سه شنبه 12 اسفند 1393 - 9:47

موتلفه گچساران با خودش صادق باشد!

حبیب خوشبین

حبیب خوشبین –  گر خواهی که نامت رود در جهان!  مکن نام نیک بزرگان نهان

اسفند ۱۳۹۰و پیروزی قاطع غلامرضا تاجگردون در انتخابات مجلس شورای اسلامی تجلی خواست عمومی جامعه گچساران و باشت برای تجربه کردن چهره‌ای متفاوت (که سال‌ها در سازمان‌های ملی و کشوری تجربه برنامه‌ریزی و کار و تلاش را در کارنامه خود داشت) بود. تاجگردون برایند خواست عمومی مردم، برای تجربه‌ای جدید و تحولی شگرف بود. نمی‌توان گفت، که رای تاجگردون صرف اصلاح‌طلبی و یا نفوذ خانوادگی و لیدرهایش بود!، بلکه نوعی بغض فرو خورده ملتی برای تغییر، تحول و عمران آبادی بود، که به بهترین شکل تجلی پیدا کرد. در چند ماه اخیر شاهد تحرکات، جلسات و بعضاً مصاحبه‌های اصولگران گچساران در نقد و زیر سوال بردن تلاش‌های نماینده این شهرستان هستیم. اینجانب به منظور شفاف سازی و روشن نمودن افکار عمومی مطالب ذیل را معروض می‌دارم: در دو دهه اخیر حتی در دولت اصلاحات سهم فرزندان فرهیخته گچساران و باشت در مدیریت استانی که هیچ و در مدیریت شهرستانی بسیار پایین و ناچیز بود. حتی در برخی اوقات فرماندار، بخشدار و حتی ریس اداره شهرستان را از شهرهای همجوار می‌آوردند.

پروژه های اقتصادی و بنگاه‌های زود بازده، اگه مال غیربومی‌های بود، در گچساران عده‌ای غیربومی، فقط تسهیلات آنرا می‌گرفتند و …. کار و تلاش فقط در مقالات و میتینگ‌های انتخابی دیده می‌شد. سهم گچساران از اعتبارات استانی و کشوری از سی‌سخت و چیتاب هم کمتر بود، در عرصه مدیریت استانی، بعضی نیروهایی که عملاً پادوهای نماینده دیگر شهرستان‌ها بودند، به نام گچساران و بکام دیگران گماشته می‌شدند… تاجگردون آمد، و البته من هم به ایشان رای ندادم… اما  سهم اعتبارات گچساران را علیرغم همه هزینه‌های سیاسی و تهدیدها، عادلانه کرد، سهم مدیران گچسارانی را از مدیران کل از ۱ درصد به ۱۶ درصد رسانید (گر چه هنوز عادلانه نیست) فرمانداران و مدیران بومی را در شهرستان تجربه نمود، با کسی برخورد سیاسی نکرد، بله جناب رحمانی عزیز دنبال گماشتن فامیل خود در کسوت مدیریت‌ها برنیامد، فضای کار و تلاش را ترسیم کرد که فقط کار و عمران آبادی شکل بگیرد. بر خلاف دوستان و همفکران شما حذف و مچ‌گیری و برخورد سیاسی را پیشه نکرد، به دیده اخلاق و با نگاه توسعه به مسایل نظر افکند. در سطح ملی موجب افتخار قوم لر و استان شد. تاجگردون عملاً نشان داد که ولایتمدار و ارزشی است و حتی رادیکال‌ترین طرفدارانش را با نظام و رهبری پیوند داد و به جای دفع به جذب حداکثری اندیشید. برخلاف بعضی‌ها که موجبات بدبینی مردم نسبت به نظام و رهبری را فراهم می‌آوردند…!! جناب رحمانی عزیز، کمی رحمت و مروت پیشه کنید و عاطفه عوام را بر عاقله خواص نشورانید!…. بیکاری محصول سال‌ها بی برنامه‌گی، ویژه‌خواری و تک‌خوری دوستان و هم پیاله‌ای‌ها شماهاست.

چرا در زمانی که قیمت فروش نفت ۱۴۰ دلار بود به فکر بیکاری جوانان نبود؟ چرا در اوج اقتدار اصولگران و شرایط طلایی اقتصاد به فکر اشتغال و بیکاری جوانان نبودید؟؟ البته اقراب و نزدیکان خود را با رانتهای ویژه و خصوصی در شرکت نفت، شهرداری و جاهای دیگه بکار گرفتند، و البته جوانان بیکاری که شما امروز یاد آنها افتاده‌اید، فکر کنم اون موقع خس و خاشاک!! بودند و یا غیره خودی؟ تاجگردون الان یک چهره عملگرای ملی است او نه تنها غرور و خودباوری را در بین گچسارانی ها و باشتی ها تزیق کرده، بلکه ناجی استان کهگیلویه و بویراحمد شده است، در بدترین شرایط اقتصادی و علیرغم کاهش فروش و قیمت ناچیز نفت، توانسته است سهم بسزایی در افزایش اعتبارات استانی و حتی شهرستانهای بویراحمد و کهگیلویه داشته باشد. دیگر شهروندان استان  ارزش کار و تلاشهای تاجگردون را برای توسعه استان نیک میدانند.یک روند غیره قابل بازگشت برای توسعه همه جانبه، همه نقاط استان طراحی و تعریف نموده است. از آب بهمئی تا سد تنگ سرخ و جاده سمیرم و بابامیدان و بیمارستان یاسوج و باشت و چرام و … برادر رحمانی عزیز آیین مبارزه این نیست که تلاش‌ها و زحمات شبانه‌روزی دیگران به سخره بگیرید، اگر شما و دوستان اصولگرا قصد رقابت انتخاباتی با تاجگردون را دارید که این هم حق مسلم شماست، از روش‌های کودکانه و نخ‌نما شده بپرهیزید، بیاید و برنامه‌هاتان ارائه نمایید تا مردم انتخاب کنند.

شماها سید قدرت حسینی، را می‌خواهید دور بزنید؟ فولادی را به بازی گرفته‌اید!! و یدالله مرادی را شیرم شیرم میکند که جاده صاف کند، همان یدالله مردای که سه سال نذاشتین حکم فرمانداری گچساران را براش بزنن؟؟… برادر یا خودت کاندیدا بشو یا جعفری، اینهمه جلسات وحدت با نتایج از قبل معین شده، نگذارید. حداقل به فکر این باشید که نیروهای خودتان هم دیگر قبول‌تان ندارد. و کلام آخر اینکه، حداقل با مجموعه خودتان صادق باشد، مردم پیش‌کش.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=141599
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما