جمعه 8 اسفند 1393 - 18:35

وضعیت ذخیره مرغ شب عید در کهگیلویه و بویراحمد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد از ذخیره کافی مرغ منجمد برای تأمین نیاز این استان تا پایان فروردین ماه و تزریق آن‌ها به بازار برای جبران التهاب وارد شده در قیمت مرغ خبر داد.

خبرگزاری فارس: تولید مرغ و ذخیره مرغ منجمد در کهگیلویه و بویراحمد به اندازه کافی است

به گزارش بویر نیوز، جعفر گوهرگانی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اشباع بازار مرغ در کشور موجب شد تا سیاست‌گذاری‌های مرکزی به این سمت برود که سقف جوجه‌ریزی را در استان‌هایی که به اندازه نیاز خود تولید دارند، محدود و مشخص شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه این استان نیز مشمول این سیاست‌گذاری‌ها شده بود، افزود:‌ در حال حاضر ما به لحاظ تولید گوشت مرغ، جوجه‌ریزی و تأمین نهاده‌های مورد نیاز مرغداری‌ها هیچ مشکلی نداریم ولی نوسانات قیمتی در قیمت گوشت گرم مرغ به علت تبعیت از بازار کلان‌شهرها دارد.

وی رشد قیمت‌ها را تابع بازار شهرهای بزرگ دانست و گفت:‌ در این استان با وجود تولید معمول مرغ در مرغداری‌ها، کشتار روز و توزیع مرغ منجمد به علت اثر‌پذیری از بازارهای بزرگ‌تر، قیمت مرغ رشد کرده که به هیچ عنوان بر اساس مصوبه جهاد کشاورزی یا صنعت و معدن نبوده است.

گوهرگانی، ‌توزیع مرغ منجمد با قیمت پنج هزار و 500 تومان و تحویل آن به عاملین توزیع مرغ در بازار را برنامه این سازمان در وضعیت کنونی دانست.

وی یادآور شد: ‌مرغ منجمد با کیفیت هر روز از سوی شرکت پشتیبانی امور دام این سازمان، به بازار عرضه می‌شود ولی برای این شرایط خاص، 200 تن دیگر به منظور کنترل بازار و جلوگیری از رشد قیمت‌ها روانه بازار می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: نگرانی مردم کاملا به جا و به حق است ولی نوسانات قیمت مرغ گرم به عهده جهاد کشاورزی نیست و دستگاه‌های نظارتی باید اجازه افزایش غیرقانونی مرغ را به عاملین و فروشندگان ندهند چرا که هم تولید مرغ به اندازه کافی در این استان وجود دارد و هم مرغ منجمد با ذخیره مناسب و قیمت پنج‌هزار و 800 تومان وارد بازار می‌شود.

وی با بیان اینکه، ذائقه مردم بیشتر به سمت مصرف کشتار روز و مرغ گرم بوده، از مردم و شهروندان خواست تا برای عبور از شرایط موجود و کنترل نوسانات قیمتی، نیاز خود به گوشت مرغ را با خرید مرغ منجمد با قیمت مناسب تأمین کنند.

گوهرگانی تأکید کرد: در این استان هیچ محدودیتی برای تولید مرغ وجود ندارد و از طرفی ذخیره مرغ منجمد و گوشت قرمز به اندازه نیاز این استان حتی تا پایان فروردین وجود دارد.

وی، قیمت هر کیلوگرم مرغ منجمد را برای عاملین فروش، پنج هزار و 500، برای مصرف‌کنندگان مرکز استان پنج هزار و 800 و برای مصرف کنندگان شهرستانی پنج هزار و 850 تومان اعلام کرد.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=141240
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    متاسفانه بعضی دولتمردان فکر میکنن مردم فقط شب عید مرغ ومیوه و……….میخورن شب عید یه شبه 364روز دیگه چکار میکنن مسئولین محترم

دیدگاه شما