC به پرسش و پاسخ غیرمستقیم با نخست‌وزیر رژیم اسرائیل گذشت.

ظریف از جمله گفته است: من می‌خواهم از نتانیاهو بپرسم که او چه نسبتی با تروریست‌های النصره دارد که از مجروحان آنها در بیمارستان‌های اسرائیل پذیرایی می‌کند؟ چرا او از النصره حمایت می‌کند. من دنبال بالا بردن محبوبیت خودم در آمریکا نیستم اما به نظر می‌رسد که نتانیاهو چنین دغدغه‌ای داشته باشد و هم‌زمان شریک نزدیک خطرناک‌ترین تروریست‌هایی است که مشغول جنگ با همه ما در دنیا هستند.

* منظورتان چه گروهی است؟ مثال بزنید.

منظورم جبهه النصره در بلندی‌های جولان است که نتانیاهو به طور علنی از آنها حمایت می‌کند و اجازه می‌دهد که در اسرائیل ماوی بگیرند، در آنجا معالجه شوند و مورد حمایت عملیاتی قرار گیرند. واقعا جای تعجب است که چنین کسی آن قدر وقاحت دارد که ایران را متهم کند؛ تنها کشوری که به صورت مستمر و ثابت از دولت‌های منطقه در برابر شبکه تروریستی ایجادشده در منطقه حمایت کرده است. ما به دولت عراق کمک کردیم. ما به کمک مردم کرد در عراق شتافتیم، در همان زمانی که قتل و کشتار آنها توسط داعش شروع شد.

در بخش دیگری از این گفت و گو، مجری آمریکایی این سوال نتانیاهو را تکرار کرده که « اما در این مورد خاص، یعنی اهدای گل به مزار عماد مغنیه، من دوست دارم دلیل شما را بدانم که چه انگیزه‌ای از این کار داشتید، با توجه به اینکه مغنیه متهم به قتل تعداد زیادی آمریکایی بوده است.»

وزیر خارجه ایران در پاسخ گفته است: ببینید، اینجا بحث بر سر مقاومت در برابر اشغالگری اسرائیل است که مجبور به خرورج از لبنان شد. ما با یک گروهی که از اطراف و اکناف دنیا به سوریه و عراق آماده باشند تا دست به دهشت‌افکنی و کشتار بزنند، سر و کار نداریم. ما در مورد مردمی صحبت می‌کنیم که از کشورشان و از سرزمینشان در برابر اشغالگری دفاع می‌کرده‌اند. اگر شما کمی به عقب برگردید و قطعاتی از تاریخ را که آقای نتانیاهو مایل نیست مردم دنیا به خاطر آورند، یعنی جنایات صبرا و شتیلا و بمباران شهرهای لبنان و اشغال جنوب لبنان و جنایات جنگی که در جریان آنها ارتکاب یافت را مرور کنید، می‌بینید که جریان مقاومت لبنان برای مقابله با چنین جنایاتی ایجاد شد. آنها در داخل سرزمینشان برای استقلال کشورشان و برای آزادسازی کشورشان از اشغال اسرائیل مبارزه می‌کردند. این افراد در کل خاورمیانه به عنوان قهرمان شناخته می‌شوند. مشکل هم همین جاست. نمی‌توان با تصویرسازی کاذب که هیچ مبنا و اساسی در واقعیات ندارد، تاریخ را تحریف کرد.

«کم‌فروشی اینترنتی» در ایران

گزارش‌ها حاکی‌ست برخی از شرکت‌های اینترنتی در ایران در ارائه‌ی بسته‌های اینترنتی به کاربران خود «کم‌فروشی» می‌کنند.اصطلاح «کم‌فروشی» اینترنت به این معناست که شرکت اینترنتی، میزان پهنای باندی را که از شرکت ارتباطات زیرساخت خریداری می‌کند در اختیار تعداد بیشتری از افراد می‌گذارد که این امر در نهایت باعث ایجاد ترافیک بیشتر و در نتیجه کاهش سرعت و کیفیت اینترنت برای همه خریداران می‌شود.بر اساس گزارشی که خبرگزاری ایسنا منتشر کرده، گروهی از کاربران در ایران اعلام کرده‌اند که اینترنت خریداری شده از سوی برخی از شرکت‌ها، با بسته‌ای که آن‌ها پیش از خریداری اعلام کرده‌اند مطابقت ندارد.بر اساس مصوبه‌ای که کمیسیون تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی ارائه کرده، سرویس ADSL در ایران باید با ضریب اشتراک ۱ به ۸ ارائه شود اما گاهی این ضریب از سوی اپراتور ارائه‌دهنده تغییر پیدا می‌کند.حدود سه ماه قبل سازمان تنظیم مقررات ارتباطات اعلام کرد که تمامی اپراتورهای ارایه‌دهنده سرویس اینترنت پرسرعت موظف هستند سامانه سنجش سرعت و کیفیت را در پایگاه اطلاع‌رسانی خود راه‌اندازی کنند تا به این ترتیب احتمال تقلب در فروش اینترنت از سوی این اپراتورها کاهش پیدا کند.در حال حاضر و پس از گذشت نزدیک به سه ماه از اخطار سازمان تنظیم مقررات ارتباطات به ارائه ‌دهندگان سرویس اینترنت پرسرعت برای راه‌اندازی چنین سامانه‌ای، بیشتر شرکتهای PAP، ISP، ISDP در وب‌سایت خود لینکی را با عنوان سنجش سرعت اینترنت قرار داده‌اند، اما ایسنا گزارش داده که در این نوع اعلام سنجش نیز به نوعی «کم فروشی اینترنتی» صورت می‌گیرد.

هدف دشمن تغییر ساختار خبرگان رهبری است

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: آسیبی که متوجه انقلاب است فقط از ناحیه مذاکرات نیست لذا این ملت به سادگی تسلیم استکبار جهانی نمی‌شود، امروز هدف همه فتنه‌ها، تضعیف جایگاه رهبری است.جواد کریمی قدوسی ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد که در رواق امام خمینی (ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: 1.5 سال است ما را سر کار گذاشته‌اند و کلی محدود کرده‌اند و خیلی از فعالیت‌های ما را به حالت تعلیق درآورده‌اند و حتی 7 میلیارد دلار را به صورت روپیه از طریق بخش نفت در هند داده‌اند به نحوی که مجبور شدیم آن را در امارات به صورت واحد پولی درهم درآورده و با هواپیما به ایران بیاوریم.وی تصریح کرد: آسیبی که متوجه انقلاب است فقط از ناحیه مذاکرات نیست لذا این ملت به سادگی تسلیم استکبار جهانی نمی‌شود، امروز هم در تیررس حمله تمام فتنه‌ها، تضعیف جایگاه رهبری است چرا که خطرهایی را کمیسیون امنیت ملی مجلس امروز مورد بررسی قرار می‌دهد و عمده آنها این مسائل است.عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروز دشمن برنامه‌اش این است که ساختار قدرت در مجلس خبرگان را تغییر دهد

پخش اولین ویدیو از «جلاد داعش» در سوریه

شبکه «4 News » به ویدیوی از محمد اموازی معروف به «جلاد داعش» دست یافته است. این ویدیو برای اولین بار شامگاه روز پنج شنبه ۵ مارس، از طریق این شبکه بریتانیایی پخش شد.

جلاد داعش که معمولا با نقاب در کنار قربانیان خود ظاهر می شد، در این فیلم ویدیویی، که در سال ۲۰۰۴ در مدرسه Quintin Kynaston لندن ضبط شده ، محمد اموازی با چهره ای آشکار در حالی که در میان دیگر دانش آموزان بود، نشان داده می شود.بر اساس گزارش شبکه بریتانیایی 4 News، محمد اموازی که در این ویدیو ۱۵ ساله بود، به گروه موسیقی S Club 7 علاقه نشان می داد و طرفدار تیم فوتبال منچستر یونایتد بود.خانم جو شوتز مدیر سابق مدرسه Quintin Kynaston لندن در گفت و گو شبکه بی بی سی بریتانیا بیان داشت : « وضع محمد اموازی هیچگاه نگران کننده نبوده است و گاهی باعث مشکلاتی با دختران مدرسه می شد.» شوتز در آخر تاکید کرد که محمد اموازی در خارج از مدرسه به تندروی گرایش پیدا کرد

حضور زنان در قدرت باعث کاهش تنش می‌شود

الهه کولایی در نشست تخصصی “چالش‌های رفع خشونت علیه زنان” گفت که افزایش حضور زنان در مناصب قدرت به کاهش تنش در روابط قدرت کمک می‌کند. الهه کولایی در نشست تخصصی “چالش‌های رفع خشونت علیه زنان” در بنیاد امید ایرانیان، اظهار کرد: برای رفع تبعیض و خشونت علیه زنان یک اجماع جهانی صورت گرفته تا نقش زنان در قدرت را افزایش دهد. چون افزایش حضور زنان در مناصب قدرت به کاهش تنش در روابط قدرت کمک می‌کند و زنانگی و مادری زنان می‌تواند به تلطیف روابط قدرت کمک زیادی کند.وی افزود: در دهه‌های اخیر شاهد یک روند جهشی از حضور زنان در نهادهای قدرت بوده‌ایم و یک جریان پرقدرت بین‌المللی با تمرکز در ایجاد نهادها و کنوانسیون‌های مختلف به راه خود ادامه می‌دهد تا با ایجاد زیربنا به رفع خشونت علیه زنان کمک کند.این استاد دانشگاه به نقش زنان در معادلات قدرت در ایران اشاره کرد و گفت: در طول سال‌های قبل و بعد از انقلاب زنان همواره غایبان بزرگ قدرت بوده‌اند و هیچ‌گاه در سطح نهادهای عالی قدرت حضور پیدا نکرده‌اند. در سال‌های اخیر نیز حتی شاهد برچیده شدن مدیریت زنان در سطوح درجه دو و سه مدیریتی بوده‌ایم. که این مسأله جای تحلیل و بررسی دارد.کولایی در پایان اظهار کرد: مهمترین راهکار، ایجاد سازوکارهایی در قوانین و سهمیه بندی برای حضور زنان است و باید در مسأله رفع خشونت از زنان شعار را کنار گذاشت. صحبت از حقوق بشر بدون صحبت از حقوق زنان امکان ندارد و کسی که از حقوق بشر حرف می‌زند نمی‌تواند زنان را نادیده بگیرد

آمار وحشتناک واردات محصولات کشاورزی

بهرام بیرانوند در نخستین همایش ملی ایده های نوین در کشاورزی پایدار در بروجرد، اظهار داشت: بی توجهی نسبت به داشته هایی که در اختیار ما قرار دارد، منجر به از دست رفتن آنها می شود.

وی با اشاره به مصوبات کمیسیون تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی در مبارزه با وارد کنندگان سودجو، عنوان کرد: تحقیقات اخیر کمیسیون تحقیق و تفحص مجلس شورای اسلامی گویای آمار وحشتناکی در زمینه واردات گسترده محصولات کشاورزی به کشور و متضرر شدن کشاورزان است.بیرانوند به عنوان نمونه از فروش سیب مرغوب باغات شهرستان بروجرد در بازارهای محلی با نرخ بسیار پایین یاد و خاطرنشان کرد: نرخ فروش سیب درجه یک بروجرد به قدری پایین است که حتی هزینه چیدن، انتقال به سردخانه و بازار آن را تامین نمی‌کند و این یکی از مشکلاتی است که واردات بی رویه کالاهای کشاورزی به کشور به وجود آورده است.وی تصریح کرد: هفت میلیارد دلار از مجموع ۱۴.۲ میلیارد دلار اعتبارات گشایش یافته توسط سیستم بانکی، جذب واردات محصولات کشاورزی به کشور شده است

تشکیل گروهی ویژه در سوریه

جانشین قرارگاه مرکزی امام حسین(ع) با بیان اینکه بیشتر اقدامات مستشاری ایران در سوریه حول محور پایش رفتار و فعال‌سازی کانون‌های بسیج با محوریت فرهنگی بوده است، گفت: برای افزایش معنویت و وحدت و انسجام در این کشور گروه‌هایی را با نام “کشاب” ویژه نوجوانان سنی، علوی، مسیحی و اسماعیلیه تشکیل دادیم. سردار حسین همدانی جانشین قرارگاه مرکزی امام حسین(ع) و مشاور فرمانده کل سپاه اظهار داشت: کانون‌های بسیج در محله‌های اشغالی هم دست از فعالیت برنداشته و انتقال این فرهنگ باعث شده تا کارکنان ارتش سوریه که نماز و قرآن خواندن را ممنوع کرده بودند نیز به اقامه نماز و برپایی مراسم مذهبی روی بیاورند. از مبارزه شیعه و سنی در کنار هم علیه جبهه نفاق و تروریست‌ها بسیار خوشحالم، چرا که آمارها نشان می‌دهد درصد بالایی از نیروهای مردمی یا بسیجی در سوریه به برادران اهل سنت اختصاص دارند.

وقتی مهدی خزعلی جواز جهنم صادر می‌کند!

غلامرضا طریقی،‌ شاعر،‌ در یادداشتی در فیسبوک خود با عنوان «جواز جهنم من صادر شد»،‌ به اصرارهای عجیب و غیراخلاقی برای شرکت در برنامه‌ای از سوی مهدی خزعلی اشاره کرده و آن را تقدیم کرده به «هر کس که به خودش اجازه می‌دهد دیگران را بازیچه‌ی بازی کثیف سیاسی خود بداند».

غلامرضا طریقت نوشت: چندی پیش بانوی ظاهراً محترمی مثل ده‌ها نفر دیگر به کارگاه شعر من آمد. همانجا معلوم بود که برای شعر نیامده… پس از اتمام جلسه شماره‌ی بنده را به بهانه‌ی دعوت برای برنامه‌ها گرفته و تشریف برد. دو سه هفته بعد ایشان ظهر یک روز سه شنبه زنگ زدند که شما مهمان برنامه‌ی آقای دکتر خزعلی هستید و عصر باید بیایید و در سرای اهل قلم ایشان تفسیر حافظ بفرمایید!! گفتم خانم اول اینکه من حافظ شناس و مفسر حافظ نیستم و دوم اینکه چرا الان یادتان افتاده برای چندساعت دیگر مهمان دعوت کنید؟ من زندگی دارم… برنامه دارم…. خلاصه از من انکار و از ایشان اصرار… آنقدر که منِ کم رو گفتم انشالله اگر بتوانم چشم…. آن روز نرفتم و شب اس ام اسی دریافت کردم که در آن مرا به بی اخلاقی و…. متهم کرده بودند. مطمئن بودم همه چیز تمام شده اما اشتباه می‌کردم.

چون حضرت آقای خزعلی که یکسره در شبکه‌های مختلف ماهواره‌ای دم از احترام به حقوق دیگران می‌زنند ظاهراً به کارکنانشان یاد داده‌اند که مرگ فقط برای همسایه خوب است. دوشنبه‌ی همین هفته ساعت ده شب در مترو بودم و خستگی دویدن به دنبال نان را به خانه می‌بردم که دوباره در کمال تعجب همان بانو تماس گرفتند و تا من به خود بجنبم گوشی را به جناب دکتر دادند…، داشتم به ایشان توضیح می‌دادم تخصص و ادعایی در شناخت حافظ ندارم که باطری موبایل تمام شد و حرفهایمان ناقص ماند.

در کمال ناباوری سه شنبه ظهر همان بانو تماس گرفتند که: غروب منتظرتان هستیم…. عرض کردم نه. ایشان با تحکم فرمودند: شما به دکتر قول داده‌اید! گفتم خانم وسط توجیه دکتر برای عذر خواهی، تماس قطع شده اما ظاهراً کفگیر برنامه‌ی دکتر به ته دیگ خورده بود که ایشان اصرار داشتند مرا به برنامه ببرند بعد از هزار توضیح گفتم: خانم حتی اگر تمایلی به آمدن داشته باشم باید از قبل هماهنگ باشیم…، من ساعت پنج برنامه دارم ایشان امر کردند! که برنامه را زود تمام کنم و بروم…! دیدم از پسشان بر نمی‌آیم گفتم اکر زود تمام شد چشم. تا اینکه آن برنامه طولانی شد و من اس ام اس عذر خواهی فرستادم. حالا دو روز است که اس ام اس های تهدید آمیز اینچنینی دریافت می‌کنم:

«دکتر خزعلی گفتند: وای به حال کسانی که وعده می‌دهند و به وعده‌ی خود عمل نمی‌کنند. اینکار شما دشمنی با خدا و اخلاق است و خود خدا جوابتان را می‌دهد و در لحظات حساس پاسختان را دندان شکن می‌دهد»

نوشتم: «شما می‌خواهید کسی را به زور وادار کنید و با رودربایستی او را به آنجا بکشید اما نمی‌شود. ایشان و هر کس دیگر بیجا می‌کنند که از طرف خدا تعیین تکلیف می‌کنند، لطفاً دیگر مزاحم من نشوید»

حالا هی اس ام است که از طرف مدعی آزادی بیان و آزادی در عقیده می‌آید:

«آقای به ظاهر محترم برید قرآن رو بخونید»

«مثل اینکه بویی از دین و قرآن نبردید»

«برید درجه‌ی انسانیت و شرفتون رو بالا ببرید»

«رفتار شما رو نقل محافل می‌کنم مطمئن باشید»

«ضمناً شما خاک پای دکتر خزعلی نمی شید و بیجا هم خودتان کردید»

این‌ها بخشی از پیام‌های کسی ست که دیشب می‌گفت شما استادید و ما آرزوی دیدن شما را داریم!

به نظر شما ایشان و یارانشان که از صبح تا شب به دیگران ایراد می‌گیرند اگر در قمار سیاست برنده شوند بهتر از دیگران خواهند بود؟

آقای دکتر دائم شعار می‌دهند که دشمنی با فلان کس دشمنی با خدا نیست، اما خودشان مرا به این دلیل که حاضر نیستم اسباب بازی‌شان شوم در چشم به هم زدنی دشمن خدا می‌دانند!

آیا اگر چنین فردی حاکم زندگی من و شما بشود اجازه آزادی عمل و نفس کشیدن به ما خواهد داد؟

رونوشت: صدای محترم آمریکا که نگران آزادی اندیشه‌ی ماست

دکتر خزعلی که دم از آزادی انسان می زند

و هر کس که به خودش اجازه می‌دهد دیگران را بازیچه‌ی بازی کثیف سیاسی خود بداند….

با احترام: غلامرضا طریقی

قالیباف به طور فعال وارد عرصه انتخابات مجلس می شود

عوض حیدرپور عضو فراکسیون رهروان ولایت مجلس شورای اسلامی ، درخصوص فعالیت چراغ خاموش قالیباف در انتخابات مجلس دهم، گفت: آقای قالیباف به عنوان یک چهره سیاسی اصولگرا شناخته می شود که طبیعی است در انتخابات پیش رو به صورت فعال وارد شود و اقداماتی انجام دهد.این نماینده نزدیک به قالیباف در مورد نحوه حضور وی در انتخابات مجلس، اظهارداشت: علی القاعده حضور وی در فضای انتخابات مجلس به اینگونه است که به کاندیداها مشورت لازم را بدهند. این کمک های فکری و معنوی هم می تواند نسبت به نامزدهای تهرانی باشد هم کاندیداهایی که از شهرستان وارد عرصه رقابت می شوند. قالیباف به عنوان یک چهره اصولگرای تاثیرگذار می تواند مرجع مشورتی خوبی برای این افراد باشد.

دور جديد اخراج ايراني ها از ابوظبي و دبي

دور جديد «اخراج ايرانيان» مقيم امارات متحده عربي مخصوصا در ابوظبي كليد خورده است.بيشتر هموطنان اخراج‏ شده از سوى پليس ابوظبى به اداره «جوازات» فراخوان شده و به آن‏ها اعلام شده است كه اقامت آن‏ها لغو و هرچه زودتر بايد خاك امارات را ترك كنند. در برخى موارد نيز هنگام مراجعه هموطنان براى تمديد اقامت، مراتب عدم تمديد و لزوم خروج آن‏ها، اعلام شده است.اخراج‏ شدگان از اصناف مختلف ازجمله كارگر، بقال، صاحب سوپرماركت و… مى‏ باشند كه بعضاً با خانواده در امارات زندگى مى‏ كنند.مهلت داده ‏شده براى خروج از اين كشور بسيار اندك و در برخى موارد سه‏ روزه تا يك هفته است. به‏ دليل مدت اندك، ضرر و زيان قابل توجه ‏اى به هموطنان وارد مى ‏شود و مجبورند اداره اموال و دارايى خود را به آشنايان واگذار و اين كشور را ترك كنند.برخى از هموطنان از برخورد توهين ‏آميز مأموران اماراتى و تهديد به زندانى كردن، به نمايندگى ايران شكايت كرده‏ اند.برخى از هموطنان ابراز مى دارند كه تاكنون كوچكترين تخلفى در امارات نداشته‏ اند و اخراج آن‏ها بدون دليل و صرفاً به‏ خاطر ايرانى ‏بودن آن‏ها صورت مى‏ گيرد. برخى نيز تخلف‏ هايى مرتكب شده‏ اند كه قبلاً منتهى به حكم اخراج نمى ‏شد.

شیعیان افغانستان نقشه جدید خاورمیانه را تشکیل خواهند داد

روز گذشته مراسم تشییع پیکر پاک شهید علیرضا توسلی، فرمانده نظامی نیروهای افغانستانی که چند وقتی است با حضور داوطلبانه خود در سوریه تحت عنوان «مدافعان حرم» در برابر جریانات تروریستی و تکفیری مبارزه می‌کنند، در مشهد مقدس برگزار شد.حسن رحیم پور ازغدی در سخنانی کوتاه با اشاره به تشییع باشکوه شهدای تیپ فاطمیون گفت: «به محض اینکه خبر شهادت شهید توسلی و برگزاری مراسم تشییع را شنیدم، خودم را برای حضور در این مراسم به مشهد رساندم. »وی درباره شیعیان افغان و نقش آنها در هندسه گفتمانی انقلاب اسلامی گفت: «شیعیان افغانستان با شیعیان لبنان، عراق، ایران و دیگر کشورها به دلیل ویژگی‎های خاصی که دارا هستند متفاوتند و نقشه جدید خاورمیانه را این شیعیان تشکیل خواهند داد.»

رتبه 137 ایران از نظر شکاف جنسیتی

معاون امور زنان و خانوادخ رییس جمهور با بیان این که در حوزه شکاف جنسیتی که سالانه توسط سازمان آمار جهانی ارائه می شود، ایران در سال 2015 از بین 142 کشور متأسفانه رتبه 137 را داراست، افزود: باید با برنامه‌ریزی صحیح، نرخ مشارکت اجتماعی و اقتصادی زنان در جامعه را بالا ببریم.

کناره‌گیری شمس لنگرودی از جايزه شعر فجر

شمس لنگرودی که نامزد نهمین جشنواره شعر فجر شده از این جایزه کناره گیری کرد.این شاعر پیشکسوت در متنی نوشته است: «با سلام و احترام،‌ و با خوشحالی از اینکه شعرم مورد قبول سلایق متفاوت واقع شده‌، و با اظهار تشکر از حسن ظن داوران محترم‌، تقاضا دارم نامم را از شایستگان دریافت جایزه شعر حذف کنند. با سپاس‌، شمس لنگرودی» شمس لنگرودی با مجموعه شعر «آوازهای فرشته بی‌بال» به عنوان نامزد جشنواره شعر فجر معرفی شده است.

دیگر نامزدهای این جشنواره به این شرح هستند: «باغ در حصار مصائب»، سروده علیرضا رجبعلی‌زاده کاشانی، «تیترهای درشت سیاهترند»، مجموعه شعر علیرضا عباسی، «روی جاده ابریشم شعر»، سروده محمد قهرمان، «شجره‌نامه یک جن» سروده علیرضا بدیع، «ضد»، سروده فاضل نظری . داوران بخش شعر در نهمین جشنواره شعر فجر، دکتر محمدرضا روزبه، دکتر محمدرضا تقی‌دخت و مصطفی محدثی خراسانی هستند.

اسامی کشته شده‌گان کُرد در مبارزه با تروریست‌ها در بنیاد شهید ثبت می‌شود

یک منبع موثق در استان کردستان گفت: جمهوری اسلامی ایران در تلاش برای ثبت اسامی کردهای ایرانی در بنیاد شهید کشور است که در کردستان عراق در مبارزه با تروریستهای تکفیری داعش کشته شده اند.این منبع که خواست نامش فاش نشود، افزود: بسیاری از کردهای ایرانی که قبلا معارض و اکنون منتقد دولت جمهوری اسلامی ایران بودند در راستای مبارزه با تروریست‌های تکفیری به جبهه‌های جنگ با تروریست‌ها در اقلیم کردستان عراق رفتند و در این راه جان خود را از دست دادند.این مقام افزود: در راستای قدردانی از مبارزات این افراد در تلاش هستیم تا با جمع آوری اسامی، آنها را در لیست شهدای مبارزه با تروریست‌های تکفیری قرار دهیم.براساس این گزارش افراد مذکور به عنوان شهید در بنیاد شهید جمهوری اسلامی ایران ثبت شده و از مزایای خانواده‌های شهدا برخوردار خواهند شد.

تشکر امام جمعه بجنورد از تظاهرات برای جلوگیری ازسفر فائزه هاشمی

امام جمعه موقت بجنورد با اشاره به اعتراضات مردم در پی دعوت از فائزه هاشمی برای سخنرانی در استان، گفت: حضور منسوبان فتنه آرامش استان را بر هم می زند.حجت الاسلام رضا نوری در خطبه های نماز جمعه این هفته مرکز خراسان شمالی که در محل مصلای امام خمینی(ره) بجنورد برگزار شد، با اشاره به مخالفت ها و تجمع های مردمی و دانشجویی در پی دعوت از فائزه هاشمی برای سخنرانی در این استان، گفت: خوشبختانه مردم بیدار خراسان شمالی و دانشجویان فهیم استان اجازه این حضور را ندادند.او گفت: خراسان شمالی بیش از دو هزار و ۶۰۰ شهید داده و در مقاطع مختلف ولایت مداری و انقلابی گری خود را به اثبات رسانده حال چگونه می توان تصور کرد در چنین استانی فردی که به عناد با نظام شهره است، نشست برگزار کرده و سخنرانی کند.حجت الاسلام نوری گفت: این فرد بارها علیه نظام و مقام معظم رهبری صحبت کرده و اخیرا نیز بهایی ها و منافقان را انسان های بزرگی توصیف کرده است بنابراین طبیعی است که مردم استان نسبت به حضور وی در استان حساس باشند.او گفت: برای این مردم شهید داده سخت است که ببینند چنین فردی در این استان مانور داده و با اغراض سیاسی نادرست فعالیت می کند.حجت الاسلام نوری با تأکید بر این که می بایست در این زمینه همه مردم مراقب و مواظب باشند، گفت: مسئولان استانی نیز باید با رصد مسائل اجازه حضور این افراد را ندهند چرا که اگر خدای ناکرده غفلت کنند آسیب های زیادی به بار می آید.او گفت: اگر مسئولان دولت تدبیر و امید در خراسان شمالی غفلت کرده و در برابر حضور این گونه فتنه گران و منسوبان به فتنه در استان منفعل باشند در وهله نخست به شعار اعتدال آنها ضربه می خورد چرا که اعتدال به معنای دوری از افراط و فتنه گری است در حالی که این افراد با فتنه گری برای نظام حادثه درست کردند.

کتک‌کاری در جلسه اصلاح‌طلبان کرمان

به گزارش آرمان کرمان از سایت‌های خبری این استان، روز پنج‌شنبه و در شرایطی که موسوی لاری وزیر کشور دولت اصلاحات در گردهمایی اصلاح‌طلبان درباره ویژگی‌های اصلاح‌طلبان گفت: اصلاح طلبان به حضور مردم در سرنوشت خود بها دادند و اصلاح‌طلب ساختارشکن نیست، یکی از حضار در جلسه در جواب این سخنان گفته، «پس چه کسانی بودند که فتنه را ایجاد کردند»

در این هنگام یکی از مقامات سابق با اشاره دست خواستار ساکت کردن این معترض شد و یکی از اصلاح‌طلبان که پشت سر وی نشسته بود از جای برخاست و از پشت سر به وی حمله کرد.

همچنین چند نفر دیگر از اصلاح‌طلبان این فرد را مورد ضرب و شتم قرار دادند و سپس وی را در حالی که شعار مرگ بر فتنه‌گر سر می‌داد، کشان‌کشان به خارج از تالار خانه شهر کرمان بردند و به ماموران نیروی انتظامی تحویل دادند.

 

7 نفر در برابر 50 نفر؛ روایت عراقچی از مونترو

عضو ارشد تیم مذاکره کننده در صفحه اینستاگرام خود دو عکس از مذاکره پنج شنبه شب ایران و 1+5 در مونترو سوئیس را منتشر کرده . در یک تصویر او به همراه پنج عضو تیم و مدیرکل دیپلماسی رسانه ای وزارت خارجه دیده می شود و در تصویر دیگر سه ردیف طولانی از کارشناسان و دیپلمات های ارشد شش کشور قدرتمند اروپایی.

این تنها تصویری است که طی دو سال گذشته از مصاف نابرابر دو تیم به لحاظ تعداد کارشناسان درجهان مخابره شده است. عراقچی در زیر تصویر نوشته است: «7 نفر در برابر حدود 50 نفر! نشست معاونین وزرای خارجه ا یران و 1+5 در مونترو سوئیس؛ 14 اسفند 1393»

 

بازی محبوب مدیران ورزشی در همایش‌ها!

بهرام شفیع مجری برنامه ورزش و مردم امروز میزبان غلامرضا شعبانی بهار بود. او قبل از اینکه به «شعبانی‌بهار» اجازه صحبت کردن بدهد خطاب به معاون توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان گفت: «در جلسه هم اندیشی الزامات و اقدامات بازرایابی بچه های فیلمبردار ما صحنه های خوبی را شکار کرده اند. آنها از یک سری روسای فدراسیون فیلم گرفته اند که در این جلسه مشغول بازی کردن”کلش آف کلنز”بودند! آیا واقعا این شایسته است که در چنین جلسه ای همه موبایل به دست بگیرند و بازی کنند؟»

این گفته شفیع باعث شد تا شعبانی بهار از مجری برنامه ورزش و مردم بخواهد که تصاویر این اتفاق را روی آنتن نفرستد. شعبانی بهار همچینن خواست که این فیلم را در اختیار وزارت ورزش و جوانان قرار بدهند که این کار هم با مخالفت شفیع روبرو شد: «اجازه بدهید ما این فیلم ها را برای خود این روسا بفرستیم.»

 

ضد انقلاب نمی‌تواند عملکرد هوشمندانه قوه‌قضاییه را تحمل کند

محمدباقر الفت معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه در گفت‌وگو با میزان در رابطه با علل هجمه دشمنان به قوه‌قضاییه اظهار کرد: قوه قضاییه همیشه هوشمندانه، به‌موقع و منطبق با آرمان‌های انقلاب عمل می‌کند و بر این اساس علت هجمه اصلی دشمنان و ضد انقلاب به قوه‌قضاییه مشخص می‌شود؛ چراکه دستگاه قضا کار خودش را به درستی انجام می‌دهد و طبیعی است که ضد انقلاب نمی‌تواند این موضوع را بپذیرد.

وی با بیان اینکه دشمنان به دنبال فقه‌زدایی از احکام اسلامی هستند، تصریح کرد: دشمنان بدانند که امکان ندارد نظامی که مبتنی بر احکام دینی ساخته شده منهای فقاهت و اخلاق اسلامی باشد، پس با هجمه و اقدامات رسانه‌ای پیش‌‌پاافتاده و سوخته نمی‌توانند مسیر حرکت نظام جمهوری اسلامی را تغییر دهند.اب نمی‌تواند عملکرد هوشمندانه قوه‌قضاییه را تحمل کند
اولین دستگاهی که می خواهد نقد شود!

دکتر سید حسن قاضی زاده (هاشمی) در اجلاس روسای دانشگاههای علوم پزشکی کشور به برگزاری همایش نقد عملکرد دولت یازدهم در حوزه سلامت اشاره کرد و گفت: اولین دستگاهی هستیم که در طول عمر کشور از مردم می خواهیم آزادانه عملکرد ما را نقد کند و برگزاری این همایش فرصت خوبی برای پاسخ به انتقادات منتقدین است.

 

افزایش شمار کارشناسان‌روس  در بوشهر به بیش از دوهزار تن

سفیر روسیه در ایران که به بوشهر سفر کرده است روز چهارشنبه گفت: به زودی یک هیات ۲۰۰ نفری کارشناسان روسی برای انجام کارهای ترمیمی نیروگاه اتمی، وارد بوشهر می‌شوند.

لیوان جاگاریان عصر چهارشنبه در نشست با معاون سیاسی-امنیتی استاندار بوشهر گفت: هم اکنون براساس آمار رسمی قریب 2 هزار نیروی روسی در نیروگاه بوشهر مشغول به کار هستند که با توجه به امضای توافق نامه ساخت دو واحد نیروگاهی جدید در بوشهر، این شمار افزایش می یابد.”

ماه گذشته کلنگ ساخت شهرک 7500 نفری در شهرک صدف به زمین زده شد، نوشته است که از این شهرک به عنوان شهرکی برای “اسکان متخصصان فازهای توسعه نیروگاه اتمی” نامبرده می شود.

 

تهران در قعر جدول شهرهای برتر جهان برای زندگی

گزارش سال ۲۰۱۵ مؤسسه “Mercer” در مورد برترین شهرهای جهان از نظر استاندارد زندگی، چهارشنبه (۴ مارس/ ۱۳ اسفند) منتشر شد. دفتر مرکزی این مؤسسه پژوهشی در نیویورک آمریکاست. “Mercer” در حوزه استعدادیابی، بهداشت، بازنشستگی و سرمایه‌گذاری فعالیت می‌کند. مؤسسه “Mercer” فهرست خود را بر اساس پاکیزگی شهرها، حس امنیت، زیبایی و وضعیت اقتصادی شهر تنظیم کرده است.

با توجه به این معیارها، وین بهترین شهر جهان، شهر زوریخ در شمال سوئیس دومین شهر برتر دنیا و شهر بندری آوکلند در شمال نیوزیلند که از نظر زیبایی و امنیت همواره در میان شهرهای برتر جهان است، سومین شهر برتر دنیا برای زندگی معرفی شده است. مونیخ در جنوب آلمان، ونکوور بزرگترین کلانشهر غرب کانادا، دوسلدورف در غرب آلمان، فرانکفورت مرکز تبادلات مالی آلمان، ژنو پایتخت سوئیس، کپنهاک پایتخت دانمارک و سیدنی استرالیا جایگاه چهارم تا دهم بهترین شهرهای دنیا برای زندگی را به دست آورده‌اند.

در این رده بندی در میان 230 شهر،  دبی در امارات عربی متحده رتبه ۷۴، مسقط در عمان ۱۰۴، استانبول در ترکیه ۱۲۲، کویت در کویت ۱۲۵، ریاض ۱۶۳، جده ۱۶۶، اسلام‌آباد ۱۹۱، لاهور ۱۹۹، کراچی ۲۰۲ و البته تهران 203 ام است. پایین تر از ایران، تاشکند در ازبکستان ۲۰۶، بیشکک در قرقیزستان ۲۰۸، عشق‌آباد در ترکمنستان ۲۱۰، دوشنبه در تاجیکستان ۲۱۴، دمشق در سوریه ۲۲۰ و صنعا در یمن ۲۲۵ است و در نهایت رتبه 230 ام به عنوان بدترین شهر برای زنگ به بغداد رسیده است.

 

چگونه هتلداران کیش، گوش مسافران را می‌برند؟

خبرنگار آنا که به تازگی به جزیره کیش سفر کرده است، طی دو روز اقامت در یک هتل پنج ستاره این جزیره مشاهده کرد این هتل از برخی امکانات اولیه که این روزها در بسیاری از خانه‌ها هم پیدا می‌شود محروم است.

جالب است بدانید که تحویل یک سرویس چای در اتاق‌های این هتل دست کم نیم ساعت زمان می‌برد. نکته بسیار جالب در سرویس چای این هتل، استفاده از قوری‌ها یا فنجان‌هایی است که شکستگی دارند. همچنین به گفته یکی از نیروهای خدماتی این هتل، مدیریت دستور داده است که سیستم بستن دریچه خروجی آب وان اتاق‌ها حذف شود تا امکان صرفه‌جویی در مصرف آب فراهم شود! در این هتل پنج ستاره یک سیستم رادیو پخش وجود داشت که به جرات می‌توان گفت سال‌هاست نسل آن منقرض شده‌ است. البته باید گفت که این سیستم رادیو فعال نبود و نمی‌شد از آن استفاده کرد.

از سوی دیگر کمد‌ و میز موجود در اتاق‌ها بسیار قدیمی بود و حتی برخی از آنها کشو نداشت. همچنین اینترنت که این روزها در بسیاری از رستوران‌ها و کافی‌شاپ‌های کوچک سطح شهر هم وجود دارد، در این هتل بسیار ضعیف بود،‌ به طوری که خبرنگاران به دلیل الزام استفاده از اینترنت مجبور بودند از خدمات مبتنی بر موبایل استفاده کنند.

سیستم تهویه این هتل گرچه فعال بود،‌ اما درجه کنترل آن بسیار قدیمی و از کار افتاده بود، به طوری که امکان تنظیم آن بر روی درجه مورد نظر وجود نداشت. در ادامه این گزارش، برخی عکس‌های مرتبط را مشاهده می‌کنید. نکته قابل تامل این است که قیمت هر اتاق دو تخته این هتل پنج ستاره بیش از 525 هزار تومان برای شب است.

گبرلو چاپخانه جام جم را به چه کسی خواهد سپرد؟
شایعه تغییر نام خانوادگی گبرلو به «شایسته» نیز در روزهای اخیر در رسانه ها مطرح شد هرچند وی این شایعه را مطرح کرد اما سال هاست در عرصه چاپ او را با نام «شایسته» می شناسند  و ظاهراً علنی شدن این نام نگران کننده بوده است!
به نوشته سینما ژورنال، گبرلو صرفاً درزمینه اجرای برنامه “هفت” فعالیت نمی‌کند و از هشت سال قبل و با حضور بیژن مقدم در سمت مدیرمسئولی روزنامه “جام جم”، مسئولیت اداره چاپخانه‌های این روزنامه را به عهده داشته است. وی تا پیش‌ از این سابقه‌ای در زمینهٔ چاپ نداشت و حضور مقدم در این مسئولیت و اعتماد او به مجری “هفت”، زمینه را برای راه یافتن گبرلو به این عرصه باز کرد. حالا با تغییرات صورت گرفته در مدیریت این روزنامه این سؤال پیش می‌آید که آیا همچنان این مسئولیت پرمنفعت در اختیار گبرلو خواهد بود یا مدیرمسئول جدید، فردی دیگر را برای این کار انتخاب خواهد کرد؟

اقدام عجیب مدیرعامل باشگاه استقلال

بهرام افشارزاده مدیرعامل باشگاه استقلال در حین انجام مصاحبه ضمن تکذیب یک خبر، ضربه محکمی هم به شکم گزارشگر زد و سپس از خبرنگاران فاصله گرفت.

دانلود

دستور العمل علم الهدی برای جلب رضایت حضرت فاطمه (س)

سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه در حرم مطهر رضوی با بیان اینکه «امروز امام زمان(عج) تنها یادگار فاطمه زهرا(س) است» گفت: امام زمان(عج) نماینده دارد و باید برنامه‌ها و سیاست‌ها با اراده مقام معظم رهبری تطبیق کند؛ در این صورت است که رضایت فاطمه زهرا(س) کسب خواهد شد. امام جمعه مشهد با اشاره به حدیثی از پیامبر(ص) مبنی بر اینکه «خداوند برای رضای فاطمه(س) راضی می‌شود و برای غضب وی غضبناک» گفت: این شاخصه‌ای است که می‌توان از آن برای تشخیص حق و باطل در جریانات سیاسی و سایر مسایل بهره برد.

دانشگاه تهران همچنان رئیس ندارد!

جلسه شورایعالی انقلاب فرهنگی به ریاست حسن روحانی تشکیل شد ولی بررسی صلاحیت رئیس دانشگاه تهران در دستور جلسه قرار نگرفت تا این دانشگاه همچنان بعد از 9 ماه در بلاتکلیفی بماند. در حالی که جامعه دانشگاهی کشور در انتظار بررسی صلاحیت روسای چند دانشگاه کشور و به خصوص بررسی پرونده محمود نیلی احمدآبادی سرپرست دانشگاه تهران بودند، مساله انتخاب روسای دانشگاه‌ها به طور کلی در دستور کار جلسه امروز قرار نگرفت.

موسیقی حلال با اهداف جمهوری اسلامی سازگار نیست!

حجت الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی در خطبه نماز جمعه افزود: اخیرا مسئله کنسرت‌های موسیقی به دانشگاه‌ها و مراکز علمی راه یافته است، در این خصوص مسئولین دانشگاه‌ها و اساتید و دانشجویان باید به این مساله بیشتر توجه کنند. وی با اشاره به «منویات مقام معظم رهبری» تصریح کرد: ترویج موسیقی هر چند موسیقی حلال با اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران سازگار نیست و بهتر است جوانان وقت با ارزش خود را صرف یادگیری علوم و فنون لازم کرده و اوقات فراغت خود را با ورزش و تفریحات سالم بگذرانند. حجت الاسلام و المسلمین قریشی در ادامه داد: بیشتر در دانشگاه‌ها باید مباحث علمی بیان شود تا موسیقی، لذا بنده از ریاست دانشگاه‌های استان خواستارم که فرمایشات مقام معظم رهبری را عملی کنند. نماینده ولی فقیه درآذربایجان غربی در خصوص برخی شایعات از سوی رسانه‌ها در رابطه با فرهنگسراهای قرآنی خاطرنشان کرد: اگر در جامعه‌ای رسانه‌ها درست و صریح اخبار را منتشر کنند، مطمئنا آن جامعه اصلاح خواهد شد، شایسته نیست که فرهنگسراهای قرآنی برای کار‌های غیر قرآن استفاده شوند و این وظیفه مسئولین اجرایی شهر است که در این خصوص اقدامات اساسی انجام دهند.

دوران دلقک بازی امریکا تمام شده است

رزمایش مدافعان ولایت صبح پنج شنبه با حضور سردار نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین و همراهی پنج هزار نفری بسیجیان در منطقه بیدخت شهرستان بیرجند آغاز شد. محمد‌رضا نقدی صبح امروز در رزمایش مدافعان ولایت در بیرجند با بیان اینکه بسیجیان به عشق سربازی امام زمان و به فرمان رهبر معظم انقلاب امروز در این رزمایش جمع شده‌اند، اظهار داشت: دوران خیمه‌شب‌بازی و دلقک‌بازی آمریکا و مستکبرین رو به پایان است و با ظلم و زور نمی‌توان چیزی را بر ملت ایران تحمیل کرد.

درخواست رئیس فیفا از رئیس جمهور

آقای بلاتر در مقاله‌ای برای مجله هفتگی فيفا نوشته که در سال ۲۰۱۳ وقتی به ايران سفر کرد، تنها با «شور و شوق عظيم عمومی» نسبت به فوتبال مواجه نشده، بلکه «قوانينی که زنان را از حضور در ورزشگاه‌ها منع می‌کند» نيز دیده است. رئيس فيفا افزوده که او در جريان ملاقات با حسن روحانی، رئيس جمهور ايران نيز اين موضوع را مطرح کرده و گفته که «وضعيت غير قابل تحمل» فعلی می‌تواند در «ميان‌مدت تغيير کند».به گفته سپ بلاتر، ممنوعيت ورود زنان به استاديوم‌ها پس از آن سفر نيز تغيير نکرد: «اين وضعيت نمی‌تواند ادامه پيدا کند. من از حکومت ايران می‌خواهم که درهای استاديوم‌های کشور را بر روی زنان باز کند.»

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=142062
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. کریمی گفت:

    سروده ای زیبا از محمدرضا جعفری در وصف امام خامنه ای

    رهبرم ای عشق من ، جانم فدای لحظه ات
    شاد باشی همچنان ، آید بسوی ما غمت

    در مسیر ما فروزان هست نورت یا علی
    مرهم زخم دل هر عاشقی سید علی

    آن کلام دلنشینت میرود در جان ما
    هم وجود نازنینت با یقین درمان ما

    در تولا چشم هایم عشق را پیدا کند
    دست زیبای تو آقا ، هر گره را وا کند

    دیدنی ها دیده ام از فضل جدت یا علی
    همچو یک دیوانه در راهت شدم سید علی

    حاصل کار هزاران در ید تائید توست
    آنچه پنهان است از ما با یقین در دید توست

    بی محبت با تو عهدی هر کسی هم بسته است
    در مسیر حق بلاشک خسته و وابسته است

    عهد دیرین شاید از اقرار یک کاری متین
    کشف حالت کار هر کس نیست جز اهل یقین

    بس در این فرصت بیامد هر طرف نوعی عمل
    بار دیگر شد بپا از فضل حق جنگ جمل

    معرفت نسبت به هر کس در جهان کار ولی است
    پیرو تو هر که باشد تابع مولا علی است

    صرف و نحو و خواندن بسیار هم معیار نیست
    هر که دارد مجلس و درس و سخن هم یار نیست

    جعفری در راه تو سر میدهد مولای من
    انتهای قله عشق تو باشد جای من

    محمدرضا جعفری

دیدگاه شما