چهارشنبه 6 اسفند 1393 - 17:00

سخنان متفاوت خادمی در عرض 11 روز! (+عکس)

گروه اقتصادی – سرانجام بهمن ماه به پایان رسید و تب افتتاحیه ها و کلنگ زنی پروژه ها هم فروکش کرد تا امسال را با وضعیت بهتر در حوزه های عمرانی به استقبال سال جدید برویم.

به گزارش «بویر نیوز»، در دنیای امروز توسعه زیرساخت های عمرانی یکی از مهمترین مولفه های توسعه یافتگی درهر کشوری محسوب می شود؛ چرا که اصولا بخش های عمرانی بستری اولیه برای شکل گیری پیشرفت در بخش های دیگر هستند. طی چند سال گذشته به سبب مشکلات عدیده اقتصادی در کشور شاهد رکود و تعطیلی بسیاری از پروژه های عمرانی و اقتصادی در سراسر کشور بودیم و از طرفی کلنگ زنی های بی رویه و بی برنامه و اصطلاحا سوری نیز مزید بر علت شد تا این وضع شرایط بدتری را به خود بگیرد بطوری که از سوی مقامات رسمی در استان کوچک کهگیلویه و بویراحمد اعلام شد بیش از 500 پروژه با پیشرفتی کمتر از 20 درصد روی دست مانده است!

در سال‌های اخیر بسیاری از طرح‌های عمرانی کشور به دلیل اختصاص نیافتن اعتبارات لازم در رکودی چند ساله مانده اند و یا  روند تکمیل آنها در بازه زمانی طولانی رخ داده است. از سوی دیگر بنا به نظر کارشناسان با توجه به رشد جمعیتی کشور و نیاز روز افزون به توسعه زیربناها و زیرساختها نوع عملکرد فعلی پاسخگوی نیاز جامعه  نیست.

با وجود چنین شرایطی، خارج از انصاف است اگر از کنار تلاش ها و خدمات مجموعه دولت و مدیران اجرایی  بسادگی بگذریم و لازم است برای به ثمر رسیدن بیش از 320 پروژه استان کهگیلویه و بویراحمد در سال 93 به همه خدمتگزارن مردم و نظام اسلامی خسته نباشید و دست مریزاد گفت.

اما امسال تعداد پروژهای عمرانی؛ اجرایی و اقتصادی که در کهگیلویه و بویراحمد افتتاح یا کلنگ زنی شدند؛ محرز نشد چرا که آمارهای ارائه شده از سوی رسانه ها در روز افتتاحیه پروژه ها و همچنین آمارهای فرماندارن که در روز بهره بردای و روزهای قبل از آن به عموم اعلام شد با یکدیگر و با گزارش پایانی استاندار از این پروژه ها اختلاف قابل توجهی دارد!

در جدول زیر لیست پروژه های افتتاحی و کلنگ زنی شده در دهه فجر به روایت رسانه ها؛ فرمانداران و استاندار آمده است:

تعداد(جدول امارهای متناقض ارائه شده در دهه فجر)

حال سوال اینجاست اختلافات این آمارها از کجا نشات می گیرد؟ بعنوان نمونه استاندار کهگیلویه و بویراحمد در گزارش ارسال شده از سوی پورتال رسمی وزارت کشور در تاریخ  93/11/21 که روز افتتاحیه در شهرستان بویراحمد بود، گفته است: از مجموع پروژه های شهرستان بویراحمد، 70 پروژه افتتاح و شش مورد کلنگ زنی و 52 مورد عمرانی و 24 طرح اقتصادی است.(اینجا کلیک کنید)

1

اما در تاریخ 93/12/2 از طریق همین پورتال وی گزارش داده است: در دهه فجر به مناسبت سرآغاز سی هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 69 پروژه در شهرستان گچساران، 48 پروژه  در دنا و در بهمئی 36 مورد، کهگیلویه 27، لنده 16، چرام 17، باشت 26، بویراحمد 100 پروژه افتتاح و کلنگ زنی شد.(اینجا کلیک کنید)

2

جای تعجب دارد که در استان کوچکی همچون کهگیلویه و بویراحمد اینچنین اختلافات آماری در فاصله کوتاه و آنهم از زبان یک نفر منتشر شود! و بی تردید اگر این رویکر اصلاح نشود زمینه بی اعتمادی به استانداری و آمارهایش ایجاد می شود و مردم را یاد امارهای احمدی نژاد می اندازد.

به گزارش «بویر نیوز»، در هشت سال دوران دولت احمدی‌نژاد، یکی از انتقاداتی که عموما به وی و دولتش می‌شد و اغلب هم حالت تمسخر به خود می‌گرفت، آماری بود که رئیس دولت می‌داد؛ آمارهایی که ‌‌گاه با آمار دیگران مردان اقتصادی دولتش در تضاد بود و این زیر سوال رفتن آمارهای احمدی نژاد به حدی مورد توجه منتقدین وی بود که در یکی از مناظرات انتخاباتی سال ۸۸، وقتی احمدی‌نژاد ادعای کاهش تورم را مطرح کرد، یکی دیگر از کاندیداهای ریاست جمهوری اظهار داشت، اگر تورم کاهش یافته بود، حتی ننه جون او هم می‌توانست کاهش تورم را حس کند! و همین باعث شد تا بی اعتمادی به احمدی نژاد و حتی بی اعتمادی به آمار در کشور بیش از بیش احساس شود که البته این روزها رسانه ها و منتقدین دست بر وری  به اختلاف آمارهای روحانی و سایر دولتمردانش  گذاشته اند و علت  و دلایل ان را نه در مرکز آمار و بانک مرکزی بلکه در دولتی بودن مراکز آمارگیری بیان می کنند.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=141045
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    والا احمدی نژاد به این بزرگی دروغ نمیگفت!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    • مجید گفت:

      چرا میخواین  یه نیروی اصلاح طلب رو تخریب کنین??
      آقای استاندار  اینهمه نوسازی مدارس به جونت رسید برات اینهمه پروژه افتتاح کرد میدونی کارمنداش زیر خط شدید فقر هستن??
      کارمندای هیچ اداره ای از لحاظ مالی به فلاکت نوسازی مدارس نیستن!!!

  2. بشناس گفت:

    او در ریاضی ضعیف بود ولی این نمره هاش عالی بود! آدم نباید به مشاور اعتماد داشته باش

  3. ناشناس گفت:

    درود براستاندار

  4. دوست گفت:

    آقاي استاندار مديركل روابط عمومي خيلي لنگ ميزنه عوضش كن ايشون بيشتر به دنبال كارهاي باغش وتالارش كسي كه 8سال رفته به دنبال پول درآوردن ديگه حس روابط عمومي خوبي نداره متاسفانه با اومدن ايشون روابط عموميها به دست فراموشي سپرده شدن وخبري ازاونها نيست ضمن اينكه اگرنقدي به شماوارد ميشه يكي از عواملش روابط عمومي ضعيف شماست 

  5. ناشناس گفت:

    نباید در آمار و افتتاح و کلنگ زنی و گزارش دهی به سبک احمدی نژاد عمل کرد.

  6. حق گو گفت:

    احمد ی نژاد به این بزرگی نگفته بود

دیدگاه شما