جمعه 1 اسفند 1393 - 18:58

پیام تسلیت ها در سوگ از دست دادن مورخ هم استانی+ متن پیام ها

majideیک نویسنده سرشناس کشوری و اهل استان کهگیلویه و بویراحمد دیروز، پنجشنبه، ۳۰ بهمن ماه در سن ۸۰ سالگی، دار فانی را وداع گفت.

به گزارش بویرنیوز، نورمحمد مجیدی کرایی از نویسندگان و شعرای سرشناس کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد و نویسنده ۱۴ اثر تاریخی از جمله «تاریخ و جغرافیای کهگیلویه و بویراحمد و تاریخ و جغرافیای ممسنی» صبح امروز، نویسنده سرشناس کشوری و استانی، در سن ۸۰ سالگی، دار فانی را وداع گفت.

نورمحمد مجیدی کرایی از نویسندگان و شعرای سرشناس کشور و استان کهگیلویه و بویراحمد و نویسنده ۱۴ اثر تاریخی از جمله «تاریخ و جغرافیای کهگیلویه و بویراحمد، تاریخ و جغرافیای ممسنی، تاریخ کازرون، تاریخ بهبهان، اورنگ باختگان ایران در سه جلد، علما و شعرای کهگیلویه و بویراحمد و مردم و سرزمین های کهگیلویه و بویراحمد» بوده که بیش از ۱۰ عنوان کتاب نیز در خصوص تاریخ و جغرافیای استان کهگیلویه و بویراحمد، فارس و خوزستان تألیف کرده است.

این پ‍ژوهشگر برجسته استان، پس از بازگشت از سفر تحقیقی و مطالعات میدانی در مناطق بهبهان، کهگیلویه و گچساران دچار کسالت شده بود و طی ماه های گذشته در بیمارستانهای یاسوج و شیراز بستری شده بود.

پیام تسلیت‌ها

فرماندار کهگیلویه درگذشت نویسنده توانمند کهگیلویه و بویراحمدی را تسلیت گفت.

اناالله واناالیه راجعون

یرفع الله الذین امنوامنکم والذین اوتواالعلم درجات

ازملک ادب نادره کاران همه رفتند.شوبار سفر بندکه یاران همه رفتند.خبر اندوه بار در گذشتچهره ماندگار دانش ومعرفت استاد نور محمد مجیدی کرائی موجب تاثر وتالم خاطر همگان گردید.فقدان شخصیتی سترگ وکم نظیر که رشته تاریخ وتاریخ پژوهان ایران زمین وامدار تلاش های ماندگار وبی مانند اوهستند .خسارتی است جبران ناپذیر که بر پیکر دانش ومعرفت وارد شد.اندیشه بار:دانش گسترده-زبان شیوا وقلم تواناکه با طبع بلند وعزت نفس وازادگی همراه بود.ازان مورخ فرزانه چهر ه ای معیار در عرصه تاریخ وفرهنگ به یادگار گذاشت .خلق اثر های جاودانه در حوزه تاریخ ره توشه ای بس ارزشمند برای دانش پژوهان حوزه تاریخ ونیز گنجینیه ای پایان ناپذیر برای تاریخ استان عزیزمان کهگلیویه وبویر احمد است. اینجانب مصیبت فقدان این مورخ بزرگ ونامور تاریخ معاصر استان وهمشهری عزیز را به خانواده گرانقدر ان استاد فر زانه دانشجویان ودانش اموختگان محضر پر فیض ان دردانه گنج دانش وبه همه علاقمندان وارادتمندان ایشان تسلیت گفته واز خداوند رحمان وغفار برای ان فقید سعید رحمت ومغفرت وبرای بازماندگان صبر وسلامت راارزومندم.

کرامت کریمی

فرماندار کهگیلوبه

معاون حقوقی و امور مجلس شورای عالی استان‌ها در گذشت نویسنده برتر استان کهگیلویه و بویراحمد را تسلیت گفت.

به گزارش بویرنیوز متن کامل این پیام بدین شرح است؛

انا لله و انا الیه راجعون

حاج نورمحمد مجیدی کرایی نویسنده، شاعر بی‌تردید در عرصه فرهنگ و ادب ایران و استان کهگلیویه وبویراحمد نام خود را در قامت ممتاز نویسنده‌ای متعهد وتاریخ نویسی توانمند ماندگار کرده است، فقدان این نویسنده ارجمند را که به جاست او را تاریخ‌نویس و پژوهشگری متعهد بخوانیم به جامعه فرهنگ و ادب کشور و استان کهگلیویه و بویراحمد تسلیت عرض نموده و از پروردگار علو درجات غفران الهی برای وی و صبر جمیل برای بازماندگان مسئلت دارم، روحش شاد و یادش گرامی باد.

امیررضا خوش‌آیین معاون حقوقی و امور مجلس شورای عالی استان‌ها و عضو شورای اسلامی شهر دهدشت

 

کبنانیوز/

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=140369
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    علوم درجات غفران الهی و صبر جمیل!!!!  ناسلامتی حقوق هم خونده آقای معاون شورا یه کم هم ادبیات بخون در حد پیام تسلیت نوشتن 

دیدگاه شما