چهارشنبه 13 اسفند 1393 - 18:11

توضیحات سخنگوی دولت درباره ممنوعیت رئیس جمهور اسبق/ نوبخت: نمایندگان حواسشان جمع باشد و حرف خلاف قانون و تهمتی نزنند

سخنگوی دولت خبر داد که در جلسه امروز – چهارشنبه – برای آبرسانی و مقابله با خشکسالی و تکمیل سدها در مناطق مختلف کشور مصوباتی مطرح شد.

به گزارش پایگاه خبری «بویرنیوز»، وی اعلام کرد که طرح آبرسانی به شهرستان میانه، اتمام طرح سد دوقام چای ، تکمیل رودخانه زاینده‌ رود، تامین آب شرب و آب زراعی در استان کرمان، حوضه آبریز نکا و اعتبارات لازم برای شهرستان دشتستان از مصوباتی بود که امروز در جلسه هیات دولت مطرح شد.

محمد باقر نوبخت در حاشیه‌ جلسه امروز هیات دولت بیان این مطلب، توضیح داد: در مجموع 173 میلیارد تومان با تصویب هیات وزیران برای این امور با موافقت سازمان مدیریت وبرنامه ریزی کشور مشخص شد و همچنین برای تقویت صندوق بیمه کشاورزی 125 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شد.

سخنگوی دولت اضافه کرد: برای 5 استان مرزی از جمله کرمانشاه، ایلام، کردستان، آذربایجان غربی و خوزستان 50 میلیارد تومان برای ساماندهی روستاهای مرزی اختصاص یافت.

وی با اشاره به این که در جلسه هیات وزیران استاندار سیستان وبلوچستان به ارائه گزارشی از چگونگی عمران و توسعه این استان پرداخت و گفت: 46 هزار هکتار زمین زراعتی دراین استان باید از طریق آب رسانی قابل بهره برداری شود که با سفر رئیس جمهوردر آغاز سال 93 اقدامات آن آغاز شده است و بالغ بر 293 میلیارد تومان اعتبار برای اتمام 18 پروژه در نظر گرفته شده است.

نوبخت خاطر نشان کرد: 15 پروژه تا این تاریخ به بهره برداری رسیده است و 3 پروژه‌ی دیگر که بیمارستان 48 تختخوابی، بیمارستان 30 تختخوابی و بیمارستان دوست محمدی هستند، ان شاء الله درروزهای آتی به بهره برداری خواهند رسید که البته بخش عمده مشکل آنها تامین نیروی انسانی است ودر همین راستا با توافقاتی که با وزیر بهداشت داشته‌ایم، قرار شد تا تخصیص بهینه منابع برای بیمارستان‌هایی که ساختمان آنها تکمیل شده است اما به لحاظ تجهیزات ونیروی انسانی بامشکل روبرو هستند، در نظر گرفته شود.

نوبخت با اشاره به تصویب بودجه در مجلس شورای اسلامی گفت: برای کسانی که مراحل استخدامی‌شان را انجام داده بودند و بیش از 20 هزار نفر می‌باشد برای سال آینده اعتبارات لازم در نظرگرفته شده است و استانداران می‌توانند نسبت به استخدام آنها اقدام کنند.

وی افزود:‌برای استخدام 10 هزار نفر از کسانی که در طرح مربوط به ناظران کشاورزی فعال بوده‌اند و 6 هزار نفر از افرادی که در حوزه‌ی موسسات و واحدهای فنی و حرفه‌ای فعال بوده‌اند هزینه‌های لازم در بودجه 94 در نظر گرفته شده است.

سخنگوی دولت با تاکید بر این که دربودجه سال 93 تلاش شده است تا حقوق اسفند ماه به موقع پرداخت شود وحقوق عیدی بهمن ماه نیز پرداخت شده است خاطر نشان کرد:همچنین به موقع 3500 میلیارد تومان پرداخت مربوط به هدفمندی یارانه‌هاعلی رغم همه فشارهایی که برای دولت وجود دارد طبق تعهد انجام خواهد شد.

نوبخت همچنین با اشاره به این که در زمینه تامین اعتبار معوقات فرهنگیان نیز اقدامات خوبی انجام شده است ، گفت: 326 میلیارد تومان از این معوقات ظرف ماه گذشته انجام شد و همچنین قرار است با تلاش‌های آقای فانی وزیر آموزش و پرورش لایحه‌ی مربوط به رتبه بندی فرهنگیان تقدیم مجلس شود که امید است بافوریت به تصویب برسد.

نوبخت همچنین به دستاوردهای بخش آموزش عالی علی رغم وجود مضیقه اعتبارات اشاره کرد وافزود: جناب آقای فرهادی وزیر آموزش عالی با پیگیری‌ و تلاش‌های برای کمبود اعتبارات دانشگاه‌ها اقدامات لازم را انجام داده‌اند.

نوبخت با تاکید بر این که انتظار داریم حقوق ملی ما که از سوی نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در مذاکرات 1+5 در حال انجام است، پیگیری شود گفت: سرنوشت کشورمان را هیچ گاه به نتیجه‌ی مذاکرات گره نزده‌ایم و برای هر شرایطی غیر از نتیجه مذاکرات هسته‌ای برنامه ریزی داریم و البته امیدواریم با پشتیبانی ملت بزرگ و منطق تیم مذاکره کننده هسته‌ای بتوانیم این مشکل را هم از پیش پای مردم برداریم.

وی در ادامه سخنان خود در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران که درباره ورود زودهنگام دولت به انتخابات آینده پرسید، گفت:‌ نمی‌دانم چه اقدامی صورت گرفته که چنین بحثی پیش آمده است. جوانان حزب اعتدال و توسعه در یک گردهمایی من را دعوت کردند و من در آنجا راجع به کشور صحبت کردم.

وی گفت: اگرچه ممکن است سوژه فکری خیلی‌ها مسئله انتخابات سال آینده باشد اما دولت خیلی مشغول‌تر از این حرفهاست و ما خیلی گرفتاریم و مسائل مهمتری داریم. نمی دانم گناه کردیم که نیم ساعت با جوانان عزیز حزب اعتدال و توسعه صحبت کردیم؟

وی گفت: من اظهارات یک سری از نمایندگان را می شنوم و می خواهم بگویم که نمایندگان محترم باید حواسشان جمع باشد و حرف خلاف قانون را مطرح نکنند و تهمتی نزنند. اصلا جایگاه نمایندگی چنین موضوعاتی را ایجاب می‌کند البته همین الان هم ممکن است این موضوعات که مطرح می کنم سوژه شود اما حل مشکلات کشور برای ما فراتر از اینهاست.

خبرنگاری از سخنگوی دولت در مورد اظهارات اخیر وزیر کشور با محوریت پول کثیف سوال کرد که وی در این باره گفت: من از خود ایشان دعوت می‌کنم تا در این باره توضیحاتی ارائه دهند و با شما صحبت کنند.

خبرنگار دیگری در مورد نظر دولت در راستای موضوع ممنوع التصویر بودن رییس دولت اصلاحات سوال کرد که وی در این‌باره گفت:‌ در این مورد باید بگویم که من این موضوع را از سخنگوی محترم قوه قضاییه حضرت حجت الاسلام و المسلمین اژه‌ای شنیده‌ام که ایشان شخصیت قانونمندی است و اگر مطلبی بگوید حتما مستند قانونی دارد.

خبرنگاری پرسید گفته شده که شورای عالی امنیت ملی در این باره نظر دادند و آیا آقای روحانی به عنوان رئیس شورا موافق این موضوع بودند نوبخت در این باره گفت: من هم عضو این شورا هستم و به خاطر ندارم در جلسه‌ای مصوبه‌ای در این مورد داشته باشیم بنابراین مسئله مطرح شده با موضوعاتی مرتبط می‌شود که سخنگوی قوه قضاییه بیان فرمودند.

به گزارش ایسنا ، سخنگوی دولت در ادامه سخنان خود به وضعیت بودجه از لحاظ آنچه دولت مدنظر قرار داده بود با آنچه که مجلس تعیین کرد پرداخت و گفت: بودجه کل کشور که ما به مجلس تقدیم کردیم 838 هزار میلیارد تومان بود و مجلس محترم با 8 دهم درصد افزایش این رقم را به 844 هزار میلیارد تومان تغییر داد. همچنین بودجه عمومی که در لایحه درج شد 267 هزار میلیارد تومان بود و مجلس محترم این عدد را به 274 هزار میلیارد تومان افزایش داد.

وی افزود: همچنین مجلس محترم اعتبارات هزینه ای ( جاری ) را که در لایحه بودجه 166 هزار میلیارد تومان بود به 174 هزار میلیارد تومان افزایش داد. همچنین دولت در لایحه تملک دارایی های سرمایه ای را 47 هزار و 700 میلیارد تومان تعیین کرده بود که مجلس محترم این رقم را به 50 هزار میلیارد تومان افزایش داد.

نوبخت در ادامه گفت:‌ هرچند هم بودجه کل و هم عمومی که دولت پیشنهاد کرده بوده بر اساس 72 دلار به ازای هر بشکه نفت بوده است مجلس محترم این ارقام را افزایش داد. منتها در ماده واحده این حکم آمده است که به دولت اجازه داده می‌شود نسبت به ابلاغ مبلغ 220 میلیارد تومان از این منابع عمومی را در شش ماه اول مورد توجه قرار دهد.

وی همچنین اظهار کرد : ما به ازای هر بشکه نفت بودجه سایه داریم که اگر تغییرقیمت درهر بشکه اتفاق بیفتد بدون نیاز به مصوبه مجلس آن را اجرایی خواهیم کرد. در واقع ما برای هر تقلیل و یا تغییر رقم منابع درآمدی مان برای سال 94 خودمان را آماده کرده ایم.

نوبخت در ادامه درباره مطالبات فرهنگیان نیز گفت:326 میلیارد تومان از معوقات فرهنگیان ظرف یک ماه گذشته به آموزش و پرورش پرداخت شد همچنین با لایحه رتبه بندی کردن فرهنگیان مطالبات فرهنگیان بیش از پیش مورد توجه قرار گرفت.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=141857
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. سعید رشیدی گفت:

    احتراماً همانطوریکه مستحضرید جمعی از کارکنان سازمان بهزیستی کشور بصورت رسمی کارگری مشغول وظیفه هستند و تعدادی از این کارکنان همانند کارکنان رسمی و پیمانی در سالهای اخیر توانسته اند ادامه تحصیل داده و مدارک دانشگاهی از قبیل کاردانی، کارشناسی و کارشناسی ارشد ودکترا کسب نموده اندو بعضا”جانبازان .خانواده شهدا و ایثار دربین این عزیزان وجود دارد و در حال حاضر در ستاد و شهرستانها به عنوان یک نیروی با تجربه البته با ابلاغ، انجام وظیفه می‌نمایند. این در حالی است که: اولاً کارکنان رسمی و پیمانی توانسته اند از حقوق و مزایای مدرک خود برخوردار شوند در حالیکه نیروهای رسمی کارگری بدلیل نوع استخدامشان از این مزایا بهره‌مند نبوده و تاکنون نیز هیچ تغییری در احکام آنها لحاظ نگردیده است، ثانیاً طبق قانون کار می بایست احکام آنان تا گروه ۲۰ اعمال شود که متأسفانه چنین اتفاقی رخ نداده و حتی کارکنان رسمی کارگری با مدرک کارشناسی نیز حداکثر تا گروه ۱۰ در احکامشان لحاظ شده است، ثالثاً از مزایای سختی کار در ماده ۳۶ تبصره یک قانون کار پیش بینی شده نیز برخوردار نیستند، رابعاً پاداش عیدی کارکنان موصوف که طبق قانون کار می بایست حداقل دوبرابر تا حداکثر ۳ برابر حقوق پایه پرداخت شود ولی به میزان کارکنان رسمی کشوری به آنان پرداخت می شود، خامساً کارکنان رسمی کارگری نه مانند کارکنان خدمات کشوری هستند و نه مانند کارکنان تابعه قانون کار که از هردو قانون محروم هستند به مصداق ضرب المثل معروف شتر مرغ .
    مزید استحضار است اینکه تمامی کارکنان رسمی کارگری بالای ۱۸ سال داشته اند و با توجه به اخذ مدارک دانشگاهی تعدادی از آنها در صورت تبدیل وضعیت می توانند به عنوان یک نیروی با تجربه و تحصیل کرده در پستهای حساس سازمانی خدمت کرده و در کنار آن از حقوق و مزایای آن نیز برخوردار شوند. ضمناً با عنایت به اینکه در حال حاضر جذب و استخدام نیروی انسانی جدید محدود گردیده است در صورت تبدیل وضعیت این افراد وضعیت نیروی انسانی بهزیستی نیز بهبود خواهد یافت.
    شایان ذکر است تبدیل وضعیت این کارکنان برای دولت بار مالی نداشته و حتی در بعضی از موارد پرداخت اضافه کار که هم اکنون سازمان بابت اضافه کاری کارکنان رسمی کارگری ۲۳ درصد سهم کارفرما می‌پردازد وهمچنین بابت مرخصی پایان سال که می بایست 15 روز از این قشر زحمت کش ذخیره سازی شود فقط 9 روز ذخیره و بقیه مرخصی آنها ابطال می گردد و لذادر صورت تحقق این امر طبق قانون کشوری پرداخت ۲۳درصد کارفرما حذف خواهد شد.

دیدگاه شما