شنبه 11 بهمن 1393 - 12:43

دردهای مردم دیشموک

سفر برخی مسوولان استان کهگیلویه و بویراحمد به بخش دیشموک شهرستان کهگیلویه، فرصتی برای مردم این منطقه فراهم کرد تا مشکلات خود را با مسوولان در میان بگذارند؛ مشکلاتی که از نبود گاز تا برق، آب و بهداری را شامل می شود.

به گزارش ایرنا، برخی مردم بخش دیشموک روز جمعه در دیدار رو در رو با برخی مسوولان استانی که از این بخش دیدن کردند با اشاره به اینکه عمق محرومیت در این بخش زیاد است خواستار برطرف شدن مشکلاتی شدند که دهه ها با آنها دست و پنجه نرم می کنند.

علی حسینی؛ یکی از این مردم دغدغه اصلی مردم بخش دیشموک را گازرسانی دانست و گفت: با گاز رسانی به این بخش ها علاوه بر حفظ محیط زیست بسیاری از مشکلات نیز برطرف خواهد شد.

عبدالعزیز صادق نیکو؛ دهیار روستای فارتق نیز با اشار به اینکه دره های فصلی تهدیدی برای اهالی روستا است گفت: اجرا نشدن طرح هادی باعث مهاجرت بیش از 20خانوار از این روستا شده است.

وی تجمع فاضلاب در این دره ها را یک معضل برای اهالی روستا دانست و افزود: جمعیت 70 خانواری روستای فارتق مهاجرت را بر ماندن در روستا ترجیح می دهند.

بخشدار دیشموک نیز در این دیدار با اشاره به اینکه دیشموک تنها شهر کهگیلویه وبویراحمد است که مرکز بستر درمانی ندارد گفت: بهسازی جاده های روستایی، استقرار پایگاه امداد و نجات ، تقویت فشار برق و تامین آب آشامیدنی سالم بیش از 15 روستای پراکنده در این بخش باید از از سوی مسوولان پیگیری و تامین شود.

صالح دادی نژاد حضور مسوولان در بخش دیشموک در دولت یازدهم را موثر خواند و افزود: در این راستا با توجه به پیگیری ها و بازدید مسوولان تا حدود زیادی مشکلات این بخش برطرف شده است.

مدیر عامل شرکت گاز کهگیلویه وبویراحمد با اشاره به پیگیری های مستمر مسوولان استانی و نمایندگان برای گاز رسانی به بخش های دیشموک و قلعه رئیسی گفت: گاز رسانی به این بخش ها از طریق شبکه گذاری و لوله کشی امکان پذیر نیست و باید از طریق ایجاد منبع انجام شود.

هوشنگ صیدالی با اشاره به اجرای شبکه شهری از سوی شهرداران دیشموک و قلعه رئیسی افزود: عملیات طراحی واجرایی شبکه های شهری از اواخر بهمن اجرا خواهد شد.

وی اظهارکرد: در فاز اول دو شهر دیشموک و قلعه رئیسی گازرسانی و در فاز دوم روستاهای پرجمعیت در این بخشها گاز رسانی خواهند شد.

معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز با اشاره به محرومیت دیشموک در بخش های رفاهی و زیر ساختی گفت: با توجه به نگاه ویژه دولت تدبیر و امید در راستای محرومیت زدایی با سرکشی مسوولان استانی و شهرستانی از این بخش محرومیت زدایی با اولویت بندی شتاب خواهد گرفت.

پژمان نیک اقبالی در این بازدید با اشاره به اینکه 20 اولویت عمرانی در سطح استان مورد توجه است گفت: گازرسانی به بخش های قلعه رئیسی و دیشموک یکی از اولویت های عمرانی خواهد بود.

وی یکی از اهداف مسوولان در سرکشی از بخش ها را پیگیری و برطرف کردن مشکلات آنها دانست وافزود: تاکنون در راستای میزان اعتبارات تخصیص یافته خدمات خوبی در بخش ها و روستاهای محروم استان ارایه شده است.

وی اتحاد و همدلی مردم و مسوولان را مهم خواند و اظهارکرد: مردم نباید قضاوت نادرست در مورد خدمات مسوولین داشته باشند.

نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، چرام و لنده در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تحریم های فلج کننده دشمنان در سالهای اخیر گفت: توسعه متوازن در روستاها نیازمند توزیع و تخصیص اعتبارات است.

حجت الاسلام سید علی محمد بزرگواری با بیان اینکه مسوولان نباید توقعات مردم را بالا ببرند افزود: مسوولان باید واقعیات را به مردم بگویند.

وی با اشاره به اینکه بودجه در مجلس بر اساس اقتصاد مقاومتی در سال آینده تنظیم می شوداظهارکرد: باید از همه ظرفیت ها برای توسعه مناطق محروم استفاده کرد.

بخش دیشموک با 24 هزار نفر جمعیت یکی از بخش های محروم استان کهگیلویه وبویراحمد است.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=138187
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما