یکشنبه 12 بهمن 1393 - 23:02

از انتقاد استاندار به وضعیت گذشته تا واکنش به قومگرایی و پارتی بازی در کهگیلویه و بویراحمد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: 1800 پروژه‌ نیمه‌تمام کهگیلویه و بویراحمد حاصل کلنگ‌زنی‌های بی‌رویه گذشته است.

به گزارش بویرنیوز، سید موسی خادمی عصر امروز و در نخستین روز از ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی و دهمین نشست مطبوعاتی خود از ابتدای مدیریت خود با تبریک این ایام به همه مردم استان اظهار کرد: مردم کهگیلویه و بویراحمد در همه عرصه‌ها پیشتاز حضور بوده‌اند و در شکل‎‎‌گیری انقلاب نیز نقش موثری داشتند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: مردم استان ما با روحیه انقلابی و ولایت‌مدارانه با حضور خود در تمامی صحنه‌ها زبانزد خاص و عام بوده و هستند.

این مسئول بیان داشت: همه به دنبال این هستیم که جمهوری اسلامی کارآمد باشد و همه باید امروز خود را در صحنه عمل برای این کار آماده کنیم.

وی گفت: امروز ایران به عنوان قدرت منطقه‌ای شناخته شده و در منطقه بدون ایران هیچ حرکتی نمی‌شود انجام داد چراکه در استقلال سیاسی و پیشرفت علمی در منطقه جزء کشورهای پیشرو است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه بارش نعمات انقلاب اسلامی در این استان همواره وجود داشته، تصریح کرد: مردم این استان در همه صحنه‌ها جانانه به میدان آمده‌اند و نظام هم برای آن‌ها کم نگذاشته است.

این مسئول بیان داشت: اینک در بسیاری از شاخصه‌ها رشد استان ما مطلوب بوده است اما باید دانست که پیش از انقلاب در این استان هیچ آسفالت، دانشگاه و برق و گازی وجود نداشته و همین موجب نمود برخی از محرومیت‌ها تاکنون شده است.

خادمی ادامه داد: نابرابری‌های زیادی میان این استان و سایر استان‌ها از گذشته وجود داشته که امروز وظیفه داریم سرعت‌ها را بیشتر کنیم تا بتوانیم خلاء‌های موجود را پر کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از برنامه‌های دولت تدبیر و امید برقراری توازن منطقه‌ای در کهگیلویه و بویراحمد است که در برنامه ششم بیشتر دیده خواهد شد.

وی تصریح کرد: باید از خود استان مشکلات را برطرف کنیم و تا از درون نجوشیم اتفاق خاصی نخواهد افتاد تا بتوانیم به توسعه پایدار دست پیدا کنیم.

مسئول ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه اکنون در استان و برای دهه فجر 219 پروژه عمرانی با 155 میلیارد تومان اعتبار داریم، تصریح کرد: دلیل ناتمامی هزار و 800 پروژه این استان کلنگ‌زنی‌های بی‌رویه گذشته است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: رضایت باندهای سیاسی برای مسئولان کهگیلویه و بویراحمد بی‌اهمیت است.
دکتر خادمی همچنین با بیان سخنانی در خصوص لزوم نپرداختن به مسائل قومی و طایفه‌ای اظهار کرد: به جای این که به فکر طایفه‌گرایی باشیم باید به توسعه استان برای عبور از محرومیت تاریخی فکر کنیم.

وی در ادامه خدمات نظام جمهوری اسلامی را در نقطه به نقطه استان قابل مشاهده ذکر کرد و گفت: اما باید برای همطراز شدن با سایر استان‌ها در توسعه تنها به فکر کار و تلاش و خدمت باشیم و کمتر به مسائل حاشیه‌ای بپردازیم که طایفه‌گرایی و دم زدن از قومیت‌ها از این حاشیه‌ها به شمار می‌رود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد در همین خصوص افزود: امروز نباید تنها به فکر این باشیم که بخشدار فلان منطقه از کدام طایفه و فامیل انتخاب شود بلکه باید به دنبال رفع مشکلات مناطق باشیم و دست از برخی حرف‌ها که رنگ و بوی طایفه‌ای قومی دارد در این استان برداریم.

این مسئول با رجوع به اظهارات سال قبل خود که گفته بود متأسفانه نبض سیاست بیش از اقتصاد در استان می‌زند، تصریح کرد: کار سیاسی به جای خود اما باید اولویت‌ها را در نظر گرفت که اکنون اولویت با کار و عبور از محرومیت با تلاش و همت مضاعف است.

وی گفت: البته احزاب و گروه‌های سیاسی باید بدانند که با تلاش و خدمت هر چه بیشتر است که می‌توانند رضایت مردم را جلب کنند و بهترین راه تبلیغ کار کردن و خوب کار کردن برای مردم است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: بهترین راه جلب و جذب رأی این است که خادم خوبی برای مردم باشیم که راه آن خوب کار کردن است.

مسئول ارشد اجرایی در استان بیان داشت: سعی ما بر این است که انتخابات سالم در استان برگزار شود و خروجی آن چیزی است که مردم می‌خواهند.

وی گریزی به مسائل رسانه‌ای و مطبوعاتی در استان زد و گفت: اطلاع‌رسانی باید یکی از برنامه‌ها و اولویت‌های اصلی مدیران باشد که متأسفانه مدیرانی که دانش اطلاع‌رسانی ندارند به خوبی از این فضا استفاده نمی‌کنند.

استاندار با گلایه از برخی رسانه‌ها که صحبت‌ها و مطالب اصلی و کلی را رها کرده و تنها به جزئیات می‌پردازند، تصریح کرد: بداخلاقی رسانه‌ای در استان وجود دارد که برای مثال از یک جلسه 3 ساعته مدیران تنها یک قسمت کوچک حاشیه‌ای بزرگ‌نمایی می‌شود و بقیه حرف‌ها و تصمیمات در رسانه‌ها دیده نمی‌شوند.

خادمی در خصوص اختلاس در استان گفت: جز استان‌های پاک کشور در موضوع اختلاس هستیم و استان ما در این زمینه استان شیشه‌ای است اما نمی‌توان منکر پارتی‌بازی و رابطه‌بازی بود که برای رفع این معضل هم باید کمک کنیم.

این مسئول خاطرنشان کرد: برای خدمت به مردم به دنبال رضایت هیچ خط و باندی در استان نیستیم و تنها ملاک ما خدمت به مردم و کار و تلاش برای آبادانی استان است.

منبع: فارس

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=138304
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. خورزوخان گفت:

    سوگند به خدا که درخصوص قوم بازی و باندبازی شما دروغ می گوئید شما هم خط بازی کردی و هم قومگرائی

    • علی گفت:

      اخی بمیرم برا این انتقاد چقد بد که پارتی بازی می کنن،اگه پارتی بازی نبود که خودتون هم استاندار نمی شدید

  2. - گفت:

    شعار ندهید. بویر نیوز چرا واقعیت رو مخفی میکنید. تنها پروژه ملی استان که طرح سفر مقام معظم رهبری در سال 73 میباشد هنوز به جایی نرسیده و تعطیل شده است. این درحالیست که تمام فعالیت های اجرایی مسیر و تونل کاملاً تعطیل شده است. تمام ماشین آلات ودستگاههای راهسازی را به استان لرستان انتقال دادند و بیش از 700نفر از نیروها بطور مستقیم اخراج گردیده و بیکار شدند و هم اکنون فقط 95نفر مشغول به کار هستند که 53 نفر نگهبان هستند و بقیه درحال جمع کردن اسناد و کارها بوده تا کارگاه تعطیل شود. البته اگر مسئولان ادعای فعال بودن جاده رو دارند مربوط به قطعه دوم که شرکت پارس گرما کار میکند . اما بزرگترین قطعه کار به طول 63 کیلومتر که دراختیار قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء میباشد در حال تعطیلی کامل است. گرچه چندین بار استاندار محترم و نماینده محترم ولی فقیه در استان و معاون محترم وزیر راه و شهرسازی به کارگاه مرکزی واقع در قلعه دختر تشریف آوردند اما متاسفانه هیچگونه کمکی به حل مشکل پروژه نشد . البته باید توجه داشت که نماینده محترم شهرستان کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی جناب حجت الاسلام والمسلمین بزرگواری تاکنون برای یکبار در پروژه حضور نیافتند و پیگیری نکردند. و اعلام کردند که بودجه نیست. چرا دیگر نمایندگان استان برای شهرستان حوزه خود بودجه جذب میکنند؟ این همه افرادی که بیکار شدند کجا بروند. الان چهار ماه حقوق عقب افتاده نیروها پرداخت نشده. عیدی و سنوات سال گذشته پرداخت نشده. نیروهای که اخراج میشوند بدون اینکه حق و حقوقی دریافت کنند تسویه حساب می شوند. یکی به داد این پروژه برسه. طرح مقام معظم رهبری را رها نکنید

  3. s m a گفت:

    امام  زاده  علی جواب کارات رو بده

    • اصلاح طلب یاسوجی گفت:

      اقای استاندار قسم حضرت عباست را باور کنیم یا دم خروس که زده بیرون؟ آخرین مدیرکلی که عوض کردی یک مدیر قوی را که خودت نمونه اعلام کردی برداشتی یک ساداتی ضعیف را گذاشتی فقط چون ساداتی بود.بقیه اقوام میبینند وقتی ملاک شما طایفه است سهم میخواهند…

  4. شهروندی گفت:

    اقای استاندار خیلی متاسفم شما قوم کراترین وحط باز ترین هستی در این استان از اول انقلاب تا حالا امده ورفت اگر تدبیر وامید دولت نمونه اش شما هستید از همین حالا فاتحه ….

  5. لات گفت:

    داداش ته قوم گرایی هستی

  6. بویراحمدی گفت:

    یه مثلی است که میگه آب نیست والا شناگر قابلیه جناب استاندار کل استان ما به اندازه اداره راه تهران پول نداره اون وقت شما از پاک بودن ونبود اختلاس صحبت میکنی معمولا جایی اختلاس میشه که پول زیادی باشه ومیلیارد به حساب نمیادنه استان ما که صد میلیون تو هر اداره ای خیلی به حساب بیاد اتفاقا جناب استاندار ما هم در استانمون استعدادهای خوبی داریم ولی حیف که بعلت نبود اعتبار دارند هرز میروند

  7. درد آشنا گفت:

    جناب استاندار محبوب انشاء اله تلاشهای شما به بار خواهد نشست و کوته فکران و مغرضان شرمنده خواهند شد
    به بزرگی گفتن فلانی امروز از شما تعریف میکرد ا ناراحت شدند و گفتند نمیدانم جه  خطایی از من سر زده که فلانی از من تعریف کرده  
    ملاک قضاوتهای بعضی ها جهالت  , زیاده خواهی و توقع بیجا ست  برخی از منتقدان شما عقیل هایی اند که خواهان سهم اضافی از بیت المال اند هر چند بر شما واجب است اگر انتفاد بجایی شود از طرف هر فرد و گروه  به آن توجه کنید ونسبت به رفع آن متعهد باشید سلامت نفس و ایمانت چاشنی لطف خداوند باد تا حصول بهروزی شما و توسعه استان زیبامان

  8. رضا گفت:

    اقای خادمی ترا بخدا قسمت میدم دیگه در مورد قوم گرای چیزی نگو بابا دیگه مردم کرکرکرکرکرکرکرکرکورکورکورکورکور ….نیستند میفهمند واقعا این گونه حرفها توهین به مردم است که میگی قوم گرایی بداست تو دنیا چه کسی به اندازه شما قوم گرایی کرد…

  9. ابومسلم گفت:

    استاندار هم قوم گراست هم خطی و باندی

  10. وای وای گفت:

    ای کاش حرف و عملمان یکی بود ، جنابعالی خودت بیشترین حس ناسیونالیستی را به بحث طایفه گرایی داری و در انتصاب مدیرانت هم اثبات نمودی . پس لا اقل شعار ندهیم .

  11. سي گفت:

    استاندار در قلب مردم جاي دارد. خواهش مي كنيم از نيروهاي شايسته استفاده نماييد. نيروهاي شايسته را به خاطر مخالف با نماينده كنار نزنيد. از اينكه به شهرستانها سفر مي كنيدو درد دل مردم را مي شنويد .خيلي لذت مي بريم .خدا پشت پناهتان

  12. ناشناس گفت:

    ببین استان چقد بدبخته که استاندارش نمیدونه پارتی بازی چیه؟؟؟؟

    مثه ادمیه که گناه میکنه ولی حواسش نباشه و نمیدونه داره گناه میکنه

  13. یاحق گفت:

    دروغ گو دشمن خداست ودروغ ریشه همه گناهان است جناب استاندار کاملا برای ما شناخته شده هست پایان عمرسیاسی شما به یاری خداوند نزدیک است

  14. غضنفر گفت:

    چرا دروغ میگی

  15. ناشناس گفت:

    باسلام. جناب آقای خادمی استاندارمحترم. شمادرست میفرمایید.اما به خداقسم مسولین گذشته  وبعضی مسولین جدید مطلقا به فکر مشکلات  مردم نیستند ونبودند.خدامیدونه حق بیچاره مردم راچطور وچگونه میخواهند پاسخوباشند.ما انتظارداریم موضوع راباجدیت کامل پیگیری کنید تا باندبازی ها وقوم گرایی ها اینقدر مردم را لگدمال نکند.یاعلی درودبرشما ودلسوزان ملت

  16. دانشجو گفت:

    جناب استاندار چه فکر کردید فک کردید مردم پاک ما از کارای شما آگاه نیستن هستند برادر

  17. عملکرد گفت:

    جناب استانداردلیل اینکه نبض سیاسی دراین استان بالاست وجودتفکرقوم گرایی وفامیل گرایی است که به عینه درشما ونمایندگان استان دیده میشود :که مسئولیت های استان را بین سه طایفه{باوی_تیرتاجی_ساداتی}تقسیم کردیداین نوع عملکرد از مصادیق بارز قوم گراییست اینگونه اظهارنظر وتناقض گویی از شما چهر ه علمی ودانشگاهی دور از شئان وجایگاهتان است وخداوند متعال در قران کریم اینگونه فاصله زیاد از شعار تا عمل رادر سوره {صف ایه 2:ای دین باوران چرا می گویید انچه راکه عمل نمی کنید}محکم کرد ه است انشائ الله خداعاقبت همه ماها راختم بخیر کند وعامل به قران باشیم

  18. سرپ گفت:

    احسن بر دکتر خادمی استاندار پرتلاش و کاری و علمی و با اخلاق
    باعث روسفیدی استان خواهی شد

  19. قرباني گفت:

    بس اين مديران ساداتي كه انتخاب كردي جزه قوم گرايي محسوب نمي شوند

  20. ناشناس گفت:

    با سلام خدمت استاندار محترم و اهالی بویر نیوز .
    امیدوارم که این نوشته با سانسور مصلحتی بویر روبرو نشه .
    جناب خادمی عزیز فکر کنم گذشته زمانی که بی توجه به شعور مخاطب در پیش از 8 سال احمدی نژاد که چشمها را بر واقعیات باز کرد بتوانیم حرف بزنیم . امروز به برکت همان دولتی که شما ازش انتقاد می کنید در هر خانهای اینترنت هست و اگه نباشه به چشمهای خود که نمی تونیم شک کنیم . دوران احمدی نژاد چه راهسازی و چه سایر فعالیتهای عمرانی رو حداقل هر روز به چشم می دیدیم الان چه؟ درسته احمدی نژاد با میزان کارهاش توقعات رو از مسئولین بالا برده ولی شما بجای 1800 پروژه نیمه تمام 100 تا کلنگ زنی خالی خالی انجام بدین . برخی مدیران و مسئولین استان که انتخاب شما هستند متاسفانه بجای عبرت از سالها پیش دقیقا باند بازیها و تفکرات 12 سال پیش رو دارند . باند بازیهایی که در دوران احمدی نژاد بدلیل دادن اختیار توسط ایشان به استاندارها جهت عدم دخالت نمایندگان در ادارات کمرنگ شده بود باز با شدت توسط برخی مدیران که هنوز در گذشته ها و انتقام گیریها از هم استانیها نمود یافته .
    بعنوان نمونه میراث فرهنگی رو بدون تبعیض و اغماض بررسی کنند که جایگاه رسمی های 15 سال سابقه با سواد کجاست و قراردادیهای تازه از راه رسیده تفکر 12 سال پیش کجا؟؟؟
    بویر عزیز امید که دعوت هر روزه برخی اصحاب رسانه به شام توسط تیم میراث گریبان شما رو نگرفته باشه .

  21. شاسگول گفت:

    استاندار عزیز جوک میگی؟ سر تا پای هیکل استان ما قوم گرایی و فامیل بازیه. از بالا تا پایین

  22. ع - مردانی گفت:

    جناب خادمی ! قرار نیست که مردم در گذر زمان همانند قبایل بدوی زندگی کنند. زندگی بشر در گذر زمان متاثر از خلاقیت ، نو آوری و رشد غلم و دانش متحول می گردد. حضرتعالی بعنوان یک انسان تحصیل کرده واقف هستید که رشد بشر در یکی دو دهه ی اخیر، هزاران برابر کل رشد بشر در طول تاریخ بوده است و این رشد به گونه ای بوده اگر انسان مرده ی 50 سال قبل اکنون سر از خاک بر آرد نمیتواند باور کند که روزی روی همین کره خاکی روزگار گذرانده است.بنابراین بپذیرد که دیار ما به نسبت این همه سرمایه خدادادی چندان رشدی نکرده است . بدیهی ترین گواه آن نیز آمار بالای افرادی است که در این استان زیر پوشش کمیته های حمایتی قرار دارند.معذالک نباید دلمان به چند متر جاده ی اسفالته خوش باشد. باید به شاخصهای توسعه نه در مقایسه با دنیا توسعه یافته، بلکه حداقل در مقایسه به استانهای همجوار توجه کرد آنگاه مجدانه بخود تکانی داد و از حقوق حقه این مردم علمی و مستدل دفاع کرد.البته گرفتن حق هیچ وقت ساده نبوده و هر ننه قمری که نمیتوانند در عرصه ی پختگی و نخبگی قد علم کند به دفاع از محرومیت های استان بپردازد.لذا برای محقق نمودن حق باید راست قامت ایستاد.باید مرد عمل بود و فرهیخته و از قابلیتهای لازم برخوردار تا هم زبان به فرمان مغز درآید و درست و مستدل ، شیوا و غرا در دهان بچرخد و هم فهمید که چگونه با فهیمان مدبرانه به تعامل پرداخت.موفق باشید

  23. پاتاوه گفت:

    300 سال از استانهای دیگه عقبیم وهنوزهم همدیگرراخورد می کنیم خوبه از استان اصففهان وفارس وخوزستان و مازندران یاد بگیریم

  24. حسین گفت:

    لطفا تبدیل وضعیت نیر های قراردادی ادارات که در ازمون استانداری سال 90 قبول گردید هاند را پیگیری فرمایید

دیدگاه شما