دوشنبه 11 اسفند 1393 - 19:37

انتقاد تند یک مدیر کهگیلویه و بویراحمد از وضعیت کنونی استان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره ) کهگیلویه و بویراحمد ضمن انتقاد شدید از عقب ماندگی تاریخی این استان گفت : 20 درصد جمعیت استان تحت پوشش نهادهای حمایتی کمیته امداد  و بهزیستی استان هستند و این آمار بسیار نگران کننده است .

به گزارش بویرنیوز،  ، سید ” غلامرضا متقی ” که در اولین همایش گلریزان ازدواج جوانان کهگیلویه و بویراحمد در تهران سخن می گفت با بیان این مطلب افزود : استان کهگیلویه و بویراحمد دارای 700 هزار نفر جمعیت است که 20 درصد این جمعیت تحت پوشش نهادهای حمایتی کمیته امداد امام و بهزیستی استان هستند که حقیقتا آماری نگران کننده است .

وی ادامه داد : میانگین کشوری آمار زیر پوشش نهادهای حمایتی 8درصد است ولی در کهگیلویه و بویراحمد این عدد به 20درصد می رسد که نشان دهنده وضعیت نگران کننده استان است .

این مقام مسئول در کهگیلویه و بویراحمد با تاکید براینکه این آمار افتخاری برای این استان نیست خاطرنشان کرد : چرا کهگیلویه و بویراحمد با داشتن منابع خدادای بسیار ، 10درصد روان آب های کشور ، 25درصد نفت ، جنگلهای فراوان ، معادن بسیار و … باید عقب مانده ترین و توسعه نیافته ترین استان کشور باشد ؟

متقی با اشاره به محرومیت های تاریخی کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد :این استان هنوز یک وجب راه آهن و جاده چهاربانده ندارد ؟ دو سد برای استانهای همجاور ما از آبهای استان ما تغذیه می شوند اما مردم کهگیلویه و بویراحمد از آنها بهره ای نبرده اند !

وی افزود : کهگیلویه و بویراحمد با اینکه 20 تا 25 درصد منابع نفتی ایران را در اختیار دارد ولی افراد شاغل در این صنعت اکثرا غیربومی هستند .

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره ) کهگیلویه و بویراحمد با انتقاد شدید از وضعیت موجود استان اظهار داشت : استان بالقوه فقیر و بالفعل غنی کهگیلویه و بویراحمد گرفتار تبعیض بوده و یکی از مهم ترین دلایل چنین وضعیتی در استان تبعیض است .

متقی با تاکید بر اینکه من بعنوان یک مسئول وظیفه دارم محرومیت های استان را بیان کنم  خاطرنشان کرد : کمیته امداد امام خمینی استان با تمام توان در حال خدمت به محرومان استان است و تعهد می دهم که این نهاد بدور از قوم گرایی و جریانات سیاسی تنها در خدمت به محرومان باشد .

وی با تشریح برخی خدمات و اقدامات انجام شده توسط کمیته امداد استان گفت : بیش از 23 هزار طرح اشتغالزایی خانوارهای تحت پوشش این نهاد در استان اجرا شده که منجر به خودکفایی پنج هزار از این خانوارها و خروج از حمایت کمیته امداد استان شده که در خرداد ماه سال آینده جشن خودکفایی 2 هزار خانوار دیگر استان برگزار می شود.

مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد افزود : 47 هزارجوان آماده ازدواج از خانوارهای تحت حمایت این نهاد در استان در صف دریافت کمک خیرین و مردم استان هستند که یک هزار و 500 زوج پشت نوبت دریافت جهیزیه در استان داریم که نیازمند مساعدت ویژه خیرین هستند.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=141544
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. سامان گفت:

    بالقوه غنی و بالفعل ضعیف .

  2. مددجو گفت:

    5درصد نفت استان همین جا هزینه کنن نگرانی آقاپیش کش

  3. nkh گفت:

    حالا این آقا از کی انتقاد کرده . انتقادات بیسابقه!!!!!!!!!!! همچی گفته انگار هیشکی اینا را نمیدونسته و تازه این جناب مدیرکل با لسان الغیب طرح موضوع کرده و یه تنه میخواهد برطرف کند

  4. ناشناس گفت:

    موفقیت در راستگویی است.واقعیت راگفته .گرچه این امار کمیته امداد است در صورتی که هنوز عده ای تو نوبت هستند .وممکن است هر روز به این امار عده ای اضافه شوند.ضمنا هر چه استان محرومتر باشد .مشارکت بیشتری در انتخابات دارد.بابا خط فقر را هم درنظر بگیرید .بچه های ما نمیدانند استخر .جکوزی .سونا چی.

دیدگاه شما