پنجشنبه 9 بهمن 1393 - 23:34

توصیه های جاوید به برخی مالکان/ زارعی: یاسوج به عنوان پیشانی استان باید در شان مردم باشد

تغییر کاربری فضاهای فرسوده ادارات استان حساسیت هایی را بدنبال دارد که به طریق قانونی باید رفع شوند.

به گزارش خبرنگار بویرنیوز، جلسه کارگروه بافت فرسوده با حضور زارعی نماینده بویراحمد و دنا، یاری پور فرماندار شهرستان بویراحمد، دکتر جاوید شهردار مرکز استان و سایر مسئولان برگزار شد.
در این نشست دکتر جاوید از دهه فجر بعنوان نقطه عطفی در تاریخ با عظمت ایران یاد کرد و گفت: باید دستاوردهای انقلاب را با خدمت رسانی حداکثری و بی منت به مردم پاس بدابیم.
جاوید ادامه داد: در سطح شهر یاسوج و حومه آن قریب به ۲۶۷ هکتار بافت فرسوده در تملک ادارات دولتی استان است که میتوانند ظرفیتی برای ایجاد پارکینگ و فضای سبز و کمک به مبلمان شهری باشد.

2015-01-29 10.34.43
شهردار یاسوج گفت: متاسفانه فضاهایی در سطح شهر توسط برخی ادارات استان به فروش میرسد درحالیکه استاندار خرید و فروش املاک دولتی را ممنوع اعلام کرده و حتی در برخی از محله ها شاهد فروش و واگذاری برخی از حاشیه معابر و پیاده روها هستیم که قانونی نیست و شهرداری نسبت به تغییر مالکیت این معابر طبق قانون مصوب خواهد نمود.
این مسئول به مردم توصیه نمود از خریداری معابر و برخی زمین های خالی حاشیه کمربندی ها، رودخانه ها و فضای سبز خودداری کنند چرا که در آینده نزدیک این زمین ها توسط لایحه قانونی تغییر مالکیت داده و خریداران آنها خدای نکرده دچار ضرر و زیان میشوند.
در این نشست مهندس هدایت اکبری عضو شورای شهر یاسوج با تاکید بر وظیفه مسئولان به خدمت رسانی هرچه بهتر به مردم یادآور شد: اگر روند ساخت و سازها به همین منوال ادامه یابد و محلی برای فضای سبز و پارکینگ های مناسب و جوابگو اندیشیده نشود در آینده نزدیک با معضلات عدیده ای روبرو خواهیم شد.
اکبری ادامه داد: ادارات استان به جای توجه به پر کردن خزانه باید ابتدای امر راحتی و آسایش مردم را در دستور کار خود داشته باشند و از فضاهای بلا استفاده و فرسوده خود در بهبود مبلمان شهری، ساخت پارک های محله ای و پارکینگ های طبقاتی که جوابگوی نیاز مردم باشد ، بهره ببرند.
این عضو شورا خواستار تعامل بیشتر دستگاه ها و توجه به حال و آینده مرکز استان شد و نقش نمایندگان مردم در مجلس را در مجاب کردن ادارات به تعامل مطابق قوانین انکار نشدنی دانست.
زارعی نماینده مردم بویراحمد و دنا در مجلس ضمن تبریک پیشاپیش ایام دهه فجر از نظام جمهوری اسلامی بعنوان پشتیبان محکمی برای همه مظلومان جهان یاد کرد و گفت: تلاش نظام در تامین راحتی و آسایش شایسته همه ملت همیشه در صحنه ایران بوده و هست.
زارعی با بیان اینکه دولت برنامه های ویژه ای برای ساماندهی پیرامون شهرها و حذف نابرابری ها دارد گفت: تغییر کاربری فضاهای فرسوده ادارات استان حساسیت هایی را بدنبال دارد که به طریق قانونی باید رفع شوند.
زارعی گفت: شهرداری یاسوج باید با تشکیل جلسه ای با حضور همه مسئولان دخیل و جناب استاندار با تاکید بر لوایح و مسائل قانونی نسبت به اقناع و مجاب کردن این دستگاه ها بکوشد.
زارعی گفت: یاسوج به عنوان مرکز استان و پیشانی این دیار باید با بهبود و زیبایی آن در شان همه مردم استان کوشید و این وظیفه همه مسئولان امر است چرا که فلسفه وجودیشان خدمت به مردم است.
زارعی فروش معابر و فضاهای خالی اطراف رودخانه ها، فضاهای سبز و…را به توجیه افزایش منابع صندوق خزانه غیر منطقی بیان و گفت: از ظرفیت های موجود باید برای خود مردم استفاده کرد.
این مسئول ادامه داد: لازم است مهندس جهانگیری مدیرکل راه و شهرسازی از فروش املاک در دست خود به بخش خصوصی صرف نظر کند چرا که در آینده مشکلات عدیده ای خصوصا برای شهرداری ایجاد میشود.
نماینده بویراحمد و دنا افزود: باید با تعامل برنامه مناسبی برای ساخت و سازها که حیاتی ترین بخش از کالبد شهر هستند اندیشیده شود و شهرداری یاسوج نباید در آینده هزینه گزافی برای تملک فضاهایی بدهد که بدون کار علمی و به دور از منطق توسط دیگر ادارات فروخته میشوند.
زارعی در پایان ضمن درخواست از مسئولین ادارات به تعامل در جهت رفع مشکلات مردم، خاطر نشان کرد: شهر بیش از آنکه به مراکز تجاری نیاز داشته باشد به مراکز فرهنگی، رفاهی و ورزشی نیاز دارد و لزوم این مهم بر هیچ مسئولی پوشیده نیست.

نظرسنجی
فعلا نظرسنجی در جریان نیست
لینک کوتاه : https://boyernews.com/?p=138035
به اشتراک بگذارید:
نظرات کاربران :
  1. ناشناس گفت:

    دکتر جاوید فکری به حال جمعه بازار کنید جاش خیلی بده و ورودی شهرو زشت کرده

    • ناشناس گفت:

      متاسفانه یکی از تخریب های معابر ساخت مسجد در وسط خیابان کنار شورای حل اختلاف میباشد ساخت مسجد خیلی خوبه ولی در جای مناسب

    • س گفت:

      ساخت مسجد خوبه ولی در جای مناسب . متاسفانه توسط شورای شهر قبل مصوب شد که در کنار شورای حل اختلاف در وسط خیابان مسجد ساخته شود و یکی از معابر استاندارد شهری بسته شود

  2. ناشناس گفت:

    مگر زارعی دست بکار بشه

  3. دوست دار طبیعت گفت:

    واقعا از این نگاه ویژه آقای زارعی تشکر میکنم؛ هیچ کس توجه و دقتی به فضای سبز و حریم پیاده روی شهر یاسوج نداره و متاسفانه شهردار و شورای شهر به بده بستان های خودشون فکر میکنن و می پردزان و یکی ندونه فکر میکنه زمین خونوادگیشون هست که اینجور اجازه خرید فروششون رو میدن.

  4. شهروند گفت:

    سلام
    متاسفانه طرح و نقشه ي شهري ما داراي اشكالات بسيار زيادي است ، از قرار گرفتن ادارات در جاي نامناسب تا گرفتن فضاي شهر توسط بانك ها و نبود پاركينگ و خيابان و …كه حل هريك از اين مشكلات زمان و هزينه هاي زيادي رو ميطلبه .
    اميدواريم ثمره ي اين جلسات بهبود وضع شهري بشه ، باحضور نماينده ي بويراحمد و دنا در اين جلسه با توجه به عمل گرايي ايشون نويد اتفاقات خوب در اين زمينه رو به ما اهالي ياسوج ميده ، اميدواريم ايشون مانند هميشه در اين ضمينه هم به مردم كمك كنند.

  5. ناشناس گفت:

    جناب آقاي زارعی،  متاسفانه در شهر یاسوج کارهای عقب افتاده فراواني هست،  نمیدانم چرا یاسوج هر شهرداری که بخود میبیند تنها به دنبال آسفالت کردن هستند،  خدا راشکر بعداز مدتها یاسوج یک شهردار متخصص بخود دید ومانند آن شهردار سابق بدنبال آسفالت های سه سانتی نیست واز مردم نمیخواهد برایش بنر نصب کنند. 
    باتوجه به سابقه ای که از کاردانی و پیگیریهای شما سراغ دارم از شما می‌خواهم به یاسوج توجه ویژه بکنید. 
    درود بر شهردار و نماینده کاردان بویراحمد و دنا 

  6. صادق گفت:

    حاجی امشب تو اخبار خبر داد 4 میلیارد واسه پل بشار 3 جذب شده و تو دهه فجر پل 4 کلنگ زنی خواهد. یا زهرا

  7. مردم گفت:

    واقعا شهر ما نیاز اساسی داره به مراکز فرهنگی ورزشی و رفاهی . دیگه همه مردم شاهد هستن که حتی یک سینما در مرکز استان وجود ندارد و جدیدا دارن از سالن فرهنگ ارشاد جهت استفاده به عنوان سینمای شهر استفاده میکنن که به هیچ وجه کاربری و ظرفیت یه سینما برای این شهر رو نداره . 

  8. مردم گفت:

    از طرفی در حال حاضر شهر ما بعد از تکمیل بخش عمرانی ورودی شهر ( ساحلی) چهره ی زیبایی به خود گرفته و انصافا در 4 فصل سال محل مناسبی جهت تفریح و گذروندن اوقات فراغته که متاسفانه در سالهای گذشته در زمان نمایندگان قبل ما شنیدیم که گروهی از ادمهای غیر متخصص حرف از اینکه چنین مکانهایی محل نا مناسبی برای مردم میباشه، میزدند . واقعا چنین افرادی پیشرفت شهرشون رو نمیخوان .در واقعا دلسوز نیستن.
    در حال حاضر در دوره حاج زارعی تلاشهای خوبی برای ادامه عملیات فضاهای سبز و تفریحگاهی قسمت ساحلی شهر صورت گرفته که واقعا ممنونیم از ایشون به خاطر تلاشهاسی بی وقفه شون در تمامی زمینه های عمرانی و … این شهرستان.

  9. ناشناس گفت:

    تمام فضاهای سبز از بین رفته ، حالا به جان ادرات افتاده ایم

  10. فرهاد گفت:

    ماشالا حاج زارع که همه جنبه ها شهر رو درنظر می گیرم

    خداقوت و خسته نباشید به تو ای مرد خستگی ناپذیر

  11. ابی گفت:

    درود و خسته نباشین 
    شهر ما به عنوان پایتخت طبیع معروفه اما شهرداری روی ورودی شهر اصلا برنامه ای نریخته خیلی زشته که ورودی شهر از آشغال پر شده باشه .
    نما و زیبایی شهر از روشنایی شهر اما رو این زمینه خیلی ضعیف عمل کردین 
    حاج زارع تنها نماینده ای بوده که واقعا مفید عمل کرده و همه ما از عملکردش راضی هستیم اینجا ازش تقاضا داریم که رو بودجه رسانی به شهر و زیباسازیش بازهم سنگ تموم بذاره اینم بگم حاج زارع با تمام موانعی که سر راه داشته هیچ وقت کوتاهی نکرده 

  12. برنو بویراحمدی گفت:

    تا حاج زارع هست مشکلی وجود نداره حاجی بیستی بیست

  13. محمودی گفت:

    با نظر اقای اکبری کاملا موافقم نباید به بهانه صندوق دولت اسایش مردمو ازشون گرفت، انصافا مهندس هدایت اکبری بهترین و فعالترین عضو شوراست خدا حفظش کنه

  14. منتقد گفت:

    پس خیابان جمهوری وحاشیه این خیابان ومشکلات سی ساله مردم چی شد

دیدگاه شما