یکشنبه 10 اسفند 1393 - 12:35

خطاب به تاجگردون؛ اشک تمساح را برای جوانان بریز

عزیزاله رحمانی اصل

دبیر  حزب موتلفه اسلامی گچساران و باشت در نامه ای به انتقاد از نماینده گچساران و باشت پرداخته است. متن این نامه در زیر می آید؛

بسمه تعالی

چند وقتی است که شاهد افتتاحیه ها ویا کلنگ زنی هایی در بعضی مناطق شهرستان گچساران هستیم،گرچه امید و انتظارات مردم افتتاحیه وکلنگ زنی و راه اندازی پروژه ها واحداث کارخانجات وطرح های عظیم صنعتی است،اما روح ایثارگری،شأن ومنزلت این مردم،درک وفهم آنان از شرایط کشوروبصیرت ودوراندیشی آنان در طول این ۳۶ سال انقلاب،بامحفوظ گذاشتن این حق برای خود، به همان پروژه های کوچک و تدریجی قانع بوده است.

اماهر از چندگاهی که ورق سیاست بر می گردد و با رأی مردم جابجایی مسؤلیت هایی صورت می پذیرد، کسانی همین پروژه های کوچک را طوری با منت بزرگ جلوه می دهند و طوری پشت تریبون ها در افتتاحیه ها یا کلنگ زنی ها اشک تمساح می ریزندکه گویا طی این ۳۶ سال هیچ نوع خدمات این چنینی صورت نگرفته است و برای اولین بار است که این مناطق توسط این عزیزان کشف شده اند.

لذا وجدانم به عنوان شهروندی که در روزگار جوانی ام شاهد خدمات ارزنده نظام بوده است، اجازه نداد تا شاهد کم رنگ جلوه دادن این خدمات باشد،مطالبی را از باب وظیفه در رابطه با افتتاحیه پروژه آب رسانی در یکی از مناطق باشت تحت عنوان منطقه شیخ جلیل که دو روستای تلچگاه ولار در آن مورد آب رسانی مجدد قرار گرفته اند متذکر می گردم.

این پروژه که روز جمعه گذشته افتتاحیه آن بوده است نکته های قابل تأملی را در بر داشته است،در عکس از زنان ودختران روستایی و نمایش آن در پوسترها و بنرها طوری وانمود می شد که هیچ نوع خدمات آب رسانی قبلی در این دو روستا انجام نگرفته است و اشک های تمساح بیانگر این بود که گویا تابه حال کسی به فکر این مردم نبوده است.

از سال ۵۹تا۶۷که سال های سخت شرایط جنگ تحمیلی بر این کشور بوده است روستاهای تلچگاه،لار، درک،کوه سرک،شادگان، شاه بهرام وفتح که در حوزه جغرافیایی این منطقه است به ترتیب از خدمات آب رسانی وجاده کشی توسط جهادسازندگی و برق رسانی توسط اداره برق و دیگر خدمات انجام شد، بهره مندگردیده اند.

بر اثر کمی بارندگی طی دوسال اخیر دو روستای تلچگاه و لار با مشکل آب روبرو شدند و آب چشمه هایی که قبلآ مورد بهره برداری قرار گرفته بود روبه کاهش رفته است اما در عین حال توسط اداره امور عشایرخدمات آب رسانی نیز بوسیله یک دستگاه تانکر به طور مرتب انجام گرفته است.گرچه حق این است که با توجه به پیشرفت علمی و تجهیزات و امکانات مدرن باید از سیستم آب رسانی بهتر و استاندارد تری استفاده گردد،اما نه این که خدمات گذشته را که در شرایط آن روزهای سخت انجام گرفته با نشان دادن مشک آب وزن روستایی وبازی با احساسات و بهره برداری سیاسی مورد یی مهری قرار داد.

بیاییم اشک تمساح را برای جوانان بیکار،دیپلمه ها، فوق دیپلمه ها، لیسانسیه ها،فوق لیسانسیه ها و در آینده ای نه چندان دور برای دکتراهای بیکاربریزیم .

اما یاد آوری می نمایم اگر در همین شرایط سخت بیکاری به دلیل شرایط موجود همه به صورت بالسویه سهیم باشند بازهم تحمل مشکلات از طرف این مردم،درک و فهم،بصیرت و دور اندیشی آنان دور از انتظار نمی باشد.

ولی مشاهده می گرددکه از قِبَل جابه جایی مسؤلیت ها در خانواده هایی نه تنها مشکل بیکاری فرزند وجود نداردبلکه نوه ها هم از این نعمت بی بهره نخواهند بود و در عوض بسیاری از خانواده ها تحمل مشکل می نمایند .

باز باید بگویم که از قِبَل جابجایی مسؤلیت هادر همین مدت زمان کوتاه کسانی هستند که به سرمایه های کلان رسیده اند و پول پارو می کنند و بقیه هم اجر تحمل مشکلات را از خدای خود می خواهند که البته عزت و شرف و راه درست زندگی کردن همین رویه است.

والسلام
عزیزاله رحمانی اصل

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=141403
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    احسن بر دکتر همیشه انقلابی حقایق را گفتی انگار تاکنون به هیچ جا آبرسانی نشده بود فقط لار

  2. رضا گفت:

    آقای رحمانی با این وضعیت تحریم و مشکلات اقتصادی کشور انتظار نمیرود که در حوزه بیکاری جوانان کار خاصی بشود انجام داد . در دوره نماینده قبل که مورد طبع و حمایت جنابعالی بود چرا حرفی از بیکاری جوانان نمیزدید؟ در ضمن همه اهالی باشت اطلاع دارند که منطقه شیخ جلیل فاقد آب آشامیدنی بوده و زنان روستایی باید مشقت حمل آب به روستا را به دوش میگرفتند . و یا باید منتظر تانکرهای حمل آب به منطقه بودند تا بتوانند آبی برای نوشیدن مهیا کنند . واقعا اگر حالا نماینده محبوب شما در راس کار بود همین نامه را مینوشتید ؟ مردم از شعور سیاسی بالایی برخوردار هستند و با چنین سخنانی نمیتوان فکر و بینش و نظر آنها را عوض کرد

  3. سید فاطمی گفت:

    تاجگردون مایه افتخار محلی و ملی است و با این فرافکنی ها نمیتوان وجهه ایشان را خراب کرد. پس بفکر این باشید که بیشتر از وی بفکر مردم و رفع مشکلات مردم باشید .

  4. منصف گفت:

    واقعا خیلی میخواد بی انصاف باشی که این همه خدمتو تو این مدت سه سال که به اندازه تمام ادوار گذشته کار شد نبینی.آقای رحمانی عزیز تا الان کجا بودین در دور گذشته مجلس تمام کارهای انجام شده تو اون چهار سال اندازه همین یه پروژه آبرسانی نشد چرا همش مغرضانه می نویسید آخه انصافتون کجا رفته عناد ورزی با شخصی که به فرموده سردار حزنی فرمانده محترم قرارگاه قرب سپاه همیشه پاسداران انقلاب اسلامی بیشترین خدمت را کرده است آیا غیراز کینه ورزی خصمانه است.ومکرو و مکرالله و الله خیرالماکرین.ان تنصروالله ینصرکم و یثبت اقدامکم

  5. محمد گفت:

    انهایی که سنگ تاج گردون به سینه می زنید به امید خدا انتخابات اینده دست خداوند را خواهید دید

دیدگاه شما