جمعه 8 اسفند 1393 - 20:39

تاجگردون: پروژه ای با این عظمت کار و سرعت انجام در استان سراغ ندارم/ در حد این مردم همین هم بس است! (+تصاویر)

در این مراسم که استاندار ، معاون عمرانی ، نماینده مردم شریف گچساران و باشت، و مدیرعامل آب و فاضلاب کشور و مسئولانی از سپاه پاسدارن نیز حضور داشتند از تمامی اقدامات صورت گرفته در این پروژه بازدید به عمل آمد.

گروه اقتصادی- آب رسانی به 17 روستای باشت با جمعیت 1452 نفری توسط آب و فاضلاب روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد و در مدت زمانی کمتر از یک سال محقق شد.

SONY DSC

به گزارش خبرنگار بویرنیوز از باشت، صبح امروز افتتاح یکی از مهم ترین پروژه های آب رسانی در سطح روستاهای استان با حضور مردم و مسئولان در روستای تلچگاه از توابع باشت برگزار شد.

در این مراسم که استاندار ،  معاون عمرانی ، نماینده مردم شریف گچساران و باشت، و مدیرعامل آب و فاضلاب کشور و مسئولانی از سپاه پاسدارن نیز حضور داشتند از تمامی اقدامات صورت گرفته در این پروژه بازدید به عمل آمد.

اعتبارات 230میلیاردی آب و فاضلاب روستایی برای سال 94/ عملیاتی و اجرایی نمودن 9 طرح آب رسانی به روستاها

در این آیین فیض‌الله پاسره مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد با قدردانی از توجه مسئولان آب و فاضلاب کشور به توسعه مجتمع‌های آبرسانی روستایی اظهار داشت: اعتبارات قابل توجهی برای سال آینده در بخش توسعه و تکمیل مجتمع‌های آبرسانی روستایی در نظر گرفته شده که تحولی بزرگ در این خصوص ایجاد می‌شود.

SONY DSC

وی یکی از مشکلات اصلی مردم را در روستاها و در سال‌هایی که خشکسالی است مربوط به نبود آب پایدار دانست و گفت: با راه‌اندازی مجتمع‌های آبرسانی از این دست، شاهد برقراری آب شرب پایدار در روستاهایی هستیم که تا این زمان مردم آن‌ها با مشقت آب را از چشمه‌های دور دست برای آشامیدن و کارهای دیگر فراهم می‌کردند.

مدیرعامل آب و فاضلاب روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد به مشخصات فنی مجتمع بزرگ آبرسانی بوسنگان واقع در منطقه باوی بالای شهرستان باشت اشاره کرد و گفت: حفر یک حلقه چاه اولین اقدام در این راستا بود.

این مسئول گفت: حفر این حلقه چاه آهکی به عمق ۲۰۸ متر با آبدهی ۲۴۰ لیتر در ثانیه یکی دیگر از مشخصات مجتمع آبرسانی بوسنگان یا مله باشت محسوب می‌شود.

پاسره ادامه داد: خط انتقال و لوله‌گذاری این پروژه ۴۵ کیلومتر و اجرای شبکه برق آن در حدود هزار و ۲۰۰ متر بوده است.

وی گفت: نصب سه دستگاه ترانسفورماتور و احداث ۶ باب مخزن با حجم ۶۵۰ متر مکعب و با دیوار کشی حریم چاه به متراژ ۱۵۰ متر از دیگر مشخصات این پروژه است.

مدیرعامل آبفار استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: نصب یک دستگاه کلرزنی و همچنین نصب یک دستگاه فلومتر هوشمند از دیگر اقدامات در این پروژه بزرگ آب روستایی بوده است.

پاسره بیان داشت: تعداد ۱۷ روستای شهرستان باشت در منطقه باوی بالا با تعداد هزار و ۴۵۲ نفر و در قالب ۳۵۲ خانوار از مزایای این پروژه آبرسانی استفاده خواهند کرد که کل اعتبارات آن ۱۸ میلیارد ریال و از محل اعتبارات ملی تأمین شده است.

SONY DSC

این مسئول بیان داشت: آغاز کار پروژه در سال ۹۲ بوده که اکنون با حضور مسئولان کشوری افتتاح ‌شد.

وی با بیان اینکه تعداد ۹ پروژه مجتمع آبرسانی روستایی را در کل استان در دستور کار قرار داده‌ایم، افزود: هفته گذشته نیز کلنگ فاز چهارم مجتمع آبرسانی لوداب به زمین زده شد و سپس مجتمع آبرسانی منطقه چین را در همان بخش لوداب در دستور کار قرار می‌دهیم.

پاسره از اعتبارات ۲۳ میلیارد تومانی آب و فاضلاب روستایی استان در سال آینده خبر داد و متذکر شد: با این حجم از اعتبارات، بسیاری از مشکلات آبفار استان برای تأمین آب روستایی برطرف می‌شود.

توجه به روستاها در اولویت برنامه ریزی ها

در این مراسم استاندار ؛  توجه به مشکلات مردم به خصوص روستائیان را وظیفه همه مسئولان دانست که باید با توجه بیش از پیش در رفع این دغدغه ها تلاش کرد.

SONY DSC

وی گفت: بخش عمده ای مهاجرت ها به دلیل نبود امکانات می باشد که امید است با تلاش مسئولان این چرخه معکوس گردد و شاهد رونق کشاورزی و درآمد زایی در این مناطق باشیم.

خادمی گفت: خوشبختانه در دولت تدبیر و امید شاهد توجه خوبی به مناطق محروم به خصوص در تأمین آب آنها بودیم که برای سال 94 هم پیش بینی ها نشان از وضعیت خوب در این حوزه ها دارد.

کمک 240میلیاردی سپاه به توسعه استان

مشاوره فرمانده سپاه پاسدارن و فرمانده قرب کوثر قرارگاه خاتم الانبیا نیز از توجه ویژه سپاه به مناطق محروم گفت و خاطر نشان کرد: در راستای کمک به اقشار آسیب پذیر و ضعیف جامعه که بخشی از آنها نیز روستائیان هستند اعتبارات بسیار خوبی در قرارگاه سازندگی پیش بینی شده است که به یاری مسئولان در همه استان های کشور به کار گرفته می شوند.

SONY DSC

وی از همکاری نهادها و مردم در تحقق این پروژه ها به عنوان کلیدی ترین گزینه یاد کرد و گفت: حدود 24 میلیارد تومان از محل قرارگاه خاتم و محرومیت زدایی در استان کهگیلویه و بویراحمد هزینه شده است.

سردار ” سید ضیا‌‌ءالدین حزنی” در بخش دیگری از سخنانش گفت متاسفانه در این استان کار کردن با هم آنچنان که باید به چشم نمیخورد و اگر تعامل بهتر در این استان رخ دهد بی شک تحولات بهتری را شاهد خواهیم بود.

پروژه ای با این عظمت کار و سرعت انجام در استان سراغ ندارم/ در حد این مردم همین هم بس است!

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی نیز از خدمت به مردم به عنوان کلیدی ترین وظیغه هر مقام و مسئولی یاد کرد وگفت: آنچه امروز در پروژه آب رسانی بوسنگان میبینیم در این حجم و عظمت کار و با این فرجه زمانی در استان نمونه ندارد و در کشور نیز چشم گیر می باشد.

دکتر”غلامرضا تاجگردون” بیان کرد: در انجام و اجرای پروژه ها آنچه اهمیت دارد اینست در که در حد توان بتئان باری از روی دوش مردم برداشت و شاید همین خدمت مقدس پاسخگوی بخشی از همراهی ها و خوبی های مردم باشد.

SONY DSC

رئیس کمیسیون بودجه مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به عظمت پروژه و با توجه به سقف بودجه باشت تصمیم به کمک گرفتن از قرار گاه های محرومیت زدایی سپاه شد و نهایتاً به کمک و همراهی قرارگاه قرب قائم هزینه پروژه تأمین و آب رسانی روستاهای باشت اجرایی شد.

وی ادامه داد: کارهای انجام شده شاید در ابعاد این پروژه نباشد اما در حد این مردم همین هم بس است!

تاجگردون عنوان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد با توجه به پتانسیل و مقیاس و قوت های خوبی که دارد متاسفانه محروم مانده است و می بینیم عدم امکانات مهاجرت های مردم را به شهرهای کناری موجب شده که باید برای رفع معضلات اقدام شود و این تامین آب گام اول بود در مرحله گاز هم خواهد آمد…

به مردم استان کهگیلویه و بویراحمد قول می دهم سال آینده اعتبارات بیشتر و بهتری به آب و فاضلاب استان تخصیص داده شود

در این مراسم معاون وزیر و مدیرعامل آب و فاضلاب کشور بیان کرد: از محل اعتبارات متمرکز ملی در سال 94 به استان کهگیلویه و بویراحمد توجه ویژه ای خواهیم داشت و اعتبارات بهتر و بیشتری را به این استان اختصای خواهیم داد.

SONY DSC

مهندس”جانباز” با اشاره به اینکه در سال 94 اعبار برخی از پروژه های آب رسانی به سه برابر مدت مشابه قبل هم رسیده، خاطر نشان کرد: پایداری در طرح های آب رسانی و بهره گیری از سامانه های جمع آوری و تصفیه فاضلاب را برای سال آینده در دستور کار خود داریم.

وی در بخشی از سخنان خود به مردم استان قول داد در خصوص تأمین مالی پروژه های آب رسانی به مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد اقدامات خوب و چشمگیری را به اجرا برساند و ادامه داد: با جلساتی که با معاون عمرانی استاندار؛”نیک اقبالی” داشتیم قرار شد ار اعتبارات استانی هم کمک شود.

SONY DSC

گفتنی است در پایان اهای روستاهای باشت با اعطاء لوح تقدیر از مسئولان و دست اندرکاران این پروژه قدردانی و تجلیل کردند.

SONY DSCSONY DSC SONY DSC SONY DSC SONY DSC SONY DSC SONY DSC SONY DSC

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=141275
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. همکار گفت:

    بسیار زیبا و حرفه ای کار کردیدید و از زحمات دوستان همکار اب و فاضلاب استان صمیمانه تشکر داریم

    • مهمان گفت:

      بفرمایئد معنی این جمله ای که نماینده محترم گفته اند چیست؟ “وی ادامه داد: کارهای انجام شده شاید در ابعاد این پروژه نباشد اما در حد این مردم همین هم بس است! ” . در حد این مردم همین هم بس است !!!!!

  2. نبی گفت:

    احسنت به دکتر پاسره و حسته نباشید صمیمی به ههه خدمت گذارای مردم

  3. علی گفت:

    واقعا از دکتر پاسره و کلیه همکارانش در شرکت آبفار کمال تشکر و قدردانی را داریم واقعا دست مریزاد

  4. م گفت:

    مدیریت یعنی توان استفاده درست و موثر از منابع مالی و انسانی در اختیار که جناب دکتر پاسره با بهره گیری درست و بجا از پتانسیلهای موجود در ا ختیار توانسته است ظرف مدت کوتاهی کاری کند کارستان .او که هشت سال تجربه موفق دوره اصلاحات رادر کارنامه خود دارد نشان داده است برای خدمت به مردم اگر علم و تجربه توام با هم باشد میتوان براحتی بر مشکلات فائق آمد.البته دکتر پاسره با چینش مدیریتی درست است که توانسته یک تیم مدیریتی مقتدر و توانمند را در شرکت آبفای روستایی سامان دهد و ثابت کند که منابع مالی وقتی در اختیار نیروی انسانی کارآمد قرار گیرد منتج به افزایش راندمان کاری و افزایش بهره وری می شود و لذا نمود کاری شرکت آبفای روستایی را در جای جای این دیار محروم و عقب نگهداشته شده به منصه ظهور رسانده و مایه ی خرسندی می شود برای نماینده گچساران ،استاندار کهگیلویه و بویراحمد و از همه مهمتر برای مهندس جانباز مدیر عامل آب فاضلاب کشور که با انتخاب و حمایت از دکتر پاسره بعنوان مدیری لایق توانسته اند بخشی از نیازهای اساسی مردمی محروم را مرتفع سازند. که در اینجا جا دارد هم به دکتر پاسره و هم به تیم مدیریتی ایشان بویژه به قائم مقام ایشان مهندس رحمت الله کاظمی دست مریزاد گفت.

  5. سخت گفت:

    واقعا دكتر پاسره با همت وتلاش دارند از جان ودل براي مردم روستاها ي استان وقت
     مي ذارن وجاي سپاسگذاري داره 

  6. اگاه گفت:

    گاوها انجا چه کارمیکنند چه ارتباطی دارد پوسترها تبلیغاتی است

  7. دشتروم گفت:

    جاده زیر گذر گچسارن وابی تموم جاده قتلگاه دشتروم شده ناتموم؟؟ شیراز سیل پل معالی اباد ایکنم به فکر پل بشارم / اصفهان ایرم نارحتم ایبینم سی و سه پل ایبنم په مو چه کنم/////پارکنیگ درمانگاه شهید مطهری کجا پارکنیگ شهر یاسوج کجا په مو چه کنم

  8. ناشناس گفت:

    اسامی 17 روستا نیست

  9. منصف گفت:

    احسن بر آن كسي كه اين پروژه را مطالعه واجرائي كرد و درود بر بانيان اصلي اين پروژه

  10. رضا گفت:

    احسنت بر دکتر تاجگردون … درود بر شایسته سالاری

  11. مرضیه گفت:

    خداروشکر.واقعادستشون دردنکنه.این یعنی مدیریت سالم واحساس مسئولیت.کاش همیشه توهمه زمینه ها همینجوری اقدام میکردن.خداخیرشون بده.ولی به شرطی ک مردم عزیزآب روهدرندن ودرست استفاده کنن.

  12. قیصری تراب گفت:

    اقای دکترپاسره روستای تراب ازتوابع بخش سوق 8شهیدو36جانباز تقدیم این نظام نموده و20سال هست که قرارهست ازکوشک وچغل اب به این روستابدهندوخبری نیست ابی ازلنده اوردندکه درتابستان هفته ای یک روزهست تورابه خداتوجهی نماییدوگرنه بخشوده نخواهیدشد

دیدگاه شما