چهارشنبه 13 اسفند 1393 - 10:02

نخستین حکم قصاص اسیدپاش در ایران اجرا شد

صبح امروز برای اجرای حکم به زندان رجایی‌شهر رفتم و تمام مراحل اجرای حکم انجام شد؛ محکوم روی تخت دراز کشید

چند سال پس از آنکه آمنه بهرامی، یکی از مشهور‌ترین قربانیان اسیدپاشی در کشورمان در انتهای راهی دور و دراز، حکم قصاص فردی که به وی اسید پاشیده بود، دریافت کرد و به دلایل فراوان، مجاب شد رضایت بدهد، سرانجام صبح امروز نخستین حکم قصاص اسیدپاش در کشورمان اجرا شد تا به نظر برسد دیگر اسیدپاشان نتوانند دل به دشواری‌های اجرای این حکم خوش کرده و زندان و دیه را سقف مجازات خود بدانند.به گزارش «بویرنیوز»، صبح امروز، در حالی که مراسم اجرای حکم قصاص عامل اسیدپاشی به «داود روشنایی» دقایقی پیش از اجرا، با توصیه روحانی زندان رجایی‌شهر و رضایت شاکی پرونده، تا بعد از ایام فاطمیه، متوقف شد و به تعویق افتاد، پرونده اسیدپاشی دیگری در دستور کار قرار گرفت و با قصاص عامل اسیدپاشی به پایان رسید تا نخستین حکم قصاص اسیدپاش در کشورمان به اجرا درآمده باشد.

به گزارش تسنیم، در این پرونده فردی به قصاص محکوم شده بود که توسط زنی اجیر شده بود تا اختلافات آن زن با همسرش را با اسید پاشی، رنگ انتقام بزند؛ انتقامی زشت که به قصاص اسیدپاش در زندان رجایی شهر منتهی شد تا نخستین اجرای حکم قصاص اسیدپاش در کشورمان به ثبت برسد و بر این تصور که سختی‌های بسیار اجرای این حکم مانع انجامش خواهد شد، خط بطلان کشیده شود.

البته از جزئیات و چگونگی اجرای این حکم اطلاعی در دست نیست، ولی می‌توان حدس زد که پیش از اجرای حکم، کوچک‌ترین جزئیات هم مورد توجه قرار گرفته و به این قرینه دریافت که اجرای نخستین نمونه از این حکم، راه را برای اجرای احکام مشابه بسیار هموار‌تر کرده است.

پیش از اجرای این حکم، زمانی که داود روشنایی برای اجرای قصاص در زندان رجایی شهر حضور یافت، به نظر می‌رسید که امروز آخرین ورق این پرونده مشهور زده خواهد شد و نخستین حکم قصاص اسیدپاش در این پرونده به اجرا درخواهد آمد که این گونه نشد.

شاکی پرونده در این باره می‌گوید: صبح امروز برای اجرای حکم به زندان رجایی‌شهر رفتم و تمام مراحل اجرای حکم انجام شد؛ محکوم روی تخت دراز کشید و حتی مسئولان اجرای حکم این اجازه را به من دادند تا شخصا حکم را اجرا کنم. در این لحظه پدر و برادر محکوم گریه کردند و از من خواستند که منصرف شوم. روحانی مستقر در زندان هم از من خواست با توجه به فرا رسیدن ایام فاطمیه، حداقل تا پایان این ایام از اجرای حکم خودداری کنم که من هم به احترام این ایام با این درخواست موافقت کردم.

بدین ترتیب اجرای این حکم به فروردین ماه سال آتی موکول شد. اجرای حکمی که از امروز به بعد به نظر دیگر مبتلا به دشواری‌هایی که تصور می‌شد گریبانگیرش است نیست؛ چه پزشکان و نهادهایی چون پزشکی قانونی از اجرایش سر باز بزنند، چه برخی اشکالاتی مانند کم یا زیاد بودن قصاص به آن وارد بدانند و… .

تابناک

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=141776
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ٧٣٢١ گفت:

    بهترين كار همين قصاص است بس

  2. سیسخت گفت:

    باید مجازات بشن تا دیگه کسی جرات نکنه اسید بپاشه

  3. سید فاطمی گفت:

    قصاص حق هر مضروب است ، قصاص باعث عبرت و جلوگیری از تکرار توسط دیگران است و باعث برقراری امنیت اجتماعی میشود

  4. محمد گفت:

    یافاطمه ،کاش سریعتراعدام ومجازات می شد

  5. بیی گفت:

    لطفا قصاصش کنید هر چه سریعتر

دیدگاه شما