دوشنبه 11 اسفند 1393 - 0:34

وضع عوارض شهرداری در سال جدید/ تعامل شهرداری و شورای شهر یاسوج چگونه است؟

با تلاش های شهردار حتی با کاهش چشم گیر پرداخت عوارض از طرف مردم شاهد بودیم بخش عمده ای از بودجه محقق شد.

به گزارش خبرنگار بویرنیوز با نزدیک شدن به عید نوروز و لزوم توجه بیشتر همه دستگاه های و از جمله آنها شهرداری و شورای شهر به مقوله اسکان و خدمات رسانی به مسافران عزیز به موضوع مهمی بدل می شود.
با مهندس هدایت اکبری یکی از اعضای محترم شورای شهر یاسوج هم صحبت شدیم تا عمده سوالاتی را که مخاطبان عزیز خواستار پاسخگویی به آنها بودند را رفع ابهام کنیم.

AKS_2171
آقای اکبری در سال 93 عمده اقدامات شهرداری به چه زمینه هایی ربط پیدا می کرد، آیا صرفاً نگاه سخت افزاری داشتید و یا اینکه نرم افزار و فرهنگ هم مد نظر بودند؟
در سال 93 سعی شورای شهر بر تدوین برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت بود که در بخض های مثل مبلمان شهری نهضت آسفالت، پیاده روها، جداول و روشنایی معابر را داشتیم که به صورت بلند مدت پیش بینی و بعد ریز و در کوتاه مدت و میان مدت برای اقسا نقاط شهر پیش بینی صورت پذیرفت که البته برای سال 94 نیز ادامه خواهد داشت.
در خصوص برنامه های فرهنگی شهر نیز قراردادی با یکی از پیمانکاران بسته شده که برای سال 94 فرهنگ سازی در حوزه شهر و خدمات شهری و شناخت و رفع آسیب های موجود بالاخص در استفاده صحیح از خدمات شهری، فرهنگ آپارتمان نشینی و مواردی از این دست اقدامات اثر بخش و کاربردی صورت بگیرد.
تعاملات شهرداری و شورای شهر یاسوج به چه نحو است؟ ایا ارتباطات سازنده و پیش برنده است و یا اصطکاکی و سد کننده؟
خوب در ابتدای کار و به خصوص برای انتخاب شهردارد و اعضای هیئت رئیسه تنش هایی در شورا به چشم می خورد اما با حل و فصل شدن این موارد الان در شورای شهر جو آرام و همراهی کننده ای داریم که برای منافع مردم ارتباط و تعامل خوبی با شهرداری را رقم زده است و تقریباً میتوان گفت تعاملات سازنده و در جهت رفع مشکلات مردم است البته از وجود برخی بحث ها و اختلافاتی هرچند جزئی نمیتوان چشم پوشید.

grd45698
اهم برنامه های شورای شهر در خصوص مبلمان شهر یاسوج چه بوده است؟
در خصوص مبلمان شهری به برنامه هایی از قبیل اصلاح و مرمت پیاده روهای بخش هایی از شهر به ویژه توجه به معلولان و قشر مسن جامعه در این بازسازی ها، روشنایی معابر و همچنین برنامه های بلند مدتی از قبیل پارک ولایت و غدیر، تپه استانداری و اطراف رودخانه بشار بوده، که تلاش بر این بوده است که انشالا تا خرداد ماه این فضاها برای مردم چشم نوازی کنند و مردم و مسافران بتوانند از آنها استفاده کنند.

16-19
با توجه به نزدیک بودن نوروز، برنامه های شورا و شهرداری برای اسکان و خدمات رسانی خوب و در شأن نام پایتخت طبیعت بودن استان، به مسافران نوروزی امسال چه هستند؟
امسال با تشکیل ستاد نوروزی به رسیاست شهردار یاسوج؛”محمد علی جاوید” در شهر ویاسوج و همچنین مهیا سازی مراکزی روباز با پیش بینی هوای خوب و همچنین مراکز بسته و ورزشگاه هایی که در اختیار داشتیم برای پی بینی هوای بد و بحرانی تلاش بر این بوده تا حد زیادی به خواسته های مردم و مسافران جامه عمل پوشیده شود که البته باید این نکته را هم متذکر شویم خدمت رسانی تنها از عهده یک نهاد و سازمان خاص بر نمی آید و در این راه سازمان هایی از قبیل میراث فرهنگی و گردشگری، مراکز پزشکی و درمانی، پلیس و راه و شهرسازی و دیگر سازمان هایی که به نوعی در ارتباط با خدمات رسانی به مردم هستند، باید دست به دست هم دهند و بهترین خدمت رسانی را به نمایش بگذارند.

gftuuuuuyiiiii-300x225
تحقق بودجه(درآمدها و هزینه ها) شهرداری در سال 93 به چه صورت بوده است؟
با تلاش های شهردار حتی با کاهش چشم گیر پرداخت عوارض از طرف مردم شاهد بودیم بخش عمده ای از بودجه محقق شد.
شورای شهر برای حمایت از مردم خصوصاً در بحث عوارض چه تدابیری اندیشیده؟
در گام اول سعی شورای شهر بر در نظر گرفتن محاسبه عوارض سال 93 بر پایه محاسبات سال ما قبل آن بود و همانطور که شاهد بودیم به تلاش نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی در خصوص عوارض پرداختی به تامین اجتماعی شاهد کاهش بسیار چشمگیری بودیم که کمک خوبی به همشهریان شد.
همچنین باید اضافه کنم شورای شهر به دنبال پیدا کردن راه هایی برای درآمد زایی دائمی برای شهرداری است و کاهش تدریجی تکیه به عوارضات را دنبال می کنیم و همینجا باید اشاره کنم با توجه به اینکه امسال مراجعه برای پروانه ساختمانی بسیار بسیار کمتر از سنوات قبل بوده همین موضوع کاهش چشم کیر درآمد زایی شهرداری را در پی داشت اما با تمهیدات شهردار شاهد تحقق حداکثری بودجه بودیم.
اکبری در پایان سخنانش به مردم یاسوج این نوید را داد که با تلاش های خدمت گذاران همشهری ها در شورای شهر یاسوج برای سال 94 افزایش آنچنانی در عوارضات را نخواهیم داشت.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=141465
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. بابکان گفت:

    سلام خدمت جناب مهندس اکبری پرتلاش و با انصاف . مهندس اکبری یکی از کسانی است که انصافا مردم را می بیند وبه آنها توجه خاصی دارد وتمام مطالباط قانونی وبه حق مردم را روزانه پیگیری می کند

  2. ناشناس گفت:

    شورای شهر قبلی بهتر بود

  3. منطقی گفت:

    درود بر اکبری عزیز

  4. تقویان گفت:

    درود بر سرداران سازندگی شهرمان جناب آقای مهندس اکبری و جناب دکتر جاوید شهردار محترم

  5. حسینی گفت:

    چرا شورای شهر بر خط کشی خیابان های یاسوج که در حال حاضر در حال انجام هست نظارت نکرده است؟این رنگ های کاملا بی کیفیت هست و به صورت موقت فقط دو هفته ماندگاری دارد. جرا به اذهان عمومی مردم توهین می کنند؟چرا از پیمانکار قبول کرده اند.این پیمانکار باید در خصوص این تقلب و سوء استفاده جوابگو باشد و شهرداری به این پیمانکار پول ندهد.ضمنا شهر یاسوج به دلیل عدم روشنایی مناسب تاریک شده است و در بعضی نقاط به شهر ارواح می ماند.الان لامپ های کل شهر را تعویض کرده اند و لامپ های زرد کم نور گذاشتند. قبلا لامپ ها سفید و پر نور بود. چرا مسئولان متوجه این مشکلات که مسبب آنها پیمانکاران هستند ، نمی شوند

  6. *** گفت:

    اگه شوری شهر نباشه واقعا بهتره

دیدگاه شما