جمعه 10 بهمن 1393 - 16:34

ایجاد 3000 شغل مستقیم در کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد

مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد گفت: با بهره‌برداری از سد «شیو»، افزون بر سه‌ هزار شغل مستقیم در بخش کشاورزی ایجاد می‌شود.

خبرگزاری فارس: ایجاد 3000 شغل مستقیم در کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد

علی لطفی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار کرد: پروژه‌های بسیار خوبی در حوزه تأمین آب شرب و کشاورزی در بخش شهرستان گچساران توسط شرکت آب منطقه‌ای در دست اجراست.

وی افزود: مهم‌ترین این پروژه‌ها سد مخزنی شیو با هدف انتقال 81 میلیون متر مکعب آب در بخش‌های شرب، صنعت و کشاورزی است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: مطالعات این سد که بخش آب شرب، صنعت، کشاورزی شهرستان‌های گچساران، باشت و بخشی از شهرستان رستم در استان فارس را تأمین می‌کند در سال 92 به اتمام رسیده است.

لطفی بیان کرد: با مساعدت نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس در خصوص تأمین اعتبار این پروژه، تأمین این پروژه از حوزه فاینانس خارجی در دستور کار قرار گرفته، پیمانکار مشخص و مراحل نهایی اخذ مجوز‌های قانونی جهت اجرای این پروژه در دست پیگیری است.

وی خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی این پروژه افزون بر 300 میلیارد تومان از محل اعتبارات فاینانس خارجی و اعتبارات ملی در حوزه این شهرستان‌ها هزینه می‌شود.

لطفی تأکید کرد: احداث این سد در حوزه اشتغال‌زایی افزون بر 3 هزار نفر شغل مستقیم در بخش کشاورزی ایجاد می‌کند.

مدیرعامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به پروژه کلنگ‌زنی رینگ مخازن آب شرب دوگنبدان از سد کوثر گفت: این پروژه به عنوان یکی از پروژه‌های مکمل آبرسانی از سد کوثر به دوگنبدان برای افق 1420 پیش‌بینی شده است.

لطفی افزود: ایستگاه‌های خط پمپاژ، تصفیه‌خانه و مخازن توزیع آب شهری در سنوات گذشته انجام گرفته و امسال مورد بهره‌برداری قرار گرفت اما به دلیل اختلاف سطح برخی نقاط شهر دوگنبدان که سبب عدم انتقال آب از مخزن 20 هزار متر مکعبی از سد کوثر شده بود، این پروژه در دستور کار قرار گرفت.

وی بیان کرد:  هزینه پیش‌بینی عملیات اجرایی این پروژه افزون بر 15 میلیارد تومان برآورد شده که شامل 11 کیلومتر خط انتقال، محوطه‌سازی ساختمان‌های مخازن موجود، ایستگاه پمپاژ، کلرزنی و تأسیسات زیر پروژه‌ای این طرح است.

لطفی تأکید کرد: پیش‌بینی ما برای پایان این پروژه قبل از سال مالی 93 تا انتهای خردادماه خواهد بود تا مردم از مزایا و منافع این پروژه بهره‌مند شوند.

 

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=138073
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :

دیدگاه شما