جمعه 10 بهمن 1393 - 16:32

کلنگ‌زنی خطوط رابط مخازن شهر دوگنبدان از سد کوثر با حضور تاجگردون + (تصاویر)

پروژه رینگ مخازن انتقال آب شرب دوگنبدان از سد کوثر با حضور رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی کلنگ‌زنی شد.
به گزارش بویرنیوز، پیش از ظهر امروز با حضور غلامرضا تاج گردون، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی و مسئولان استانی کهگیلویه و بویراحمد همچنین مسئولان شهرستانی پروژه رینگ مخازن انتقال آب شرب دوگنبدان از سد کوثر کلنگ‌زنی شد.

عارف بهگام، رئیس اداره آب گچساران در حاشیه این کلنگ‌زنی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گچساران اظهار داشت: مطالعات مرحله نخست این طرح در شهریور 88 توسط مهندسان مشاور پاراب انجام شده و به کارفرمای پروژه ارسال شد.

وی افزود: با توجه به تغییرات جمعیتی و مشکلات تملک مسیر، طرح قبلی مورد بازنگری قرار گرفته و بر اساس 215 لیتر بر ثانیه در سال 92 پیش‌بینی شد.

1

رئیس اداره آب گچساران با بیان اینکه عملیات اجرای این طرح از سال 92 آغاز شد، گفت: از جمله اهداف این طرح می‌توان به تأمین آب شرب بهداشتی با ایجاد کمربند آبی اطراف شهر و ارتباط مخازن ذخیره شامل مخزن 500 متر مکعبی روستای آبگرمو، همچنین مخزن پنج‌هزار متر مکعبی دانشگاه آزاد و مخزن 5 هزار متر مکعبی 500 دستگاه گچساران اشاره کرد.

بهگام ادامه داد: تأمین آب مناطق مرتفع دامنه شمالی شهر دوگنبدان از طریق مخزن 5 هزار متر مکعبی دانشگاه آزاد، تأمین آب مورد نیاز مجموعه دانشگاه آزاد و تأمین آب مناطق شرقی شهر دوگنبدان از طریق مخزن ذخیره موجود پنج‌هزار متر مکعبی از دیگر مزایا و اهداف این طرح به شمار می‌رود.

وی با اشاره به اجزای این طرح در بخش محوطه‌سازی گفت: اجرای دیوار و محوطه‌سازی محدوده مخزن پنج‌هزار متر مکعبی دانشگاه آزاد، ساختمان حراست و کلرزنی و ایستگاه پمپاژ برای آبرسانی به مخزن خوابگاه دانشجویی از خصوصیات دیگر این طرح است.

بهگام یادآور شد: اعتبار هزینه شده در بخش خرید لوله‌های انتقال آب و برخی تجهیزات و فعالیت‌های مرتبط افزون بر 50 میلیارد ریال برآورد شده است.

همچنین، غلامرضا تاج‌گردون صبح امروز در مراسم کلنگ‌زنی رینگ مخازن آب سرب دوگنبدان از سد کوثر ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن دهه فجر انقلاب اسلامی اظهار کرد: دهه فجر انقلاب اسلامی یادآور رشادت‌، بصیرت و از جان‌گذشتگی مردم با راهنمایی‌ و رهبری پیر فرزانه انقلاب امام راحل است. وی در ادامه با اشاره به کلنگ‌زنی پروژه رینگ مخازن آب شرب دوگنبدان از سد کوثر افزود: سد کوثر بعد از احداث، خدمات بسیار زیادی در بحث انتقال آب شرب به نقاط مختلف کشور از گچساران تا بندر لنگه به طول 800 کیلومتر ارائه داده است.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سد کوثر در قلمرو جغرافیایی شهر دوگنبدان احداث شده است، تصریح کرد: متأسفانه شهر دوگنبدان به هر دلیلی نتوانست از آب سالم، گوارا و بهداشتی همچنین پایدار سد کوثر استفاده کند. تاج‌گردون با بیان اینکه بعد از نخستین فاز انتقال آب از سد کوثر به گچساران به نظر می‌رسید آب به این شهر رسیده باشد، گفت: بعد از اینکه به عنوان خادم مردم گچساران و باشت در مجلس پذیرفته شدم با بررسی متوجه بسته شدن پروژه در قانون بودجه شدم. وی ادامه داد: با بررسی و پیگیری از حق و حقوق ملت دفاع کرده و این طرح در قانون بودجه احیا شد و سال نخست سه میلیارد برای بودجه 92 در نظر گرفته شد. تاج‌گردون اظهار کرد: این پروژه با مشکلات فنی روبرو شد که سبب سرمایه‌گذاری سنگینی در این خصوص شد که افزون بر چند میلیارد تومان هزینه انحراف آب از سد برای رسیدن به مخازن گچساران هزینه شد. رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه افزون بر 12 میلیارد تومان برای تکمیل این پروژه در سال 94 اعتبار مورد نیاز است، افزود: سال آینده در لایحه بودجه 12 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است. تاج‌گردون پایدار بودن آب شرب و سالم و بهداشتی بودن آن را از مرایای اولیه این طرح عنوان کرد و گفت: از دیگر مزایای مهم این طرح کاهش مصرف و آسیب رساندن به سفره‌های آب زیرزمینی این منطقه است. وی تصریح کرد: با راه‌اندازی این پروژه آب‌های زیرزمینی برای بخش‌های کشاورزی ذخیره شده و چاه‌های اطراف از خشک شدن نجات پیدا می‌کند. تاج‌گردون در پایان تأکید کرد: با تکمیل آب امامزاده جعفر (ع) و انتقال آب سد «شیو» عمده مناطق گچساران از آب بهره‌مند شده و نیازهای بلند مدت مردم برطرف می‌شود.

2 3 4 5 6 7 8

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=138062
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. دانشگاه گفت:

    خواهشمندم دیگه گوسفند سر نبرید و اگر هم بریدند عکسش را نزنید .ممنون

  2. حمید از یاسوج گفت:

    خدا دونه شیری ماهم دلمون خشه نماینده داریم

    • ناشناس گفت:

      خدا دلته ورکنا.
      اگه ادم مغرض نیستی برو توی همین صفحه اصلی خبر بویرنیوز اقدامات زارعی رو بخون.

  3. - گفت:

    شعار ندهید. بویر نیوز چرا واقعیت رو مخفی میکنید. تنها پروژه ملی استان که طرح سفر مقام معظم رهبری در سال 73 میباشد هنوز به جایی نرسیده و تعطیل شده است. این درحالیست که تمام فعالیت های اجرایی مسیر و تونل کاملاً تعطیل شده است. تمام ماشین آلات ودستگاههای راهسازی را به استان لرستان انتقال دادند و بیش از 700نفر از نیروها بطور مستقیم اخراج گردیده و بیکار شدند و هم اکنون فقط 95نفر مشغول به کار هستند که 53 نفر نگهبان هستند و بقیه درحال جمع کردن اسناد و کارها بوده تا کارگاه تعطیل شود. البته اگر مسئولان ادعای فعال بودن جاده رو دارند مربوط به قطعه دوم که شرکت پارس گرما کار میکند . اما بزرگترین قطعه کار به طول 63 کیلومتر که دراختیار قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء میباشد در حال تعطیلی کامل است. گرچه چندین بار استاندار محترم و نماینده محترم ولی فقیه در استان و معاون محترم وزیر راه و شهرسازی به کارگاه مرکزی واقع در قلعه دختر تشریف آوردند اما متاسفانه هیچگونه کمکی به حل مشکل پروژه نشد . البته باید توجه داشت که نماینده محترم شهرستان کهگیلویه در مجلس شورای اسلامی جناب حجت الاسلام والمسلمین بزرگواری تاکنون برای یکبار در پروژه حضور نیافتند و پیگیری نکردند. و اعلام کردند که بودجه نیست. چرا دیگر نمایندگان استان برای شهرستان حوزه خود بودجه جذب میکنند؟ این همه افرادی که بیکار شدند کجا بروند. الان چهار ماه حقوق عقب افتاده نیروها پرداخت نشده. عیدی و سنوات سال گذشته پرداخت نشده. نیروهای که اخراج میشوند بدون اینکه حق و حقوقی دریافت کنند تسویه حساب می شوند. یکی به داد این پروژه برسه. طرح مقام معظم رهبری را رها نکنید

دیدگاه شما