یکشنبه 10 اسفند 1393 - 20:41

احمدی‌نژادی‌ها باز هم فیلم رو کردند/نظر رهبر انقلاب در باره سریال‌های کره‌ای/ هاشمی چه چیزی را بیشتر از فرزندانش دوست دارد؟/ حضور بی‌نمازها در تلویزیون/ ادعای یک نماینده: مشاور رئیس‌جمهور برای ضدانقلاب خوراک تهیه می‌کند!

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد؛ خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر‌رسمی؛ خبرهای که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به سادگی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پررنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم‌توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

در رصدخانه، تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

تقلب جالب در انتخابات حزب اصلاح‌طلب

کمال مرادی رئیس کمیته مالی و پشتیبانی حزب اراده ملت گفته که طبق یک سناریو و با هماهنگی شخص دبیرکل (احمد حکیمی‌پور) تمام موسسین حقیقی و حقوقی حزب همچون قائم‌مقام، سخنگو، مسئولان تمام کمیته‌های حزب و برخی از اعضای شورای مرکزی از حزب اراده ملت کنار گذاشته شدند.

وی مدعی شده که در انتخابات اخیر شورای مرکزی حزب اراده ملت جمعاً 100 تا 150 نفر حق رای داشتند اما 377 رای از صندوق‌ها بیرون کشیده شده است و 314 نفر هم به دبیرکلی آقای حکیمی پور رای داده‌اند!

احمدی‌نژادی‌ها برای آقاتهرانی فیلم رو کردند!

هواداران محمود احمدی‌نژاد با انتقاد از اظهارات مرتضی آقاتهرانی در برنامه شناسنامه، از وی گلایه کرده‌اند که چرا سخنانی را که در اردیبهشت 90 در حسینیه حضرت جوادالائمه اصفهان بر زبان رانده، در تلویزیون تکرار نکرده است. در بخشی از این ویدئو، آقاتهرانی می‌گوید: «رئیس جمهور شما را من دو بار فوق العاده ناراحت دیدم که اشک در چشمانش جمع شد در حال حرف زدن. یک بار وقتی بود که تهمت زدند ایشان یهودی است! دلیل هم محکم! می دانید دلیلشان چه بود؟ اسم داداش داود است! به جان شما یک آقایی همین را به خود من گفت. گفتم به چه دلیل یهودی است! گفت داود یهودی است. برهان را تماشا کنید چقدر مستدل! تو نون جو می خوری؟ یک بار دیگر هم ایشان دیدم خیلی ناراحت شد. گفتم می گویند شما با ولایت فقیه مشکل دارید، [احمدی نژاد] گفت: «خدا می داند همه جایم سوخت!»»

نظر رهبر انقلاب در باره سریال‌های کره‌ای

رهبر انقلاب در بخشی از بیانات خود در دیدار عوامل فیلم شیار 143 گفته‌اند: شما مى‌بینید که این حضرات کُره‌اى‌ها – من از کار اینها خوشم مى‌آید – تاریخ ندارند؛ لذا میگویند «افسانه‌ى جومونگ»، افسانه‌ى فلان. یعنى از اوّل حساب را تصفیه می‌کنند؛ [می‌گویند] افسانه است، واقعیّت نیست. یک‌ چیزى در مى‌آورند، یک تاریخ براى گذشته‌ى خودشان درست می‌کنند، که وقتى یک جوان کُره‌اى به این فداکارى‌ها و به این شجاعتها و به این کارهاى عجیب غریبِ سینمایى نگاه می‌کند، خب احساس هیجان میکند، احساس هویّت میکند، احساس افتخار می‌کند. ما اینها را در واقعیّت زندگى خودمان داریم، اتّفاق افتاده، پیش آمده؛ چرا از اینها استفاده نمیکنیم؟ به‌نظر من یک قصور بزرگى – نمیگوییم تقصیر؛ لااقل قصور بزرگى – اتّفاق افتاده است، باید جبران بشود.

کشور را به دست این مهندس‌ها نسپرید

جمعی از فعالان محیط زیست از مطرح شدن اتصال دریای خزر به دریای عمان در پروژه‌ای با نام ایرانرود و نقش معاون علمی رئیس‌جمهور در این موضوع گلایه کرده‌اند.

محمد درویش، مدیرکل دفتر آموزش و مشارکت مردمی سازمان حفاظت محیطزیست در این باره گفته: «پیگیری اجرای طرحی مانند ایران‌رود تنها توسط افرادی انجام می‌شود که هیچ شناختی از طبیعت و محیطزیست ندارند زیرا با یک بررسی ساده متوجه می‌شدند که با اتصال آب شور دریای مازندران به عمان تمام حفره‌های آب شیرین زمین تبدیل به آب شور می‌شود و شرایط کشور را در شرایط کم آبی بدتر خواهد کرد.»

پروین فرشچی معاون محیط زیست دریایی سازمان نیز گفته: «نکته مهم این است که برخی دانشگاه‌ها مانند دانشگاه صنعتی شریف که به دنبال اجرایی کردن چنین طرحهایی هستند اصلا به فکر مباحث زیست محیطی نیستند. حتی هدف آنها انتقال آب دریای مازندران به دریای عمان هم نیست بلکه تنها به دنبال این هستند که با دریافت بودجه‌های پژوهشی سودی نصیب خود کنند.»

دومین موضع فرهنگی قابل توجه حداد عادل در یک هفته

حداد عادل پس از این که با اظهار نظر در مورد روزنامه اعتماد، مانع از بلند شدن موج تلاش‌ها برای بسته شدن این روزنامه شد، در حوزه ممیزی کتاب نیز موضع متفاوتی اتخاذ کرده است. وی گفته: بنده از کسانی هستم که معتقدم کتاب در جامعه ما که انقلاب کرده ایم و می خواهیم از فرهنگ معنوی در برابر استکبار جهانی دفاع کنیم، حتما نیاز به ممیزی دارد. البته بعضی از گلایه های نویسندگان را از انواع ممیزی قبول دارم و حق را به جانب بعضی از نویسندگان می دهم؛ ولی این بدان معنا نیست که ممیزی لازم نیست.

سعید قاسمی: قم در فتنه نمره خوبی نگرفت

سعید قاسمی با انتقاد از عملکرد برخی مسئولان نظام در وقایع ۸۸ گفته شهر قم نیز در این وقایع نمره «خوبی» نگرفت و در آن روز‌ها صدایی از این شهر درنیامد.

سه میلیارد برای اعزام صد نفر به نیویورک

فرشته روح‌افزا مسئول خواهران سازمان بسیج دانشجویی در نشستی خبری با رسانه‌ها با اشاره به برگزاری نشست کمیسیون مقام زن در نیویورک در ۱۴ مارس (۲۳ اسفند)، از حضور یک گروه حدود ۱۰۰ نفره به نمایندگی از کشورمان در این نشست خبر داده و گفته: از این تعداد ۱۲ نفر به نمایندگی از دولت، دو نفر از نمایندگان مجلس و مابقی نمایندگان سازمانهای مردم نهاد (NGO‌ها) هستند.

وی با انتقاد از این حجم حضور در چنین نشستی اظهار داشته: در رابطه با سفر این گروه این سوال مطرح است که چطور امسال دولت آمریکا تا این میزان به این افراد ویزا داده است!؟ در حالی که تاکنون به دولتی‌ها به زور ویزا می‌دادهاند؛ همچنین در این شرایط بودجه‌ای دولت و در شرایطی که هزینه سفر هر کدام از این افراد ۳۰ میلیون تومان برآورد شده است، رفتن حدود ۱۰۰ نفر چه آوردهای برای نظام خواهد داشت؟

واحد مرکزی خبر، خبرگزاری شد

«واحد مرکزی خبر» با توجه به تغییرات ساختاری و مأموریت‌های جدید، به عنوان «خبرگزاری صداوسیما» فعالیت خواهد کرد. معاون خبر صداوسیما، صبح امروز – یکشنبه – سید مهرداد سیدمهدی را به ریاست خبرگزاری صدا و سیما منصوب کرد. پیمان جبلی در حکمی سید مهرداد سیدمهدی را به عنوان رییس خبرگزاری صدا و سیما معرفی کرد.

مشاور رئیس‌جمهور: چرا اسم من را به اصلاح‌طلب‌ها اضافه کردید؟

مشاور روحانی از آنچه برچسب اصلاح‌طلبی به خود خواند، استنکاف کرد و گفت: نه، من خود را اصلاح‌طلب به معنای سیاسی آن می‌دانم و نه اصلاح‌طلبان بنده را عضو یا هوادار خود محسوب می‌کنند.

حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس‌جمهور پیرو گزارش ” حضور ۵۰ درصدی اصلاح‌طلبان در برنامه‌های صداوسیما ” طی توضیحاتی به خبرگزاری تسنیم، اصلاح‌طلب بودن خود را نادرست خواند. در این جوابیه آمده: به استحضار می‌رساند الصاق برچسب اصلاح‌طلبی برای توازن آماری به این بنده خدا نه درست است و نه مفید. نه من خود را اصلاح‌طلب به معنای سیاسی آن می‌دانم و نه اصلاح‌طلبان بنده را عضو یا هوادار خود محسوب می‌کنند.

دو خصلت مهم هاشمی از دید اکرمی

من هاشمی را شناسنامه انقلاب می‌دانم. ایشان از نظر سابقه و اندیشه عالی است اما این به معنا نیست که به او نمره ۲۰ می‌دهیم نه، یقیننا هاشمی رفسنجانی هم اشتباه زیاد دارد. مثلا ایشان بسیار عاطفی است. به خاطر همین عاطفی بودن است که نمی‌تواند به دخترش بگوید که کمتر وارد حاشیه شود. یا ایشان راننده‌ای داشت که باید بعد از ۴ سال عوض می‌شد و اگر آیت‌الله هاشمی این را می فهمید می‌گفت: نه، من با او انس گرفتم و نمی‌خواهد او را عوض کنید. آیت‌الله هاشمی خوشبینی مفرط نسبت به افراد دارد. ببینید چه حمله‌های به ایشان شد اما آیت‌الله هاشمی به دلیل ان روحیه عاطفی، برخوردی با این آقایان نکرد.

تدریس زبان کردی در دانشگاه آزاد سنندج

محمدقربان کیانی در جمع خبرنگاران استان در سنندج، افزود: در سفر دکتر میرزاده رییس دانشگاه آزاد اسلامی به سنندج در آذر امسال، چند مصوبه از جمله تدریس زبان کُردی در واحد سنندج به تصویب رسید و منعی برای تدریس این زبان در دانشگاه آزاد سنندج وجود ندارد.وی گفت: از اساتید و فرهیختگان حوزه زبان کُردی برای تدوین سرفصل های این درس دعوت شده و با نهایی شدن سرفصل ها و مشخص شدن اساتید، از سال ۹۴ زبان کردی در قالب دو واحد درس اختیاری تدریس می شود.

روایت گاردین از توئیت جدید رهبر انقلاب

گاردین در گزارشی تحلیل کوتاهی از توئیت رهبر انقلاب درباره خواندن دو کتاب شوخولوف و تولستوی ارائه داد.به دنبال توئیت جمله‌ای از فرمایشات رهبر انقلاب در صفحه توئیتر twitter.com/khamenei_ir سرویس کتاب گاردین نوشت: رهبر انقلاب ایران علاقه خود را به دو کتاب «دن آرام» شولوخوف و «گذر از رنج‌ها» نوشته آلکسی تولستوی در صفحه شبکه اجتماعی توئیتر بیان کرد.در این توئیت آمده است: کتاب «دن آرام» شولوخوف را خوانده‌ام که کتاب خوبی است، اما کتاب «گذر از رنج‌ها» از آلکسی تولستوی در به تصویر کشیدن انقلاب، بهتر است.گاردین با بررسی این صفحه خاطرنشان کرده است که آیت‌الله خامنه‌ای شعر و رمان را به سینما و هنرهای تجسمی ترجیح می‌دهد و وی یک مخاطب عادی نیست، بلکه نگاه بسیار حرفه‌ای به رمان دارد.به نوشته گاردین صفحه مذکور در توئیتر بیش از 102 هزار دنبال کننده دارد که در نوع خود بی‌نظیر است.

علی مطهری نخود نپز است

سیدرضا اکرمی درباره علی مطهری گفت: من رفتار او را نمی‌پسندم. مسئله حصر در شورای عالی امنیت ملی تصویب شده است، مقام رهبری آن را تایید کرده است و دیگر نباید در مورد آن اینهمه سخن گفت. مخصوصا که در جلسه خصوصی رهبرانقلاب خطاب به آقای مطهری گفته‌اند که اگر رفع حصر بشود و بخواهد دادگاهی برگزار شود، نتیجه غیر از آنی است که شما فکر می‌کنید. مطهری بعد از شنیدن این سخن باید تسلیم شود و دیگر سخن رفع حصر نزند.او به واسطه روحیه آزاد منشی که دارد نمی تواند برخی مسائل را لمس کند. یکی از دوستان تعبیر کرده بود که مطهری « نخود نپز » است. مطهری باید خود را حفظ کند و در مورد سخنانش با اهل فن مشورت کند. او باید حد خود را بداند. بنده نطق مطهری را شنیدم. چهارتا حرف حسابی و ناحسابی را به هم بافته بود که در آن هم به روحانی اعتراض کرد، هم به قوه قضائیه، هم به سران فتنه و

حضور بی‌نمازها در رسانه ملی

محمدصادق کوشکی، از مدیران رسانه خواست به جای استفاده از برنامه‌سازانی که حتی نماز هم نمی‌خوانند از افرادی استفاده کنند که زندگی‌شان را می فروشند تا فیلمی را در راستای مطالبات رهبری بسازند تا در جشنواره عمار نمایش داده شود.

تبلیغات وایبری برای هاشمی رفسنجانی

صبح امروز پیامکی تبلیغاتی از طریق نرم افزار وایبر برای برخی از مخاطبین ایرانی ارسال شد که در آن مطالبی در مورد انتخابات خبرگان و آیت الله هاشمی رفسنجانی آمده بود. صبح امروز پیامکی تبلیغاتی برای مخاطبین ارسال شد که در آن مطالبی همچون «ریاست هاشمی [در مجلس خبرگان] خار چشم افراطی هاست» به چشم می خورد. این پیام ها هرچند که به صورت رسمی از سوی سایت شخصی ایشان ارسال نشده اما لینک هایی از این سایت را به مخاطبین پیشنهاد داده است.گفتنی است انتخابات هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری ۱۹ اسفند ماه برگزار خواهد شد و رسانه ها از آیت الله هاشمی شاهرودی و آیت الله هاشمی رفسنجانی به عنوان کاندیداهای ریاست مجلس خبرگان یاد می کنند.

آمار رسمي معتادان کشور

معاون قضايي دادستان كل كشور گفت: طبق آمارهای رسمی گردش مالی یک عده از قاچاقچیان خرد و کلان در کشور سه میلیارد دلار یعنی بیش از 10 هزار میلیارد تومان است که البته معتقدم بیش از این مبلغ است. دكتر حسين ذبحي معاون قضايي دادستان كل كشور اظهار داشت: آمارهای رسمی ستاد نشان می‌دهد که در کشور یک میلیون و 350هزار معتاد و حدود یکصد هزار معتاد کارتن‌خواب داریم که 15 هزار نفر از این معتادان کارتن خواب در تهران هستند. وي اضافه كرد: شما محاسبه نماييد این تعداد معتاد را بخواهیم درمان کنیم یا در یک، دو یا سه دوره بتوانیم حداقل بهبود دهیم. اگر یک میلیون از این تعداد را درمان کنیم نزدیک به هزار میلیارد تومان باید هزینه کرد. در حالی که همه بودجه ‌ای که ستاد مبارزه با مواد مخدر به ‌این کار اختصاص داده است حدود 140 میلیارد تومان است که با این مبلغ می‌توانیم تعداد بسیار کمتری را درمان کنیم.

تنگه هرمز مسدود شود، آنها به خاک سیاه می‌نشینند

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت:جمهوری اسلامی ایران قادر است تا با استفاده از ظرفیت‌ دفاعی خود مانع از عملیاتی شدن تهدیدها علیه کشور و نظام شود.نقوی حسینی تصریح کرد: اگر ما یک ماه صادرات نفت و گاز را قظع کرده و تنگه هرمز را مسدود کنیم کشورهای غربی به خاک سیاه می‌نشینند و لذا ما باید توانمندی خود را برای به دست گرفتن حربه تحریم به نمایش بگذاریم و دنیا به ویژه غربی‌ها بفهمند که حربه تحریم دست ما است.

مشاوری که برای رسانه‌های ضدانقلاب خوراک تهیه می‌کند

عضو کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی درباره اظهارات اخیر یونسی گفت: اینکه ما بدون استناد و ارائه شواهد و مدارک از تریبون‌های عمومی ادعاهایی را مطرح کنیم، هم خلاف رویه حقوقی است و هم خلاف نزاکت و اخلاق حکومت‌داری و نشان می‌دهد که احتمالاً پشت این ادعاها اهداف دیگری وجود دارد. حسین نقوی حسینی درباره اظهارات حجت‌الاسلام یونسی دستیار رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های مذهبی در مصاحبه با یکی از خبرگزاری‌ها راجع به نقض حقوق بشر در زندان‌ها و محاکم ایران، اظهار کرد: اگر کسی در ارتباط با نقض حقوق بشر در دستگاه‌های قضایی و امنیتی ما شواهد، اسناد و مدارکی دارد به رئیس قوه قضاییه ارائه کند.

نقوی حسینی ضمن توجه به سوءاستفاده رسانه‌های معاند نظیر بی‌بی‌سی و موارد دیگر و تهیه خوراک خبری برای آنها از سوی یک مسئول ارشد دولتی، بیان کرد: آقای یونسی آشپز بسیار خوبی در تهیه خوراک برای رسانه‌های ضد نظام است و کاملاً در این امر مسلط است و این نیز نخستین بار نیست که یونسی خوراک تبلیغاتی برای رسانه‌های بیگانه درست می‌کند.وی ابراز کرد: پیش از این نیز این‌گونه اقدامات صورت گرفته و اینکه من معتقدم احتمالاً پشت این اظهارنظرها اهدافی وجود دارد به همین دلیل است. شخصیتی نظیر آقای یونسی نمی‌تواند ادعا کند که غافل بوده است و نمی‌دانسته که از این اظهارنظرها چه کسانی بهره می‌برند چراکه وی کاملاً آگاه است و می‌داند که این‌گونه اظهارنظرها مورد سوءاستفاده دشمن واقع می‌شود.

جلسه سرنوشت‌ساز برای مشارکتی‌ها
گویا قرار است در جلسه فردای کمیسیون احزاب در خصوص درخواست تاسیس حزب جدید «اتحاد ملت ایران اسلامی» تصمیم‌گیری شود. از دی‌ماه امسال که درخواست تشکیل این حزب جدید به وزارت کشور ارائه شده است اصولگرایان زیادی در خصوص آن موضع‌گیری کرده‌اند. از جمله اسماعیل کوثری این حزب را بدل «جبهه مشارکت ایران اسلامی» دانسته است و رسانه‌های اصولگرای فراوانی ان را حرکت چراغ خاموش مشارکتی‌ها عنوان کرده‌اند. با این حال علی‌رغم ارائه درخواست تشکیل این حزب در دی‌ماه تصمیم‌گیری برای آن هنوز به سرانجام نرسیده است. شنیده‌ها حکایت از این دارد که در جلسه فردای کمیسیون احزاب در خصوص سرنوشت این حزب تصمیم‌گیری خواهد شد.
پایان تجمع صنفی معلمان در کرمانشاه

گروهی از معلمان مدارس راهنمایی و دبیرستان کرمانشاه روز یکشنبه در اعتراض به وضع معیشتی و کمی حقوق خود در مقابل اداره کل آموزش و پرورش استان تجمع کردند. در این تجمع صنفی بدون اینکه شعاری سر داده شود معلمین کرمانشاهی کوشیدند تا خواسته های خود را به گوش مسوولان کشور بخصوص وزیر آموزش و پرورش برسانند. این تجمع دقایقی پیش بدون آنکه بیانیه ای قرائت شود و صرفا در همراهی با معلمان سراسر کشور بصورت آرام پایان یافت. گفتنی است شمار شرکت کنندگان در این تجمع حدود 300 نفر بود. حدود 30 نفر از معلمان روانسر نیز امروز در مقابل آموزش و پرورش این شهر تجمع مشابهی برگزار کردند.
مطهری: احمدی نژاد در یکشنبه سیاه با قانون شکنی ادعاهای بی‌سند مطرح کرد 
علی مطهری در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری خانه ملت در واکنش به سخنان آقاتهرانی، نماینده مجلس در برنامه تلویزیونی شناسنامه گفت: به نظر بنده این همکار محترم درباره ماجرای یکشنبه سیاه قضاوت نادرستی داشتند و نمی توان هم احمدی نژاد و هم لاریجانی را مقصر دانست زیرا آنچه به وقوع پیوست یک پروژه شخصی و بی ارتباط با استیضاح در جلسه استیضاح بود. این نماینده مردم تهران،ری ، شمیرانات،اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه مشهور به یکشنبه سیاه احمدی نژاد با قانون شکنی ادعایی را در جلسه استیضاح وزیرکار وقت مطرح کرد که هیچ‌گونه سندیتی نداشت. آن‌چه که لاریجانی و مجلس در پاسخ وی انجام دادند به نوعی دفاع از اتهامی بود که برای فرافکنی مطرح شده بود. من فکر می کنم قضاوت آقاتهرانی درباره جلسه یکشنبه سیاه اشتباه است زیرا بین مهاجم و مدافع فرق است.
یک عضو تیم هسته‌ای: ان شالله در عید خبرهای خوب می‌آید

یک عضو تیم مذاکره کننده ایران در گفتگو با «انتخاب» اظهار داشت: لغو تحریم ها همانطور که حضرت آقا فرموده اند، همواره در دستور تیم مذاکره کننده بوده و هست. وی افزود: در واقع یکی از شرایط اصلی توافق هسته ای، لغو تحریم ها است، اگر در مورد تحریم ها انطور که ما می خواهیم، اتفاق نیافتد قطعا توافق نمی کنیم. این عضو تیم هسته ای ایران در پاسخ به سئوالی در مورد حضور احتمالی فریدون در دور آینده مذاکرات و همچنین پیوستن همیشگی او به تیم هسته ای گفت: قطعا آقای فریدون به تیم هسته ای نخواهند پیوست ، ایشان مشغله های مهم خودشان را دارند، اما ممکن است در مراحل نهایی هم ایشان حضور پیدا کنند که امری عادی است و قطعا حضور آقای فریدون موثر و برای تیم ما مطلوب است. وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا مردم می توانند منتظر خبرهای خوش در عید نوروز باشند، گفت: من امیدوارم که در عید این اتفاق بیافتد و به نظرم انشا الله می تواند اوضاع به خبر خوب منتهی شود.

هجوم طلبکاران به موسسه میزان مشهد

جمعی از سهامداران و سپرده گذاران موسسه اعتباری میزان روز یکشنبه با حضور در مقابل شعبه مرکزی این موسسه در میدان جانباز مشهد خواستار پاسخگویی مسوولان موسسه میزان به مطالباتشان شدند. برخی از این افراد نیز مدعی شدند موسسه میزان چکهای صادره از سوی سپرده گذاران را، از مردم می گیرد و به جای آن حواله می دهد اما در مراجعه برای نقد نمودن این حواله ها نتیجه ای نمی گیرند.

واکنش علی جنتی به لغو کنسرت قربانی

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: کنسرت هایی که برگزار می شود با دقت زیر نظر قرار دارد و مجوزهای آن به دقت صادر شده است. علی جنتی ظهر یکشنبه در حاشیه همایش اقتصاد هنر ایران در شیراز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ترانه ها، آهنگ و شعر این کنسرتها به دقت بررسی شده  و اجراها پس از بازبینی مجوز دریافت می کنند. وی با بیان اینکه مجوزها پس از صدور توسط وزارت ارشاد که دستگاهی رسمی و حاکمیتی رسمیت می یابد، افزود: متاسفانه با توجه به سلیقه های مختلفی که در برخی از شهرستان ها وجود دارد گاهی حساسیت های بی جایی از سوی مقامات قضایی و…دیده می شود که این برخوردها ناشی از این است که برخی فکر می کنند این کنسرت ها با ارزش های دینی متعارض باشد.
وی ابراز کرد: تلاش ما بر این است که این ها توجیه شوند که ما هم به این اندازه نسبت به ارزشهای دینی حساسیت داریم و در این زمینه ها ملاحظات مذهبی می کنیم. جنتی تاکید کرد: وقتی مجوزی صادر می شود باید همه به قانون تن بدهند و این جور نباشد که یک دستگاه رسمی که مجوزی صادر می کند افراد دیگری به صورت قانونی و غیرقانونی بخواهند با این قضیه برخورد کنند. جنتی درباره مذهبی بودن یا سیاسی بودن این برخوردها پاسخ داد: احیانا برخی ائمه جمعه در این باره  اظهار نظر می کنند که بیشتر از روی انگیزه های دینی و احساسات مذهبی است، اما افراد دیگری که این را از راه پایگاه های خبری، فضای مجازی و حتی برخی نشریات تحریک می کنند، انگیزه های سیاسی دارند.
آمادگی ایران برای همکاری با «google»
نصرالله جهانگرد، معاون وزیر ارتباطات در پاسخ به این سوال که اعلام شده بود رایزنی‌هایی با شرکت‌های بزرگ اینترنتی آمریکایی و اروپایی از جمله گوگل برای ایجاد یک نسخه از سرور این شرکت در ایران به منظور تسهیل دسترسی مردم، کاهش هزینه‌های دسترسی و حرکت در چارچوب قوانین ایران صورت گرفته است آیا این امر امکان‌پذیر خواهد شد اظهار داشت: این روند در تمام دنیا به طور طبیعی اتفاق می‌افتد و برای شرکت‌ها اقتصادی‌تر است که به کاربران عمده خود نزدیکتر شوند. جهانگرد تاکید کرد: با تمام کسانی که در بازار جهانی هستند و می‌خواهند در ایران سرویس ارایه کنند تعارضی نداریم بلکه آمادگی داریم با آنها مذاکره کنیم تا با پذیرش شرایط فرهنگی ایران داخل بازار ایران سرویس ارایه کنند.
آیت الله هاشمی چه چیزی را بیشتر از فرزندانش دوست دارد؟

احمد شمس رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب در جشنواره ملی شعر دانشجویی ایران من و طراحی پوستر دانشگاه آزاد اسلامی که امروز در دانشکده فنی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تهران جنوب برگزار شد با بیان خاطره ای از آیت الله هاشمی اظهار داشت: در زمان مدیریت قبلی ام خدمت آیت الله هاشمی رسیدم و ایشان در مورد وضعیت دانشگاه ابراز نگرانی کردند که من به ایشان گفتم حق دارید چون دانشگاه همانند فرزند شماست و ایشان جواب دادند من دانشگاه آزاد را از فرزندانم هم بیشتر دوست دارم که در مقابل این جمله من اظهار داشتم فرزندان شما از این سخنان ناراحت می شوند اما ایشان در جواب گفتند من دانشگاه آزاد و ایران را از خودم هم بیشتر دوست دارم و در آن لحظه بود که مفهوم صبر و سکوت ایشان را فهمیدم.

ژاپنی‌ها برای ربات‌های از دست‌رفته مراسم ترحیم برگزار می‌کنند

ژاپنی‌ها یکی از طرفداران و تولیدکنندگان بی‌منازع ربات‌ها هستند. آنقدر این ربات‌ها در زندگی ژاپنی‌ها رسوخ کرده‌اند که جزو خانواده‌شان به شمار می‌آیند؛ تا آنجا که آنها برای ربات‌های از دست‌رفته‌شان مراسم ختم می‌گیرند. در واقع، ربات‌ها بخشی از زندگی مردم این کشور شده است و شاید شنیدن این خبر که آنها مراسم ترحیم برای ربات‌های خود برگزار می‌کنند، چندان دور از ذهن نیست. در این مراسم، عزاداران دور هم جمع می‌شوند و ربات از دست رفته‌شان را در بخشی از محراب قرار می‌دهند و مراسم مربوط به تحریم را همانند ترحیم انسان‌ها انجام می‌دهند.

بسته یکشنبه دهم اسفند
اهل فرهنگ هتک حرمت می شوند و ندایی از کسی بر نمی آید!

در پی لغو گسترده کنسرت ها، بالاخره خانه موسیقی با انتشار بیانیه‌ای تند واکنش نشان داد. در بخشی از بیانیه طولانی آمده است: سخن و پرسش اساسی اینجاست که چرا علی رغم حمایت وزیر محترم وزارت ارشاد از موازین قانونی و مجوزهای صادره که علی القاعده منطبق بر وظایف قانونی بوده و بر اساس قانون اساسی دولت باید مدافع حقوق شهروندی و آزادی فعالیت های مشروع باشند،سکوت دیگران در مواجهه با این بی قانونی برای چیست و مهم تر اینکه چرا هنرمندان باید هزینه این جدال بی رحمانه را بپردازند؟ چرا این قشر فرهنگی که عمر و جان خود را هزینه اعتلا و سرافرازی ایران عزیز نموده اند باید به جای تشویق و حمایت، چون وسیله و ابزاری برای منکوب کردن جناح ها مورد استفاده قرار گرفته و شرافت حرفه ای و هنری آنها زیر سوال برود؟

چرا باید به عینه حیثیت نیمی از جامعه فرهنگی و هنری ایران یعنی زنان و بانوان محترم و هنرمند که همواره با رعایت کلیه شئون فرهنگی و قانونی و علی رغم کمترین امکانات و با موانع متعدد و ایثارگرانه فعالیت داشته اند مورد اهانت و تحقیر قرار گرفته و با برخوردهای زشت، ضد فرهنگی مواجه شوند؟

شگفت انگیز است که بعد از سی و اندی سال که از انقلاب فرهنگی و استقرار نظام جمهوری اسلامی می گذرد هنوز اهالی فرهنگ و هنر این مرز و بوم که علی الاصول از نخبگان بی بدیل جامعه به شمار می روند در روز روشن و در مقابل چشم قانونگذاران، وکلا،  مجریان و نیروهای امنیتی و انتظامی هتک حرمت می شوند و ندایی از کسی بر نمی آید! براستی چرا؟ چرا در این معرکه و نمایش تأسف آور که به کوچکترین حقوق صنفی و اجتماعی قشر عظیمی از هنرمندان وقعی نهاده نشده و با سرنوشت آنها به راحتی بازی می شود آب از آب تکان نمی خورد و اساسا چرا هیچکس پاسخگو نیست؟

رقم خسارت پژو به ایران خودرو چقدر بود؟

پس از تشدید تحریم‌ها علیه ایران و تحریم صنعت خودرو، کارشناسان شرکت پژو بدون توجه به قرارداد این شرکت با ایران خودرو و بدون کوچکترین پایبندی به آن، یک شبه ایران را ترک کردند و به همه سرمایه‌گذاری‌های انجام شده و برنامه‌ریزی صورت گرفته برای تأمین نیاز بازار خودرو ایران پشت پا زدند.

به این ترتیب، در شرایطی که ایران سرمایه‌گذاری بالایی برای برند پژو انجام داده بود، اما بعد از 23 سال همکاری، طی فراخوانی تنها در عرض یک هفته 30 کارشناس شرکت پژو از ایران خارج شدند. پس از این اقدام، شرکت پژو هیچ پاسخی به تماس‌های ایران خودرو نداد و رابطه پژو و ایران خودرو برای مدتی قطع شد. چنین برخوردی با یک شرکت پس از 23 سال همکاری مشترک، در تاریخ صنعت خودرو جهان بی‌سابقه بود.

برای شرکت پژو مهم نبود که در ایران چه میزان سرمایه‌گذاری برای این شرکت صورت گرفته و پس از خروج از ایران، چه برخوردی با مشتریان محصولات پژو خواهد شد. به گفته یک مقام آگاه، طبق برآورد‌های اولیه 500 میلیون یورو بابت عدم تحقق برنامه تولید سال‌های 90 و 91 زیان به شرکت ایران خودرو وارد شد و این در حالی بود که باید خسارت ناشی از سرمایه‌گذاری‌های معطل مانده را نیز محاسبه کنیم. به گفته وی، حداقل خسارت اولیه که بابت قطع رابطه ناگهانی پژو به ایران وارد شد، 800 میلیون یورو یعنی تقریباً معادل 3 هزار و 200 میلیارد تومان بوده است.

جوابیه وزارت صنعت به خبری در باره اکسپو میلان

در پی انتشار خبری با عنوان «ماجرای داماد آقای وزیر و نمایشگاه اکسپو میلان» که در بسته خبری دیروز تابناک هم به آن اشاره شده بود، مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت صنعت، معدن و تجارت، به نقل از شرکت‌ سهامی نمایشگاههای بین‌المللی جوابیه‌ای فرستاده که در بخش پایانی آن امده است:

نکته غیراخلاقی که در این گزارش آمده است، ارتباط سببی مسئول کمیته معماری اکسپو با وزیر محترم می‌باشد که حدود 25 سال بعنوان آرشیتکت در کشور خدمت می کند و کارمند رسمی دولت می باشد و با حضور ایشان و معاونت فنی و مهندسی شرکت و دیگر دلسوزان شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی حداقل حدود سه میلیارد تومان در حوزه نظارت در ساخت پاویون ایران صرفه جویی شده است و ایشان بر اساس توانمندی که در حوزه معماری داشته اند با حکم مدیرعامل نمایشگاه در این حوزه فعالیت می کند و طبیعتاً کلیه قراردادها پس از بررسی‌های کارشناسی با طی مسیر قانونی در هیأت مدیره مطرح و به تصویب می رسد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=141459
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما