سه شنبه 12 اسفند 1393 - 22:06

انتقاد بی سابقه آیت الله هاشمی از «دروغ هایی» که از تریبون مجلس به مردم گفته می شود

آیت الله هاشمی رفسنجانی در همایش ملی توسعه پایدار و متوازن و منطقه ای گفت: مسئله توازن منطقه ای، توسعه دانش محور و توسعه ای که شما دنبال آن هستید خوشبختانه در این سال ها در مجمع تشخیص مصلحت نظام به آن پرداخته شده و این اسناد را به رهبری فرستادیم و همه اصول آن آماده است.

به گزارش پایگاه خبری «بو»، آیت الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه متأسفانه همدلی بین مردم ما به هر دلیلی کم شده است افزود: همدلی مردم برای ما خیلی مهم است اما متأسفانه آسیب دیده است. خودتان می دانید در مهمترین پروژه دولت که می خواهند مشکلات خارجی را حل کنند تیم مذاکره کننده که همواره مورد حمایت رهبری است و دائماً تکرار می کنند که با برنامه رهبری پیش می رویم؛ این دلواپسان چه می کنند آنها با نتانیاهو همزبانی می کنند.نتانیاهویی که این روزها به سفر رفته و اوباما را تهدید می کند و در اینجا دلواپسانیرنیوز می گویند ما اسنادی را داریم که منتشر می کنیم من نمی دانم این اسنادی که می گویند چه سری است؟

وی افزود: طرف مذاکره کننده غربی هم شیطانند و آدم های ساده ای نیستند اما تیم مذاکره کننده ما تمام تلاش خود را برای به نتیجه نرسیدن مذاکرات انجام می دهد.

آیت الله هاشمی رفسنجانی تصریح کرد: به جای اینکه در فرودگاه تیم مذاکره کننده را مورد استقبال قرار دهند دلواپسان ما چیزی می گویند که نباید بگویند این طور که نمی شود.

وی اظهار داشت: تریبون مجلس باز است و هزاران نفر از مردم این سخنان را می شنوند و ممکن است برخی این دروغ ها را باور کنند بنابراین این حرف ها مزاحم کار است.

آیت الله هاشمی رفسنجانی بیان داشت: بخشی از راه حل این مشکل بر عهده حاکمیت است. استانداران هم می توانند. اما این مشکل ملی است و بیشتر از اینها مسائلی وجود دارد که بعضی نیروهای حفاظت با آنها همراهی می کنند و پشتوانه آنها هستند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی تأکید کرد: ما بعد از جنگ اینگونه مشکلات را نداشتیم. انتقاداتی که در مجلس می شود کمک کار است اما باید سازنده باشد. برخی اختلاف ها سیاسی است که مطرح می شود اما دیگر نباید کارشکنی کرد. اکنون که ما با فشار بین المللی مواجه ایم می بینید که فشار داخلی بیشتر از خارجی شده است.

وی گفت: این ملت آن ملتی نیست که انقلاب کرد این ملت آن ملتی نیست که این همه شهید داد. خیلی ها آسان آمدند و یک جایی گیرشان آمد و حالا این حرف ها را می زنند. این یکی از مشکلات پیش روی ماست.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار داشت: وظیفه حکومت و مراکز قدرت مراقبت و انجام مسئولیت است. دیگران هم اگر حرف منطقی دارند بزنند جواب هم باید بگیرند. اما این فضا باید فضای انتقاد سازنده باشد. چرا که فضای تخریب دشمنی و کینه می آورد و طرف را از کار کردن مأیوس می کند و ضرری برای عموم جامعه است

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=141721
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. علی گفت:

    ما از شما سران کشور خواهش می کنیم که به فکر این ملت باشند مردم خون داده اند تا این انقلاب به این جا رسید ماه تا آخر ین قطره خونمان پشت رهبر و نظام نمی گذاریم خون شهیدان به همین راحتی از بین برود مردم اگاه هستند .ومی بیند

  2. ناشناس گفت:

    حضرت آقا گل فرمودند اما آقازادهها جای ملت فراگرفتند

  3. محمد گفت:

    چرا بفکر مدردم نیستید که با یک اشاره به خیابانها می آیند ومناسبت هارا پرمی کند داخل خانه ای نیست که فقر نباشد مردم فرزندان خود را از دست داده اند مردم مزه شها دت را چشیدند ونظام را دوست دارند ورهبری را هماید می کند

  4. ناشناس گفت:

    حضرت آقا گل فرمودند اما آقازادهها جای ملت ؟راگرفتند

  5. ممدو گفت:

    حضرت آيت الله شما بفرماييد كه كي دروغ نميگويد؟دروغ شده حلال بسياري ازمشكلات دولت مردان ماتاخودشون روازچالشهاي پيش روبكشند ونيوفتند!!!!

  6. بویراحمد گفت:

    جانم فدای دلسوزان واقعی نظام جمهوری اسلامی .زنده باد هاشمی

  7. حسینعلی یزدان دوست بویراحمدی گفت:

    خامنه ای زنده باد هاشمی پاینده باد آقای هاشمی بحق فرمودند .آقایان منتقد ودلواپسان فکر نکنم از هاشمی نسبت به مملکت ورهبری دلسوز تر باشید بذارید عقلای قوم تحت اوامر و منویات مقام معظم رهبری به رفع مشکلات کشور بپردازند فتامل

  8. ناشناس گفت:

    پنج + یک + اسرائیل!

    حسین قدیانی: همین که آقای رفسنجانی هم با آن‌همه سوابق هشتاد و هشتی، عاقبت به زشت بودن همصدایی با اسرائیل پی برده، فی حد ذاته چیز خوبی است و خبر از توفیق گفتمان اصولگرایی بر گفتمان تقلب می‌دهد. این را ما همان سال 88 مکرر گفته بودیم که نگارش نامه سرگشاده، فتنه‌گری، بی‌قانونی، دمیدن در دروغ تقلب، بدل شدن به سرمایه‌های‌ اسرائیل و تبدیل شدن به دوستان خوب نتانیاهو، امری بسیار زشت و فوق‌العاده مذموم و نکوهیده است. البته بهتر بود ایشان همان سال 88 پی به این نکته می‌بردند و همصدایی با دموکراسی، رای مردم و قانون انتخابات مملکت را به همصدایی با اغیار نمی‌فروختند لیکن تو هر وقت بفهمی همصدایی با دشمن، خطا و خیانت است، ناخودآگاه داری اعتراف می‌کنی که دروغ تقلب هم خطا و خیانت است! در تاریخ سراسر «مرگ بر اسرائیل» جمهوری اسلامی، اوج همصدایی با اسرائیل در همین دروغ تقلب علیه جمهور و جمهوریت بود. اینک وقتی آقای رفسنجانی هم در مذمت همصدایی با نتانیاهو سخن می‌گوید، در اصل دارد شعار «نه غزه، نه لبنان» را هو می‌کند! خب! نگارنده ضمن اینکه این همه را به فال نیک می‌گیرد، در ادامه نکاتی را به اختصار بیان می‌کند.
    یکم: در سالیان گذشته، هیچ پیشرفت علمی و البته بومی ملت ایران، اندازه انرژی هسته‌ای روی مخ سران اسرائیل رژه نرفته. بدیهی است هر اقدامی که – ولو اندازه یک پیچ و مهره کوچک – صنعت هسته‌ای ما را محدود کند، مورد رضایت اسرائیل است.

    این دیگر یک تحلیل سیاسی نیست که بتوان علیه آن ردیه اقامه کرد. کاملا واضح است. فلذا این یک اصل مسلم و غیرقابل خدشه است که محدود کردن صنعت هسته‌ای با هر نیتی که صورت بگیرد خواسته یا ناخواسته حکم همصدایی با اسرائیل دارد. پس همصدایی با اسرائیل فقط خلاصه در نامه سرگشاده علیه یک انتخابات باشکوه 40میلیونی یا شعار «نه غزه، نه لبنان» نمی‌شود، بلکه حذف نماد هسته‌ای هم همصدایی و همراهی با نتانیاهو محسوب می‌شود. باورم هست هر آنچه بغض گله از روزگار را میهمان گلوی علیرضا و آرمیتا کند، یعنی همصدایی با اسرائیل خبیث.
    دوم: من تعجب می‌کنم از آقای رفسنجانی. ایشان با علم بر آنکه همصدایی با نتانیاهو چیز بدی است، آن‌همه علیه خط مقدم مقاومت علیه اسرائیل سخن‌پراکنی کرد؟! باورم هست هر آنچه بغض گله از روزگار را میهمان گلوی حامیان حزب‌الله و مدافعان حرم عقیله بنی‌هاشم کند، یعنی همصدایی با اسرائیل خبیث.
    سوم: در تحلیل‌های من‌درآوردی، دبه درمی‌آوردند که اسرائیل، نه فقط مخالف توافق کذا بلکه اساسا مخالف پر و پا قرص هر گونه توافقی میان دولت اعتدال و 1+5 است! نگو اول دیوانه عالم، جماعتی از اصلاح‌طلبان ما را با عرض معذرت مثل خودش دیوانه فرض کرده و بازی داده! چه گفت نتانیاهو در آن کنگره آمریکایی، جز آنکه؛ «موافق توافق خوبم»؟! نتانیاهو حتی این را هم نمی‌گفت، باز معلوم بود که اسرائیل – بسی جلوتر از اعضای پنج به‌علاوه یک!- دنبال یک توافق خوب میان دولت اعتدال و غرب است. توافق خوب به آن معنی که در ازای امتیازات نقد و فراوانی که از طرف ایرانی گرفته می‌شود، به او فقط مشتی وعده نسیه داده شود! برای اسرائیل و در مواجهه با جمهوری اسلامی، چه چیزی بهتر از این؟! نِقی هم اگر این وسط نتانیاهوی ابله می‌زند، از ورای شکم ‌سیری‌ناپذیر اوست، نه آنکه مشکلی استراتژیک مثلا با توافق کذا داشته باشد! با این حساب، بهتر بود این مردک، حرف حساب خود را واضح‌تر می‌زد و می‌گفت؛ «موافق توافق خوب‌ترم!» جای شگفتی اینجاست که غرب و حامیانش این همه روی موضع باطل خود محکم ایستاده‌اند، آن وقت بعضی‌ها در داخل، هر توافقی ولو توافق بد را بهتر از عدم توافق با غرب می‌دانند! «هر توافقی» یعنی همان «توافق خوب» مد نظر نتانیاهو، اما «توافق بد» معنای بدتری هم دارد، یعنی همان «توافق خوب‌تر» مد نظر اسرائیل! حال، همصدا با اسرائیل و مشخصا نتانیاهوی دیوانه چه کسی است؟! آنان که طرف ایرانی را هم ترغیب به یک توافق خوب و هم‌شأن با منافع بلندآوازه ملی می‌کنند یا کسانی که شعر می‌گویند؛ «هیچ توافقی بدتر از عدم توافق نیست»؟! در رابطه با بحث پیش ‌رو، زاویه‌دارترین صدا با صدای نتانیاهو، از آن منتقدانی است که ضمن تشویق طرف ایرانی به بستن یک توافق خوب و منطبق با منافع ملی، در عین حال، عدم توافق را بسی بهتر از توافق بد می‌دانند، همچنان که شبیه‌ترین صدا به صدای نتانیاهو، از آن کسانی است که با سرودن بعضی اشعار، به توافق خوب مد نظر نتانیاهو گرا… گرا که چه عرض کنم، رسما پر و بال می‌دهند! این بار اما باورم هست هر آنچه بغض را در گلوی خود روزگار میهمان کند، همصدایی با اسرائیل خبیث کرده!
    چهارم: اسرائیل دشمن ما است و ما نیز با افتخار، اول دشمن او هستیم و قسم خورده‌ایم تا روزگار را از این موجود نکبت و جعلی پاک نکنیم، از پای ننشینیم. اگر داشته‌های اسرائیل، غصبی است، لیکن داشته‌های ما واقعا داشته‌های ما است. تو اگر این داشته‌ها را دعوت کنی که ارزان یا اصلا مفت و در حد یک آب‌نبات بفروشند، فراتر از همصدایی با اسرائیل، همراهی کرده‌ای با دشمن اول بشریت. همصدایی با اسرائیل، سال 88 شاخ و دم نداشت، الان هم ندارد! آقایان! وسط مذاکره، با برداشتن نماد هسته‌ای از اسکناس ملی، ممنونیم که دست آخر، ما را متوجه معنای «تدبیر» کردید! اما هسته‌ای، احمدی‌روشن، رضایی‌نژاد و… اتفاقا همه از دل همین دانشگاه و همین سر در بیرون آمده‌اند! امیدوارم تحمل این سخن را داشته باشید؛ بیشتر به شما می‌خورد اگر که به جای نماد هسته‌ای، همان نقاشی معروف را می‌گذاشتید پشت اسکناس کشور! راستی شما آمده بودید ارزش پول ملی را افزایش دهید یا در آستانه سال نو، حتی هنگام پول نو گرفتن علیرضا و آرمیتا از بزرگ‌تران‌شان هم، بغض را میهمان گلوی روزگار کنید؟!
    ***
    تیتر را زدم «پنج + یک + اسرائیل». از بس توافق کذا را بد برای ما اما خوب برای اسرائیل بستید که فی‌الحال نتانیاهو خودش را رئیس سر گردنه مذاکرات می‌داند و از آمریکا و آن پنج‌تای دیگر، داعیه‌دارتر است! خب همصدایی نکنید با نتانیاهو! بس کنید این بساط را! دیپلمات اگر دیپلمات باشد، مایه دلواپسی دشمن می‌شود، نه دوست! بس کنید این بساط را!

دیدگاه شما