شنبه 9 اسفند 1393 - 23:42

وضعیت قتل، نزاع و امنیت در کهگیلویه و بویراحمد از زبان سردار غلام زاده

غلامزاده در پایان با بیان اینکه درگیری چه فردی و جمعی جلوه‌ای از ناامنی است، بیان کرد: باید کارگروه‌های کاری در راستای سرو سامان بخشیدن به نزاع‌ها و درگیری‌ها قبل از وقوع هر اتفاق ناگواری تشکیل شود.

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد گفت: کهگیلویه و بویراحمد جزو استان‌های تک رقمی در خصوص امنیت است.

20140805141028051

به گزارش  بویرنیوز، غلامعباس غلامزاده امشب در جلسه شورای اصلاح ذات‌البین کهگیلویه و بویراحمد با حضور آیت‌الله سید شرف‎الدین ملک حسینی نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد، فرمانده کل نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد، رئیس دادگستری کل استان، فرمانده سپاه فتح استان، معاون سیاسی اجتماعی استاندار، مدیرکل صدا و سیمای استان، اعضای شورای تامین و ائمه جمعه هشت شهرستان استان در گچساران برگزار شد، اظهار کرد: تشکیل این شورا و استفاده از معتمدان و ریش‌سفیدان در جریان حل اختلافات مردمی امری بسیار مطلوب و شیوه‌ای مناسب در جهت ایجاد ارتباط بهتر مردم با پلیس است.

* تشکیل اتاق فکر با حضور معتمدان در راستای پیشبرد اهداف

وی با تأکید بر ضرورت تعامل و همکاری مردم و مسئولان با نیروی انتظامی، با بیان اینکه نیروی انتظامی به تنهایی نمی‌تواند امنیت را در جامعه برقرار کند، افزود: تشکیل یک اتاق فکر با حضور معتمدان در راستای پیشبرد اهداف با هماهنگی مقامات قضایی امری مهم در جهت حل و فصل اختلافات بدون ایجاد اقدامات امنیتی و ایجاد صلح و سازش در بین مردم است.

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه امنیت یک کارکرد دسته‌جمعی است، ادامه داد: نیروی انتظامی در صدد است که گام‌های جدی در راستای کاهش جرایم و شناسایی نقاط ضعف با استفاده از معتمدان، اصحاب رسانه و شهروندان بردارد.

* بزرگ‌نمایی برخی مسائل در استان موجب ایجاد تفکر ناامنی در بین مردم می‌شود

غلامزاده با اشاره به برخی شایعات و بزرگ‌نمایی برخی اتفاقات در استان، خاطرنشان کرد: بزرگ‌نمایی برخی اتفاقات در این استان زیبنده نبوده و افراد با دلسوزی‌ها و عدم‌آگاهی درست از عمق مسائل با بزرگ‌نمایی برخی مسائل موجب ایجاد تفکر ناامنی در استان می‌شوند.

* کهگیلویه و بویراحمد جزو استان‌های تک رقمی در خصوص امنیت است

این مسئول با تأکید بر اینکه کهگیلویه و بویراحمد جزء استان‌های تک رقمی در وضعیت امنیت در کشور است، یادآور شد: ما به دنبال خدمت صادقانه و به هنگام هستیم که در این راستا همکاری ائمه جمعه و جماعات، شورای تامین شهرستان‌ها و معتمدان نقش موثری در تحقق این امر دارد.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد تلاش‌های فراوانی در راستای ایجاد امنیت از جمله امنیت روانی در اذهان مردم استان دارد، اذعان کرد: بسترسازی در راستای ایجاد هرگونه امنیت و رفع مشکلات استان در اولویت و دستور کار پلیس کهگیلویه و بویراحمد است.

* کاهش هشت درصدی قتل در کهگیلویه و بویراحمد نسبت به سال گذشته

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به برخی آمار و ارقام مرتبط با جرایم صورت گرفته در سطح استان، با بیان اینکه امسال 11 مورد قتل در استان صورت گرفته است،تصریح کرد: در سال جاری نسبت به مشابه سال گذشته  که 12 قتل بوده، هشت درصد کاهش داشته است.

غلامزاده با بیان اینکه  از ابتدای سال جاری تاکنون پنج هزار و 800 مورد نزاع فردی  صورت گرفته است، افزود: این مورد نسبت به مشابه سال گذشته افزایش داشته است.

* شهرستان بویراحمد با داشتن 60 درصد نزاع‌ها دارای بیشترین آمار نزاع استان 

وی با اشاره به افزایش نزاع‌های دسته جمعی امسال نسبت به سال گذشته، تعداد نزاع‌های دسته جمعی صورت گرفته را 396 مورد عنوان کرد.

این مسئول  با بیان اینکه شهرستان بویراحمد، چرام، کهگیلویه و دنا بیشترین فراوانی نزاع دسته جمعی را در استان داشته‌اند، گفت: بویراحمد به تنهایی 60 درصد نزاع‌ها را داشته است.

فرمانده انتظامی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه ضمن دعوت از مسئولان و معتمدان در جهت سروسامان دادن به این نزاع‌ها، عنوان کرد: امید است که این شورا نیز استمرار داشته و در جهت جلوگیری از نزاع‌های جدید تلاش کند.

غلامزاده در پایان با بیان اینکه درگیری چه فردی و جمعی جلوه‌ای از ناامنی است، بیان کرد: باید کارگروه‌های کاری در راستای سرو سامان بخشیدن به نزاع‌ها و درگیری‌ها قبل از وقوع هر اتفاق ناگواری تشکیل شود.

منبع: فارس

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=141366
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما