دوشنبه 11 اسفند 1393 - 15:58

نامزدهای انتخابات باید از یک حساب بانکی استفاده کنند/ مشخص شدن منبع کمک‌های مالی به نامزدها/ نگران ورود پول‌های کثیف به سیاست هستم

این پول‌های کثیف صرف واردات مشروب، اقدامات ضد ارزش و ضد اخلاقی از طریق شبکه‌های قاچاق می‌شود.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه انقلاب ثمره خون شهداست، گفت: نباید با سهل‌انگاری بگذاریم پول‌های کثیف وارد سیاست شده و تروریست‌ها و قاچاقچیان در کشور صاحب قدرت شوند.

خبرگزاری فارس: نامزدهای انتخابات باید از یک حساب بانکی استفاده کنند/ مشخص شدن منبع کمک‌های مالی به نامزدها/ نگران ورود پول‌های کثیف به سیاست هستم

به گزارش بویرنیوز، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در مراسم تجلیل از آثار برگزیده در حوزه مقابله با مواد مخدر به بیان ابعاد مواد مخدر پرداخت.

وی در ادامه صحبت‌های خود گفت: ورود پول‌های کثیف ناشی از قاچاق مواد مخدر به حوزه سیاست مورد بعدی است که می‌خواهم به آن اشاره کنم.

رحمانی فضلی ادامه داد: در این موضوع با کسی تعارف نداریم و من در جمع فرماندهان نیروی انتظامی نیز در این ارتباط صحبت کردم اما باید بگویم که از سخنان من بد برداشت شد و مقداری از آن تحریف گشت.

وی تاکید کرد: ما گفتیم اگر سیاست و حوزه مواد مخدر کنترل نشود پول‌های کثیف به همه حوزه‌ها وارد می‌شود.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: این موضوع مسلم است که تروریسم‌ها به دنبال قدرت و ایجاد حاشیه امن برای خود هستند و به همین منظور پول خرج می‌کنند. اگر مراقب نباشیم و برخورد نکنیم آنها از این پول‌ها برای ورود به سیاست نیز استفاده خواهند کرد.

وی به جلسه اخیر مجمع تشخیص مصلحت نظام اشاره کرد و گفت: در این جلسه برای مسیر انتقال قدرت در کشور موضوع شفافیت مالی کسانی که می‌خواهند در انتخابات وارد شوند مطرح شد که این یک اقدام بسیار مناسب محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: ما شفافیت را برای اهداف و گروه‌ها نیز قرار داده‌ایم چرا که انقلاب ثمره خون شهدا است و نمی‌توانیم به خاطر سهل‌انگاری شاهد از دست رفتن آن باشیم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه پرونده‌های قضایی در این خصوص موجود است که کسانی به فکر ورود به حوزه سیاست با پول‌های کثیف بوده‌اند، گفت: نامزدهای انتخابات باید تنها از یک حساب بانکی استفاده کنند تا مشخص شود که کمک‌های مالی از چه طریق به آنها می‌رسد و کسانی که این کمک‌ها را می‌کنند چه نیتی دارند.

وزیر کشور خاطرنشان کرد: اینکه برخی می‌گویند دوستان کمک می‌کنند باید مشخص شود که این کدام دوست است و چه نیتی دارد؛ در بعضی موارد شاهد بودیم که وقتی تحقیقات انجام شد مشخص شد که نیت این دوستان خیر نبوده است.

وی در ادامه به نقش مواد مخدر در فرهنگ نیز اشاره کرد و گفت: این پول‌های کثیف صرف واردات مشروب، اقدامات ضد ارزش و ضد اخلاقی از طریق شبکه‌های قاچاق می‌شود.

رحمانی فضلی گفت: پس مواد مخدر هم در امنیت، هم در اقتصاد و هم در سییاست و فرهنگ و اجتماع نفوذ دارد و این یعنی که ما باید یک مبارزه همه جانبه را انجام دهیم.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد: اولین گام در این مبارزه این است که تمام جامعه را متوجه موضوع کنیم و سپس مسئولان و کسانی که وارد مبارزه می‌شوند را توجیه سازیم.

وی گفت: پس در این خصوص لازم است که کار پژوهش به صورت دقیق انجام شود و مبنای کار تولید فیلم، مقاله، رمان و مطالب علمی باشد چرا که مطالعه و تحقیق می‌تواند حتی تبدیل به گزارشهای مستندی برای مسئولان شود.

رحمانی فضلی ادامه داد: در حوزه پیشگیری با جنبه‌های مختلف علم سر و کار داریم که همین اتفاق در حوزه درمان و مقابله نیز افتاده است پس باید دامنه کار علمی وسیع شود بر همین اساس بند 10 سیاست‌های کلی مبارزه با مواد مخدر ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری تفسیر و اجرایی شد.

وزیر کشور یادآور شد: مواد مخدر ابعاد مختلف زندگی ما را تحت تاثیر قرار داده و ما موظف به برخورد با آن هستیم.

فارس

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=141530
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما