چهارشنبه 13 اسفند 1393 - 17:37

ابداع درمان جدیدی برای میگرن

محققان آمریکایی درمان جدیدی برای افراد مبتلا به میگرن ابداع کرده اند که با حداقل مداخله می تواند شدت علائم این بیماری و نیاز به مصرف دارو را کاهش دهد.

به گزارش بویرنیوز، از خبرگزاری یونایتدپرس، محققان دانشگاه ایالتی نیویورک که این درمان را ابداع کرده اند نتایج مطالعه خود را در نشست سالانه انجمن مداخلات رادیولوژی ارائه دادند.

این درمان شامل تزریق چهار درصد لیدوکائین به ناحیه گانگلیون(ganglion) است.گانگلیون یاخته های پشت حفره بینی است که به شدت با ابتلا به میگرن ارتباط دارد.

کنت مانداتو که مسوول برگزاری این مطالعه است،گفت:سردردهای میگرنی یکی از شایع ترین بیماری های ناتوان کننده در آمریکا است که هزینه و عوارض جانبی مصرف داروهای آن نیز طاقت فرسا است.

وی با اشاره به این که نتایج آزمایش این درمان بر روی بیماران نوید بخش است،گفت:تزریق لیدوکائین به ناحیه گانگلیون به عنوان یک دکمه تنظیم کننده برای مدار میگرن مغز عمل می کند.

سردرد های میگرنی به صورت درد های ضربه ای و تپش دار در نقطه ای از سر توصیف می شود و معمولا نیمی از مغز را در بر می گیرد. مدت زمان این درد بین 4 تا 72 ساعت است و زندگی فرد را مختل می کند.

معمولا این افراد نسبت به صدا و نور حساس می شوند و بیماری آنان با این دو عامل افزایش می یابد. رژیم غذایی، استرس و تغییرات هورمونی در میزان و شدت این بیماری نقش مهمی دارد. طبق آخرین آمار انستیتو ملی سلامت، حدود 10 درصد از افراد سراسر دنیا به این بیماری مبتلا هستند و تعداد مبتلایان زن 4 برابر مردان است.

ایرنا

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=141811
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما