چهارشنبه 6 اسفند 1393 - 14:08

نماینده ولی فقیه در سپاه: عده ای از روحانیون با امام همراهی کرد اما بعد از ایشان، با ولایت فقیه زاویه گرفتند و در زمان حساس سکوت کردند

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: روحانیت باید در همه صحنه های انقلاب با تمام وجود در صحنه بوده و نسبت به انقلاب و نظام بی تفاوت نباشد.

به گزارش «بویرنیوز»، حجت الاسلام والمسلمین علی سعیدی سه شنبه شب در مراسم بزرگداشت شهید آیت الله فضل الله محلاتی در مدرسه فیضیه قم افزود: بعد از انقلاب اسلامی روحانیت را می توان به سه دسته تقسیم کرد یک دسته کسانی بودند که از ابتدا با امام راحل و انقلاب همراه بوده و بعد از امام نیز همراه انقلاب و وفادار به ولایت باقی و برای تقویت نظام از خود مایه گذاشته اند.

وی ادامه داد: دسته دوم روحانیونی بودند که از همان ابتدا در مقابل امام راحل ایستاده و راه خود را جدا کردند ولی دسته سوم کسانی هستند که با امام راحل همراهی کرده ولی بعد از رحلت امام راحل، با انقلاب اسلامی و ولایت فقیه زاویه گرفتند و در زمان حساس نیز سکوت کردند.

وی با اشاره به اینکه باید ولایت فقیه را معیار قرار دهیم، افزود: در زمانی که رسول خدا در راس حکومت بودند، آیا می توانیم یک روحانی بی تفاوت را در قبال پیامبر اعظم (ص) به حساب بیاوریم؟

سعیدی، نقش و چیدمان روحانیت قبل و بعد از انقلاب اسلامی را با هم مقایسه کرد و گفت: قبل از انقلاب ولایت فقیه به عنوان محور در راس نبودند ولی بعد از انقلاب ما از نعمت ولایت فقیه بهره مند هستیم و باید ایشان را محور و معیار قرار دهیم.

وی افزود: در زمان پیامبر اسلام، خواص همه برمحور ایشان بودند ولی بعد از رحلت و زمان امامت حضرت علی (ع) خواص تجزیه شدند، افراد ولایتمدار دنبال شاخص و معیار بودند ولی برخی نیز با وجودی که می دانستند حضرت علی معیار حق و باطل است به بیراهه رفتند و کار به جایی رسید که حضرت 24 سال از حکومت منزوی شده و چیدمان روحانیون، مداحان و مردم و… به گونه ای دیگر رقم زده شد.

نماینده ولی فقیه در سپاه تصریح کرد: در ماجرای فتنه همین اتفاق برای انقلاب افتاده است، برخی خواص سکوت کردند.

وی ادامه داد: اینکه رهبر معظم انقلاب می فرمایند که ما هیات، مداح و آخوند سکولار نمی خواهیم به این معناست که اینها کاری با انقلاب ندارند.

وی همچنین گفت: امروز در سطح جهان اسلام نیز این انحراف ها وجود دارد و پرچم های داعش، اسلام سکولاریزه ترکیه و سعودی هرچند به ظاهر کلمه الله روی آنها نوشته شده است ولی برای ایجاد تفرقه در جهان اسلام شکل گرفته و در مسیر باطل هستند.

وی یاداورشد: ما در شرایط حساسی قرار داریم و روحانیت شیعه در آزمون سختی در تاریخ قرار دارد چون دایره تقابل بسیار گسترده است، در زمان ائمه اطهار نیز این تقابل اینگونه گسترده نبود امروز یک طرف کفر و استکبار و طرف دیگر جمهوری اسلامی و ولایت قرار دارد.

وی یادآورشد: ما ناچار هستیم مسیر اصلی را دنبال کنیم بنا نیست امام زمان (عج) با داعش مبارزه و منطقه را نجات دهد، منطقه خاورمیانه را باید رهبر و ملت ایران نحات دهند و زمینه ظهور را فراهم کنند.

تیک

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=141026
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما