سه شنبه 12 اسفند 1393 - 13:02

بی توجهی گردشگری به لنده

ئیس ستاد خدمات سفر شهرستان لنده گفت: گردشگری حاضر به احیای نمایندگی خود در لنده نیست.

به گزارش فارس، محمد مرادی بعدازظهر امروز در جلسه ستاد خدمات سفر شهرستان لنده با بیان اینکه‌ گردشگری و سفر از پدیده‌ای کهن بوده گفت: پدیده کهن گردش و سفر به نقاط مختلف کشور و جهان از دیرباز مورد توجه ایرانیان بوده است.Gardshgari

وی افزود: برای انجام سفر و تفریح انگیزه و تسهیلاتی مورد نیاز بوده که از آن جمله می‌توان تلاش انسان برای آشنایی با دوردست‌‌ها، رهایی از یکنواختی زندگی، دید و بازدید‌های قومی و قبیله‌ای و توجه به نیازهای روحی و روانی را نام برد.

رئیس ستاد خدمات سفر شهرستان لنده تصریح کرد: شهرستان لنده هم به تبع استان چهار فصل کهگیلویه و بویراحمد دارای جاذبه‌ها و مناطق گردشگری بسیار زیبایی بوده که سالانه میزبان گردشگران و طبیعت دوستان بسیاری است.

مرادی افزود: وجود مناطق زیبا و بکر با چشمه‌ها و رودخانه‌های زیبا، اماکن تاریخی و مذهبی و خصوصیت گرمسیری و سردسیری در این شهرستان باعث شده جلوه‌هایی زیبا از طبیعت را به تماشا بنشینیم.

وی بیان کرد: با وجود همه استعدادها و پتانسیل موجود در شهرستان متأسفانه این مهم مورد بی‌مهری مسئولان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان قرار گرفته و حتی حاضر به احیاء نمایندگی خود در شهرستان نشده‌اند.

فرماندار لنده متذکر شد: منطقه زیبا و بکر موگرمون، موگر و دشت‌های سرسبز لنده و اماکن متبرکه از جمله امامزاده سید عماد‌الدین ولی(ع) و … می‌تواند فرصت مناسبی برای توسعه و گسترش فرهنگ گردشگری در سطح استان کهگیلویه و بویراحمد باشد.

مرادی یادآور شد: وجود رودخانه‌های زیبا و خروشان در این شهرستان و ساحلی بودن برخی روستاها فضای مناسب گردشگری را دارند ولی عدم وجود امکانات و زیرساخت‌های گردشگری این فرصت را از آن‌ها گرفته است.

وی افزود: بی‌مهری مسئولان استانی نسبت به گردشگری و میراث فرهنگی کشور نباید باعث شود ما از برنامه‌ریزی و توسعه گردشگری در شهرستان لنده غافل بمانیم.

رئیس ستاد خدمات سفر شهرستان لنده تأکید کرد: خلأ میراث فرهنگی و گردشگری در شهرستان لنده در سال گذشته هم وجود داشت ولی با همین اوضاع و احوال توانستیم با هماهنگی و تعامل همه دستگاه‌ها رتبه خوبی را در ارزیابی‌های استانی به دست آوریم.

مرادی در ادامه با اشاره به کارهای خدماتی در سطح شهرستان گفت: نهادها و اداراتی که نیازمند حفاری در معابر هستند هر چه سریع‌تر تا پایان روز ۱۵ اسفند مهلت دارند حفاری‌های خود را جمع و جور کرده و از این تاریخ به بعد هیچ‌گونه حفاری در شهرستان انجام نشود.

وی به مسیر و جاده‌های منتهی به مناطق گردشگری شهرستان اشاره کرد و گفت: اداره راه و شهرسازی موظف است نسبت به تعمیر و ترمیم جاده‌ها و حذف نقاط حادثه‌خیز همراه با نصب علائم هشداردهنده اقدام کند.

مرادی در خصوص آمادگی ادارات خدمات‌رسان و بانک‌ها افزود: بانک‌ها و ادارات باید کشیک ایام نوروزی خود را مشخص و لیست آن همراه با شماره تلفن را به ستاد خدمات سفر شهرستان اعلام کنند و بانک‌ها نیز نقدینگی‌ لازم جهت خودپرداز بانک‌های خود را جذب کنند.

وی در ادامه به عدم وجود امکانات رفاهی و بهداشتی در مناطق گردشگری اشاره و یادآور شد: امکانات رفاهی از جمله سرویس بهداشتی باید در مناطق مهیا گردد و روشنایی و امنیت این مناطق به طور کامل منظور گردد.

رئیس ستاد خدمات سفر شهرستان لنده در پایان به مکان‌های اسکان اشاره و عنوان کرد: اداره آموزش و پرورش و ادارات دارای خوابگاه نیز آمادگی لازم برای پذیرایی از میهمانان نوروزی را داشته باشند و اداره ورزش و جوانان نیز یکی از سالن‌های ورزشی خود را برای اسکان اضطراری آماده کند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=141666
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما