یکشنبه 10 اسفند 1393 - 13:48

سرانجام 11 پرونده قتل در کهگیلویه و بویراحمد

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به‌وجود 50 پرونده قتل طی سنوات گذشته تاکنون در سطح استان، گفت: 11 پرونده قتل در این استان به مصالحه انجامید.

خبرگزاری فارس: 11 پرونده قتل در کهگیلویه و بویراحمد به مصالحه انجامید

فتاح محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران با اشاره به جلسه شورای ذات‌البین کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: اصلح ذات‌البین عملی در راستای از بین بردن رنجش‌ها و اختلافات و در واقع به معنای ایجاد صلح و سازش در جامعه است.

وی با بیان اینکه اصلاح ذات‌البین زدودن ستیزها و کشمکش‎هایی است که جامعه اسلامی را از درون متلاشی می‌کند، افزود: تفاوت‌ در رفتارها و حوزه فکری افراد در زمان‌های مختلف موجب ایجاد تنش‌هایی در عمل اجتماعی و روابط بین مردم می‌شود که در این راستا علاوه‌ بر همکاری مسئولان، وجود معتمدان و ریش سفیدان نیز در به‌وجود آمدن مصالحه بسیار موثر است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه شناخت عوامل تنش‌زا تاثیر زیادی بر تنش‌زدایی دارد، تصریح کرد: با توجه به اینکه با وجود همان تفاوت‌های فوق‌الذکر نمی‌شود جامعه را بدون تنش و اختلاف تصور کرد اما بر اساس همان وظیفه دینی و شرعی، مومنان باید در راستای ایجاد صلح و سازش بین مردم تلاش کنند که شورای اصلاح ذات‌البین نیز نمونه‌ای از این وظیفه دینی است.

محمدی ادامه داد: از آنجایی که اختلافات ملکی، مذهبی، قبیله‌ای و … معضلات اجتماعی را در جامعه فراهم کرده به گونه‌ای که همه ابعاد اجتماعی را در پی داشته و باعث ایجاد تنش‌هایی شده است، لذا در نظر است که با انعقاد اساس‌نامه مصوب در جهت نهادینه شدن این موضوع تلاش کرد.

وی با اشاره به انعقاد اساس‌نامه مصوب در جهت جلوگیری از اختلافات و تشکیل شورای اصلاح ذات‌البین، خاطرنشان کرد: امید است با فعالیت و نقش افراد و معتمدان محلی، نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، استاندار و ائمه جمعه استان در جهت کاهش و پیشگیری از معضلات اجتماعی، پایداری امنیت اجتماعی و جلوگیری از تشکیل پرونده‌های قضایی با تمام صمیمیت نیز در جهت حل و فصل اختلافات اقدام شود.

این مسئول با بیان اینکه اساس نامه مذکور شامل موضوع ارکان جلسات و ایجاد ضمانت اجرایی در قالب‌بندهایی از جمله اهداف شورا، آسیب‌شناسی قتل‌های موردی، کاهش نزاع‌ها، درون‌زا نمودن امنیت و جلوگیری از هزینه گزاف دادگاهی و .. است، گفت: در اجرای شورای ذات‌البین در شهرستان‌ها امام جمعه شهرستان به‌عنوان رئیس شورا و استاندار نیز دبیر شورا بوده و این شوراها نیز در همه شهرستان‌های استان تشکیل می‌شود.

 معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه تعداد معتمدین در شوراها قابل افزایش است، خاطرنشان کرد: تصمیمات و ضمانت‌ اجرای این شورا در قالب اساس‌نامه نیز تنظیم می‌شود.

محمدی با بیان اینکه اکنون تعداد 50 پرونده قتل طی سنوات گذشته تاکنون در سطح استان وجود دارد، یادآور شد: تعداد 11 پرونده قتل تاکنون به مصالحه انجامیده که همه نشان از نقش وحدت و همدلی در بین مردم استان است.

وی با تاکید بر نظارت ائمه جمعه در تشکیل این شورا، بیان کرد: ائمه جمعه با نظارتی که دارند این جلسات را ادامه داده تا بستر را در جهت توسعه پایدار این امر در استان فراهم کنیم.

این مسئول با بیان اینکه تاکنون سه جلسه استانی در راستای تشکیل شورا و اساس‌نامه برگزار شده است، اذعان کرد: در این استان به جهت پیوستگی و ارتباط قوی قومی و عاطفی،ظرفیت و وجود معتمدان می‌تواند فرصت خوبی جهت ایجاد نظم، امنیت، صلح و سازش باشد.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=141420
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما