جمعه 8 اسفند 1393 - 18:28

افتتاح دو پروژه آبی در یاسوج/ سخنان نگران کننده معاون وزیر نیرو (+تصاویر)

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان با بیان این که به دلیل کمی بارش‌ها آب این سایت تا حدود بسیار زیادی کاهش یافته است، اظهار کرد: بنا داریم که در دو محل تنگ کناره و مهریان برای تأمین آب شهر یاسوج دو حلقه چاه دیگر حفر کنیم.

گروه اقتصادی – عصر امروز دو پروژه بهسازی چشمه مهریان و چاه آهکی تأمین آب مورد نیاز مناطق سالم‌آباد، ارم‌ها و محمودآباد در یاسوج با حضور معاون وزیر نیرو، نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس شورای اسلامی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد و جمعی از مدیران و مسئولان استانی به بهره برداری رسید.

22

به گزارش «بویر نیوز»، در آیین افتتاح چاه آهکی تأمین آب مورد نیاز مناطق سالم‌آباد، ارم‌ها و محمودآباد یاسوج، سید علی لدنی‌نژاد مدیرعامل آب و فاضلاب استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اقدامات بسیار خوبی برای تأمین آب مورد نیاز استان در مدت اخیر انجام شده است، اظهار کرد: یکی از مشکلات ما در شهر یاسوج مرکز استان است که به دلیل مهاجرپذیر بودن مشکلاتی داریم.

وی گفت: در تابستان امسال بخش زیادی از شهر یاسوج از نظر تأمین آب دچار مشکل شده بود که تصمیم به حفر این چاه در منطقه چم گنجشکی یا ایستگاه امام سجاد افتادیم.این چاه قرار بود که در مدت 5 ماه حفر شود که در مدت زمان کوتاهتری آن را حفر کردیم و عمق آن 200 متر است.

لدنی بیان داشت: دبی آب این چاه 33 لیتر در ثانیه است که با اعتبار 350 میلیون تومانی از محل اعتبارات استانی حفر شد.این چاه قادر به تأمین آب بخش‌هایی از مناطق ارم‌ها و معصوم‌آباد و سالم‌آبادها در شهر یاسوج است.

مدیرعامل آب و فاضلاب شهری استان با بیان این که به دلیل کمی بارش‌ها آب این سایت تا حدود بسیار زیادی کاهش یافته است، اظهار کرد: بنا داریم که در دو محل تنگ کناره و مهریان برای تأمین آب شهر یاسوج دو حلقه چاه دیگر حفر کنیم.

وضعیت قرمز تأمین آب در سه شهر کشور

همچنین در مراسم افتتاح پروژه بهسازی چشمه مهریان یاسوج که عصر امروز برگزار شد؛ حمیدرضا جانباز معاون وزیر نیرو اظهار کرد: امسال کاهش 19 درصدی بارش باران را در کشور داشته‌ایم که در این خصوص جلسه شورای عالی آب با حضور معاون اول رئیس جمهور برگزار شد. در پی برگزاری این جلسه قرار شد که چنین ستادهای در استان‌های کشور نیز راه‌اندازی شود.امیدواریم مصوباتی در این ستاد و در استان‌ها با مدیریت استانداران گرفته شود تا بتوانیم مشکلات را رفع کنیم.

1 (1)

وی قطعی برخی انشعابات غیر ضروری را یکی از این اقدامات برشمرد و یادآور شد: در حال حاضر سه شهر بندرعباس، سنندج و کرمان وضعیت قرمز آبرسانی دارند لذا از استانداران این سه استان می‌خواهیم جلسات فوق‌العاده در این راستا برگزار کنند.

وی گفت: ما به مردم این سه استان قول می‌دهیم در سه شهر بندرعباس، سنندج و کرمان جیره‌بندی آب نخواهیم داشت لذا در این راستا باید با مدیرت فشار و تکمیل خطوط و البته یاری مردم سعی کنیم که جیره‌بندی آب در این سه شهر را در سال جاری نداشته باشیم.

گفتنی است؛ با بهره برداری از این طرح که از محل اعتبارات تنش های آبی ساخته شده است، میزان دبی آب از 15 لیتر در ثانیه به 50 لیتر در ثانیه افزایش خواهد یافت.

 1 (2)

1 (3)

1 (4)

1 (5)

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=141230
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. عاشق سرزمین گفت:

    با سلام و خداقوت . ولی درسته این چیزا هم برای این سرزمین نیاز هستش ولی بیکاری جوانان این مرز و بوم بیداد می کند . پس اگه راست میگید یک کارخانه یا یک محل صنعتی برای این مردم بیکار احداث کنید آقایان عزیز .فقط گاز و آب افتتاح می کنید که . مگه آب و گاز کارش راحت تر و توی تهران سریع تر کارش انجام میشه ؟ مردم و جوانان این مرز و بوم نیاز مبرم به کار دارند .به کارخونه دارند . پس اگه می تونید یا علی زحمتش را توی این 4 سال بکشید .

  2. صادقی از لوداب سرنوشت ساز گفت:

    قربون ای فعال بودن و پیگر بودن و خدمت رسانیت برم ککی شیرم که ای طوری مایه ابرو و غرور بیراحمد و ابیی که معاون وزیر هم راس ایکنیایاریش من منطقه تا بیاد مشکلات این مردمه حل کنه و ثابت وابو زارعی …ککی شیرم…امیر کبیر بیراحمه

  3. رحمانی گفت:

    اقای زارعی به همه وعدهایش در این شرایط سخت عمل کرده و تا الان سربلند بوده و خواهد بود ما همگی افتخار میکنیم به نماینده خوبمون .

  4. پاسخ به "عاشق سرزمین " گفت:

    دوست گرامی از اینکه انسان فهیم و قدر شناسی هستید باید ابتدا به شما درود فرستاد و همچنین به خاطر انکه دغده جوانان جویایی اشتغال کشور و استانمون رو دارید باید به نیکی از شما تقدیر کرد: اما باید واقعیت را هم دید! کشور ما به واسطه کارنامه پر اشتباه و پر تناقض و نابخشودنی تیم اقای احمدی نزاد که تحریم های فراوانی رو به بار اورد و وضعیت اقتصادی را به لبه پرتگاه کشاند در طی این 6 سال گذشته چنان کشور در بن بست سیاسی اقتصادی قرار گرفت که اکثر پروژه های ملی ]عمرانی، اقتصادی و صنعتی کشور رو به تعطیلی و فراموشی رفت که دلیل ان عدم وجود سرمایه گذاری و رونق و سود اقتصادی بود. اما در این شرایط آقای زارعی تسلیم این توفیق اجباری که شامل کل کشور میشد ،نگردید و مجوز بزرگترین کارخانه فولاد خاورمینانه در سقاوه مارگون رو اخد کردند که در بهار 94 در سفر ریاست جمهور به استانمون کلنگ احداث آن بر زمین خواهد خورد تا بزرگترین صنعت خاورمیانه در دل بویراحمد روشن شود.
    که این کاری بس بزرگ،ارزشمند و ماندگاریست که در فاز اول ان 1500 نفر به طور مستقیم صاحب اشتغال می شوند که در این بین باید از تلاش و خدمت رسانی حاج زارعی تقدیر و تشکر کرد.

  5. منتقد گفت:

    حالا یک عده بی دین و بی ایمان و مغرض بگن زارعی هیچ کاری نکرده همین یک گزارش به اندازه ۸ سال ناکارامدی اقایون بر جدیت و کار تیم زارعی صحه میزاره

  6. بویر گفت:

    انصاف در طول هشت سال دوره قبل هیچ کاری انجام نشد با اینکه اون همه پول بود ولی هیچ کاری در بویراحمد و دنا انجام نگرفت در حالی که هر روز ادعا داشتن که وکیل الدوله ما می خواست کار فرهنگی بکنه ولی همون کار فرهنگی رو هم نتونستن انجام بدن .

  7. مریم گفت:

    کاش این اقدامات در دوره های قبلی انجام می شد.اقای زارع دست کسانیو گرفتی که سالها چشم انتظارند. کسانی که از طبیعی ترین حقوق انسانی هم محروم بوده اند، چقدر گذشتگان ما بد کرده اند×!!!

  8. ساداتی مقیم یاسوج گفت:

    بسیار خسته نباشین دل مردم رو شاد کردیت امیدوارم همیشه شاد باشین استاندار و نماینده فعالی داریم بازهم منتظر خبرهای جدید هستیم

  9. روح الله گفت:

    وقتی هدف تخریب باشه حتی اگر معاون وزیرم بیاد یاسوج و به حرف زارعی دست به اباد کردن استان بزنه ما نمیپذیریم چون یاد گرفتیم باید از مردمی که به ما رای ندادند و زارعی رو انتخاب کردند انتقام بگیریم

  10. علیرضا گفت:

    خدمات خوبی شده تو این اوضا بد اقتصادی”استاندار سته نباشید”درود بر زارع پرتلاش

  11. f گفت:

    با سلام از شهرستان مممسنی هستم درود بر غلامحمد زارعی مرد بی تکبر زحمت کش فعال خستگی ناپذیر که با امدنش شهرستان بویر احمد ودنا به خود می بالند ولی نگرانی از ایشان دارم که هنوز مدیر کل نفت را عوض نکرده و بیش از اندازه ایشان را دوست دارم درود بر غامحمد زارعی درود بر بو یراحمدی اصیل

  12. آقایی گفت:

    درود بر شما جناب زارعی پیروزو سربلند باشید. هوالحق

  13. شهروندی گفت:

    یک بررسی جدی کنید اکثر خانوارها دارای لوله پشت کنتور هستن اگر به راستی این منازل را شناسایی وجریمه سنگین کنید که یقین دارم نمی کنید خیلی از مشکلات حل میشود امات کو عزم راسخ

  14. لیشتر گفت:

    سلام و خسته نباشید خدمت همه ی مسولان دلسوز از جمله نماینده پر تلاش جناب آقای زارعی که در طول این یک ماه با افتتاح پروژه های متعدد عمرانی و اقتصادی الحق ثابت کردندکه نماینده ای عملگرا هستند .کسانی که چشمان خود را بر روی حقیقت می بندند و همیشه به دنبال نقد تخریبگرانه علیه آقای زارعی هستند بهتر است با چشمانی باز به عملکرد آقای زارعی نگاه کنند.

  15. ناشناس گفت:

     درود بر مدير عامل آب وفاضلاب كشور درود براستاندار . و مديران عامل آب وفاضلاب  علي الخصوص روستايي 

  16. سیمان گفت:

    اگر بپذیریم فردا روزی در پیشگاه خداوند جوابگوی اعمال و رفتار وگفتار خود هستیم  الحق وانصاف هم استاندار و هم مسئولین و هم نماینده (حاج زارع) و هم حضرت ایت الله ملک حسینی زحمات زیادی میکشند و هم اینجانب به عنوان مطلع از همشون تشکر میکنم

دیدگاه شما