شنبه 11 بهمن 1393 - 12:48

شرط استاندار برای ورود سازمان‌ها به بخش کشاورزی

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تنها در جاهایی که بخش خصوصی توان انجام کار را نداشته باشد از توان بنیادها و شرکت‌ها در حوزه کشاورزی استان استفاده می‌کنیم.

خبرگزاری فارس: شرط ورود سازمان‌ها برای حضور در بخش کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد
 سید موسی خادمی امروز در گفت‌وگو با  فارس در یاسوج با بیان اینکه از مهم‌ترین محورهای توسعه استان کهگیلویه و بویراحمد بخش کشاورزی است، اظهار کرد: با توسعه این بخش می‌توان تحولی بزرگ در اقتصاد استان ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه از مزیت‌های بخش کشاورزی این است که 90 درصد آن در اختیار بخش خصوصی است، افزود: به همین دلیل کشاورزی کمترین هزینه را برای دولت دارد چرا که بار اصلی آن بر دوش خود کشاورزان است.

مسئول ارشد اجرایی در استان بیان کرد: اگر در این میان بیمه‌ها عملکرد خوبی داشته باشند کشاورزان دیگر نیاز چندانی به دولت و کمک‌های دولتی ندارند.

خادمی گفت: یکی از مزایای دیگر بخش کشاورزی این است که رقیب سنگین دولتی ندارند و در استان کهگیلویه و بویراحمد هم عزم مسئولان بر این است که از توان خود بخش خصوصی استفاده لازم را ببرند ولی در جاهایی که دیگر بخش خصوصی توان ندارد سازمان‌ها و بنیادهایی مانند کوثر و بنیاد جانبازان حضور پیدا می‌کنند.

وی حضور تشکل‌های کشاورزی در این بخش را بسیار مهم دانست و افزود: در صورتی دست واسطه‌ها و دلالان از منفعت و دسترنج کشاورزان کوتاه می‌شود که این تشکل‌ها در میدان باشند.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=138191
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما