شنبه 9 اسفند 1393 - 15:12

دستور مهم استاندار کهگیلویه و بویراحمد به مدیران آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پذیرفتنی نیست که از آب این رودخانه‌ها استفاده نکنیم و طرح‌های پرورش ماهی و همچنین طرح‌های کشاورزی ما به دلیل کمبود آب متوقف شوند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مسئولان سهم آبی استان را از رودخانه‌های بشار، مارون و زهره مطالبه کنند.

خبرگزاری فارس: مسئولان کهگیلویه و بویراحمد سهم آبی استان را از رودخانه‌های بشار، مارون و زهره مطالبه کنند

به گزارش بویرنیوز، سید موسی خادمی ظهر امروز در جلسه کارگروه آب و کشاورزی به بحران آب در کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: با توجه به کاهش میزان بارندگی در سال‌ جاری استان کهگیلویه و بویراحمد با مشکلات کمبود آب مواجه است.

وی با بیان اینکه با توجه به وضع بحرانی کشور در خصوص آب سیاست وزارت نیرو هم جلوگیری از اعطای مجوز جدید بهره‌برداری آب برای مصارف کشاورزی است افزود: وزارت نیرو بحران آب را به صورت کلی می‌بیند و به این موضوع یک نگاه کلی دارد اما مسئولان و مدیران استان کهگیلویه و بویراحمد حق استان را در زمینه آب بگیرند.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: رودخانه بشار در کنار دست و از این استان می‌گذرد اما ما حتی اجازه برداشت از این رودخانه را برای کارهای کشاورزی نداریم که استفاده از آب سه رودخانه بشار، مارون و زهره حق مردم کهگیلویه و بویراحمد است و باید توسط مدیر آب منطقه‌ای و رئیس جهاد کشاورزی استان مطالبه شود.

خادمی با بیان اینکه مدیران دو دستگاه مربوطه از هیچ کوششی برای مطالبه حق مردم کهگیلویه و بویراحمد مبنی بر استفاده از آب این رودخانه‌ها دریغ نکنند، تصریح کرد: نگاه مدیران استانی به کهگیلویه و بویراحمد نه یک نگاه حفاظتی بلکه یک نگاه توسعه‌ای باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: پذیرفتنی نیست که از آب این رودخانه‌ها استفاده نکنیم و طرح‌های پرورش ماهی و همچنین طرح‌های کشاورزی ما به دلیل کمبود آب متوقف شوند.

وی اضافه کرد: تلاش کنیم مجوز بهره‌برداری و استفاده از این سه رودخانه را بگیریم چراکه سال آینده بحران آب در کشور جدی‌تر می‌شود و گرفتن مجوز و قانع کردن مردم در این خصوص مشکل می‌شود.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد در بخش دیگری از سخنان خود بر استفاده کشاورزان از طرح الگوی مصرف کشاورزی اشاره کرد و گفت: تحقیقات کشاورزی جهاد کشاورزی با توجه به وضعیت خشکسالی طرح الگوی کشت برای سال زراعی جدید به کشاورزان ارائه دهد تا با توجه به کمبود آب کشت محصولات کشاورزی براساس الگوی کشت صورت گیرد.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=141346
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. محسن گفت:

    جناب استاندار محترم هیچ امیدی به شرکت اب منطقه ای نداشته باش .این شرکت کلا تعطییله 

دیدگاه شما