شنبه 11 بهمن 1393 - 12:21

پرداخت تسهیلات اشتغال زایی در شهرستان بویراحمد/ برطرف کردن مشکلات اشتغال‌زایی و کارآفرینی

شامگاه جمعه به همت هوشنگ یاری‌پور فرماندار بویراحمد هیئت کارآفرینی و توسعه کسب و کار ایرانیان (توکا) به شهرستان بویراحمد سفر کردند و از نزدیک با مشکلات اشتغال کارآفرینان این شهرستان آشنا شدند.

فرماندار بویراحمد

به گزارش بویرنیوز، در این سفر یک روزه مدیرعامل گروه کارآفرینی و توسعه کسب و کار ایرانیان با هیئت همراه خود متشکل از محسن گرجی‌زاده رئیس هیئت مدیره شرکت، بردیا گرجی‌زاده عضو شرکت، اردشیر انصاری بازرسی وزارت کار و رفاه با حضور و همراهی فرماندار بویراحمد از کارگاه‌های اشتغال‌زایی و کارآفرینی برخی از مددجویان کمیته امداد و بهزیستی شهرستان بازدید کردند.

در این بازدید که ابتدا از موسسه آینده روشن یاسوج که تحت پوشش بهزیستی شهرستان بود از نزدیک با کارآفرین این موسسه که خود از معلولان این نهاد حمایتی است دیدند کردند و از نزدیک مشکلات کارگاه آن ا مورد بررسی قرار دادند.

ناهید میهن‌خواه رئیس موسسه آینده روشن یاسوج آغاز به کار خود را از سال ۸۷ عنوان کرد و گفت: در دو سال اول از طریق فنی و حرفه‌ای کارآموزان آموزش‌های لازم را فرا گرفتند و بعد از آن شروع به کار کردیم.

میهن‌خواه با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۵۰ نفر نیروی دارم اما ۴۴ نفر از آن‌ها کارآموز هستند، گفت: با توجه به توان و همت بالای معلولان قرارداد ۱۲ ماهه با بیمارستان‌های شهید بهشتی، شهید رجایی و شهدای گمنام در راستای تامین لباس کادر بیمارستان‌ها بسته شده است.

وی نبود بازار ثابت را از مشکلات عمده عنوان کرد و گفت: تمامی افرادی که در این کارگاه مشغول هستند هر کدام معلولیت خاص خود را دارند که برای امرار معاش خود نیازمند این کار به صورت ثابت و حق بیمه هستند.

اعضای گروه کارآفرینی و توسعه کسب و کار ایرانیان در بازدید از کارگاه خیاطی تحت نظارت کمیته امداد را دومین مقصد خود انتخاب کردند و از نزدیک مشکلات این حوزه را بررسی کردند.

فاطمه صادقی مسئول کارگاه خیاطی با بیان اینکه کلاس‌های ما صرفا آموزشی است، گفت: کارآموزان آموزش‌های لازم را فرا می‌گیرند و با کسب مجوز تسهیلاتی از طریق کمیته امداد دریافت می‌کنند.

وی با بیان اینکه در این کارگاه سه دوره آموزشی لباس فرم با ۳۴۰ ساعت، بافندگی ۲۴۶ ساعت و پوشاک بچه‌گانه ۲۴۴ ساعت آموزش داده می‌شود، گفت: با اتمام دوره اموزشی هر کدام از کارآموزان می‌توانند با دریافت تسهیلات اشتغال‌زایی پایداری برای خود داشته باشند.

گروه کارآفرینی و توسعه کسب و کار ایرانیان در بازدید از کانون اندیشه نیک هنرمندان معلول یاسوج از نزدیک مشکلات کارگاه معلولان این شهر را مورد بررسی قرار دادند.

سید حمید عبدل‌پور مسئول کانون اندیشه نیک هنرمندان معلول که از بی‌مهری مسئولان بسیار گلایه داشت، گفت: هنرمندان زیادی با وجود معلولیت‌های خاصی کارهای زیبایی را خلق می‌کنند که همواره مورد بی‌توجهی مسئولان واقع شدند.

وی تجهیز کردن کارگاه ویژه معلولان را خواستار شد و گفت: بازار فروش محصولات تولیدی ما مناسب نبوده و در صورتی که ادارات همکاری کنند و می‌توان بازار فروش خوبی داشته باشیم.

بازدید از کارخانه فرآوری کالوش یاسوج آخرین مقصد گروه کارآفرینی و توسعه کسب و کار ایرانیان بود که محمد انصاری رئیس کارخانه از راکد بودن کارخانه از سال ۸۸ تاکنون خبر داد و گفت: این کارخانه اشتغال‌زایی خوبی در سطح استان ایجاد کرده بود که متاسفانه به دلیل مشکلاتی تاکنون راکد مانده است.

در این بازدیدهای صورت گرفته حمیدرضا شاهسون و هیئت همراه قول مساعدت و همکاری لازم با واحدهای تولیدی کارآفرینی و کارخانه فرآوری لبنیات کالوش را به فرماندار بویراحمد داد و گفت: از هیچ کاری برای توسعه اشتغال و کارآفرینی در این استان و شهرستان دریغ نمی‌کنیم.

مشکلات اشتغال‌زایی و کارآفرینی بویراحمد برطرف می‌شود

فرماندار بویراحمد از رفع مشکلات اشتغال‌زایی و کارآفرینی در شهرستان از سوی گروه کارآفرینی و توسعه کسب و کار ایرانیان خبر داد.

خبرگزاری فارس: مشکلات اشتغال‌زایی و کارآفرینی بویراحمد برطرف می‌شود
 به گزارش فارس، هوشنگ یاری‌پور شامگاه جمعه در بازدید مدیرعامل گروه کارآفرینی و توسعه کسب و کار ایرانیان اظهار کرد: یاسوج به عنوان مرکز کهگیلویه و بویراحمد 40 درصد جمعیت استان را در خود جای دارد که باید به اشتغال آن توجه ویژه شود.

فرماندار بویراحمد از اهداف و اولویت‌ها را رونق کسب و کار و کاهش ناملایمات اجتماعی عنوان کرد و گفت: این شهرستان با داشتن ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوبی که در حوزه‌ها و بخش‌ها دارد می‌‌توان اشتغال را ارتقاء بخشید.

این مسئول بر لزوم رسیدگی به مشکلات حوزه اشتغال و کارآفرینی در شهرستان تاکید کرد و گفت: امیدواریم با حضور اعضای کارآفرینی و توسعه کسب و کار ایرانیان شاهد توسعه و رونق کسب و کار در استان و شهرستان باشیم.

مسئول ارشد اجرایی دولت در بویراحمد که حضور مدیرعامل گروه کارآفرینی و توسعه کسب و کار ایرانیان و هیئت همراه را در رفع مشکلات اشتغال و کارآفرینی موثر عنوان کرد و گفت: تمهیدات خوبی از سوی گروه کارآفرینی توکا در راستای رفع مشکلات اشتغال و کارآفرینی شهرستان اتخاذ شده است.

یاری‌پور شهرستان بویراحمد را قطب دامپروری بویراحمد خواند و گفت: در حال حاضر کارخانه‌های دامپروری غیر فعال بوده که اگر کارخانه لبنیات راه‌اندازی شود قریب به 45 نفر به صورت مستقیم و بیش‌از دو هزار نفر غیر مستقیم مشغول می‌شوند.

وی در ادامه وجود کارگاه‌های مشاغل خانگی از سوی مددجویان نهادهای حمایتی را نوعی کارآفرینی عنوان کرد و گفت: صاحبان این مشاغل که عمدتا معلولان و مددجویان هستند به دلیل نبود امکانات، اعتبارات، نبود بازار کار، بازاریاب و عدم تضمین کار مشکلاتی هستند که نیازمند همکاری و توجه هستند.

این مسئول در ادامه تولیدات زندانیان را خوب و مناسب بیان کرد و گفت: انتظار می‌رود گروه کارآفرینی و توسعه کسب و کار ایرانیان از تولیدات زندانیان بازدید داشته باشند و همکاری و حمایت‌های لازم را در این خصوص داشته باشند.

فرماندار بویراحمد خاطرنشان کرد: در صورتی که گروه کارآفرینی و توسعه کسب و کار ایرانیان از تولیدات زندانیان حمایت کند شبکه‌های اجتماعی را در سطح روستاها فعال خواهیم کرد.

منبع: سایت فرمانداری بویراحمد

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=138157
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. اصلاحطلب گفت:

    احسنت آقای دکتر اجرتون با ابالفضل. واقعا بیکاری باعث افسردگی و هزارتا مشکل بین جوونا شده خدا خیرتون بده که برای مبارزه با این هم ملک گام عملی و علمی برمیدارید

  2. ناشناس گفت:

    جوری گفته که انگار همه مشکلات حل شده

دیدگاه شما