پنجشنبه 7 اسفند 1393 - 16:52

برگزاری مختلط کلاس تنظیم خانواده در دانشگاه آزاد یاسوج + پاسخ دانشگاه

نکته جالب توجه اینجاست که این کلاس مختلط ساعت ۱۸ تا ۲۰ شب برگزار می شود.

 درس جمعیت و تنظیم خانواده، هر چند با اسامی دیگری ممکن است در برخی از دانشگاه ها تدریس شود؛ اما محتوای قابل پیش بینی و مشخصی دارد.

خبرگزاری دانشجو نوشت: در این درس دانشجویان با شیوه های مختلف تنظیم خانواده و مدیریت جنسی آشنا می شوند و به همین دلیل هیچگاه این کلاس به صورت مختلط برگزار نشد و حتی کمتر اتفاق افتاد که استاد دانشجویان دختر در این درس را استادی از جنس مخالف عهده دار شود.

برخی از دانشجویان دانشگاه آزاد واحد یاسوج در گفتگو با خبرنگار این خبرگزاری از روند برگزاری کلاس درس تنظیم خانواده در این واحد دانشگاهی ابراز نگرانی کرده اند.

این دانشجویان اظهار داشتند که کلاس مذکور، به صورت مختلط برگزار می شود و ۳۶ دانشجوی دختر و پسر به بهانه کمبود فضای آموزشی باید در این کلاس شرکت کنند.

این در حالی است که دانشگاه آزاد یاسوج دارای دو ساختمان وسیع با کلاس های متعدد است که حتی یکی از ساختمان های آن به صورت خالی رها شده و هیچ دانشجویی در آن رفت و آمد نمی کند.

این دانشجویان از نارضایتی استاد مربوطه سخن گفتند و بیان داشتند: استاد مربوطه نیز در آغاز کلاس درس از اینکه نمی تواند همه موارد را در این کلاس عنوان کند عذر خواهی کرد.

نکته جالب توجه اینجاست که این کلاس مختلط ساعت ۱۸ تا ۲۰ شب برگزار می شود.

این دانشجویان برخی از خاطرات حرمت شکنانه کلاس درس تنظیم خانواده را مطرح کردند که درج آن در فضای خبری امکان پذیر نیست.

لازم به ذکر است، دانشگاه آزاد سال گذشته نیز در دستورالعملی، فضای حاکم بر این دانشگاه را به سمت دیگری سوق داده بود که امیدواریم اتفاق پیش آمده در دانشگاه آزاد یاسوج، فتح بابی برای سناریویی از پیش طراحی شده در دیگر دانشگاه های کشور برای شکستن حریم اخلاقی نباشد.

در همین حال دانشگاه آزاد این موضوع راتکذیب کرد.

روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج با انتشار تکذیبیه ای، شایعه درج شده در برخی رسانه ها در زمینه برگزاری کلاس تنظیم خانواده را به صورت مختلط رد و آن را کذب خواند. در این بیانیه تصریح شده است که درس تنظیم خانواده از سال 92 از دروس عمومی حذف شده و درس «دانش خانواده و جمعیت» جایگزین آن شده است و با توجه به سرفصل و بخشنامه‌ها برای ارائه این درس تاکیدی بر تفکیک جنسیتی کلاس‌ها نشده است.

متن کامل این تکذیبیه به این شرح است:

ایسکانیوز نوشت: خبر برگزاری کلاس مختلط تنظیم خانواده کذب محض است و درسی به نام تنظیم خانواده در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج تدریس نمی شود.

از سال 92 تا کنون درس تنظیم خانواده و جمعیت منسوخ و از لیست دروس عمومی حذف شده است و بر اساس منویات مقام معظم رهبری در زمینه تحکیم بنیان خانواده و سبک زندگی و با هدف تشویق جوانان و افزایش جمعیت درس (دانش خانواده و جمعیت) با همین هدف ارائه و منبع درس مذکور نیز کتاب (اخلاق خانواده) است.

لازم به ذکر است، نظارت بر نحوه ارائه درس (دانش خانواده و جمعیت)، ارزیابی عملکرد مدرسان بر عهده نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههاست و تنظیم برنامه های اجرای درس مذکور در سطح دانشگاه نیز بر عهده گروه معارف اسلامی دانشگاه است.

گفتنی است، این درس با توجه به سرفصل و بخشنامه های آن، تأکید بر تفکیک جنسیتی ندارد.

همچنین درس مذکور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج از سوی اساتید مجوزدار از معاونت امور اساتید قم از جمله مسئول دفتر نهاد محترم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان ارائه گردیده است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=141172
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. خانواده گفت:

    در تکمیل پاسخ دانشگاه به سمع برسانم

    اولاً دانش خانواده با تنظیم خانواده به طور مطلق از نظر محتوا و سر فصل و مبانی و هدف متفاوت می باشد . ثانیاً این کتاب جنبه تشویقی دارد برای رو آوردن جوانان به خصوص دانشجویان ثالثاً در پاسخ آن استادی که فرموده از اینکه نمی تواند همه موارد را در این کلاس عنوان کند باید عذر خواهی کرد مطمئن هستم که این استاد نه مجوز این درس را دارد ونه از سر فصلهای این درس اطلاع دارد. این درس هیچ نکته ای که که قابل ذکر کردن نباشد در او وجود ندارد و مسئولیتهای اخلاقی و حقوقی زن و مرد در خانه می پردازد ولا غیر

    • مشی ایمور گفت:

      با عرض معذرت اون قسمت ثانیا رو توضیح میدید که یعنی چی ؟دقیقا جوانان و دانشجویان به چی روی بیاورن؟

  2. ناشناس گفت:

    سلام قبلا ما در بوشهر هم مختلط بودیم

  3. دانش گفت:

    فردی که این اطلاعات را داده است یا دانشجو نبوده یا مغرض.واحدیاسوج سه ساختمان دارد ودر هرسه کلاس برگزار میگردد

  4. دانشجو گفت:

    دانشگاه آزاد یاسوج از نظر بار علمی خیلی پایین همچن کاری هم انجام بده ازش بعیید نیست چون صد در صد از نظر فرهنگی هم سطح پایینی میباشد (مسولین دانشگاه ) برادر من همه کسانی که در دانشگتاه حضور پیدا کردند این درس و گذراند پس چطور میگی که مسائل جنسی مطرح نشده !!!!!!!!!! شاید در دانشگاه آزاد جدیدآ به جای تنظیم خانواده یا دانش جمعیت خانواده دارند فرمول نیوتن را تدریس می کنند!!!!!!! برادران مسولین دانشگاه آزاد تنظیم خانواده یعنی نحویه صیحح باربری و کنترل جمعیت خانواده …… دانش جمعیت خانواده باز هم همین معنی رو میرسونه پس زیاد خودتو در باره اسمش اذییت نکن فقط لطفا خودتون اصلاح کنید به جای دفاع……..

    • مهمان گفت:

      گر تو بهتری می زنی بستان بزن. اولا شما که ادعای دروغ مطرح نموده اید باحضور نماینده محترم رسانه ها شخصأ در دانشگاه حضور یابید و ادعای خود را ثابت کنید. دانشگاه آزاد اسلامی واحد یاسوج ضمن اینکه به گواه دانشجویانی از این دانشگاه که در سایر دانشگاه های کشور مشغول تحصیل در دوره دکترا هستند و یا فارغ التحصیل شده اند از دانشگاههای معتبر علمی کشور است. ثانیا مراتب حجاب اسلامی و مقررات اسلامی در این دانشگاه بخوبی رعایت می شود. اگر چه هراز گاهی افراد مغرض و عمدآ شایعاتی را ترویج می دهند. ولی اینجانب که خود شاهد عملکردهای دانشگاه هستم و در بین دانشجویان و اساتید می باشم معتقدم که این دانشگاه از حیث رعایت شئونات اسلامی و به تبعیت از دستورالعمل های مسئولین محترم فرهنگی ، اگر بهترین دانشگاه استان نباشد یکی از بهترین ها می باشد. لطفأ کسی که اخبار دروغ فوق را رواج داده است بدون نگرانی به دانشگاه مراجعه و در حضور مسئولین محترم ادعای خود را ثابت نماید. در غیر اینصورت دانشجویان و اساتید شریف دانشگاه هرگز وی را نمی بخشند.

  5. ناشناس گفت:

    تنظیم خانواده شده دانش
    اما جمعیتش که سرجاشه مگه جمعیت نه یعنی فرزند آوری

  6. ازاد گفت:

    این دانشجویان دانشگاه ازادی که من میبینم فکر نکنم از کلاسهای مختلط بدشون بیاد هرچی باشه خودم این کتاب که میگید دارم تازه خبر نداری که هر دو جنس تو بحث ها نطارت نزدیکی بهم دارن

  7. دانشجو گفت:

    من خودم تو اين كلاس بودم راست ميگه استاد همه چيز رو نميگه به خاطر مختلط بودن

  8. فريضه الهي گفت:

    مسئولان دانشگاه در مورد برگزاري كلاس ها موقع نماز چه پاسخي دارند مگه اسلام به نماز اول وقت تاكيد نكرده

  9. دانشجو گفت:

    خیلی هم خوبه اتفاقا جذابتره چون خودم دانشجو همین کلاسم

دیدگاه شما