سه شنبه 12 اسفند 1393 - 10:57

معنای سخن یک مقام نظامی مناظره با روحانی است؟/ اولین بار چه کسی وعده آب و برق مجانی داد؟/ پیام معصومه ابتکار برای دوستان حزب‌اللهی/ جدیدترین روایت کریمی قدوسی از رهبر انقلاب/ یک آیت‌الله، هاشمی رفسنجانی را ضمانت کرد/ وعده وزیر دفاع سابق ترکیه به احمدی نژاد

وزیر آموزش و پرورش حاضر به ملاقات با دختران شین‌آبادی نشد

حسین احمدی نیاز، وکیل دانش آموزان شین‌آبادی، با انتقاد از عدم ملاقات وزیر آموزش و پرورش با دختران شین آبادی‌ خبر داده که علی اصغر فانی، حاضر به دیدار با این دانش آموزان آسیب دیده نشده است.

وی در گفت‌وگو با آنا از امتناع وزیر آموزش و پرورش برای دیدار با دانش‌آموزان شین‌آبادی خبر داد و گفت: «روز شنبه ۱۲ تن از دانش‌آموزان شین‌آبادی به همراه خانواده‌هایشان از ساعت ۸ صبح تا ۱۴ بعدازظهر در دفتر دکتر فانی حضور داشتند‌».

وی با تأکید بر اینکه زمان این ملاقات از قبل تأیید و هماهنگ شده بود، گفت: «خانواده این دانش‌آموزان آسیب دیده در آتش‌سوزی مدرسه شین‌آباد به منظور مطرح کردن و حل مشکلات خود به دیدار وزیر آموزش و پرورش رفته بودند اما متأسفانه علت عدم حضور و استنکاف وزیر آموزش و پرورش از دیدار با این دختران معلوم نیست‌».

استفاده غیرقانونی از یارانه‎های دولتی عراق حرام اعلام شد

آیت‌الله سیستانی، استفاده غیرقانونی از حقوق نیازمندان را حرام اعلام کرد. ایشان در پیامی، مخالفت با ضوابط قانونی و دخل و تصرف در یارانه‌های دولتی ویژه نیازمندان را حرام اعلام کرد.

عمار منعم سخنگوی وزارت کار و امور اجتماعی با ذکر خبر فوق گفت: حضرت آیت‌الله سیستانی با ارسال پیامی به این وزارتخانه تأکید کرد که یارانه‌های دولتی باید بر اساس ضوابط قانونی به مستحقان پرداخت شود. وی افزود: این مرجع تقلید از دریافت حقوق از سوی افراد غیرمستحق یا دریافتی‌های بیشتر از حد معمول انتقاد کرده است. متاسفانه برخی افراد با مدارک کذب در حال دریافت حقوق به عنوان از کار افتاده یا مستحق هستند که حضرت آیت‌الله سیستانی به این مسأله واکنش نشان داده است.

عمار منعم تصریح کرد: حضرت آیت‌الله سیستانی تصرف در اموالی که به صورت غیرقانونی گرفته شده‌اند را غیرشرعی خواند و بر لزوم بازگردادن آن‌ها تأکید کرد.

چرایی حرام بودن خرید و فروش کالاهای قاچاق و عمل وازکتومی

حجت‌الاسلام‌ حسین وحیدپور، استاد حوزه علمیه قم در سخنرانی در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) با بیان این‌که خرید و فروش کالاهای قاچاق از روی تعمد خلاق قانون و کاری خلاف شرع است، گفته: در شرایطی که اقتصاد کشور در معرض آسیب شدید قرار دارد خرید و فروش کالاهای قاچاق به بهانه ارزان بودن و کیفیت، کاری خلاف شرع است.

وی در ادامه با اشاره به این‌که عقیم شدن دائمی به هر بهانه‌ای که باشد حرام است، افزود: برخی از زنان و مردان در گذشته فریب موقت بودن عقیم شدن را خورده و زمانی که دست به این کار زده‌اند بعداً متوجه شده‌اند که راه بازگشتی ندارد و برای همیشه خود را از نعمت فرزند محروم کرده‌اند.

وی با بیان این‌که عقیم شدن به بهانه مشکلات اقتصادی و فقر بهانه خوبی نیست و عقیم شدن تنها در صورتی ‌که فرد دارای چندین فرزند بوده و سلامت او وابسته به این کار باشد توصیه می‌شود. پزشکی که می‌داند دلایل فرد برای عقیم شدن دائمی کافی نیست و این عمل جراحی را انجام دهد، حرام مرتکب شده و در شرایطی که نسل و ملت ایران در خطر است با چنین فردی باید به ‌شدت برخورد شود.

دعوت سردار نقدی از روحانی برای مناظره؟!

سردار نقدی در در جمع جهادگران و بسیجیان طبس گفته: برخی امروز تحریم را بهانه می‌کنند، ما سال‌هاست که تحریم هستیم و از اول انقلاب تحریم بودیم، هر مقامی که مدعی است که نمی‌توانیم بدون تعامل با غرب اقتصاد شکوفایی داشته باشیم، آماده مناظره با آن‌ها هستم و با دلیل اثبات می‌کنم که می‌توان یک اقتصاد شکوفا را بدون کمک غربی‌ها در ایران ایجاد کرد. بنده حاضرم طرف مقابل پنج کار‌شناس از رشته‌های مختلف را که طرفدار این نظریه غلط هستند، همراه خودش بیاورد و حاضرم به تنهایی با همه آن‌ها مناظره زنده تلویزیونی داشته باشم که همه مردم بدانند هر چند توطئه‌های غرب به ویژه آمریکا اذیت و مزاحمت زیادی برای ما دارد، ‌اثر آن در حد اذیت است و نه توقف پیشرفت، اما مشکل اقتصاد ما را تعامل با غرب حل نخواهد کرد، بلکه کمبود ما برای رسیدن به یک اقتصاد شکوفا مدیریت جهادی و عزم ملی است.

پیام معصومه ابتکار برای دوستان حزب‌اللهی

شبکه اجتماعی افسران جوان چندی پیش کلیپی را درباره گرد و خاک شدید اهواز و اقدامات رئیس سازمان محیط زیست منتشر کرد که این پویانمایی با واکنش معصومه ابتکار روبه‌رو شد.

ابتکار با بازنشر این پویانمایی در صفحه شخصی‌اش در شبکه اجتماعی کلوب نوشت: «درست است؛ اما دوستان جوان افسر ما کاش منصفانه این را هم اضافه می‌کردند که همین رصد اخبار و کامنتهای مردمی ـ چه از سوی من و چه همکارانمـ و حضور و پیگیری مداومی که صورت گرفت به کامل‌ترین مصوبه اجرایی، عملیاتی در نوع خود طی دولت‌های گذشته و با اعلام اعتبارات ۲۴۰ میلیارد تومانی منجر شد. سازمان حفاظت محیط زیست با واقعیات سر و کار دارد و تمام تلاشش برای اقدامات عملی و البته دوری از شعار و امور تبلیغاتی و نمایشی است. به اندازه کافی از شعار و نمایش لطمه دیده‌ایم… خداوند گواه نیات و سعی بندگانش است و همین کافی است‌».

زد و خورد رسانه‌ای نمایندگان مجلس و خبرگزاری مجلس

یک روز پس از انتشار مصاحبه خبرگزاری مجلس با چند نماینده مجلس با تیتر «پیله پایداری بر ریشهٔ انحراف» در مخالفت با اظهارات آقاتهرانی در برنامه شناسنامه که با عنوان «خطاهای احمدی‌نژاد با آب زمزم و کوثر هم پاک نمی‌شود» در بسیاری از رسانه‌ها بازنشر یافت، ادعا شده که صد نماینده مجلس در نامه‌ای به هیأت رئیسه مجلس خواسته‌اند که هیأت رئیسه بررسی ویژه‎ای به عمل آورند که در شرایطی که جریان اصولگرایی به سمت وحدت حرکت کرده و بیش از هر زمان به وحدت نیاز دارد، چرا خبرگزاری رسمی مجلس اختلاف افکنی و تخریب چهره‎های شاخص اصولگرایی را در دستور کار خود قرار داده است.

خبرگزاری مجلس مطلب مورد بحث را از خروجی خود حذف کرده است.

اولین بار چه کسی وعده آب و برق مجانی داد؟

بررسی سخنان امام خمینی بر اساس صحیفه ایشان نشان می‌دهد که امام خمینی در بهشت زهرا و ۱۲ بهمن هیچ گاه چنین حرفی را نزده است. اولین بار وعده آب و برق مجانی را سخنگوی دولت موقت امیر انتظام در ۸ اسفند ۵۷ بیان کرد که آنهم گفتند برای کم درآمد‌ها نه همه مردم. اما امام خمینی کلا ۳ بار به آب و برق مجانی اشاره می‌کنند. اولین بار ایشان در پیام ۱۴ ماده‌ای نهم اسفند ۵۷ که در آنجا می‌گویند من راجع به آب و برق مجانی و بعضی چیزهای دیگر فعلا برای طبقات کم بضاعت تا برپایی حکومت اسلامی سفارش می‌کنم که عمل خواهد شد. دومین بار امام خمینی در فردای آن روز در مدرسه فیضیه قم در ۱۰ اسفند ۵۷ در واکنش به درخواست‌ها پس از وعده دولت موقت می‌گویند که دلخوش نباشید که آب و برق را مجانی می‌کنیم. سومین و آخرین بار امام خمینی در دیدار با خبرنگاران در کتابخانه مدرسه فیضیه قم در ۱۱ اسفند ۵۷ که زود‌تر باید مشکلات حل شود و آب و برق برای فقرا مجانی شود.

تضمین یک آیت‌الله در مورد تبعیت رئیس مجمع تشخیص از قانون

آیت‌الله محی‌الدین حائری شیرازی گفته: مسلماً باید مُرّ قانون درباره مهدی هاشمی اجرا شود، اگر آقای‌ هاشمی ایراد گرفت، من همه حرف‌هایم را پس می‌گیرم! وی ادامه می‌دهد: این را تضمین می‌کنم که آقای‌ هاشمی نتیجه دادگاه را، هرچه که باشد می‌پذیرد.

روحانی رئیس جمهور یک دوره‌ای خواهد بود

با خیزی که دولت در عرصه‌های سیاسی، اقتصادی ودیپلماتیک برداشته است به نظر نمی‌رسد دکتر روحانی در دور بعد بتواند رئیس جمهور باشد.

جعفرقنادباشی، استاد دانشگاه و کار‌شناس مسائل بین‌الملل با طرح ادعای فوق‌ گفته: مجموعه‌ای از عوامل موجب شده محبوبیت دکتر روحانی کاهش یابد که تنها مربوط به مسائل هسته‌ای، اقتصادی یا سیاست داخلی نیست. مردم تصور می‌کردند زمانی که آقای روحانی قدرت را در دست بگیرد، جهش‌هایی با توجه به اینکه ایشان واژه تدبیر را به کار می‌بردند در شیوه قوه مجریه به کار گرفته شود که اشتباهات گذشته تکرار نشود اما شاهد اتخاذ تصمیمات آنی بودیم که بر اساس تدبیر نبوده است. اقشاری که رئیس جمهور با آن‌ها حشر و نشر دارد، اقشاری هستند که متأسفانه از مردم دور است. شخصیت‌هایی که رابطه دارند خیلی مردمی نیستند. آقای روحانی متعلق به قشر بالای شهری شدند. مخاطبین رئیس جمهور توده مردم در شهرهای دورافتاده و شهرهای کوچک نیست بلکه مخاطبین ایشان یک طبقه خاص دارای امتیازی است که معمولا در بالای شهر زندگی می‌کنند و این چیزی است که مردم احساس می‌کنند. دولت یازدهم در مسأله اقتصاد هیچ نوآوری نداشته است. قرار بود مشکلات در بخش صنایع حل شود هیچ تحرکی در جهت کمک به صنایع و تولیدات نشده است. طرح‌هایی که افتتاح شده مربوط به گذشته بوده است.

جزئیات جلسه شبانه جهانگیری با اعضای کمیسیون تلفیق مجلس

سید سعید زمانیان دهکردی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در خصوص آخرین وضعیت قانون هدفمندی یارانه‌ها در مجلس اظهار داشت: تبصره ۲۱ همچنان پابرجا مانده و هیچ تغییری در آن صورت نگرفته است. نماینده مردم شهرکرد در ادامه از جلسه شبانه دولت و اعضای کمیسیون تلفیق مجلس در ساختمان ریاست جمهوری خبر داد و گفت: در لایحه اولیه، دولت موضوع هدفمندی را به همین شکل ارائه کرد. کمیسیون تلفیق نیز در هماهنگی صورت گرفته با دولت قرار را بر این گذاشت که رقم ۲ میلیون و پانصد هزار تومان به عنوان درآمد سرپرست خانوار برای حذف یارانه ثروتمندان درنظر گرفته شود که دولتی‌ها نیز این موضوع را پذیرفتند و توافق صورت گرفت. اما متأسفانه بعد از این توافق و شب بعد از این تصمیم گیری، آقای جهانگیری اعضای کمیسیون تلفیق را به نهاد ریاست جمهوری دعوت و اعلام کرد که این مسأله برای دولت قابلیت اجرا ندارد. از همین رو بار دیگر این مسأله در کمیسیون تلفیق مطرح شد و سرانجام برگشت به لایحه دولت به عنوان بهترین روش برگزیده شد.

تفاوت بزرگ میان تیم مذاکره کننده ایران با مذاکره کنندگان آمریکایی

حمیدرضا آصفی سخنگوی وزارت امور خارجه در دوران اصلاحات گفت: یک تفاوت بزرگ میان تیم مذاکره کننده ایران با مذاکره کنندگان آمریکایی وجود دارد و آن این است که مذاکره کنندگان ما برای تصمیم گیری صرفاً با تهران هماهنگ می‌شوند، اما طرف آمریکایی از اختیار کمتری برخوردار است و برای تعیین مواضع باید از چندین جهت خود را با مراکز مختلفی همچون رژیم صهیونیستی، کنگره و دیگر متحدان، هماهنگ نماید.

جبهه اصلاح طلبان در زیر حلقه اعتدال

شورای مشورتی جریان اصلاحات که بیشتر به شورای مشورتی رئیس دولت هشتم شناخته می‌شود در جلسه اخیر خود دو عضو جدید از «حلقه اعتدال» خواهد داشت. با تصویب محوریت حزب کارگزاران برای محوریت جریان اصلاحات در انتخابات آتی مجلس، مقرر شده تا اعضای بیشتری از این گروه سیاسی به شورای مشورتی دعوت شوند. همچنین در جهت هماهنگی و دریافت حمایت بیشتر حسن روحانی، وی دو تن از نزدیکان خود را جهت حضور در جلسات شورای مشورتی معرفی کرده است. این تصمیم در مقطعی اتخاذ شده که زمزمه‌هایی از فهرست جدای حلقه اعتدال از جریان اصلاحات در برخی منابع خبری منتشر شده است. بر اساس معرفی حسن روحانی، «علی یونسی» و ‌ «اکبر ترکان» به نمایندگی از وی در جلسات شورای مشورتی اصلاحات حضور خواهند داشت. در عین حال که «حسام آشنا» و «حسین فریدون» نیز برای حضور در این جلسات، ابراز تمایل کرده‌اند. یکی از مشاوران روحانی معتقد است که اصلاح طلبان بایستی بپذیرند که «دولت» محور فعالیت اصلاح طلبان باشد و هیچ گروه دیگری نمی‌تواند لوکومتیو این جریان باشد. وی افزوده است: در صورتی که «دولت» محور باشد هزینه شورای نگهبان برای رد صلاحیت فهرست جریان اعتدال و اصلاحات، بالا خواهد رفت و این به نفع اصلاح طلبان است.

وی در مورد بحران سازی علیه دولت و سکوت معنادار اصلاح طلبان گفته است: اصلاح طلبان برای بازگشت هیچ چاره دیگری جز همراهی با روحانی ندارند و در دوران دولت توسعه سیاسی هر ۹ روز یک بحران علیه دولت داشتیم اما الان هر ۵ روز یک بحران داریم و متاسفانه اصلاح طلبان دفاع لازم را ندارند.

وعده وزیر دفاع سابق ترکیه به احمدی‌نژاد

محمود احمدی‌نژاد به هنگام بازگشت از سفر خود به ترکیه با دوغو پرینچک دبیرکل حزب وطن ترکیه دیدار کرد. این دیدار در فرودگاه استانبول و پیش از سفر دوغو پرینچک دبیرکل حزب وطن ترکیه به همراه یک هیئت ۱۲ نفری به سوریه با هدف دیدار با سران حکومت سوریه از جمله بشار اسد صورت پذیرفت. ‌دوغو پرینچک با اشاره به دوستی هزار ساله بین دو کشور گفت: «ما یک ملت هستیم. در کتاب شاهنامه فردوسی – شاعر برجسته ایرانی – بر دوستی ترک و فارس تاکید شده است. شما را در ترکیه بسیار دوست دارند. در سایه این دوستی کهن کشورهای ترکیه، ایران، عراق، سوریه و لبنان باید با یکدیگر متحد شده و صلح و آشتی را منطقه باز گردانند. مطمئن باشید که در زمانی نزدیک دوستان واقعی ایران در ترکیه به حکومت خواهند رسید‌». ‌

روحانی یک بار هم از «انشاءالله» استفاده نکرد

حجت الاسلام والمسلمین مهدی طائب رئیس شورای مرکزی قرارگاه عمار شامگاه یکشنبه در سومین جلسه از سلسله نشست‌های بصیرتی مدرسه علمیه معصومیه (س) قم با بیان اینکه امروزه در حال پشت سر گذاشتن شرایط دشواری هستیم، در‌باره شرایط انتقاد از دولت گفته: چکار دارید که به دولت اعتراض کنید، یقین بدانید پرس و فشار، رئیس جمهور را از کوره به در می‌کند؛ شیوه گفتار رئیس جمهور به عنوان یک طلبه و روحانی نادرست است، رئیس جمهور حتی در مناظرات و سخنرانی‌های قبل از انتخابات خود یک بار از کلمه «انشاءالله» استفاده نکرد؛ البته انتقاد برای پیشرفت بینش و فهم سیاسی و باشرط علم داشتن خوب است.

وی با اشاره به فلسفه وجود امکانات بسیار در ایران خاطرنشان کرد: ایران کشور امام زمان (عج) بوده و بار ظهور بر دوش جامعه ایران است، دنیا با ایران آماده می‌شود؛ مردم باید بدانند که اگر نیاز است باید از نان شب خود بزنیم و رزمندگان سوریه، عراق، لبنان و یمن را حمایت کنیم.

کریمی قدوسی: رهبری مجبور به علنی کردن مخالفتش با توافق دو مرحله‌ای شد

جواد کریمی قدوسی گفته رهبر انقلاب به خاطر «بی‌توجهی» تیم مذاکره کننده ایران به مخالفت‌ وی با توافق دو مرحله‌ای مجیور شد این موضوع را علنی کند. کریمی قدوسی تیم مذاکره کنند هسته‌ای ایران را متهم به «بی‌توجهی» به این خواسته کرده و گفته انتقاد‌هایی به عملکرد این تیم وجود دارد. وی همچنین از تصویب طرحی با ۲۲۰ امضاء خبر داده که دولت را مجبور می‌کند با توافقی موافقت کند که در آن تمام تحریم‌ها لغو شود.

توصیه یک مقام دولتی به زندان‌سازی به‌جای هتل‌سازی

به گزارش فارس، حسن قاضی‌زاده هاشمی در حاشیه بازدید از زندان قزلحصار با حضور در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از لحاظ بهداشتی این زندان گنجایش این تعداد زندانی را ندارد و در واقع دو برابر بیش از ظرفیت زندان‌ها زندانی داریم. من اولین بار است که به زندان می‌آیم و از نزدیک وضعیت زندانیان را مشاهده می‌کنم. واقعاً وضعیت بدی است. افراد باید سعی کنند مرتکب جرم نشوند و پایشان به زندان باز نشود. زیرا باعث بروز بیماری و مشکلات فراوان دیگر می‌شود. بنیادهایی هستند که اگر لازم باشد اسم می‌برم که به جای اینکه در مشهد و کیش هتل بسازند یا کارهای اقتصادی انجام دهند بهتر است اقدام به ساخت زندان کنند البته منظور من این نیست که از هتل‌ها کم کنیم و زندان بسازیم. من در اینجا شاهد بیمارانی بودم که ایدز داشتند و دچار سل مقاوم بودند اما مراقبت و نگهداری کامل نیست و بیماریابی در این زندان به صورت فعال انجام نمی‌شود چرا که هم امکانات و هم اعتبارات سازمان زندان‌ها بسیار کم است.

توضیح صبا کمالی درباره علت حضورش در خاکسپاری مادر احمدی‌نژاد

حاشیه‌های عجیب و غریب مراسم خاکسپاری و ترحیم والده محمود احمدی‌نژاد با گذشت دو هفته همچنان ادامه دارد. عکاسانی که در این‌گونه مراسم‌ها با دقت و وسواس سعی در شکار تصویر چهره‌های مشهور دارند، این بار یک سوژه جالب را از دست دادند. حضور صبا کمالی در این مراسم آن‌قدر دور از ذهن بود که شاید خیلی‌ها به چشم خودشان دیدند اما باور نکردند. چند روز بعد هم که تصویری از حضور صبا کمالی در این مراسم روی خروجی سایت‌ها قرار گرفت بعضی در اصالت عکس تشکیک کردند! اما این بازیگر در گفت‌و‌گو با «تماشاگران امروز» حضورش را در این مراسم تأیید می‌کند. او درباره علت این اقدام خود توضیح می‌دهد: «حضور من نوعی قدر‌شناسی بود. چون زمانی که به من ظلم شد و ممنوع‌التصویر شدم آقای احمدی‌نژاد شخصا برای رفع مشکلم به من کمک کردند‌». این بازیگر سینما و تلویزیون سال‌ها پیش فعالیت خود را از تئا‌تر آغاز کرد و بعد‌ها با سریال پس از باران در تلویزیون به شهرت رسید. او در چند فیلم سینمایی مثل بوتیک حمید نعمت‌الله هم بازی کرده اما مدت‌هاست حضور پررنگی در عرصه هنر ندارد. بامزه این‌جاست که حامد کلاهداری بازیگر مقابل او در سریال «پس از باران» سال‌ها بعد از طریق روابط خوبش با تیم احمدی‌نژاد توانست به عرصه کارگردانی پا بگذارد و گویا صبا کمالی هم سمپات فکری‌‌‌ همان گروه است.

صدای زنانه عامل قرارداد نبستن استاد دانشگاه

صلاحیت فردی و عمومی‌ «دکتر قاسم اکسیری‌فرد»، فارغ‌التحصیل دانشگاه صنعتی شریف، رتبه اول المپیاد فیزیک در سال١٣٧۴، فارغ‌التحصیل مقطع دکترا در یکی از معتبر‌ترین دانشگاه‌های اروپا به دلیل اینکه تُن صدایش به یک مرد ۴۰ ساله نمی‌خورد در کمیته بررسی صلاحیت عمومی اساتید دانشگاه صنعتی خواجه‌نصیر رد شده است.

در اردیبهشت ‌سال١٣٩٣، اکسیری‌فرد و شاگردانش با شوک عجیبی مواجه شدند. «در جلسه بررسی صلاحیت عمومی اساتید دانشگاه خواجه‌نصیر، پس از سوال‌های فراوان، به ‌عنوان آخرین سؤال از من پرسیدند اگر در کلاس درس دانشجویان استاد را به سخره بگیرند چه می‌شود؟ گفتم من از آن‌ها تشکر می‌کنم و رد می‌شوم‌».

‌«وقتی این سوال را پرسیدند، از ‌نظر فکری کمی به‌ هم ریختم تا زمانی که اعلام کردند صلاحیت فردی و عمومی شما در کمیته بررسی صلاحیت عمومی اساتید رد شده است. ماه‌ها رفت‌و‌آمد کردم و به ‌هیچ وجه علت را به من نگفتند و تا ماه‌ها طفره می‌رفتند. تا روزی که در نمازخانه دانشگاه بلند‌گو را از امام‌جماعت مسجد گرفتم و اوضاع را برای دانشجویان مطرح کردم، پس از آن امام‌جماعت و نماینده ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها پیگیر کار من شدند و از جانب امام‌جماعت دانشگاه شنیدم، کمیته صلاحیت عمومی دانشگاه خواجه‌نصیر صلاحیت فردی من را رد کرده‌اند، چرا؟ چون من صدایم نازک است و به ‌اصطلاح آنان صدای زنانه‌ای دارم و احتمال داده‌اند در کلاس درس مورد تمسخر دانشجویان قرار بگیرم‌».

حسین مظفر: خطاهای احمدی‌نژاد با آب زمزم و کوثر هم پاک نمی‌شود

حسین مظفر معاون نظارت مجلس و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی درباره پروژه تطهیر کردن احمدی‌نژاد در دولت نهم و دهم از سوی آقا تهرانی در برنامه شناسنامه، گفت: قطعا اقدامات و اشتباهات احمدی‌نژاد در کشور که موجب بروز تنش در جامعه شد، به هیچ وجه قابل پاک کردن و توجیه نیست. نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: کارنامه احمدی‌نژاد به‌ویژه موضوع خانه‌نشینی و اشتباهات پی در پی وی با هیچ آب زمزم و کوثری قابل پاک کردن نیست و مسأله خانه‌نشینی احمدی‌نژاد یک اقدام بسیار منفی در کارنامه عملکردی وی محسوب می‌شود.

مظفر درباره دلایل بروز حادثه یکشنبه سیاه در مجلس‌ گفت: قطعا مقصر و شروع‌کننده این اتفاقات خود شخص احمدی‌نژاد است و این‌گونه رفتار‌ها برای شخصیتی مانند رئیس‌جمهور بسیار زننده و غیرمتعارف بود. معاون نظارت مجلس، با اشاره به حمایت‌های بی‌وقفه مرتضی آقا تهرانی از اقدامات و اشتباهات احمدی‌نژاد، ادامه داد: این اشکال هنوز هم به اعضای این تشکل سیاسی وارد است، اما این افراد در شرایطی اقدام به نقد اقدامات دولت احمدی‌نژاد پرداخته‌اند، که زمانی طولانی از مدیریت وی بر دولت گذشته است، از این رو هنر بزرگ این بود که اعضای پایداری در زمان ریاست‌جمهوری احمدی‌نژاد به نقد می‌پرداختند.

استقبال فرماندهان عراقی از سردار سلیمانی بعد از ورود به شهر تکریت

سردار سلیمانی در بدو ورود به شهر تکریت مورد استقبال گرم فرماندهان ارتش و نیروهای مقاومت و رزمندگان قرار گرفت. یک منبع مطلع دیگر نیز گفت که عملیات آزادسازی تکریت با رمز «یا لثارات الحسین» توسط حاج قاسم سلیمانی آغاز شد.

علی مطهری: رفع حصر شود؛ اگر دوباره آشوب به پا کردند، خود من جلویشان می‌ایستم

نسیم: برگزاری دادگاه سران فتنه ممکن است جامعه‌ای را که پس از ۵ سال بعد از فتنه به یک آرامش رسیده متشنج کند.

‌«مطهری»: این چه آرامشی است که برخی رجال جامعه هم به حصر اعتراض دارند ولی جرأت نمی‌کنند بگویند. در محافل خصوصی، بسیاری می‌گویند حرف‌های شما را قبول داریم ولی نمی‌توانیم بگوییم. اینکه فایده و ارزشی ندارد که بترسند و نتوانند نظر خودشان را بگویند.

حرف من این است که حصر در شرایط ویژه و اضطراری اشکالی ندارد که وقتی کشور در حال آشوب است، فردی را یک مدتی جدا از جامعه قرار می‌دهند تا فضا آرام شود. اما بعد از اینکه جامعه آرام شد یا باید آزاد شود یا محاکمه. اگر بنا است حصر ادامه پیدا کند باید با حکم قضایی باشد. از آزادی آن‌ها نباید بترسیم. به عنوان نمونه آیت‌الله منتظری آزاد شد، هیچ اتفاقی هم نیفتاد. اگر نمی‌خواهند این افراد را محاکمه کنند، آزادشان کنند. همین چهار پنج سالی که در حصر بودند که بد‌تر از حبس است به عنوان مجازاتشان محسوب شود. هیچ اتفاقی نمی‌افتد. فرض کنید ۱۰ روز، عده‌ای برای دیدن این‌ها بروند و بعد هم هیچ خبری نمی‌شود. مگر آقای منتظری آزاد شد اتفاقی افتاد؟ اگر بعد از آزادی به فرض محال بخواهند آشوبی ایجاد کنند اولین کسی که در مقابل آن‌ها خواهد ایستاد خود من هستم. خود آن‌ها پیغام داده‌اند که ما به دولت کمک می‌کنیم.

رئیس جمهوری وظیفه ندارد نظر کیهان را تأمین کند

آیت‌الله محمد تقی فاضل میبدی در رابطه با اظهار نظر روزنامه کیهان در رابطه با ملاقات مجمع روحانیت، تاکید کرد: رئیس جمهوری نیز حق دارد وقتی می‌آید قم انتخاب کند که با چه کسانی ملاقات کند، اینکه به رئیس جمهوری حمله شود که چرا با عده‌ای ملاقات داشته و با عده‌ای ملاقات نداشته است یک استبداد است، اختیارات رئیس جمهوری در قانون اساسی مشخص است و ملت به او رای داده و رئیس جمهوری نیز باید انتظارات ملت را برآورده کند نه انتظارات روزنامه کیهان را.

۷۹۰۰زندانی فراری سال ۹۲ به زندان بازگردانده شدند

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور با بیان اینکه یگان حفاظت به تنهایی نمی‌تواند در زندان امنیت تولید کند، گفت: یگان حفاظت سازمان زندان‌ها با وجود نیروی انسانی کم و کمبود امکانات و تجهیزات در سال گذشته توانست بیش از هفت هزار و ۹۰۰ مورد از کسانی که به مرخصی رفتند و بازنگشتند را دستگیر کرده و برای ادامه اجرای حکم به زندان تحویل دهد.

هزینه یک میلیاردی یکی از نمایندگان مجلس در شهری کوچک

معاون تقنینی معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری، با بیان اینکه «دولت دخالت در انتخابات را حرام و تضییع حقوق دیگران می‌داند»، گفت: اظهاراتی که درباره دخالت و برنامه دولت برای انتخابات مجلس دهم مطرح می‌شود، صحت ندارد و تهمت ناروایی است.

«محمدرضا خباز» در گفت‌وگو با آنا، درباره برخی اتهامات اخیر به دولت مبنی بر تلاش برای دخالت در انتخابات آتی مجلس و زمینه‌سازی برای راهیابی افراد و احزاب نزدیک به دولت در مجلس دهم، اظهار کرد: این اتهامات برای فرافکنی و تحت‌الشعاع قرار دادن افکار عمومی است که ذهن‌ها را از واقعه تلخ و اتفاق اسفناکی که در دولت قبل رخ داده است، منحرف کنند.

خباز در بخشی دیگر از صحبت‌هایش گفته: بنده نامزدی را در یکی از شهرهای کوچک دیدم که خودش هم اعلام کرد برای انتخابات یک میلیارد تومان هزینه کرده تا رأی آورده است. طبیعی است که چنین فردی با آلودگی این پول را به دست آورده است و از مجلس می‌خواهد سوء استفاده کند. مشکل از همین غیر شفاف بودن انتخابات است، اگر شورای نگهبان همین موضوع را بررسی کند به ام‌الفساد پرداخته است. البته در سیاست‌هایی که در مجمع در حال بررسی است به این موضوع هم اشاره شده است.

مرگ ۷۱ پلنگ در ایران طی چهار سال

امیرحسین داداشی، رئیس اداره هماهنگی و ساماندهی امور مناطق سازمان حفاظت محیط زیست ایران گفته است که از این تعداد ۱۸ درصد به علت تصادفات جاده‌ای، ۷۰ درصد شکار و طعمه‌های سمی و بقیه به دلایل دیگر تلف شده‌اند. در سال جاری نیز شش قلاده پلنگ دیگر تلف شده‌اند. پلنگ جزو گونه‌های در خطر انقراض است که در سازمان اتحادیه جهانی حفاظت از طبیعت (IUCN) نیز جزو گونه‌های در خطر انقراض به ثبت رسیده است. پلنگ ایرانی، یکی از بزرگ‌ترین زیرگونه‌های پلنگ است که بومی غرب آسیا‌ست و در فهرست جانوران در معرض خطر انقراض قرار دارد.

۷۰ درصد ایرانیان از فیلترشکن استفاده می‌کنند

وزارت ورزش و جوانان ایران اعلام کرده که بر اساس تازه‌ترین نتایج به دست آمده از یک پژوهش، ۷۰ درصد ایرانیان برای استفاده از اینترنت از فیلترشکن استفاده می‌کنند. این خبر را «محمدتقی حسن‌زاده»، رئیس مرکز پژوهش‌ها و مطالعات راهبردی وزارت ورزش و جوانان به ایسنا داده است. به گفته‌ وی، تنها ۴۵ درصد از ایرانیان به اخبار صداوسیما اعتماد می‌کنند.

اختلاس یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی صدقه مردم!

روزنامه جمهوری اسلامی گزارش داد، علیرضا ابراهیمی مدیرکل کمیته امداد استان همدان از اختلاس یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومانی یکی از کار‌شناسان حوزه اشتغال کمیته امداد شهرستان تویسرکان خبر داد. متهم ضمن همکاری با سه نفر از کارمندان این مجموعه (کمیته امداد)، اقدام به پرونده‌سازی و برداشت مبلغ مذکور از محل صندوق اشتغال کرده که پس از اعتراف یکی از متهمان به این جرم، سایر مجرمان نیز دستگیر شدند.

به گفته وی، برابر حکم مقامات قضایی، در حال حاضر متهم اصلی در بند و سه متهم دیگر با قرار وثیقه آزاد شده‌اند. این کارمند، از سال ۸۷ تاکنون اقدام به اختلاس این میزان مبلغ کرده است.

لاک طلا به قیمت ۱۲۰ هزار تومان؟!

مهر به نقل از مجید ابهری جامعه‌شناس گزارش داد، در راستای تغییر سبک زندگی و گرایش به زندگی اشرافی از نگاه رفتار‌شناسی چشم و هم چشمی‌ها و رقابت‌های غیرمنطقی،‌گاه باعث ایجاد و عرضه اقلامی می‌شود که در شرایط حاضر اقتصادی نه تنها موجب تاسف است بلکه باید ضمن ریشه یابی اینگونه رفتار‌ها، با آن‌ها مقابله کرد. یکی از اینگونه اقلام ورود لاک ناخن طلا ۱۸ عیار به بازار است که به قیمت ۱۲۰ هزار تومان در یک شیشه کوچک فروخته می‌شود.

لغو پنج کنسرت در پنج روز

روند لغو کنسرت‌ها شتاب گرفته و در پایتخت نیز فراگیر شده، به گونه‌ای که پس از لغو کنسرت ۶ و ۷ اسفند علیرضا قربانی در اطراف مشهد، کنسرت گروه راک «پیکلاویه» که قرار بود ساعت ۲۰ روز ۸ اسفندماه در برج آزادی نیز لغو شد و سپس کنسرت سیروان خسروی که قرار بود ۹ اسفند برگزار شود نیز لغو شد و حال خبر رسیده که کنسرت علیرضا قربانی که قرر بوده یازده اسفند در دانشگاه شهید بهشتی تهران برگزار شود نیز به دلایل نامعلوم لغو شد. علت لغو این کنسرت از سوی دانشگاه شهید بهشتی نزدیک بودن به ایام فاطمیه اعلام شده است. در این میان خبر رسید کنسرت سیروان خسروی که قرار بوده ۱۸ و ۱۹ اسفند ماه در بوشهر برگزار شود و بار پیشین لغو شده بود، دوباره لغو شد.

واکنش رئیس ستاد اقامه نماز صداوسیما به خبر حضور بی‌نماز‌ها در صداوسیما

پس از انتشار گفته‌های محمدصادق کوشکی طرح شده است، قائم مقام ستاد اقامه نماز و احیاءزکات سازمان صداوسیما واکنش نشان داد. مرتضی میقانی در این باره گفت: پرسش ما از آقای کوشکی این است که شما از کجا می‌دانید که برنامه سازان رسانه ملی نماز نمی‌خوانند. بهتر است ایشان به جای اتهام پراکنی و بیان مطالب غیر مستند و به دور از واقعیت که گناه شرعی نیز دارد، اگر نقدی هم دارند در دایره اخلاق مداری مطرح کنند و البته سوابق رسانه‌ای مشارالیه هم بر ما معلوم نیست.

قائم مقام ستاد اقامه نماز صداوسیما در ادامه گفت: در ۹۳/۱۱/۲۸، حجت الاسلام قرائتی رئیس ستاد اقامه نماز کشور در مراسم با شکوهی، ۴۶ نفر از برنامه سازان و همکاران رسانه ملی را که در عرصه ترویج فرهنگ نماز دارای خدمات و صاحب اثر و نظر بودند، قدردانی کرد و افراد موصوف تنها بخشی کوچک از خادمان نماز رسانه ملی بودند.

اطلاعیه‌ای که مقابل حج و زیارت نصب شد: توقف پذیرش و جذب زائر عمره

در حالی که عدم صدور روادید از سوی عربستان رسماً تایید نمی‌شد، حج و زیارت خراسان رضوی چنین اطلاعیه‌ای را نصب کرد: «ضمن عرض پوزش بعلت عدم صدور روادید جهت تعدادی از کاروان‌ها از سوی کنسولگری عربستان در مشهد تا اطلاع ثانوی و تا رفع محدودیت‌های موجود، از پذیرش و جذب متقاضی جدید معذوریم (حتی واجدین شرایط)».

سازمان حج و زیارت نیز این اطلاعیه را در این باره منتشر کرد: «همان گونه که قبلاً هم به اطلاع مردم شریف و متقاضیان عزیز سفر عمره رسید، اعزام عمره گزاران ایرانی به سرزمین وحی از هفته اول ماه صفر آغاز شد و تاکنون بیش از ۲۸۰هزار نفر زائرین گرامی توفیق تشرف به عمره نصیبشان گردیده است لیکن متأسفانه طی روزهای گذشته سفارت کشور عربستان در تهران و کنسولگری مشهد یکباره اقدام به کاهش ۵۰% درصدی صدور ویزای زائرین عمره نمودند که این اقدام روند اعزام عمره هموطنان را دچار اختلال خواهد کرد.

اگرچه انتظار آن می‌رفت که با توجه به تلاش جدی دستگاه دیپلماسی کشور، مسئولین ذیربط کشور عربستان نیز ضمن محترم شمردن حقوق زائرین عزیزی که سال‌ها مشتاقانه منتظر تشرف به سرزمین وحی بوده و آماده سفر شده‌اند، ‌‌نهایت مساعدت را به منظور تسهیل سفر مهمانان حرم امن الهی مبذول نمایند، لیکن متأسفانه علیرغم همة تلاش‌ها و پیگیری‌های انجام شده، این امر محقق نگردید و نظر به اینکه عدم صدور روادید زائران به منزله ممانعت از سفر این عزیزان می‌باشد لذا سازمان حج و زیارت ضمن پوزش از زائرین فهیم وصبور بواسطه رفتارهای صورت گرفته، همچنان امیدوار است تا با تلاش دستگاه دیپلماسی کشور گره از این مشکل گشوده شود و سفارت کشور عربستان در تهران و کنسولگری این کشور در مشهد نیز به منظور انجام تعهدات اخلاقی و قانونی مندرج در قراردادهای منعقده (که متوجه شرکتهای سعودی می‌باشد) ضمن تکریم ضیوف الرحمن مساعدت و همکاری لازم را مبذول نمایند».

ایرانی‌ها روزانه ۱۹ میلیون پیامک جوک ارسال می‌کنند

درباره آمار ارسال پیامک در ایران ارقام متفاوتی عنوان شده اما معاونت اجتماعی نیروی انتظامی آن را در حد ۶۵ میلیون ارسال در روز می‌داند و به این ترتیب ایرانیان را در شمار بزرگ‌ترین ارسال کنندگان پیامک در جهان قرار می‌دهد. با این حال آمار ارسال پیامک بر حسب ایام سال و یا اتفاقات تغییر می‌کند و برای مثال در فاصله آخرین روز اسفند سال گذشته تا اولین روز سال ۱۳۹۳ بیش از ۲. ۵ میلیارد پیامک ارسال شده است.

حسن ذوالفقاری مدیر گروه آموزش زبان و ادب فارسی فرهنگستان زبان و ادب فارسی معتقد است: ابزار انتقال پیامک تنها موبایل نیست بلکه شبکه‌های اجتماعی نقش مهمی در این نقل و انتقال دارند و شبکه‌هایی مانند وایبر، واتس آپ و لاین رشد زبان پیامکی را سرعت بخشیده‌اند. تنها دو درصد پیامک‌ها در ایران صد درصد به زبان انگلیسی نوشته می‌شود. به گفته ذوالفقاری، محتوای ۲۹ درصد پیامک‌ها در ایران طنز است که بیشتر هم از سوی پسران ارسال می‌شود.

اشراف سپاه بر ۸ میلیون لایک فیس‌بوک

یک مرکز وابسته به سپاه پاسداران می‌گوید با اجرای پروژه‌ای به نام «عنکبوت» توانسته است بر روی «حدود ۸ میلیون لایک» کاربران فیس بوک و فعالیت‌های آن‌ها «اشراف» پیدا کند. سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای که روز یکشنبه در وب سایت «گرداب»، وابسته به مرکز جرایم سازمان یافته سایبری خود منتشر کرده، گفته است هدف از انجام این پروژه «نقض تبلیغات» شبکه اجتماعی فیس بوک مبنی بر امن بودن «فعالیت‌های سازمان‌یافته» در این شبکه است. سپاه پاسداران افزوده است که پس از دریافت «گزارش‌های مردمی و اشراف حاصله از آن»، طی دو ماه آینده پروژه دیگری در شبکه‌های «اینستاگرام»، «وایبر» و «واتس‌اپ» اجرایی خواهد کرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=141621
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما