چهارشنبه 13 اسفند 1393 - 18:09

مشاهده پلنگ کمین کرده در منطقه «آب سپاه» پارک ملی دنا (+عکس)

عامری مفرد اظهار داشت: پیش از این چند قلاده پلنگ دیگر نیز توسط محیط بانان دنا مشاهده شده و از آنها فیلم گرفته شده است.

نماینده سازمان محیط زیست کشور در سرشماری حیات وحش دنا از مشاهده یک قلاده پلنگ در منطقه آب سپاه پارک ملی دنا خبرداد.

مسعود عامری فرد به خبرنگار مهر گفت: این پلنگ در حین سرشماری گونه کل و بز منطقه حفاظت شده دنا در منطقه “چال زرد” آب سپاه دیده شد.

وی افزود: این پلنگ در صخره های صعب العبور این منطقه برای شکار یک گونه کل کمین کرده بود.

781076

عامری مفرد اظهار داشت: پیش از این چند قلاده پلنگ دیگر نیز توسط محیط بانان دنا مشاهده شده و از آنها فیلم گرفته شده است.

این کارشناس اداره کل حفاظت و مدیریت شکار و صید سازمان محیط زیست تصریح کرد: این مسئله نشان دهنده وجود یک منطقه امن در دنا برای پلنگهاست.

وی دنا را زیستگاه و قلمروی مناسب برای پلنگ دانست و افزود: شرایط دنا برای زیست پلنگ بسیار مستعد است.

عامری مفرد گفت: وجود پلنگ در این مناطق بیانگر تلاشهای شبانه روزی محیط بانان زحمت کش دناست.

به گزارش خبرنگار مهر، پارک ملی دنا و منطقه حفاظت شده دناست که با وسعتی معادل ۹۳ هزار و ۶۶۰هکتار دارای۱۵۵ گونه جانوری پرنده، ۲۴ گونه جانوری پستاندار، ۲۰ گونه آبزی و ۳۹ خزنده است.

پلنگ، کل وبز، قوچ، میش، سیاه گوش، خرس، خرس قهوه ای بزرگ، گرگ، روباه، کفتار، شغال، گورکن، موش کور، موش خرما، سنجاب جنگلی، خرگوش، سمور، راسو، گراز، خفاش نعل اسبی، گربه، کاراکال، گربه شنی، گربه پالاس، خفاش گوش بلند، سگ آبی، تشی و چندین گونه دیگر از مهمترین گونه های جانوری این منطقه است.

منطقه حفاظت شده دنا یکی از غنی ترین مناطق زیستی از لحاظ تنوع گیاهی و جانوری در ایران و دنیاست که در سال ۲۰۱۰میلادی از سوی سازمان یونسکو به عنوان دهمین ذخیرگاه بیوسفری ایران و پانصد و پنجاهمین ذخیره‌گاه دنیا به ثبت رسید.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=141854
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. دهدشت گفت:

    واقعانمیدونستم دنااین همه کل وبزداره خدابخواد سری به اونجامیزنیم از اطلاع رسانی رسانه های استان ممنونم . خداکنه تا چندروزدیگه که بیکاربشم چندتایی برای ماهم باقی بگذارند. این هم ازفوایدخبررسانی محیط زیستی.

  2. لر گفت:

    اوسو يه بر ايم بي انصافي هم كه بخون برن شكارشو كنن محيطبانل جلوشونه اگرن ايخون اعدامشو كنن 

  3. مهمان گفت:

    بیچاره پلنگ، که دیگر تأمینی ندارد. محل دقیق این پلنگ را نشان داده اید آقایان نگهبانان محیط زیست!! مطمئنأ این پلنگ دیگر آرامش نخواهد داشت تا روزی که به ضرب گلوله شکارچیان متجاوز از پای درآید، آنهم فقط برای ارضا حس خود خواهی و خودپرستیشان.
    شعار توخالی دادن بس است که “به گزارش خبرنگار مهر، پارک ملی دنا و منطقه حفاظت شده دناست که با وسعتی معادل ۹۳ هزار و ۶۶۰هکتار دارای۱۵۵ گونه جانوری پرنده، ۲۴ گونه جانوری پستاندار، ۲۰ گونه آبزی و ۳۹ خزنده است.” !!!!این بلوف های شما باعث می شود که متجاوزین به محیط زیست از اقصی نقاط به این منطقه هجوم بیاورند و آنها را اگر هم وجود داشته باشند نابود کنند. خوشا بحالتان!!!

  4. lمالک گفت:

    این هم شد خب دنا پرش پلنگه

  5. رضا گفت:

    عکس بسیار زیباییه

دیدگاه شما