دوشنبه 11 اسفند 1393 - 16:12

سی‌ان‌جی ارزان شد

قیمت فروش گاز طبیعی فشرده (سی ان جی) با تصویب هیئت دولت، کاهش یافت.

به گزارش ایسنا، کاهش بهای فروش گاز طبیعی فشرده از جمله مصوبات جلسه دیروز دولت بوده است، براساس این مصوبه، بهای فروش هر متر مکعب گاز طبیعی فشرده (تحویلی به مصرف کننده نهایی) با احتساب مالیات ارزش افزوده و عوارض متعلقه به ترتیب از تاریخ 1393.12.1 از مبلغ «4500» ریال به مبلغ «4140» ریال و بهای هر کیلوگرم آن از تاریخ 1393.12.5 از مبلغ «6520» ریال به مبلغ «6000» ریال کاهش یافت.

طرح عرضه گاز طبیعی فشرده (سی ان جی) بر مبنای واحد فروش کیلوگرم، از روز جمعه (اول اسفند ماه) در جایگاههای سراسر کشور اجرایی شده است.

برای اجرای این طرح همه پیمانکاران و جایگاه‌داران از مدتها پیش موظف به تغییر واحد شمارشگر توزیع کننده های سی ان جی در جایگاههای خود از مترمکعب به کیلوگرم شده بودند.

تغییر واحد عرضه سی ان جی از مترمکعب به کیلوگرم با هدف یکسان سازی واحد فروش سی ان جی در جایگاههای عرضه کننده این سوخت پاک انجام می شود و بر همین اساس، جایگاهداران موظف شده اند که از زمان اعلام شده، گاز طبیعی فشرده را تنها با واحد فروش کیلوگرم به مشتریان عرضه کنند.

پیش از این، واحد فروش سی ان جی در جایگاهها با توجه به نوع تجهیزات مورد استفاده در آن بر مبنای مترمکعب یا کیلوگرم بود که این مهم با تغییر نرخ قیمت ظاهری تحویل سی ان جی به مشتری، در برخی موارد با اعتراض مشتری همراه شده بود.

مدیر طرح احداث جایگاه سی ان جی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران، در این زمینه تاکید کرد: از اول اسفندماه امسال، اندازه گیری فروش گاز طبیعی فشرده در جایگاهها بر حسب کیلوگرم شده و هیچ تغییری در نرخ فروش گازبها ایجاد نخواهد شد.

بر پایه این گزارش، یک کیلوگرم سی ان جی به لحاظ حجمی از یک مترمکعب آن بیشتر (معادل ١,٤٤ مترمکعب) و نرخ گذاری اولیه آن نیز بر همین اساس صورت گرفته است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=141537
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما