سه شنبه 12 اسفند 1393 - 9:54

ازدواج سفید جدی‌ترین آسیب اجتماعی جامعه/ افزایش اعتیاد، انحرافات جنسی، دزدی، خودکشی و راهکارهای مقابله

کرامتی در ادامه ازدواج سفید را هشداری جدی برای جامعه و فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی خواند و بر جدی‌گرفتن این مهم تاکید کرد و متذکر شد: متأسفانه امروزه شاهد رواج و گسترش این نوع روابط در جامعه هستیم که در آن قید و بندی در روابط دختر و پسر نبود و عقدی میان آنها صورت نمی‌گیرد.

کارشناس‌مسئول آموزش و پررش کامیاران گفت: ازدواج سفید هشداری جدی برای جامعه و فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی است که باید جدی گرفته شود.

به گزارش بویرنیوز، احمدرضا کرامتی دوشنبه‌شب در مراسمی که با هدف آموزش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ناشی از مواد مخدر به همت بنیاد شهید و امور ایثارگران در سالن سینمایی فرهنگ‌سرای این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: امروزه در اجتماع شاهد انواع و اقسام مختلفی از آسیب‌های اجتماعی هستیم که قبح بسیاری از آنها شکسته و به صورت امری عادی تبدیل شده است.

وی ضمن اشاره به آمارهای وحشتناک مرگ و میر ناشی از مصرف سیگار، افزود: سیگار یکی از اصلی‌ترین آسیب‌های اجتماعی است که سالانه در ایران جان 55 هزار نفر را می‌گیرد.

کرامتی 35 درصد گرفتگی عروق و سرطان و بیماری‌های ریوی و قلبی را ناشی از مصرف سیگار دانست و اضافه کرد: نیکوتین داخل سیگار بسیار اعتیادآورتر از نیکوتین داخل هروئین و کوکائین بوده و بالغ بر 3 هزار و 900 ماده سمی در سیگار وجود دارد.

وی در ادامه ضمن اشاره به وجود آمار بالایی از قلیان‌سراهای در این شهرستان اظهار داشت: طبق تحقیقات صورت گرفته هر وعده مصرف قلیان برابر مصرف بیش از 200 نخ سیگار است.

کارشناس مسئول آموزش و پرورش کامیاران انحرافات جنسی، دزدی، خودکشی را از دیگر آسیب‌های اجتماعی روبه افزایش در جوامع دانست و افزود: اکثر آسیب‌های اجتماعی که در جوامع امروزی در حال افزایش است به نوعی ریشه در اعتیاد و مواد مخدر دارد.

کرامتی رواج آسیب‌های اجتماعی و شنیدن مکرر آنها در جامعه را موجب شکسته شدن قبح آنها و عادی شدنشان در اجتماع خواند و اضافه کرد: شکسته شدن قبح بسیاری از آسیب‌های اجتماعی از بزرگترین آسیب‌های است که باید جدی گرفته شود.

وی به افزایش آمار خودکشی در سراسر دنیا اشاره کرد و اظهار داشت: نبود اعتقادات دینی و مذهبی موجب افزایش آمار خودکشی‌ در برخی از کشورهای دنیا شده است.

کرامتی بی‌خانمانی، کارتون خوابی، فقر، ترک تحصیل و رواج بی‌حرمتی به ارزش‌ها را از دیگر آسیب‌های اجتماعی دانست و افزود: به گفته بزرگان بیشترین مشکلات زندگی انسان‌ها از فقر ریشه می‌گیرد و عامل تمامی مفاسد اجتماعی است.

وی عادی‌ترین آسیب‌های اجتماعی را دروغ‌گویی و مدگرایی دانست و اضافه کرد: امروزه و در عصر ارتباطات ما با آسیب‌های جدیدی مواجه هستیم.

کرامتی در ادامه ازدواج سفید را هشداری جدی برای جامعه و فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی خواند و بر جدی‌گرفتن این مهم تاکید کرد و متذکر شد: متأسفانه امروزه شاهد رواج و گسترش این نوع روابط در جامعه هستیم که در آن قید و بندی در روابط دختر و پسر نبود و عقدی میان آنها صورت نمی‌گیرد.

 وی در ادامه به سه نوع سبک فرزندپروری رایج اشاره کرد و افزود: سهل‌گیری که در آن حد و مرز و محدودیتی برای فرزند قائل نمی‌شوند، سخت‌گیری که والدین حتی در جزئی‌ترین کارها هم دخالت می‌کنند و  سبک میانه‌روی که از هر گونه افراط و تفریط و به دور است.

کرامتی بر لزوم ارائه اطلاعات سودمند از سوی نظام تعلیم و تربیت بخصوص با محوریت مبارزه با مواد مخدر به نوجوانان و جوانان تأکید کرد و اظهار داشت: یکی از راه‌هایی که می‌تواند در مقابله با آسیب‌های اجتماعی به ویژه مواد مخدر موثر واقع شود، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی به آحاد جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان است.

کارشناس مسئول آموزش و پرورش کامیاران در پایان عدم فاصله میان والدین و فرزندان، سخت‌گیری و تحقیر نکردن فرزندان از سوی والدین را ضروری خواند و افزود: افزایش تعداد مراکز آموزشی، تفریحی، پارک‌ها، مراکز ورزشی و غیره یکی از موثرترین راه‌های کاهش آسیب‌های اجتماعی است./ فارس

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=141602
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. سهیلا گفت:

    اط این دست سخنرانی ها زیاد شنیدیم حتی بهتر از شما گفتن … اگه راست میگید مدام دم از نگرانی میزنید پس عملتون کووووو؟

  2. محسن گفت:

    شما در حیطه عمل بی سواد هستید.گوش مردم دیگه از گزاف گویی شماها خسته و کر شده.جناب حرفای شما برای جامعه مثل حباب ناپایدار روی آب می مونه.

دیدگاه شما