شنبه 9 اسفند 1393 - 0:59

توزيع مرغ 5800 توماني در كهگيلويه و بويراحمد

رئيس سازمان جهاد كشاورزي كهگيلويه و بويراحمد از ذخيره كافي مرغ منجمد  براي تأمين نياز اين استان تا پايان فروردين ماه و تزريق آن‌ها به بازار براي جبران التهاب وارد شده در قيمت مرغ خبر داد.

به گزارش روابط عمومي سازمان جهاد كشاورزي كهگيلويه و بويراحمد، جعفر گوهرگاني ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار كرد: اشباع بازار مرغ در كشور موجب شد تا سياست‌گذاري‌هاي مركزي به اين سمت برود كه سقف جوجه‌ريزي را در استان‌هايي كه به اندازه نياز خود توليد دارند، محدود و مشخص شود.

رئيس سازمان جهاد كشاورزي كهگيلويه و بويراحمد با بيان اينكه اين استان نيز مشمول اين سياست‌گذاري‌ها شده بود، افزود:‌ در حال حاضر ما به لحاظ توليد گوشت مرغ، جوجه‌ريزي و تأمين نهاده‌هاي مورد نياز مرغداري‌ها هيچ مشكلي نداريم ولي نوسانات قيمتي در قيمت گوشت گرم مرغ به علت تبعيت از بازار كلان‌شهرها دارد.

وي رشد قيمت‌ها را تابع بازار شهرهاي بزرگ دانست و گفت:‌ در اين استان با وجود توليد معمول مرغ در مرغداري‌ها، كشتار روز و توزيع مرغ منجمد به علت اثر‌پذيري از بازارهاي بزرگ‌تر، قيمت مرغ رشد كرده كه به هيچ عنوان بر اساس مصوبه جهاد كشاورزي يا صنعت و معدن نبوده است.

گوهرگاني، ‌توزيع مرغ منجمد با قيمت پنج هزار و 500 تومان و تحويل آن به عاملين توزيع مرغ در بازار را برنامه اين سازمان در وضعيت كنوني دانست.

وي يادآور شد: ‌مرغ منجمد با كيفيت هر روز از سوي شركت پشتيباني امور دام اين سازمان، به بازار عرضه مي‌شود ولي براي اين شرايط خاص، 200 تن ديگر به منظور كنترل بازار و جلوگيري از رشد قيمت‌ها روانه بازار مي‌شود.

رئيس سازمان جهاد كشاورزي كهگيلويه و بويراحمد بيان كرد:  نگراني مردم كاملا به جا و به حق است ولي نوسانات قيمت مرغ گرم به عهده جهاد كشاورزي نيست و دستگاه‌هاي نظارتي بايد اجازه افزايش غيرقانني مرغ را به عاملين و فروشندگان ندهند چرا كه هم توليد مرغ به اندازه كافي در اين استان وجود دارد و هم مرغ منجمد با ذخيره مناسب و قيمت پنج‌هزار و 800 تومان وارد بازار مي‌شود.

وي با بيان اينكه، ذائقه مردم بيشتر به سمت مصرف كشتار روز و مرغ گرم بوده، از مردم و شهروندان خواست تا براي عبور از شرايط موجود و كنترل نوسانات قيمتي، مرغ منجمد را با قيمت مناسب خريداري كنند.

گوهرگاني تأكيد كرد: در اين استان هيچ محدوديتي براي توليد مرغ وجود ندارد و از طرفي ذخيره مرغ منجمد و گوشت قرمز به اندازه نياز اين استان حتي تا پايان فروردين وجود دارد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=141311
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. حاصل گفت:

    نگفت کجا توزیع ایکنن.ونظرم ویه قشر خاصی ایدن

  2. ناشناس گفت:

    سلام فروشگاه رفاه داره میده 6200لطفا مسیولین دسیدگی کنند

دیدگاه شما