سه شنبه 12 اسفند 1393 - 13:22

پشت پرده حذف دروازه‌بان سابق استقلال از نظرسنجی نود

پس از برگزاری نظرسنجی برنامه نود درباره انتخاب محبوب‌ترین بازیکن تیم فوتبال پرسپولیس در هفته گذشته، خیلی زود همین نظرسنجی برای استقلالی‌ها هم برگزار شد تا محبوب‌ترین بازیکن بیست ‌سال اخیر این تیم هم مشخص شود؛ اما نظرسنجی استقلالی‌ها با حاشیه‌های جالب توجهی ‌همراه بود!

به گزارش «تابناک»، هرچند عادل فردوسی‌پور در هفته گذشته، زمان مشخصی را برای برگزاری نظرسنجی استقلالی‌ها مشخص نکرده ‌و حتی امکان برگزاری آن را در سال بعد هم عنوان کرده بود، جو به راه افتاده بعد از نظرسنجی پرسپولیسی‌ها منجر به این شد که در همین هفته این مسابقه پیامکی برگزار شود.

از آنجایی که انتخاب پنج گزینه پرسپولیسی‌ها در هفته گذشته و حذف برخی ‌چهره‌ها، هم افکار عمومی را اقناع نمی‌کرد و هم برای چهره‌های حذف شده توقع ایجاد کرده بود، این ‌بار نودی‌ها کار انتخاب گزینه‌های باشگاه استقلال را بر عهده هواداران این تیم قرار داده بودند. به این ترتیب که به ‌جز فرهاد مجیدی و علیرضا منصوریان ـ که محبوبیت چشم‌گیرشان ‌‌آشکار بود ـ لیستی از بازیکنان دو دهه اخیر روی سایت برنامه نود قرار گرفت تا طی یک هفته و برای کاربران این سایت، سه گزینه بعدی این نظرسنجی هم انتخاب شوند؛ بنابراین، سه نفری که تا شب گذشته در صدر جدول قرار می‌گرفتند، به همراه مجیدی و منصوریان ترکیب پنج نفره مسابقه پیامکی نود را تشکیل می‌دادند.

روزنامه‌های ورزشی فراوانی هم البته روز گذشته به استقبال این موضوع رفتند و با قرار دادن تصویر گزینه‌های مختلف از انتخاب محبوب‌ترین‌های استقلال در برنامه شب گذشته نود خبر دادند. قرار گرفتن برخی چهره‌هایی که در سال‌های گذشته، بازیکن استقلال بودند و این روز‌ها با قهر باشگاه را ترک کرده ‌و عیله سرمربی تیم موضع گرفته بودند، البته بر حاشیه‌های این نظرسنجی افزود.

اما در روز پایانی برگزاری مسابقه برنامه، اتفاق عجیبی در ترکیب آرا رخ داد. در حالی که رونامه‌های ورزشی روز گذشته با توجه به وضعیت آرا، رحمتی را در کنار برهانی و جباری، ‌سه گزینه نهایی مسابقه پیامکی معرفی کرده بودند، ‌یکباره آرای مهدی رحمتی از ۱۵‌ درصد به ۸‌ درصد تغییر پیدا کرد. تا پیش از این، مهدی رحمتی با ۱۵‌ درصد آرا صدرنشین بود و آرش برهانی با ۱۴‌ درصد، مجتبی جباری با ۱۳‌ درصد و جواد زرینچه با ۱۲‌درصد در رتبه‌های بعدی قرار داشتند، ولی به یکباره آرای رحمتی از ۱۵ به ۸ تغییر کرد و سرانجام برهانی، جباری و زرینچه به عنوان سه گزینه نهایی به دور بعدی این مسابقه راه پیدا کنند.

گویا در آخرین روز نظرسنجی سایت نود، یکی از مسئولان باشگاه استقلال با مسئولان برنامه نود تماس می‌گیرد و می‌گوید، رحمتی از یک ربات برای رأی دادن استفاده کرده و به این ترتیب، ده یا یازده هزار رأی به حساب خود واریز نموده است. این ادعا با بررسی مسئولان برنامه نود تأیید ‌و مشخص می‌شود ‌آرای رحمتی واقعی نیست و به این ترتیب مجموعه رأی‌هایی که از جمعه به حساب او واریز شده بود، از حسابش کسر می‌شود و به این ترتیب او از صدر جدول محبوب‌ترین‌ها به پایین سقوط می‌کند.

عادل فردوسی‌پور هم شب گذشته در ابتدای برنامه، بدون اشاره به نام رحمتی اعلام کرد که ربات‌های هکر در نتایج نظرسنجی روز گذشته سایت برنامه نود اختلال ایجاد کرده بودند که این مشکل برطرف شد.

البته این مسأله ‌هنوز معلوم نیست که ‌رحمتی خودش از ربات هکر استفاده کرده بود یا ‌این اتفاق از جای دیگری آب می‌خورد و شاید دروازه‌بان سابق استقلال در جریان آن نیست و این ترفندی برای تخریب دروازه‌بان سابق استقلال است؛ اما هرچه ‌بود، او که از مغضوبان سرمربی استقلال است، قرار بود در لیست نهایی محبوب‌ترین‌های استقلال باشد که این امر محقق نشد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=141668
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما