سه شنبه 12 اسفند 1393 - 22:27

درخواست برخورد قضایی با مشاور روحانی/ شاید از لاریجانی نترسیم ولی از احمدی‌نژاد می‌ترسیم/ آماده اعتراض اجتماعی به شورای نگهبان باشید!/ معرفی آقازاده تبهکار با 5 کلاس سواد

صادق زیباکلام طی یادداشتی در روزنامه شرق با عنوان “زمان عمل” به انتقاد از برخی عزل و نصب ها در دولت پرداخت و تلویحا خواستار برکناری وزیر کشور شد.

ادعای ابراز تاسف احمدی‌نژاد از برخورد با خبرنگار بی‌بی‌سی

خشایار جنیدی خبرنگار بی‌بی‌سی در ترکیه که در روزهای اخیر مساله احتمال مصاحبه احمدی‌نژاد با وی در بورسای ترکیه مورد گمانه‌زنی قرار گرفته بود، در بخش پایانی گزارش خود در این باره نوشته:

پس از تکرار پاسخ سوال اول، از احمدی نژاد پرسیدم: “سفرتون به ترکیه چطور بود؟”

بدون نگاه کردن به من گفت:‌ “خوبه. الحمدالله ملت ترکیه خوبن. هر جا می ریم مردم همیشه خوبن.”

در این لحظه بود که آقای احمدی نژاد شروع به حرکت کرد. من هنوز سوال اصلی خودم رو نپرسیده بودم. این بود که گفتم: “آقای احمدی نژاد یک سوال دیگر بپرسم. شما آینده سیاسی خودتون رو چگونه می بینید؟”

در همان لحظه یک نفر از همراهان آقای احمدی نژاد گفت:‌ “سوال دیگه نداریم. یکی از مقام های سابق همراهش هم به من تنه زد و با نگاه تندی اشاره کرد که از آقای احمدی نژاد فاصله بگیرم. یک نفر دیگر هم هولم داد و ناگهان دو سه نفر دیگر از همراهان دورم را گرفتند و می خواستند فیلم سوال و جواب را از من بگیرند.”

خبرنگاران ترکیه ای و همین طور دیگر شهروندان این کشور که در آن مکان حضور داشتند، با تعجب نظاره گر ماجرا بودند ولی ترجیح دادند آقای احمدی نژاد را که به سوی در ورودی حرکت می کرد، دنبال کنند. در نهایت یکی از همراهان آقای احمدی نژاد، من و فیلم بردارم را از دست این دو سه فرد عصبانی خلاص کرد و آنها را با خود برد.این سوال برای من پیش آمده بود که وقتی فردی مانند محمود احمدی نژاد که دو دوره رئیس جمهوری بوده، صلاح دانسته به سوال های یک خبرنگار پاسخ دهد، چرا بعضی از اطرافیانش آن طور تند برخورد می کنند؟

عصر هنگام بود که من در لابی هتل مشغول تدوین گزارشم برای پخش از خبر بودم که زنگ موبایلم به صدا در آمد. شماره ناشناس بود ولی فردی که آن طرف خط بود، آشنا. از همراهان آقای احمدی نژاد بود که زنگ بود این پیام را به من بدهد. او گفت “آقای دکتر از اتفاقی که افتاد ناراحت است و ابراز تاسف کرده.”

مقایسه ارزش بنزینی دو اسکناس با طرح سردر دانشگاه تهران

اسکناس ۵ هزار تومانی با عکس سردر دانشگاه تهران که در مراسم هشتادمین سال تصویب قانون تاسیس این دانشگاه رونمایی شد، از دو زاویه قابل توجه است. در طراحی این اسکناس، از دو دهنه میانی از ۴ دهنه سر در دانشگاه تهران استفاده شده است. در پایین سر در، تصویری از نقوش اسلیمی برگرفته از معماری ایرانی – اسلامی به کار رفته است. در میان فضای خالی دو سر در، بیت معروف «‌توانا بود هر که دانا بود، ز دانش دل پیر برنا بود» از حکیم ابوالقاسم فردوسی به همراه ترجمه لاتین آن نقش بسته که توسط استاد جلیل رسولی خوشنویسی شده است.

از سویی در این اسکناس نماد مربوط به فنآوری هسته‌ای و خلیج فارس، با سردر دانشگاه تهران البته با رنگ بنفش جایگزین شده است.

از سوی دیگر، این دومین اسکناسی است که بر روی آن نقش سردر دانشگاه تهران قرار داده شده است. در ابتدای دهه 1360، با اسکناس پانصد ریالی سبزرنگ امکان خرید تقریبا 17 لیتر بنزین 30 ریالی وجود داشت ولی اکنون با وجود 100 برابر بودن ارزش اسکناس 50هزار ریالی، با ان می‌توان تنها 5 لیتر بنزین خرید.

نظر آیت‌الله مکارم درباره ضبط مکالمات از طریق تلفن همراه

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در پاسخ به استفتائی، حکم شرعی ضبط صدای مکالمه طرف مقابل از طریق تلفن همراه را اعلام کردند.

متن سؤال از آیت‌الله مکارم و جواب ایشان به این شرح است:

سؤال: برخی دستگاه های تلفن همراه قابلیت ضبط صدای مکالمه طرف مقابل را بدون اطلاع او دارند، حکم این کار چیست؟

جواب: در فرض سوال این کار حرام است، مگر این که قبلاً به شخص اطلاع دهند و او رضایت دهد و یا توسط مراکز مُجازی صورت گیرد که به خاطر ضرروت انجام این کار برای آن ها بلامانع است.

جدایی بهروز از ندا

بهروز شجاعی از اعضای مؤسس حزب ندای ایرانیان در فیس بوک شخصی خود از جداییش از حزب ندای ایرانیان خبر داد و نوشت: “این روزها هم بنا به دلایل متعددی از «ندای ایرانیان» جدا شده‌ام. وقتی راهی که ابتدا فکر می‌کردی یکی است، اما بعدا فهمیدی اشتباه کردی و یکی نیست، ماندن در آن گروه کاری اخلاقی نیست.”

بهروز شجاعی می‌نویسد: “به لطف خدا تا حالا نشده از بیرون آمدن از جایی پشیمان بشم، از صدا‌و‌سیما و رادیو که عشقم بود و به دلیل برخی رفتارها و تصمیمات در حالی که ۱۴ برنامه هفتگی در شبکه‌های مختلف رادیویی داشتم و دستیار تهیه کننده سیما بودم سال ۸۴ آمدم بیرون، تا همین شورای شهر تهران که بلافاصله بعد از انتخاب مهدی چمران به عنوان رئیس شورا به دلیل آنکه می‌دانستم و شنیده بودم قرار است دوباره چه نگاهی بر شورا حاکم شود، استعفایم را نوشتم و آمدم بیرون.”

ممکن است هیچ‌وقت از لاریجانی نترسیم ولی از احمدی‌نژاد می‌ترسیم

محمد قوچانی در مصاحبه با مجله کتاب هفته گفته: من به این فکر می‌کنم که ممکن است با کمک صندوق رأی، آدمی مثل احمدی‌نژاد بالا بیاید. بعضی‌ها خودشان را گول می‌زنند و می‌گویند از صندوق رأی هیچ‌وقت احمدی‌نژاد بیرون نمی‌آید. اما واقعیت امر این است که همین الان در همین جامعه خطری که می‌توان در فضایی کاملا دموکراتیک نگران آن بود، بیرون آمدن کسی مثل احمدی‌نژاد از صندوق رأی است. ممکن است هیچ‌وقت از «لاریجانی» نترسیم ولی از «احمدی‌نژاد» می‌ترسیم.

روایت حامیان احمدی‌نژاد از رد صلاحیت علی مصباح و آقاتهرانی

مسعود شفیعی‌کیا از روحانیون حامی احمدی‌نژاد در بخشی از انتقادات خود از رفتار جبهه پایداری و محوریت یافتن احتمالی آن در جریان اصولگرایی نوشته: اگرچه در ابتدا برخورد جزمی ایشان صدای دیگر مدعیان اصولگرایی را هم در آورد و متهم به انحراف می شدند ولی پس از انتخابات 92 چه اتفاقی افتاده است که این حزب نوپا و جناب مصباح یزدی ، حداقل در ظاهر به عنوان محور «جبهه متحداصولگرایی» معرفی شده اند؟!

این در صورتی است که در انتخابات خبرگان گذشته اکثر شاگردان جناب مصباح مثل فرزندشان و یا شیخ مرتضی آقاتهرانی بنابر آنچه که عدم قبولی در امتحان فقه و اصول گفته شد رد صلاحیت شدند!

روشی بدیع برای برکناری یک فرماندار

جمعی از مردم تکاب که مدعی هستند فرماندار این شهر به خانواده شهدا بی‌احترامی کرده است، برای پیگیری درخواست برکناری وی جلوی فرمانداری این شهرستان خیمه زده‌اند. آنان خواسته خود را برای برکناری فرماندار تکاب و برخورد قضایی با وی دانسته و گفته‌اند به تجمع خود تا برکناری وی ادامه می دهند.

اعلام میزان هزینه برنامه هسته‌ای ایران

نشست «بررسی پیشنهادهای جدید برای حل پرونده هسته‌ای ایران» عصر سه‌شنبه توسط سایت دیپلماسی ایرانی در ساختمان روزنامه اطلاعات با حضور محمد سعیدی معاون اسبق سازمان انرژی اتمی، سید صادق خرازی سفیر اسبق ایران در فرانسه و رئیس سایت دیپلماسی ایرانی و نیز ناصر هادیان کارشناس مسائل بین‌الملل برگزار شد.

محمد سعیدی معاون اسبق سازمان انرژی اتمی در این نشست گفته: ما در برابر بد قولی‌ چینی‌ها بر سر برنامه هسته‌ای‌مان 62 میلیون دلار غرامت گرفتیم که در ساخت یو سی اف اصفهان استفاده شد. در حقیقت یو سی اف اصفهان بدون هیچ هزینه‌ای برای ایران ساخته شد و آمار و ارقام اعلام شده متاسفانه ناشی از عدم اطلاع دقیق ارائه دهندگان این آمار است.

وی هزینه برنامه هسته‌ای که ایران دنبال کرد را کمتر از دو میلیارد دلار خواند و آمارهای دیگر را غیر حقیقی دانست.

خاطرات معلم زبان رهبر انقلاب کتاب می شود

دفتر ادبیات و هنر مقاومت حوزه هنری به تازگی اثری را تحت عنوان «همافر» آماده انتشار کرده است که دربرگیرنده خاطرات مهدی نوروزی همافر بازنشسته نیروی هوایی از فعالیت‌های مبارزاتی همافران نیروی هوایی علیه رژیم پهلوی در سال‌های قبل از پیروی انقلاب اسلامی است.

این همافر بازنشسته در روایتش از خاطراتش در این کتاب گفته: در مشهد با شهید اندرزگو و مقام معظم رهبری آشنا شدم. این آشنایی تا جایی رسید که هفته‌ای دو بار تا پیش از دستگیری ایشان برای تدریس زبان انگلیسی به آقا به منزلشان در مشهد می‌رفتم. بعد از آن [دستگیری رهبری] نیز به سید علی اندرزگو کمک کردیم تا ابزار ترور شاه را وارد ایران کند و به کیش منتقل کند که در نهایت با ترور او این ماموریت نیز ناکام ماند

حاج‌بابایی: فقط مانده فانی مدرسه‌فروشی را هم گردن ما بیاندازد

حمیدرضا حاجی‌بابایی وزیر سابق آموزش و پرورش اظهار داشته: در روزهای اخیر شاهد مصاحبه‌های گوناگون مسئولان محترم آموزش و پرورش در رابطه با کسری بودجه و نوازش های تربیتی مدیران قبلی همراه با آمارهای غیر واقعی هستیم که البته اندکی طبیعی است، ولیکن بی انصافی و فرار از مسئولیت را در تاریخ ثبت می‌‌کند؛ ضمن آرزوی توفیق برای دولت محترم، ریشه این بن بست را آمار غلط می‌دانم.

وی ادامه داده: وقتی آقای وزیر رشد 5 درصدی بودجه مصوب سال 93 به عملکرد سال 92 آموزش و پرورش را 26 درصد و رشد منفی بودجه در لایحه سال 94 نسبت به عملکرد قابل پیش‌بینی 93 را دارای 21 درصد رشد اعلام می‌کند (کل بودجه 93 معادل 21400 میلیارد تومان با 4000 کسری می‌شود 25400 میلیارد تومان و بودجه در لایحه 23500 میلیارد تومان است که 1900میلیارد تومان منفی است) باید بداند که در نهایت چاره‌ای جز انداختن کسری به گردن مدیران قبل ندارد!

زیباکلام: آماده اعتراض اجتماعی به شورای نگهبان باشید!

زیباکلام در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه کردستان گفته: به نظر می‌رسد اقدام آقای روحانی در خصوص مطالبات مدنی صرفا این شده است که می‌گوید من فراموش نکرده‌ام و جز این اقدام دیگری انجام نداده است..

زیباکلام در ادامه گریزی به انتخابات سال آینده مجلس شورای اسلامی زده و گفته: چون می‌دانیم که شورای نگهبان نامزدهای اصلاح‌طلب را ردصلاحیت می‌کند باید از حالا به فکر باشیم و نسبت به این عمل شورای نگهبان اعتراض اجتماعی بکنیم.

زیباکلام همچنین افزود: علی‌رغم اختلافاتی که میان خود اصلاح‌طلبان وجود دارد و این یک امر طبیعی است که جریانات مختلفی به نام اصلاحات و اصلاح‌طلبی در جامعه وجود دارد، اما باید برای اجتناب از اختلاف در بسیاری از حوزه‌ها به لیست واحد برسیم.

علاء‌الدین بروجردی: رفع تحریم‌ها در یک شب ممکن نخواهد بود

علاء‌الدین بروجردی٬ رئیس کمیسون امنیت ملی مجلس موضع کنونی آمریکا در مذاکرات هسته‌ای را «عاقلانه‌تر» از گذشته و نزدیک‌تر به «واقعیت» توصیف کرد.

آقای بروجردی گفته تاکنون توافق نهائی حاصل نشده٬ اما می‌توان گفت آمریکایی‌ها «واقع بین‌تر» شده‌اند و ادبیات آن‌ها نسبت به گذشته «عاقلانه‌تر» و «منطقی‌تر» شده است.

وی افزوده روزهای «مهمی» جهت اتخاذ تصمیم‌های «خوب» پیش روست و مذاکرات در آستانه توافق نهایی قرار دارد.

بروجردی گفته بسیاری از «گره‌های فنی» در مذاکرات حل شده و رفع تحریم‌ها در یک شب ممکن نخواهد بود و ممکن است چند ماه به طول انجامد، ولی باید تصمیم برای آن به یک‌باره اتخاذ شود.

آغاز عملیات نظامی برای رهایی ۳۰ گروگان شیعه در جنوب افغانستان

مقامات امنیتی ولایت زابل در جنوب افغانستان اعلام کرده اند که عملیات نظامی برای رهایی ۳۰ غیر نظامی افغان که یک هفته پیش در منطقه شاه جوی این ولایت توسط افراد مسلح ربوده شده بودند، آغاز شده است. غلام سخی روغ لیونی، فرمانده پلیس ولایت زابل گفته:” تاکنون در این عملیات، در یک مرحله ۲۴ عضو داعش و در یک مرحله دیگر نیز ۶ نفر آنها کشته شده اند که در مجموع تعداد کشته‌شدگان عضو داعش به ۳۲ نفر می رسند”. ولی تا کنون منبع مستقلی تایید نکرده که ربایندگان مربوط به گروه داعش می شوند.

روز دوشنبه ۴ اسفند، مسافرانی که با دو اتوبوس مسافربری از قندهار به طرف کابل در حرکت بودند، به چنگ افراد ناشناس افتادند. گفته می شود که ربوده‌شدگان، مهاجران هزاره بودند که از ایران به افغانستان باز می‌گشتند.

عنوان جدید برای کریمی قدوسی

یکی از رسانه‌های فارسی‌زبان بیگانه با ادعای چندین اظهار نظر تکذیب نشده کریمی قدوسی در باره نظرات رهبر انقلاب، این نماینده مشهد در مجلس شورای اسلامی را سخنگوی غیررسمی رهبر انقلاب نامیده است.

«آگهی ۲۰۰ هزار دلاری» ایرانیان آمریکا علیه نتانیاهو

در آستانه شروع سخنرانی جنجالی نخست‌وزیر رژیم اسرائیل در کنگره آمریکا، انتشار خبری در رسانه‌های اسرائیلی و پخش آن در وب‌سایت‌های مختلف در مورد خرید «آگهی ۲۰۰ هزار دلاری» یک صفحه‌ای شورای‌ ملی آمریکایی‌های ایرانی‌تبار (نایاک) علیه حضور نتانیاهو در اسرائیل، مورد حمله رسانه‌های طرفدار رژیم اسرائیل قرار گرفته است.

سوزان رایس در آیپک: چیزی را می‌خواهید که نشدنی است

سوزان رایس، مشاور امنیت ملی باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا، عصر دوشنبه در نشست سالانه «کمیته روابط عمومی آمریکا و اسرائیل» (آیپک)، لابی قدرتمند حامی اسرائیل سخنرانی کرد. وی خطاب به حاضران گفته: می دانم که برخی از شما از کنگره می خواهید که ایران به طور کامل قابلیت غنی سازی اورانیوم در داخل را برچیند، اما این شدنی نیست؛ و نمی توان دانش فناوری اتمی را از ایران گرفت.

زیباکلام خواستار برکناری وزیر کشور شد

صادق زیباکلام طی یادداشتی در روزنامه شرق با عنوان “زمان عمل” به انتقاد از برخی عزل و نصب ها در دولت پرداخت و تلویحا خواستار برکناری وزیر کشور شد.زیباکلام با اشاره به اینکه انتخاب یک اصولگرا به عنوان وزیر کشور توافق نانوشته وحانی با مجلس بود، که حسب آن، روحانی مهم‌ترین پست کابینه‌اش را به اصولگرایان داد تا آنها هم در مقابل، با دولت وی به سود منافع ملی همکاری کنند”، با ادعای اینکه “اصولگرایان چندان به تعهدی که داشتند پایبندی نشان ندادند” خواستار ترمیم کابینه با نگاه جدی به وضعیت وزارت کشور شد!

دولت در شورای مشورتی اصلاح‎طلبان نماینده ندارد

عضو شورای مشورتی اصلاحات با تاکید بر اینکه دولت در جلسات اصلاح طلبان نماینده‌ای ندارد خبر حضور اکبر ترکان و علی یونسی به نمایندگی از دولت در جلسات این شورا را تکذیب کرد گفت: اگر چه تاکنون تصمیمی برای نوع حضور و تعامل با دولت به منظور شرکت در انتخابات مجلس آینده گرفته نشده است اما احتمال دارد که با دولت به یک ائتلاف نانوشته برسیم. عبدالله ناصری افزود: شورای مشورتی جریان اصلاحات فعالیت‌های انتخاباتی خود را از مدت‌ها قبل در قالب کارگروهی با ریاست آقای موسوی لاری آغاز کرده است.

معرفی یک آقازاده دزد تبهکار با 5 کلاس سواد

رحمانی فضلی وزیر کشور در دولت روحانی دوشنبه شب در یک برنامه تلویزیونی به یک مورد دیگر از دزدیها و تبانی های میلیاردی در سیستم بانکی جمهوری اسلامی اشاره کرد و گفت: موردی هست با 35سال سن با 5کلاس سواد، ظرف دو سال در حسابهای مالیش حدود 2000میلیارد تومان پول چرخیده است. بعد در برج سازی هم رفته، در پاساژ سازی هم رفته، در بنگاه معاملاتی هم رفته، در حوزه واردات و صادرات هم رفته…همه اینها پوشش برای کار قاچاق انجام می‌دهد. اتفاقا یکی از مسیرهای پولشویی این آقا وقتی مواد مخدر را آورده و می‌خواسته منتقل کند، از طریق تجارت این کار را کرده است. همین آقا شماره حسابهایی را باز کرده که افرادش اصلا مرده‌اند! آن بانکی که حسابش را باز کرده باید پاسخ بدهد، چرا مسئولان بانکی کشور جریان مالی در حسابهای افرادی که مرده‌اند باز کردند! یا پولهایی که با این شدت در این حسابها جریان پیدا کرده را گزارش ندادند، ما اگر می‌خواهیم به اقتصاد و رقابت سالم اقتصادی کمک بکنیم باید این دریچه ورود پولهای کثیف اقتصاد را ببندیم.

ادعای نامه گروهی از خبرگان رهبری به هاشمی

تعداد قابل توجهی از اعضای مجلس خبرگان رهبری در نامه‌ای به آیت الله هاشمی رفسنجانی از وی خواستند تا برای ریاست مجلس خبرگان، نامزد شود.

در نامه این نمایندگان با اشاره به شرایط حساس و خطیر کنونی از آیت الله هاشمی رفسنجانی خواسته شده بدون توجه به حواشی و موج تخریب هایی که صورت می‌گیرد به عنوان رئیس مجلس خبرگان خودش را نامزد کند .

در همین رابطه یک منبع نزدیک به آیت الله هاشمی رفسنجانی به سفیر گفت:« آقای هاشمی کاندیدای ریاست مجلس خبرگان خواهد شد.»

مناظره غیرعلنی در تبریز

مناظره اعلمی نماینده پیشین مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی و قدیری ابیانه سفیر سابق ایران در استرالیا و مکزیک ساعت 14 سه شنبه به دعوت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید باهنر کرمان در تالار اندیشه این دانشگاه آغاز شد.

دعوت نامه این برنامه توسط جامعه اسلامی دانشجویان روز گذشته – دوشنبه – به رسانه ها ایمیل و برای حضور خبرنگاران در مناظره با برگزارکنندگان هماهنگ شده بود. خبرنگاران وقتی امروز برای پوشش خبری این مناظره به دانشگاه شهید باهنر رفتند با ممانعت ماموران حراست در دانشگاه مواجه شدند. این افراد ضمن جلوگیری از ورود خبرنگاران به داخل دانشگاه اظهار کردند قرار نیست هیچ خبرنگاری وارد دانشگاه و محل برنامه شود.

مهران مدیری هم مقابل فشار سیاسیون تسلیم شد

روابط عمومی سریال “اتاق عمل” با اعلام خبر آغاز تصویربرداری مجدد آن از ۲۹ بهمن تأکید کرد؛ تصمیم گیری در خصوص شبکه و زمان پخش این سریال با نظر معاونت سیما انجام می شود.

این سریال در ۹۰ قسمت به کارگردانی مهران مدیری و تهیه کنندگی حمیدرضا مهدوی در حال ساخت است. “اتاق عمل” طی ماه‌های اخیر به دلیل نوع پرداخت موضوعات پزشکی با حاشیه هایی روبرو شد تا جایی که مهران مدیری مجبور به اصلاح فیلمنامه مجموعه شد و فیلمنامه بازنویسی شد. این اتفاق در پی فشار علنی نظام پزشکی و فشار غیرعلنی برخی مسئولان همین حوزه رخ داد.

تیراژ کتاب به 150 نسخه رسید

حسین عبدالهاشم‌پور نوشت: هفته پیش خانم لیلی گلستان آمده بود «هنرآنلاین» تا درباره کتاب تازه و متفاوتش حرف بزنیم که عصر همین پنجشنبه در گالری گلستان رونمایی خواهد شد. بعد از خوش‌وبش معمول پرسیدم: «تازه چه خبر؟» اخم‌هایش توی هم رفت و گفت: «می‌خوای چه‌خبر باشه وقتی می شنوی تیراژ کتاب‌ها ٢٠٠نسخه است.» این‌روزها در کش‌وقوس سرما -گرمای هوا، تکلیف شوفاژهای هنرآنلاین مشخص نیست و راستش هوای اینجا کمی تا قسمتی سرد است اما با این جمله اعتراضی خانم گلستان، گویی پارچ آب یخ روی سرم ریخته باشند. لرزیدم؛ واقعا این چه تراژدی‌ای است که ایران امروز به آن دچار شده؟ خواندم که یک‌ناشر معروف به چندین دلیل و سند معتقد است تیراژ ١٥٠نسخه برای یک‌کتاب در شرایط فعلی کافی است و نویسنده‌ای به نسبت خوب به من می‌گفت: در شهر گشته‌ام اما هیچ ناشر خوبی، کتاب تازه برای چاپ قبول نمی‌کند و کتابفروشی می‌گفت: عمده درآمد ماه گذشته‌ام فروش کاغذکادو در شب ولنتاین بود!» راستش از شما چه پنهان، وقتی ٢٥آذر در همین ستون نوشتم بزرگ‌ترین تفاوت ما با نسل قدیم «خواندن کتاب» است، اصلا گمان هم نمی‌کردم اوضاع این‌قدر بغرنج باشد؛ دوستی می‌گفت می‌دانی تیراژ کتاب در افغانستان بیشتر از ایران شده است؛ دم همگی‌مان گرم!

انتقاد آیت‌الله جوادی آملی از ارباب و رعیتی در دروس حوزه

آیت‌الله جوادی آملی در بخشی از سخنانش نخستین اجلاس اساتید حوزه‌های علمیه استان تهران گفت: رژیم ارباب و رعیتی به هر صورت و شکلی که ارائه شود یک رژیم باطلی است، کسی ربّ دیگری نیست هر کسی در علم و عمل موفق‌تر بود خدمتگزاری‌اش نسبت به جامعه و امّت اسلامی بیشتر است. مضمون یکی از آیات سوره مبارکه آل‌عمران این است که ﴿ما کانَ لِبَشَرٍ أَنْ یُؤْتِیَهُ اللَّهُ الْکِتابَ وَ الْحُکْمَ وَ النُّبُوَّةَ ثُمَّ یَقُولَ لِلنَّاسِ کُونُوا عِباداً لی‏ مِنْ دُونِ اللَّهِ وَ لکِنْ کُونُوا رَبَّانِیِّینَ بِما کُنْتُمْ تُعَلِّمُونَ الْکِتابَ وَ بِما کُنْتُمْ تَدْرُسُونَ﴾ فرمود هیچ کسی از وحی الهی, از کتاب الهی, از حکمت الهی بهره نبرده که مجاز باشد مردم را به خود دعوت کند. مردم را به خود دعوت کردن, به فکر خود دعوت کردن این همان رژیم ارباب و رعیتیِ فکری و فرهنگی است هیچ کس مجاز نیست که ﴿ثُمَّ یَقُولَ لِلنَّاسِ کُونُوا عِباداً لی‏ مِنْ دُونِ اللَّهِ﴾ اگر استادی به این فکر باشد که شاگرد را به فکر خودش دعوت کند این یک رژیم ارباب و رعیتی کاذب و فاسد است اما اگر با شاگردش در این فضا فکر کنند که هر دو تابع برهان‌اند منتها استاد یک راهی را ارائه می‌کند که شاگرد بررسی بیشتری کند که آیا درست ادراک کرده است یا نه, این یک راه معتدلی است.

روایتی از انتخاباتی که به خاطر پول قاچاقچی‌ها باطل شد

عضو ناظر مجلس در ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی با اشاره به دعوت مجلس از وزیر کشور برای توضیح در خصوص اظهارات اخیرش گفت: آنچه وزیر کشور در خصوص استفاده برخی مسئولان از پول‌های کثیف اعلام کردند، کاملا درست است.

عزت‌الله یوسفیان‌ملا افزود: هیچ آدم سالمی پولی که با عرق جبین بدست آورده را صرف بازیهای سیاسی و خرید و فروش رای و قمار و … نمی‌کند. افرادی که این پولهای کلان را صرف خرید رای مردم می‌کنند، از پول ناسالم استفاده می‌کنند. به اعتقاد من نیز، قطعا پولی که در این مسیرها استفاده می شود، پول ناسالم و کثیف است. شما مناطقی که در آن انتخابات ابطال شده را بررسی کنید، دقیقا در همین بخش ها خواهید دید که یک قاچاقچی یا یک رباخوار بزرگ پشت کاندیدای مذکور بوده است.

این نماینده مجلس افزود: شورای نگهبان انتخابات زیادی که بر اثر خرید و فروش رای ابطال کرده، زیرا بر اساس بررسی ها مشخص شد افرادی که پشت این خرید و فروش ها بودند قاچاقچی های بزرگی بودند. یوسفیان ملا در خصوص واکنش مجلس به اظهارات وزیر کشور اظهار داشت: رحمانی فضلی اظهار نظر کرد، به کسی تهمت نزد. او مسئول برگزاری انتخابات در کشور است و باید آفت های انتخاباتی را بگوید. اگر نگوید باید گله کنیم، نه اینکه او را مواخذه کنیم. لذا امیدواریم با آمدن رحمانی فضلی ذهن همکاران من هم روشن شود.

فیلمبرداری از سفر احمدی‌نژاد توسط کارگردان فیلم انتخاباتی او

یکی از حواشی سفر احمدی نژاد به ترکیه، تصویری از جواد شمقدری رئیس سازمان سینمایی دولت دهم است که به همراه احمدی‌نژاد بوده و در حال فیلم‌برداری است. شمقدری، در جریان انتخابات 84 فیلم انتخاباتی احمدی نژاد را ساخته بود و سپس به عنوان مشاور رئیس جمهور فعالیت کرد و در دولت دوم احمدی نژاد نیز معاون سازمان سینمایی بود که منشاء حواشی فراوانی شد.

یک غرفه 10 روز سه میلیون تومان!

به نظر می‌رسد بازارچه‌های بهاره گرچه هر سال مشتریان بسیاری را به خود جذب می‌کنند ولی نتوانسته‌اند رضایت مخاطبان خود را جلب کنند. بازارچه‌هایی که نرخ اجاره یک غرفه 12 متری آنها برای 10 روز تا سه میلیون تومان هم هزینه دارد. این روزها، پنج نقطه تهران یعنی مصلی، حکیمیه، فرهنگسرای خاوران، پارک ارم و بوستان ولایت محل برگزاری فروشگا‌ه‌های بهاره است. این فروشگاه‌ها توسط اتاق اصناف ایران دایر شده و هدف از برگزاری آن نیز، تامین اقلام مورد نیاز شب عید مردم با قیمت مناسب و کیفیت مطلوب اعلام شده است.گشتی در فروشگاه‌ بهاره مصلی تهران نشان می‌دهد که این فروشگاه‌ها مورد استقبال مردم قرار گرفته‌اند، گرچه به نظر می‌رسد که اغلب نتوانسته‌اند رضایت مردم را جلب کنند.

هر قطعه قبر 15 میلیارد تومان

هزینه واگذاری هرقبر در قطعات 200 تا 258 فاز دوم آرامستان بهشت زهرا(س) تا سقف هفتاد درصد ظرفیت به قیمت یک میلیون و 500 هزار تومان، از سقف هفتاد تا هشتاد درصد 4 میلیون تومان، تا نود درصدظرفیت قطعات 6 میلیون تومان و در ظرفیت نود تا صددرصد 8 میلیون تومان تعیین می‌شود. هزینه واگذاری هر قبر در کلیه قطعات فاز اول این آرامستان قطعات یک تا 112 به جزء قطعات ۳۲، ۳۵، ۸۴، ۸۶ تا 100 به قیمت 20 میلیون تومان و قطعات ۳۲، ۳۵، ۸۴، ۸۶ تا ۱۰۰ به قیمت 17 میلیون تومان فروخته می‌شود. البته آرمگاه‌های خانوادگی در تهران و قم از رونق خوبی برخوردار هستند و اگر کمی کنجکاو باشید برای اطلاع از چگونگی قیمت‌ها، در این بازار با 15 میلیارد تومان هم مواجه خواهید شد.

نازل ترین سطح کیفیت زندگی در شمال تهران!

عباس آخوندی در همایش ملی توسعه پایدار و متوازن منطقه‌ای که امروز – سه شنبه – در وزارت کشور برگزار شد، گفت: در منطقه‌ شمال تهران در ابتدای انقلاب در یک هکتار تراکم حدود 40 نفر بود اما امروز به برکت فروش شهرها، نازل‌ترین سطح کیفیت زندگی در شمال تهران به وجود آمده و همه قفس‌های مجلل و بدون امکانات رفاهی در شمال تهران وجود دارد.

درخواست برخورد قضایی با مشاور روحانی

چهار نماینده اصولگرا و محافظه‌کار مجلس ایران خواستار برخورد قوه قضائیه با علی یونسی٬ مشاور حسن روحانی در امور اقلیتها، شدند. به گزارش خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضاییه، یونسی در باره نقض گسترده حقوق بشر در زندان‌ها و دادگاه‌های جمهوری اسلامی اظهار‌نظر کرده و سخنان او با واکنش قوه قضائیه مواجه شده است. در همین ارتباط یک عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی درباره اظهارات اخیر یونسی مبنی بر نقض حقوق بشر در زندان‌ها و دادگاه‌ها گفت: «این مواضع بیشتر کاربرد سیاسی و انتخاباتی دارد و قوه قضائیه می‌تواند و ما نیز توصیه می‌کنیم که به‌ دلیل نشر افترا با این‌گونه سخنان برخورد کند.»بهرام بیرانوند نماینده بروجرد در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان درباره اظهارات حجت‌الاسلام یونسی دستیار رئیس‌جمهوری این کشور در امور اقوام و اقلیت‌های مذهبی که در مصاحبه با یکی از خبرگزاری‌ها راجع به نقض حقوق بشر در زندان‌ها و محاکم ایران، و نقض گسترده حقوق بشر در محاکم قضایی و زندان‌های ایران را تایید کرده بود، گفت: «چه آقای یونسی و چه هر شخص دیگری که حرف‌های بی‌سند بزند به‌یقین به موقعیت و قدرت استدلال خود آسیب می‌زند». حسین نقوی حسینی٬ عضو کمیته حقوق بشر مجلس در گفتگو با خبرگزاری «میزان» خواستار برخورد قوه قضائیه با علی یونسی شده است. روز گذشته سخنگوی قوه قضائیه نیز اظهارات یونسی را قابل تعقیب دانسته بود.

60 درصد قاچاق کشور، رسمی است!
رییس مجمع کارآفرینان ایران ضمن ادعای رسمی بودن ۵۰ تا ۶۰ درصد کالاهای قاچاق، تاکید کرد: ساماندهی کارت‌های بازرگانی و شناسایی صاحبان آن‌ها ضروری است، چراکه در حال حاضر خیلی‌ها کارت بازرگانی دارند و خودشان خبر ندارند!
محمدرضا دیانی همچنین با اشاره به موضوع قاچاق کالا به کشور اظهار کرد: همیشه تفاوت میان کالاهای وارد شده به کشور و کالاهای ثبت شده در گمرک، آمار قاچاق را نشان نمی دهد چرا که بیش از ۵۰ تا ۶۰ درصد کالاهای قاچاق شده از طریق قاچاق رسمی هستند، یعنی واردکنندگان کم اظهاری یا بداظهاری می کند و کالا را از طریق تعرفه دیگری، به نام یک کالای دیگر وارد کشور می کند.
رسایی: هاشمی‌رفسنجانی اگر بتواند تریبون مجلس را هم می‌بندد
یک عضو جبهه پایداری در واکنش به اظهارات اخیر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به شدت نسبت به وی انتقاد کرد و گفت: مجلس به کسی دروغ نگفته است، دروغ را کسانی گفته‌اند که ادعای تقلب کردند. حجت‌الاسلام و المسلمین حمید رسایی روز سه‌شنبه در تذکری با اشاره به اظهارات اخیر رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام و با بیان این‌که «امروز به مجلس و تریبون مجلس توهین شده است» بخشی از این اظهارات مبنی بر این‌که «در مهمترین پروژه دولت که تلاش می‌شود به سرانجام برسد و تیم مذاکره کننده هسته‌ای نیز مورد حمایت رهبری است ، باز این دلواپسان چه بر سرشان می‌آورند و با نتانیاهو همزبان شده‌اند.» را یادآور شد. وی هم‌چنین با بیان این‌که «گفته شده تریبون مجلس باز است و عده‌ای از این تریبون هرچه که می‌خواهند درباره پرونده هسته‌ای دروغ می‌گویند. مردم هم باور می‌کنند» مدعی شد: اول این‌که این توهین نه نسبت به مجلس است که نسبت به ملت است. ملت ایران ملتی ساده نیست که هر دروغی را باور کند. کما این‌که شما دروغ گفتید که این نظام تقلب کرده است ولی ملت باور نکردند و همان سال 88 جوابتان را دادند و در انتخابات 92 نیز به نظام اعتماد کردند و در انتخابات حضور یافتند. ثانیاً تریبون مجلس باز است، شما نگران این تریبون باز هستید. همه تریبون‌ها را بسته‌اید و در درون خودتان هم، همه را خفه کردید. اکنون نیز اگر بتوانید این تریبون را نیز می‌بندید. اگر مجلس شما را مدح کند می‌گویید این‌ها نماینده ملت‌اند اما اگر از شما انتقاد کند می‌گویید که باید دهانش بسته شود.وی گفت: شما نگران افتادن پرده‌ها هستید. عزت ملی داده شده است برای رفع تحریم‌ها، کجا تحریم‌ها رفع شده است؟آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام در همایش ملی الگوی توسعه پایدار و متوازن منطقه‌ای که صبح امروز سه‌شنبه در تالار وزارت کشور برگزار شد، گفته بود: در مهمترین پروژه دولت که تیم مذاکره کننده است و مورد حمایت مقام معظم رهبری قرار دارد، خودشان هم تکرار می‌کنند که با برنامه رهبری کار را پیش می‌برند اما این دلواپسان چه بر سرشان می‌آورند و با نتانیاهو هم‌نوا شده‌اند. نتانیاهو به آمریکا رفته و اوباما را تحریک می‌کند و اینجا هم دلواپسان می‌گویند که ما اسرار را می‌گوییم؛ نمی‌دانیم این چه سری است؛ آنها هم از شیطان هستند و از آن طرف دارند کار می‌کنند اما در حال حاضر نزدیک به نتیجه رسیده‌ایم. زمانی که تیم مذاکره کننده باز می‌گردد به جای استقبال از آنها دلواپسان چیزهایی می‌گویند که نباید بگویند. وی با اشاره به انتقادات مجلس از تیم مذاکره کننده ادامه داد: تریبون مجلس باز است و هر چه می‌خواهند می‌گویند و برخی هم این دروغ‌ها را باور می‌کنند و اینها مزاحمت است.
نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=141748
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما