دوشنبه 11 اسفند 1393 - 16:05

بزرگداشت نویسنده کهگیلویه و بویراحمدی + تصاویر

مراسم یادبود و نمایشگاه آثار زنده‌یاد نورمحمد مجیدی کرایی، نویسنده، پژوهشگر و شاعر برجسته هم‌استانی، عصر امروز با حضور مسئولان استانی، اهالی فرهنگ و اقشار مختلف مردمی در مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

به گزارش بویرنیوز، در این مراسم که از ساعت ۱۵ آغاز شد، دکتر رضا چمن، به ایراد سخن پرداخت و فضائل اخلاقی، علمی و فرهنگی این نویسنده بزرگ هم‌استانی را ستایش کرد.

رضا چمن نقش مرحوم نورمحمد مجیدی کرائی را در شناساندن تاریخ ملی و محلی بسیار پررنگ توصیف کرد و این نویسنده‌ی پرآوازه را از جمله افتخارات عرصه‌ی فرهنگ و قلم استان ذکر کرد.

همچنین در حاشیه‌ی این مراسم نمایشگاهی از آثار مکتوب مرحوم مجیدی دایر شد که توجه بسیاری از اهالی قلم و نویسندگان را به خود جلب کرد.

از نکات جالب حضور نویسندگان مجرب و هم‌دوره‌ی مرحوم نورمحمد مجیدی کرائی و تأثر و غمگینی شدید آنان در هنگام بازدید از نمایشگاه آثار مورخ هم‌استانی بود.

نکته‌ی قابل تأمل نیز در این مراسم استقبال گسترده‌ی مردمی، علی‌رغم عدم همکاری معنادار برخی نهادهای فرهنگی و مهمتر از آن صداوسیمای مرکز استان برای دست‌کم اطلاع‌رسانی این حادثه مهم در طول ۱۰ روز گذشته بود؛ اقبال زیاد اقشار مختلف برای ابراز همدردی و همدلی با خانواده مجیدی به گونه‌ای بود که با وجود آنکه جمعیت حاضر در این مراسم به‌طور مداوم در حال جابجایی بودند باز هم در طی دو ساعت برگزاری مراسم، فضای کافی برای استقرار جمعیت وجود نداشت.

در این مراسم، تعدادی از معاونین استانداری کهگیلویه و بویراحمد، مدیران‌کل و مسئولان ارشد، به همراه تعداد پرشماری از اهالی فرهنگ و قلم و اقشار مختلف مردمی از طوایف مختلف استان حضور داشتند.

گفتنی است مرحوم نورمحمد مجیدی نویسنده بیش از ۱۴ اثر تاریخی مکتوب است که از مردادماه سال جاری در اثر سانحه‌ای در بیمارستان بستری شده بود و پس از ۶ ماه، در آخرین روز بهمن‌ماه سال جاری جان به جان آفرین تسلیم کرد.

علاوه بر ۱۴ کتاب چاپ‌شده‌ی این نویسنده‌ی بزرگ، کتاب یادواره‌ی نظام سنتی ایلات کهگیلویه و بویراحمد توسط انتشارات فرهنگ مانا به چاپ رسیده و کتاب بلاد شاپور (دهدشت قدیم) نیز به قلم این نویسنده‌ی پیشکسوت، هم‌اکنون توسط خانواده وی در حال تصحیح و چاپ است که چاپ نهایی این دو اثر تعداد آثار مرحوم نورمحمد مجیدی کرائی را به عدد ۱۶ خواهد رساند.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=141533
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    سخنرانی عالی بود 

  2. ناشناس گفت:

    خدا  رحمتشان کند و به خانواده  و جامعه فرهنگ وادب استان صبردهد مراسم شایسته و درخوری برگزا شد

دیدگاه شما